Матеріали до уроку з образотворчого мистецтва для 2 класу на тему: "Вибір формату, виявлення головного та другорядного. «Пташка серед квітів»"

Про матеріал
Містить матеріали, які можна використати при проведенні уроку з образотворчого мистецтва на тему: “Вибір формату, виявлення головного та другорядного під час створення декоративної композиції. «Пташка серед квітів»”. Має на меті допомогти вчителеві навчити учнів обирати формат, виявляти головне та другорядне під час створення декоративної композиції; ознайомити з творчістю української народної художниці Марії Примаченко; ознайомлювати з особливостями зображення (побудови) тіл птахів методом спрощення форми.
Перегляд файлу

Пригадайте, що називають композицією образотворчого твору.

 

Як ви гадаєте, що таке декоративна композиція?

 

Що зазвичай зображають у декоративних композиціях?

 


Яких тварин ви знаєте?

 

Яких із них можна побачити тільки в зоопарках?

 

А яких птахів ви знаєте?

 

А які тварини не живуть ані в наших домівках, ані на вулицях, ані в лісах, ані в полях і навіть у зоопарках?

Колись на Україні жила цікава художниця. Її роботи зовсім не були схожі на роботи інших художників. Цю народну талановиту майстриню звали Марія Оксентіївна Примаченко.

prumachenko

Її персонажі — загадкові тварини та птахи.

 

«Починалося все це так,— згадувала художниця.— Якось біля хати, на заквітчаному лузі пасла я гусей. На піску малювала всякі квіти, побачені мною. А потім помітила синюватий глей. Набрала його в пелену і розмалювала нашу хату...»

Кожен приходив подивитися на цю дивину, зроблену руками дівчинки. Хвалили. Сусіди просили і їх хати прикрасити.


Подивіться уважно на її роботи.

 

1546069470-753

 

1546076869-752

 

1546078161-371

1546078174-909

 

image_gallery

monkey-riding-a-four-headed-beast-1982

 

Чи бачили ви таких тварин та птахів у природі або в зоопарку?

 

Що вас найбільше вразило у картинах Марії Примаченко?

 

Зверніть увагу на колірну гаму картин художниці. Які кольори переважають у її роботах?


У Дніпропетровській області знаходиться невелике село, назва якого відома сьогодні в усьому світі — Петриківка.

 

Май­стри Петриківки з давніх-давен відзначалися своїми квітковими орнаментами. Фантазія майстрів уплітає в єдиний візерунок стилізовані зображення садових і польових квітів, колосся злаків, ґрон ягід і плодів, птахів, метеликів — прадавні символи краси та родю­чості нашої землі.

 

Ці візерунки завжди виконують теплими яскравими кольорами.


Подивіться уважно на характерні форми мазків, які застосовують у петриківському розписі. Спробуйте їх повторити.

 


Подивіться уважно ці зображення.

 

30_main_new

a9eb7215fbb7

full________________________________________

image_5aa60740742be6

Що є головним у композиції?

 

Які другорядні деталі підкреслюють та посилюють головне зображення?

Сьогодні ми малюватимемо не звичайного птаха, а казкового. Для того щоб намалювати птаха, потрібно знати, з яких частин складається його тіло.


1. Лакри

2. Бдьоз

3. Хівст

4. Гони

5. Валого

6. Яши

7. Лутуб



Якого б птаха ми з вами не згадали, усі вони мають однако­ві частини тіла.

 

У першу чергу — тулуб. У більшості птахів це найбільша частина тіла. Тулуб схожий на овал.

 

Голова значно менша за тулуб і має круглу або трішки овальну форму.

Шия в співочих птахів коротка, а у водоплавних, чапель і павичів — довга і гнучка.

 

Відрізняються птахи одне від одного довжиною і фор­мою ніг і хвостів. Найкрасивіші та найнезвичайніші хвости — в па­вича, лірохвоста і колібрі.


Намалюйте птаха олівцем. Розташуй­те свого птаха посередині аркуша і зробіть його досить великим, адже він — головний на малюнку.

 

Тепер виконайте малюнок у кольорі, використовуючи техніку петриківського розпису або у техніці Марії Примаченко.

 

Із творчістю якої художниці ми познайомилися сьогодні на уроці?

 

Що відрізняє твори Марії Оксентіївни Примаченко від творів уже відомих вам художників?

 

З якою ще технікою ми познайомились?

 

Яких тварин ми сьогодні малювали?

 

Де б могли мешкати ваші птахи?


Підведення підсумків уроку

 

Чия робота сподобалась найбільше? Чому?

 

Хто припустився помилок? Як їх можна було уникнути?

 

З яким настроєм закінчуєте урок?

doc
Додано
31 серпня
Переглядів
314
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку