Розробка уроку з образотворчого мистецтва для 3 класу на тему: "Використання простої шрифтової композиції під час створення ескізу театральної афіші. Тематичне завдання: ескіз афіші до однієї з театральних казок: Дюймовочка, Троє поросят тощо (олівці, фломастери, кулькові та гелеві ручки, воскові крейди)“.
Складається з конспекту уроку та презентації до нього.
Автор розробки уроку з образотворчого мистецтва
вчитель початкових класів
закладу „Загальнооосвітня школа І-ІІІ ступенів №16 ВМР“
Красна Оксана Ярославівна
спеціаліст вищої категорії
Тема: Використання простої шрифтової композиції під час створення ескізу театральної афіші. Тематичне завдання: ескіз афіші до однієї з театральних казок: Дюймовочка, Троє поросят тощо (олівці, фломастери, кулькові та гелеві ручки, воскові крейди)
Мета: навчальна: навчити учнів використовувати просту шрифтову композицію під час створення ескізу театральної афіші, передавати святковий настрій за допомогою кольору та декору у тематичній композиції;
розвивальна: розвивати фантазію, уяву, уміння аналізувати театральні афіші; формувати естетичні почуття, смак; активізувати ініціативу учнів;
виховна: прищеплювати любов до світу мистецтва — до театру, шанобливе ставлення до роботи художника у театрі, акуратність під час роботи над театральною афішею.
Оснащення
Матеріали та інструменти: альбоми, олівці, фломастери, кулькові та гелеві ручки, воскові крейди, гуаш (акварель), пензлі, ємності для води, серветки для витирання рук та пензлів, клейонки.
Зоровий ряд: фотозображення театральних афіш до дитячих вистави, плакати із різними видами шрифтів.
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
Бесіда
— Чим ми займалися на попередньому уроці?
— Чи можна використати ляльки, створені вами, для постановки вистави шкільного лялькового театру?
— У який спосіб можна запросити учнів школи на нашу лялькову виставу?
III. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку
— Уявіть, що нікому в нашій школі нічого невідомо про виставу, яку ми поставили. Ми чекаємо на глядачів, а вони не йдуть до нас! Як ви вважаєте, хто нам може допомогти? Так, художник! Сьогодні ми дізнаємося більше про ще одну складову роботи художника у театрі.
IV. Викладання нового навчального матеріалу
1. Розповідь учителя
— Сьогодні ми говоритимемо про театральну афішу, яка допоможе сповістити глядачів про підготовлену нами виставу.
Театральні афіші мають давню історію. Ще в Давній Греції та Римі глашатай скликав публіку на сценічні ігри. Афіші з’явилися у Греції приблизно в IV столітті до н.е., у Римі — в I столітті до н. е. Афіші у давнину були двох видів: намальованими й написаними. Намальовані афіші вставляли в рами і вивішували поруч із дверима театру.
Що ж таке афіша? Що має бути зображено на афіші, щоб глядач знав, коли і куди йому приходити, щоб переглянути виставу?
Афіша — один з видів реклами, оголошення про виставу, концерт, виставку та ін., яке розміщують у людних місцях.
Якщо на афіші ми намалюємо тільки зображення (наприклад, головних дійових осіб вистави), глядач зрозуміє, на яку виставу його запрошують. Але він не знатиме час початку вистави.
2. Ознайомлення з театральними афішами
— Тому обов’язково кожна театральна афіша містить не тільки зображення, а й текст. Художник вирішує, якими літерами зробити напис та де його розташувати. (слайди 4-11)
Існує багато шрифтів, але не кожен з них може стати в пригоді для афіші.
Поміркуймо: чим відрізняються літери, шрифт на афіші від шрифтів у підручниках, дитячих книжках?
Зображення і текст на афішах мають бути видними ще здалеку, щоб привертати увагу. Тому краще, коли зображення яскраве, а текст стислий, але чіткий, яскравий. Пам’ятайте про це, створюючи афішу для власної вистави.
Фізкультхвилинка
V. Самостійна практична робота учнів
Творче завдання
Виконайте ескіз афіші до однієї з театральних казок: «Колобок», «Дюймовочка», «Троє поросят» та ін.
VІ. Актуалізація набутих знань
Бесіда
— До якої вистави ви створили театральну афішу?
— Що є головним у вашій афіші?
— Який шрифт ви дібрали? Чому?
— Які кольори переважають на афіші? Чому?
VII. Підведення підсумків уроку
1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).
2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку (принести на наступний урок цупкий білий та кольоровий папір (або картон і кольоровий папір), обгортки від цукерок, пшоно).
3. Проголошення уроку завершеним.