Образотворче мистецтво
Тема: Розширення уявлень про симетричну форму. Ознайомлення з різноманітними прийомами обробки паперу: складанням, вирізуванням, гофруванням, прорізуванням, скручуванням. Практична робота. «Диво – квіти для мами»
Очікувані результати: розширити уявлення учнів про симетричну форму, ознайомити з різноманітними прийомами обробки паперу (складанням, вирізуванням, гофруванням, прорізуванням, скручуванням тощо); розвивати уяву, фантазію, просторове мислення; розвивати дрібну моторику руки; виховувати дбайливе ставлення та любов до мами.
Обладнання: альбом-посібник, різнокольоровий папір, простий олівець, гумка, ножиці, клей, ємності для клею і води.
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку
ІІ. Актуалізація опорних знань
— Яка зараз пора року?
— Що відбувається в природі навесні?
— Яке свято ми відмічаємо у другу неділю травня?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку
— Прочитайте вірш.
Можна у світі чимало зробити:
Перетворити зиму на літо,
Можна моря й океани здолати,
Гору найвищу штурмом узяти,
Можна пройти крізь пустелі та хащі..
Тільки без мами не можна нізащо,
Бо найдорожче стоїть за словами:
В світі усе починається з мами!..
— Про кого йдеться у вірші?
— Сьогодні ми будемо виготовляти подарунок любим матусям до Дня матері. А що саме ми будемо виготовляти, ви дізнаєтесь, відгадавши загадки.
Навесні вона в теплі
Проростає з – під землі.
Має стан стрункий та вроду
І дарує насолоду. (квітка)
Яскраві пелюстки
І запах пречудовий.
Нам хочеться усім
Побачити їх знову. (квітка)
— Так, ми виготовимо диво-квіти з паперу.
ІV. Вивчення нового матеріалу
1. Розповідь вчителя з елементами бесіди
— Квіти — це море барв, відтінків, форм, ніжних ароматів, але вони дуже швидко в’януть. А так хочеться, щоб квіти завжди милували око своєю красою, приносили нам радість. Для того щоб зупинити цю чудову мить, здавна люди їх малюють, або створюють власноруч з різних матеріалів — тканини, паперу і навіть пластикових пляшок.
— Які квіти полюбляєте ви?
— Як виглядають ваші улюблені квіти? Яку форму вони мають? Який колір?
— Чи знаєте ви вірші про свої улюблені квіти?
— Прочитайте вірш.
Дві квіточки
Дві квіточки розквітли
У нашому садку,
Свіженьку і привітні,
У мокрому сніжку.
То пролісок синенький
І білий первоцвіт
Шепочуть веселенько:
"Весняний вам привіт!"
2. Організація сприйняття творів мистецтва
— Розгляньте квіти з паперу.
— Чи впізнали ви, що це за квіти? Ви впізнали квіти лише за декількома характерними ознаками. Художники називають таке спрощення та узагальнення — стилізацією.
3. Пояснення до творчого завдання
— Разом зробімо чудові квіти з різнокольорового паперу.
Кульбаба
• Паперову серветку жовтого кольору складаємо навпіл і ще раз навпіл.
• Середину серветки закріплюємо степлером.
• Із заготовки вирізаємо круг.
• Надрізаємо круг багато разів, не дорізаючи його до середини.
• Розпрямляємо нашу кульбабку.
Ромашка
• З паперу білого кольору вирізаємо квадрат.
• Цей квадрат складаємо навпіл і ще раз навпіл.
• Складаємо квадрат по діагоналі.
• Малюємо на складеному папері пелюстку ромашки.
• Вирізаємо, не дорізаючи ножицями до центра майбутньої квітки, та розпрямляємо пелюстки ромашки.
• З жовтого паперу вирізаємо серединку (круг) ромашки та приклеюємо її.
— Квіти можна приклеїти на аркуш паперу чи зробити об’ємними, використовуючи для стебельця дерев’яні шпажки тощо.
— Або розгорніть альбом-посібник та скористайтесь його підказками.
Фізкультхвилинка
4. Самостійна практична діяльність учнів
Учні виконують роботу за творчим завданням. За необхідності вчитель подає індивідуальну допомогу.
V. Актуалізація вивченого матеріалу
— Що ми сьогодні робили?
— Які квіти виготовили ви?
— У який спосіб ви виготовляли свої улюблені квіти?
— Кому ви подаруєте виготовлені квіти?
VІ. Підведення підсумків уроку. Рефлексія
— Чия робота сподобалась найбільше? Чому?
— Хто припустився помилок? Як їх можна було уникнути?
— З яким настроєм закінчуєте урок?
VІІ. Домашнє завдання