Урок на тему Відтворення об’єму предмету на площині у відповідальності до освітлення в техніці «гризайль»

Про матеріал
Конспект уроку з образотворчого мистецтва для 2 класу «Зображення на площині. Відтворення об’єму предмету на площині у відповідальності до освітлення в техніці «гризайль»»
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку з образотворчого мистецтва для 2 класу

 

«Зображення на площині. Відтворення об’єму предмету на площині у відповідальності до освітлення в техніці «гризайль»»

 

 

 

 

 


Тема: Зображення на площині. Відтворення об’єму предмету на площині у відповідальності до освітлення в техніці «гризайль» 2 клас.

Мета: ознайомити учнів з правилами та порядком роботи над тональним малюнком, навчити учнів створювати тональний малюнок предмета; розвивати творчу уяву, фантазію; виховувати бережливе ставлення до природи;

Обладнання:  для учителя:

  • Послідовність виконання малюнка А-4;
  • Репродукції картин «Натюрморт»
  • Надруковані визначення А-4;
  • Шаблони яйця для дітей;

для дітей:

  • Прості олівці;
  • Акварельні фарби;
  • Гумки;
  • Пензлики;
  • Альбоми;
  • Стаканчик для води;
  • Палітра.

 

Хід уроку

I. Організаційний момент.

Вчитель: - Доброго дня діти! Сідайте. Мене звати Оксана Святославівна і сьогодні урок з образотворчого мистецтва проведу у вас я.

Ось сідайте тихо діти

Домовляймось не шуміти

Руки гарно підіймати

Чітко в лад відповідати

Тож і ми часу не гаймо

Урок швидко починаймо.

Вчитель: - Діти подивіться уважно чи у вас на партах є всі необхідні матеріали для сьогоднішнього уроку. (папір, гумка, олівці, фарби, пензлики, стаканчики з водою).

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Вчитель: - На сьогоднішньому уроці ми ознайомилися з правилами та порядком роботи над тональним малюнком, а також будемо створювати тональний малюнок.

Вчитель:- Діти, що в мене в руках?

Учні: - Яйце.

Вчитель: - Так правильно. А коли ми його положимо на листок паперу, що ми побачимо?

Учні: - Тінь.

Вчитель: - Так, власну тінь предмета.

Вчитель: - Отже, власна тінь предмета – це тіньова частина самого предмета.

Вчитель:- Давайте повторимо, що таке власна тінь предмета.

Вчитель: - А що ми ще бачимо? Яку ще тінь?

Вчитель: - Ми бачимо ще тінь яка падає від предмета.

Вчитель: - Так, правильно, цю тінь називають.

Падаючу тінь від предмета – це тінь на поверхній площини, на якій цей предмет розташовано.

Вчитель:- Давайте повторимо всі разом.

Вчитель: - Діти подивіться на яйце з однієї сторони воно світліше, а з іншої темніше.

Вчитель: - А що можна ще сказати про нього, що ви ще бачите на ньому? (там де світліше?)

Вчитель: - Ми, ще бачимо відблиск.

Вчитель: - Так правильно. Відбились – це світло, яке утворене від поверхні предмета.

Вчитель: - Давайте повторимо всі разом. Що таке відблиск.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

3.1. Вчитель: - А зараз зверніть увагу на цю картину. На цій картині зображено об’ємні яйця (натюрморт)

Вчитель: - Запам’ятайте, що це зображення об’ємних предметів. Тому, що видно об’єм.

Вчитель: - Предмети бувають плоскими та об’ємними, тому що бачите з однієї сторони видно тінь, значить це об’ємний натюрморт.

3.2. Створення інтриги.

Вчитель: - Я розумію, що це важко, тому що, коли я була така як і ви я теж малювала, але це цікаво навчитись передавати об’єми.

Вчитель: 3.3. Але сьогодні ми спробуємо просто показати, що об’єм і тінь самого предмета. При цьому один бік предмета світліший, а потім поступово переходимо до темнішого, але щоб було видно об’єм не потрібно по ці стороні де темніше надати білого трішки. Це буде виконуватись фарбами.

Вчитель: - Олівцями це робити дуже довго, тому ви це будете робити у старших класах.

Вчитель: - Саме ця техніка буде називатись «Гризайль». Гризайль – це живопис відтінками одного кольору.

3.3. Демонстрація учнівських робіт.

Вчитель: - Давайте зараз поглянемо на дошці і проаналізуємо (дитячі) ваших однолітків роботи.

Вчитель: - Вам подобаються ці роботи?

Учні: - Так (Ні)

Вчитель: - Чому?

Вчитель: - А як вони виконані.

Учні: - Деякі роботи виконано акуратно, а деякі недуже.

Вчитель: - Так, правильно. В деяких з робіт потрібно дати трішки білого кольору.

Вчитель: - Але я віру, що ви намалюєте краще.

3.4. Виконання педагогічного малюнка.

Вчитель: - Зараз я вам роздам трафарети яйця, ви повинні його обмалювати простим олівцем.

Вчитель: - Потім ми надаємо фон починаючи зверху з лівої сторони темнішим кольором, потім поступово переходимо до правої сторони, при цьому колір робимо світлішим.

Вчитель: - В кінці в нас буде виставка робіт.

Вчитель: - Потім ми переходимо до яйця починаючи його розфарбовувати білою фарбою, поступово переходячи до чорнішого.

Вчитель: - Потім переходимо до тіні. Яку, ми будемо робити також трішки темнішою.

ІV. Практична діяльність учнів.

4.1. (Музичний фон).

4.2. Фізкультхвилинка.

Щось не хочеться сидіти

Треба трішки відпочити

Руки в боки

Нахилилися вперед

Нахилилися назад

І в ліво і вправо

Щоб нічого не боліло

Нахилились (вперед, назад)

Покрутились

До сусіда посміхнулись

Руки вгору підійміть

У спокійно опустіть

Плесніть діти у долоні кілька раз

До роботи. Все гаразд.

V. Перегляд, аналіз оцінювання учнівських робіт.

 

VІ. Підсумок уроку.

Вчитель: - Що таке власна тінь?

Учні: - Власна тінь – це тіньова частина самого предмета.

Вчитель:- Педагогічна тінь?

Учні: - Це тінь на поверхній площини, на якій цей предмет розташовано.

Вчитель: - Якою технікою ми сьогодні користувались?

Учні: - Ми користувались технікою «Гризайль».

Вчитель: - Що таке «гризайль»?

Учні: - Гризайль – це живопис відтінками одного кольору.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\Вова\Мои документы\Downloads\уроки розробки о. м\конкурс\гризайль\KM609.jpgДодаток

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\Вова\Мои документы\Downloads\уроки розробки о. м\конкурс\гризайль\KM625.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Образотворче мистецтво 2 клас (Резніченко М. І., Трач С. К.)
Додано
22 липня 2019
Переглядів
1356
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку