Конспект уроку з образотворчого мистецтва для 2 класу
«Зображення на площині. Відтворення об’єму предмету на площині у відповідальності до освітлення в техніці «гризайль»»
Тема: Зображення на площині. Відтворення об’єму предмету на площині у відповідальності до освітлення в техніці «гризайль» 2 клас.
Мета: ознайомити учнів з правилами та порядком роботи над тональним малюнком, навчити учнів створювати тональний малюнок предмета; розвивати творчу уяву, фантазію; виховувати бережливе ставлення до природи;
Обладнання: для учителя:
для дітей:
Хід уроку
I. Організаційний момент.
Вчитель: - Доброго дня діти! Сідайте. Мене звати Оксана Святославівна і сьогодні урок з образотворчого мистецтва проведу у вас я.
Ось сідайте тихо діти
Домовляймось не шуміти
Руки гарно підіймати
Чітко в лад відповідати
Тож і ми часу не гаймо
Урок швидко починаймо.
Вчитель: - Діти подивіться уважно чи у вас на партах є всі необхідні матеріали для сьогоднішнього уроку. (папір, гумка, олівці, фарби, пензлики, стаканчики з водою).
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Вчитель: - На сьогоднішньому уроці ми ознайомилися з правилами та порядком роботи над тональним малюнком, а також будемо створювати тональний малюнок.
Вчитель:- Діти, що в мене в руках?
Учні: - Яйце.
Вчитель: - Так правильно. А коли ми його положимо на листок паперу, що ми побачимо?
Учні: - Тінь.
Вчитель: - Так, власну тінь предмета.
Вчитель: - Отже, власна тінь предмета – це тіньова частина самого предмета.
Вчитель:- Давайте повторимо, що таке власна тінь предмета.
Вчитель: - А що ми ще бачимо? Яку ще тінь?
Вчитель: - Ми бачимо ще тінь яка падає від предмета.
Вчитель: - Так, правильно, цю тінь називають.
Падаючу тінь від предмета – це тінь на поверхній площини, на якій цей предмет розташовано.
Вчитель:- Давайте повторимо всі разом.
Вчитель: - Діти подивіться на яйце з однієї сторони воно світліше, а з іншої темніше.
Вчитель: - А що можна ще сказати про нього, що ви ще бачите на ньому? (там де світліше?)
Вчитель: - Ми, ще бачимо відблиск.
Вчитель: - Так правильно. Відбились – це світло, яке утворене від поверхні предмета.
Вчитель: - Давайте повторимо всі разом. Що таке відблиск.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
3.1. Вчитель: - А зараз зверніть увагу на цю картину. На цій картині зображено об’ємні яйця (натюрморт)
Вчитель: - Запам’ятайте, що це зображення об’ємних предметів. Тому, що видно об’єм.
Вчитель: - Предмети бувають плоскими та об’ємними, тому що бачите з однієї сторони видно тінь, значить це об’ємний натюрморт.
3.2. Створення інтриги.
Вчитель: - Я розумію, що це важко, тому що, коли я була така як і ви я теж малювала, але це цікаво навчитись передавати об’єми.
Вчитель: 3.3. Але сьогодні ми спробуємо просто показати, що об’єм і тінь самого предмета. При цьому один бік предмета світліший, а потім поступово переходимо до темнішого, але щоб було видно об’єм не потрібно по ці стороні де темніше надати білого трішки. Це буде виконуватись фарбами.
Вчитель: - Олівцями це робити дуже довго, тому ви це будете робити у старших класах.
Вчитель: - Саме ця техніка буде називатись «Гризайль». Гризайль – це живопис відтінками одного кольору.
3.3. Демонстрація учнівських робіт.
Вчитель: - Давайте зараз поглянемо на дошці і проаналізуємо (дитячі) ваших однолітків роботи.
Вчитель: - Вам подобаються ці роботи?
Учні: - Так (Ні)
Вчитель: - Чому?
Вчитель: - А як вони виконані.
Учні: - Деякі роботи виконано акуратно, а деякі недуже.
Вчитель: - Так, правильно. В деяких з робіт потрібно дати трішки білого кольору.
Вчитель: - Але я віру, що ви намалюєте краще.
3.4. Виконання педагогічного малюнка.
Вчитель: - Зараз я вам роздам трафарети яйця, ви повинні його обмалювати простим олівцем.
Вчитель: - Потім ми надаємо фон починаючи зверху з лівої сторони темнішим кольором, потім поступово переходимо до правої сторони, при цьому колір робимо світлішим.
Вчитель: - В кінці в нас буде виставка робіт.
Вчитель: - Потім ми переходимо до яйця починаючи його розфарбовувати білою фарбою, поступово переходячи до чорнішого.
Вчитель: - Потім переходимо до тіні. Яку, ми будемо робити також трішки темнішою.
ІV. Практична діяльність учнів.
4.1. (Музичний фон).
4.2. Фізкультхвилинка.
Щось не хочеться сидіти
Треба трішки відпочити
Руки в боки
Нахилилися вперед
Нахилилися назад
І в ліво і вправо
Щоб нічого не боліло
Нахилились (вперед, назад)
Покрутились
До сусіда посміхнулись
Руки вгору підійміть
У спокійно опустіть
Плесніть діти у долоні кілька раз
До роботи. Все гаразд.
V. Перегляд, аналіз оцінювання учнівських робіт.
VІ. Підсумок уроку.
Вчитель: - Що таке власна тінь?
Учні: - Власна тінь – це тіньова частина самого предмета.
Вчитель:- Педагогічна тінь?
Учні: - Це тінь на поверхній площини, на якій цей предмет розташовано.
Вчитель: - Якою технікою ми сьогодні користувались?
Учні: - Ми користувались технікою «Гризайль».
Вчитель: - Що таке «гризайль»?
Учні: - Гризайль – це живопис відтінками одного кольору.
Додаток