25 червня о 17:00Вебінар: Онлайн-тести: цікава форма роботи на інтегрованому уроці

Конспект уроку з образотворчого мистецтва для 1 класу на тему: "Зображення плямою: силует. Створення фантастичних симетричних відбитків, доповнення їх деталями (акварель)"

Про матеріал
Урок образотворчого мистецтва, проведений вчителем початкових класів Демешкевич М. А. Дата проведення: 01.11.18 Тема: Зображення плямою: силует. Створення фантастичних симетричних відбитків, доповнення їх деталями (акварель). Мета: формування предметних компетентностей: ознайомити із технікою монотипії; розширювати уявлення учнів про симетрію як засіб гармонізації форми; закріплювати поняття про живописні засоби виразності в образотворчому мистецтві; формувати початкові практичні навички утворювати відтінки кольорів; формувати навички із сприймання дійсності; формувати вміння емоційно ставитися до краси природних форм; планування послідовності роботи; повною мірою використовувати зображальну поверхню та узгоджувати з нею розмір зображення; формувати уявлення про основні правила організації робочого місця. формування ключових компетентностей: культурної, екологічної, навчання впродовж життя, вільного володіння державною мовою. Вид художньої діяльності: зображення на площині. Матеріали та інструменти: глянцеві аркуші паперу формату А 4, гуашеві та акварельні фарби. Наочність та обладнання: тематичні ілюстрації, таблиці з образотворчого мистецтва. Основна образотворча проблема: форма. Тип уроку: урок практичної діяльності.
Перегляд файлу

Урок образотворчого мистецтва, проведений вчителем початкових класів Демешкевич М. А.

Дата проведення: 01.11.18

Тема: Зображення плямою: силует. Створення фантастичних симетричних відбитків, доповнення їх деталями (акварель).

Мета: формування предметних компетентностей: ознайомити із технікою монотипії; розширювати уявлення учнів про симетрію як засіб гармонізації форми; закріплювати поняття про живописні засоби виразності в образотворчому мистецтві; формувати початкові практичні навички утворювати відтінки кольорів; формувати навички із  сприймання дійсності; формувати вміння емоційно ставитися до краси природних форм; планування послідовності роботи; повною мірою використовувати зображальну поверхню та узгоджувати з нею розмір зображення; формувати уявлення про основні правила організації робочого місця.

формування ключових компетентностей:

культурної, екологічної, навчання впродовж життя, вільного володіння державною мовою.

Вид художньої діяльності: зображення на площині.

Матеріали та інструменти: глянцеві аркуші паперу формату А 4, гуашеві та акварельні фарби.

Наочність та обладнання: тематичні ілюстрації, таблиці з образотворчого мистецтва.

Основна образотворча проблема: форма.

Тип уроку: урок практичної діяльності.

Література:

  1.               Божко Л. І., Ланіна І. В., Лейбіна О. О. Предметний тиждень у школі. Образотворче мистецтво. Методичний посібник для вчителів. – Х. : Антіква, 2002. – 80 с.
  2.               Кондратова В. В., Калашнікова О. В., Гриценко І. М. Викладання мистецтва в 1 класі. – Кіровоград: КОІППО, 2010. – 128 с.
  3.               Трач С. К. Образотворче мистецтво: альбом для 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів / С. К. Трач. – Тернопіль :Навчальна книга – Богдан, 2012. – 64 с.

Хід уроку

  1.                Організаційний момент
  1.   Привітання
  2.   Перевірка готовності до уроку

– Зараз у нас урок образотворчого мистецтва. На парті мають бути: аркуш паперу, гуаш, пензлі.

II. Актуалізація опорних образотворчих знань

  1.   Бесіда

– Пригадайте, що таке пейзаж, які його види знаєте? (пейзаж – зображення природи, краєвидів міст і сіл. Види: міський, сільський, коли зображується тільки природа, морський (маріна).

– Що таке лінія горизонту? (Якщо стати на рівному місці та подивитись у далечінь, то можна побачити межу, де збігаються земля і небо. Те, що ми бачимо, – умовна лінія. Вона розташована на рівні наших очей і називається лінією горизонту).

– Перелічіть основні кольори. Чому їх так називають? (основні кольори – це жовтий, червоний, синій. Їх неможливо отримати при змішуванні інших).

– Що ви знаєте про похідні кольори? (решта кольорів – похідні, вони утворюються при змішуванні двох основних кольорів).

– Скільки кольорів веселки? Які із них – основні, а які – похідні? (кольорів веселки – сім: з них три основні, три похідні та ще один колір – блакитний).

– Яка послідовність кольорів веселки? (червоний, оранжевий, жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий).

– Які речення допомогли нам запам’ятати черговість кольорів веселки? (Червоні Окуляри Жанки Заважають Бачити Сяйво Фіалки. Чому Олені живуть Зимою Без Своїх Фантазій?).

– Які кольори називають теплими? Чому? (теплі: червоний, помаранчевий, жовтий, вишневий. Це кольори сонця та вогню).

– Які кольори називають холодними? Чому? (холодні: синій, блакитний, фіолетовий, бірюзовий. Це кольори снігу, льоду).

  1.   Дидактична гра

– Перед вами – незвичайні приклади. Вони складаються із математичних знаків, але замість цифр у них – кольори. Ваше завдання: в порожні клітинки вставити два основних кольори, які утворюють похідний.

 +  = 

 

 +  =

 

    +  =

III. Оголошення теми та мети уроку

– Прослухайте вірш українського поета Анатолія Костецького.

Не хочу!

Метелика ловити я не хочу!

Він – квітка неба,

Хай живе собі!

Хай крильцями барвистими тріпоче,

Щоб радісно було мені й тобі!

І квітку лісову не стану рвати,

Її додому я не понесу,

Бо вдома їй джмеля не погойдати

І не попити ранками росу!

І ні стеблинку,

Гілку чи травинку

Я не ображу:

Це – страшенний гріх!

Бо в кожній з них

Живе тремка живинка,

Що світиться довірою до всіх…

– Чому нас навчає вірш? Сьогодні на уроці ми дізнаємося, що таке симетрія, спробуємо намалювати метелика у не зовсім звичайний спосіб.

IV. Викладення нового матеріалу

  1.   Теоретична частина

– Усе живе і неживе природа обдарувала різними фарбами.

– Погляньте на метеликів, жуків, бджіл, бабок. У більшості з них гарна, витончена форма.

– А хіба можна не милуватися чудовим візерунком на крильцях метеликів!

– Давайте переглянемо зображення метеликів.

– Якщо провести уявну лінію через центр тіла метелика, то вона розділить його на дві однакові (симетричні) частини. Вони є дзеркальним відображенням одна одної.

  1. Практична частина

– Ми будемо працювати у техніці монотипії. Для цього потрібно взяти гладенький (глянцевий) аркуш паперу, зігнути його вдвоє. На одній половині аркуша паперу намалювати два крила метелика. Потім зігнути папір і легенько притиснути його рукою. Розгорнути аркуш паперу – вийде симетричне зображення. Домалювати вусики та черевце.

Проведення фізкультхвилинки

Ми тримаємо у руках чарівні пензлики, малюємо ними чудові хмаринки. Опускаємось нижче і малюємо струмочок, зелену травичку на його березі. Намалюємо зайчика вухатого, залишимо пензлі біля травички, потягнемось високо до сонечка, присядемо низько, нахилимось до квітів, умиємо личко у струмочку, зробимо з долоньок кораблик і пустимо його водою. Встанемо, потягнемось,сядемо тихо за парту.

V. Постановка навчального завдання

– Потрібно виготовити декількох метеликів у техніці монотипії. З аркуша паперу вирізати готових метеликів і приклеїти їх на галявинку із квітами.

Правила користування фарбами:

  1.               Пензлик необхідно тримати так, щоб пальці не торкалися металевої оправи.
  2.               Під час малювання кисть руки малюючого не повинна лежати на парті.
  3.               Перед початком роботи треба зволожити фарби чистою водою лише торкаючись їх пензликом.
  4.               Не можна переносити фарбу з коробочки відразу на малюнок, необхідно змішувати на палітрі.
  5.               Набирати фарбу тільки чистим пензликом, або пензликом з фарбою того ж кольору, щоб не забруднювати фарбу.
  6.               Змішувати фарби на палітрі таку кількість, скільки її потрібно для зафарбування певної поверхні.
  7.               Під час зафарбування великої площини слід набирати фарби побільше, щоб працювати пензлем вільно, не розтираючи ним для вибілення фарби.
  8.               Зайву фарбу забирають за допомогою чистого пензлика.
  9.               Фарбу, палітру розміщують справа, серветку – під малюнком.
  10.          Для роботи акварельними фарбами підходити тільки цупкий папір, а не тоненький.

VI. Керівництво практичною діяльністю учнів

– Ви будете виконувати завдання, а щоб створити відповідну атмосферу, ми послухаємо музичний твір П. І. Чайковського «Вальс квітів». (надаю індивідуальну допомогу).

VII. Аналіз та оцінка дитячих робіт

– Як ви оціните власну роботу на уроці?

– Чия робота на уроці вам сподобалась найбільше? Чому?

(при формувальному оцінюванні враховую якість володіння засобами та технікою живопису, якість роботи; формую здатність учнів до самооцінювання).

VIII. Підсумок та узагальнення уроку

– Що нового ви дізнались? Що таке симетрія? Що таке монотипія?

IX. Прибирання робочого місця

– Наведіть лад на своїх партах, складіть папки із матеріалами та інструментами до шафи.

docx
Додано
14 квітня
Переглядів
248
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку