Мета даного уроку-навчати учнів милуватися та виражати емоційне ставлення до краси природи. Формувати уявлення про кольорові контрасти. Навчати вмінню використовувати кольорові контрасти для створення художнього образу. Розвивати композиційні навички, кольоровідчуття, універсальні особистісні якості та здібності школярів. Виховувати інтерес до образотворчого мистецтва, любов до природи , естетичний смак.
Урок образотворчого мистецтва у 3 класі
Тема. «Кольорові контрасти». Дарунки природи.
Мета. Навчати учнів милуватися та виражати емоційне ставлення до краси природи. Формувати уявлення про кольорові контрасти. Навчати вмінню використовувати кольорові контрасти для створення художнього образу. Розвивати композиційні навички, кольоровідчуття, універсальні особистісні якості та здібності школярів. Виховувати інтерес до образотворчого мистецтва, любов до природи , естетичний смак.
Обладнання та матеріали. художні матеріали та інструменти: акварель, пензлі, баночки для води, вологі серветки; зошити-альбоми.
Хід уроку
І. Організація класу.
Дзвоник дзвенить, не стихає,
Школярів усіх скликає:
«Гей, до класу поспішайте,
На місця свої сідайте».
ІІ. Мотивація навчально – пізнавальної діяльності.
Учитель запрошує до себе двох учнів із великою різницею у зрості і ставить їх поруч.
- Що ви можете сказати про зріст цих учнів? (один учень вищий, а другий – нижчий)
- У житті часто доводиться зустрічатися із протилежними поняттями. Спробуйте навести свої приклади. (Солодке-гірке, товстий-худий, веселий-сумний тощо)
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
- А чи існують схожі протилежності в образотворчому мистецтві? (Так. Наприклад, високий-низький, теплий-холодний, темний-світлий тощо).
IV. Повідомлення теми і мети уроку. Вивчення нового матеріалу.
- Розгляньте в зошиті-альбомі та підручнику репродукцію картини Ф. Шапаєва.
- Що зображено на картині? (Овочі)
- Дари природи – улюблений мотив художників. Погляньте, яке різнобарв'я! Які кольори використав художник? Що ними зобразив?
- Розгляньте таблицю «Колірний круг». Як розташовані ці кольори?
- Назвіть кольори, розташовані один навпроти іншого. (Червоний-зелений, жовтий-фіолетовий, оранжевий синій тощо).
- Такі кольори називають контрастними.
- Тепер порівняйте щойно розглянуту репродукцію з картиною В. Олемпіюк-Вінникової «Дари природи». Чим вони відрізняються?
- Використання контрастних кольорів у картині підвищує її яскравість і насиченість.
V. Пробне застосування знань, формування умінь.
-Утворіть пари контрасних кольорів на малюнках (зошит-альбом або альбом).
(Учні зафарбовують парами контрастних кольорів овочі в альбомі. Вчитель спостерігає і по потребі надає допомогу).
VI. Застосування знань, умінь і навичок у нових умовах.
- Використовуючи контрастні кольори, намалюйте композицію «Дарунки природи». Послідовність виконання малюнка подано у підручнику на с. 23. Перед тим, як розпочнете роботу, подумайте,які овочі ви хочете зобразити. Якої вони форми? Намалюйте ці геометричні фігури. Надайте їм більш природної форми. НАПРИКЛАД, РЕДИСУ ДОМАЛЮЙТЕ ДОВГИЙ ВИГНУТИЙ ХВОСТИК І ЛИСТЯ, цибулі-довгі зелені пагони і невеликі ниточки корінці, моркві – зрізане бадилля тощо. Спробуйте передати характер поверхні овочів. Злегка «волохату» поверхню моркви можна зобразити короткими потрійними чи подвійними штрихами.
Учитель виконує навчальний малюнок на дошці.
Розфарбовувати овочі краще акварельними фарбами, використовуючи чистий основний колір і затемнюючи його у відповідних місцях (тінь). Для утворення відблисків просто залиште незайманий білий папір. Для бадилля використовуйте декілька відтінків зеленого, щоб малюнок вийшов реалістичним.
-Зверніть увагу, щоб акварель виглядяла свіжою, не натискайте сильно на олівець при малюванні і постарайтеся обійтися без гумки.
Учні виконують роботу. Учитель спостерігає, при потребі надає індивідуальну допомогу.
VI. Перегляд, аналіз та оцінювання учнівських робіт. Підсумок уроку.
За кілька хвилин до закінчення уроку діти влаштовують імпровізовану виставку робіт «Дарунки природи».
«Кошик вмінь і знань».
- Я знаю…
- Я зумів(ла)…
- Я вважаю…