Розробка уроку з образотворчого мистецтва для 3 класу на тему: "Побутові теми у творах мистецтва. Поглиблення умінь у створенні багатофігурної композиції. Тематичне завдання: колективна багатофігурна композиція „Веселе свято“ (кольорові олівці, фломастери, пластилін)".
Складається з конспекту уроку та презентації до нього.
Автор розробки уроку з образотворчого мистецтва
вчитель початкових класів
закладу „Загальнооосвітня школа І-ІІІ ступенів №16 ВМР“
Красна Оксана Ярославівна
спеціаліст вищої категорії
Тема: Побутові теми у творах мистецтва. Поглиблення умінь у створенні багатофігурної композиції. Тематичне завдання: колективна багатофігурна композиція „Веселе свято“ (кольорові олівці, фломастери, пластилін)
Мета: навчальна: ознайомити учнів із побутовими темами у творах мистецтва; поглиблювати знання про правила створення багатофігурної композиції; розвивальна: розвивати вміння створювати багатофігурні композиції, насолоджуватися творами образотворчого мистецтва, аналізувати їх; формувати естетичні почуття, смак; активізувати ініціативу учнів; виховна: прищеплювати зацікавленість творами побутового жанру, охайність.
Оснащення
Матеріали та інструменти: пластилін (глина), стеки, дощечки, серветки для витирання рук, клейонки; матеріали для живописної роботи за вибором учнів.
Зоровий ряд: репродукції творів графіків та живописців (Ж. Б. С. Шарден «Праля»; О. Лактіонов «Лист з фронту»; М. Пимоненко «Весілля в Київській губернії», «Ярмарок» та «Свати»), фотозображення скульптур (порцелянові статуетки майстрів Італії та Німеччини), фарфорові композиції А. Борсато-Каподімонте.
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
— Що таке жанр образотворчого мистецтва?
— З якими жанрами образотворчого мистецтва ми вже знайомі?
— Які художники в яких жанрах працювали? Назвіть їхні прізвища і роботи.
III. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку
— Творчість художників безмежна. Вони цікавляться краєвидами землі, тваринним і рослинним світом, навколишніми предметами... Але ще є теми, які хвилюють творчу душу митців. Сім’я, школа, праця, відпочинок, будь-який етап життя людини — усе це знаходить відбиття у творах образотворчого мистецтва. З давніх-давен художників цікавив побут людей — і знаменитих, і зовсім нікому не відомих, поетів і художників, музикантів і звичайних робітників.
IV. Викладання нового навчального матеріалу
1. Розповідь вчителя
— Жанр образотворчого мистецтва, про який я згадала, має назву побутового, тому що розповідає про побут людей. Праця, відпочинок, навчання, особисте життя людини — усе це відбивається у творах побутового жанру.
Побутові сцени, зображені художниками різних епох, дають змогу ніби зазирнути в реальне життя давно минулих часів. Адже художник, зображуючи сучасне йому життя, немов фіксує для нащадків неповторні особливості побуту своєї епохи.
Окрім живопису, жанрові теми поширені також у графіці та в скульптурі, переважно невеликих розмірів. Дуже привабливо виглядають невеликі скульптурні групи, виконані майстрами декоративно-прикладного мистецтва, наприклад різьблені дерев’яні іграшки або порцелянові статуетки. (слайди 5-18)
Фізкультхвилинка
2. Інструктаж
— Зліпіть клоуна для створення скульптурної композиції «Циркова вистава».
V. Самостійна практична робота учнів
Творче завдання № 1
Індивідуальна робота. Виліпіть фігурку, що стане складовою скульптурної композиції на побутову тематику: «У туристичному поході», «Завзяті музиканти», «Тріо», «Вечірнє чаювання», «Циркова вистава».
Групова робота. Разом з однокласниками поєднайте окремі фігурки у загальну скульптурну композицію.
VІ. Актуалізація набутих знань
Бесіда
— Які теми розкрито у роботах побутового жанру? Наведіть приклади.
VII. Підведення підсумків уроку
1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).
2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку (вдома розглянути ілюстрації в улюблених книжках; принести на наступний урок альбоми, улюблену книжку, олівці, акварель, пензлі).
3. Проголошення уроку завершеним.