Конспект уроку з образотворчого мистецтва для 3 класу на тему: "Побутові теми у творах мистецтва. Поглиблення умінь у створенні багатофігурної композиції"

Про матеріал

Розробка уроку з образотворчого мистецтва для 3 класу на тему: "Побутові теми у творах мистецтва. Поглиблення умінь у створенні багатофігурної композиції. Тематичне завдання: колективна багатофігурна композиція „Веселе свято“ (кольорові олівці, фломастери, пластилін)".

Складається з конспекту уроку та презентації до нього.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

ТЕМАТИЧНЕ ЗАВДАННЯ: КОЛЕКТИВНА БАГАТОФІГУРНА КОМПОЗИЦІЯ „ВЕСЕЛЕ СВЯТО“ Побутові теми у творах мистецтва. Поглиблення умінь у створенні багатофігурної композиції.

Номер слайду 2

Бесіда Що таке жанр образотворчого мистецтва? З якими жанрами образотворчого мистецтва ми вже знайомі? Які художники в яких жанрах працювали? Назвіть їхні прізвища і роботи.

Номер слайду 3

Побутовий жанр — жанр образотворчого мистецтва, у якому йдеться про побут людей.

Номер слайду 4

Праця, відпочинок, навчання, особисте життя людини — усе це відбивається у творах побутового жанру. Побутові сцени, зображені художниками різних епох, дають змогу ніби зазирнути в реальне життя давно минулих часів. Адже художник, зображуючи сучасне йому життя, немов фіксує для нащадків неповторні особливості побуту своєї епохи.

Номер слайду 5

Ж. Б. С. Шарден «Праля»

Номер слайду 6

Ж. Б. С. Шарден «Дама, яка п’є чай»

Номер слайду 7

О. Лактіонов «Лист з фронту»

Номер слайду 8

М. Пимоненко «Весілля в Київській губернії»

Номер слайду 9

М. Пимоненко «Ярмарок»

Номер слайду 10

М. Пимоненко «Свати»

Номер слайду 11

Окрім живопису, жанрові теми поширені також у графіці та в скульптурі, переважно невеликих розмірів. Дуже привабливо виглядають невеликі скульптурні групи, виконані майстрами декоративно-прикладного мистецтва, наприклад різьблені дерев’яні іграшки або порцелянові статуетки.

Номер слайду 12

Порцелянові статуетки майстрів Італії та Німеччини

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Фарфорові композиції А. Борсато-Каподімонте

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Творче завдання 1) Індивідуальна робота. Виліпіть фігурку, що стане складовою скульптурної композиції на побутову тематику: «У туристичному поході», «Завзяті музиканти», «Тріо», «Вечірнє чаювання», «Циркова вистава». Групова робота. Разом з однокласниками поєднайте окремі фігурки у загальну скульптурну композицію.

Номер слайду 20

Послідовність ліплення клоуна

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Бесіда Які теми розкрито у роботах побутового жанру? Наведіть приклади.

Перегляд файлу

Автор розробки уроку з образотворчого мистецтва

вчитель початкових класів

закладу „Загальнооосвітня школа І-ІІІ ступенів №16 ВМР“

Красна Оксана Ярославівна

спеціаліст вищої категорії

 

 

Тема: Побутові теми у творах мистецтва. Поглиблення умінь у створенні багатофігурної композиції. Тематичне завдання: колективна багатофігурна композиція „Веселе свято“ (кольорові олівці, фломастери, пластилін)

Мета: навчальна: ознайомити учнів із побутовими темами у творах мисте­цтва; поглиблювати знання про правила створення багатофігурної композиції; розвивальна: розвивати вміння створювати багатофігурні композиції, насолоджуватися творами образотворчого мистецтва, аналізувати їх; формувати естетичні почуття, смак; активізувати ініціативу учнів; виховна: прищеплювати зацікавленість творами побутового жанру, охайність.

Оснащення

Матеріали та інструменти: пластилін (глина), стеки, дощечки, сер­ветки для витирання рук, клейонки; матеріали для живописної роботи за вибором учнів.

Зоровий ряд: репродукції творів графіків та живописців (Ж. Б. С. Шар­ден «Праля»; О. Лактіонов «Лист з фронту»; М. Пимоненко «Весілля в Київській губернії», «Ярмарок» та «Свати»), фотозображення скульптур (порцелянові статуетки майстрів Італії та Німеччини), фарфорові композиції А. Борсато-Каподімонте.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

Що таке жанр образотворчого мистецтва?

З якими жанрами образотворчого мистецтва ми вже знайомі?

Які художники в яких жанрах працювали? Назвіть їхні прізвища і роботи.

III. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

— Творчість художників безмежна. Вони цікавляться краєвидами землі, тваринним і рослинним світом, навколишніми предметами... Але ще є теми, які хвилюють творчу душу митців. Сім’я, школа, праця, відпочинок, будь-який етап життя люди­ни — усе це знаходить відбиття у творах образотворчого мистецтва. З давніх-давен художників цікавив побут людей — і знаменитих, і зовсім нікому не відомих, поетів і художників, музикантів і зви­чайних робітників.

IV. Викладання нового навчального матеріалу

1. Розповідь вчителя

— Жанр образотворчого мистецтва, про який я згадала, має назву побутового, тому що розповідає про побут людей. Праця, від­починок, навчання, особисте життя людини — усе це відбивається у творах побутового жанру.

Побутові сцени, зображені художниками різних епох, дають змогу ніби зазирнути в реальне життя давно минулих часів. Адже художник, зображуючи сучасне йому життя, немов фіксує для на­щадків неповторні особливості побуту своєї епохи.

Окрім живопису, жанрові теми поширені також у графіці та в скульптурі, переважно невеликих розмірів. Дуже привабли­во виглядають невеликі скульптурні групи, виконані майстрами декоративно-прикладного мистецтва, наприклад різьблені дерев’яні іграшки або порцелянові статуетки. (слайди 5-18)

Фізкультхвилинка

2. Інструктаж

Зліпіть клоуна для створення скульптурної компо­зиції «Циркова вистава».

V. Самостійна практична робота учнів

Творче завдання № 1

Індивідуальна робота. Виліпіть фігурку, що стане складовою скульптурної композиції на побутову тематику: «У туристичному поході», «Завзяті музиканти», «Тріо», «Вечірнє чаювання», «Циркова вистава».

Групова робота. Разом з однокласниками поєднайте окремі фігурки у загальну скульптурну композицію.

VІ. Актуалізація набутих знань

Бесіда

Які теми розкрито у роботах побутового жанру? Наведіть при­клади.

VII. Підведення підсумків уроку

1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).

2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку (вдома розглянути ілюстрації в улюблених книжках; принести на на­ступний урок альбоми, улюблену книжку, олівці, акварель, пензлі).

3. Проголошення уроку завершеним.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Тронь Світлана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
29 липня 2018
Переглядів
4886
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку