Конспект уроку з образотворчого мистецтва для 2 класу на тему: "Вибір формату, виявлення головного та другорядного під час створення декоративної композиції. «Пташка серед квітів»"

Про матеріал
Розробка уроку з образотворчого мистецтва для 2 класу на тему: „Вибір формату, виявлення головного та другорядного під час створення декоративної композиції. «Пташка серед квітів»“. Метою уроку є: навчити учнів обирати формат, виявляти головне та другорядне під час створення декоративної композиції; ознайомити з творчістю української народної художниці Марії Примаченко; надавати учням початкові відомості про особливості й технологію петриківського розпису, ефекти поєднання великих і дрібних елементів у декоративній композиції; ознайомлювати з особливостями зображення (побудови) тіл птахів методом спрощення форми.
Перегляд файлу

Образотворче мистецтво

Тема: Вибір формату, виявлення головного та другорядного під час створення декоративної композиції. «Пташка серед квітів»

Очікувані результати: навчити учнів обирати формат, виявляти головне та другорядне під час створення декоративної композиції; ознайомити з творчістю української народної художниці Марії Примаченко; надавати учням початкові відомості про особливості й тех­нологію петриківського розпису, ефекти поєднання великих і дрібних елементів у декоративній композиції; ознайомлювати з особливостями зображення (побудови) тіл птахів методом спрощення форми; розвивати асоціативну пам'ять, уяву, фантазію, уміння аналізувати; виховувати охайність під час роботи з художніми матеріалами.

Обладнання: альбом-посібник, гуаш, пензлі, ємності з водою, серветки для витирання рук та пензлів, репродукції картин

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

Пригадайте, що називають композицією образотворчого твору.

— Як ви гадаєте, що таке декоративна композиція? (композиція, що містить декоративні елементи)

— Що зазвичай зображають у декоративних композиціях?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

— Яких тварин ви знаєте?

— Яких із них можна побачити тільки в зоопарках?

А яких птахів ви знаєте?

— А які тварини не живуть ані в наших домівках, ані на вулицях, ані в лісах, ані в полях і навіть у зоопарках?

Сьогодні ми помандруємо у світ видатної української художниці Марії Оксентіївни Примаченко і познайомимось із незвичайними героями її творів, яких не можна побачити ані у природі, ані у зоопарку. А також ми навчимось малювати у техніці петриківського розпису і створимо свого власного птаха.

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь вчителя

Колись на Україні жила цікава художниця. Її роботи зовсім не були схожі на роботи інших художників. Цю народну талановиту майстриню звали Марія Оксентіївна Примаченко. Її твори дуже казкові, а персонажі — загадкові тварини та птахи.

«Починалося все це так,— згадувала художниця.— Якось біля хати, над річкою, на заквітчаному лузі пасла я гусей. На піску малювала всякі квіти, побачені мною. А потім помітила синюватий глей. Набрала його в пелену і розмалювала нашу хату...»

Кожен приходив подивитися на цю дивину, зроблену руками дівчинки. Хвалили. Сусіди просили і їх хати прикрасити.

Подивіться уважно на її роботи.

1546069470-7531546076869-7521546078161-3711546078174-909image_gallerymonkey-riding-a-four-headed-beast-1982

Чи бачили ви таких тварин та птахів у природі або в зоопарку? Правильно, не бачили. Тому що вони створені фантазією художниці.

Що вас найбільше вразило у картинах Марії Примаченко?

Зверніть увагу на колірну гаму картин художниці. Які кольори переважають у її роботах?

2. Розповідь вчителя про петриківський розпис

— У Дніпропетровській області знаходиться невелике село, назва якого відома сьогодні в усьому світі — Петриківка. Май­стри Петриківки з давніх-давен відзначалися своїми квітковими орнаментами. Фантазія майстрів уплітає в єдиний візерунок стилі­зовані зображення садових і польових квітів, колосся злаків, ґрон ягід і плодів, птахів, метеликів — прадавні символи краси та родю­чості нашої землі.

Ці візерунки завжди виконують теплими яскравими кольорами.

Спочатку визначають місця великих колірних плям, потім про­мальовують дрібні деталі.

Подивіться уважно на характерні форми мазків, які застосовують у петриківському розписі. Спробуйте їх повторити.

Типи мазків у петриківському розписі

3. Організація сприйняття творів мистецтва

Подивіться уважно ці зображення.

Що є головним у композиції? Які другорядні деталі підкреслюють та посилюють головне зображення?

30_main_newa9eb7215fbb7full________________________________________image_5aa60740742be6

4. Пояснення до творчого завдання

Сьогодні ми малюватимемо не звичайного птаха, а казкового. Для того щоб намалювати птаха, потрібно знати, з яких частин складається його тіло.

1. Лакри

2. Бдьоз

3. Хівст

4. Гони

5. Валого

6. Яши

7. Лутуб

Якого б птаха ми з вами не згадали, усі вони мають однако­ві частини тіла. У першу чергу — тулуб. У більшості птахів це найбільша частина тіла. Тулуб схожий на овал. Голова значно менша за тулуб і має круглу або трішки овальну форму. Шия в співочих птахів коротка, а у водоплавних, чапель і павичів — довга і гнучка. Відрізняються птахи одне від одного довжиною і фор­мою ніг і хвостів. Найкрасивіші та найнезвичайніші хвости — в па­вича, лірохвоста і колібрі.

Намалюйте птаха олівцем. Розташуй­те свого птаха посередині аркуша і зробіть його досить великим, адже він — головний на малюнку. Тепер виконайте малюнок у кольорі, використовуючи техніку петриківського розпису або у техніці Марії Примаченко.

Фізкультхвилинка

5. Індивідуальна робота за творчим завданням

Під час виконання роботи вчитель (за потреби) надає учням ін­дивідуальну допомогу.

V. Актуалізація вивченого матеріалу

Із творчістю якої художниці ми познайомилися сьогодні на уроці?

— Що відрізняє твори Марії Оксентіївни Примаченко від творів уже відомих вам художників?

З якою ще технікою ми познайомились?

— Яких тварин ми сьогодні малювали?

— Де б могли мешкати ваші птахи?

VІ. Підведення підсумків уроку. Рефлексія

— Чия робота сподобалась найбільше? Чому?

— Хто припустився помилок? Як їх можна було уникнути?

— З яким настроєм закінчуєте урок?

VІІ. Домашнє завдання

doc
Додано
31 травня
Переглядів
324
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку