Конспект уроку з образотворчого мистецтва. "Плакат"

Про матеріал
Конспект уроку Плакат Види плакатів Екологічний плакат як один із видів плакатного мистецтва Створення плакату «Екологія» Мета: розширити уявлення учнів про плакат як вид графіки; познайомити з видами плакатів; вчити створювати екологічний плакат; розвивати асоціативно-образне мислення засобами мистецтва. Завдання : - з’ясувати з чого складається плакат; - ознайомити з видами плакатів; - навчити створювати плакат на екологічну тематику; - розвивати навички групової роботи; - формувати ціннісне ставлення до природи.
Перегляд файлу

Конспект уроку

 

Плакат

Види плакатів

Екологічний плакат як один із видів плакатного мистецтва

Створення плакату «Екологія»


Мета: розширити уявлення учнів про плакат як вид графіки; познайомити з видами плакатів; вчити створювати екологічний плакат;  розвивати асоціативно-образне мислення засобами мистецтва.

  Завдання :

-        з’ясувати з чого складається плакат;
-         ознайомити з видами плакатів;
-         навчити створювати плакат на екологічну тематику;
-         розвивати навички групової роботи;
-         формувати ціннісне ставлення до природи.


Мистецька абетка :     

Плакат – вид тиражної графіки.
Види плакатів: політичний, рекламний, соціальний, культурологічний, навчально-інструктивний, афіша.
Екологія - це наука про взаємодію живих організмів і їх спільнот між собою та із навколишнім середовищем.
Кліп-арт (від англ. ClipArt ) - набір графічних елементів дизайну для складання цілісного графічного дизайну.

Обладнання для вчителя:  фарби, графічні матеріали (фломастери, олівці, маркери); ноутбук, проектор, вірші про природу.
Обладнання для учнів:  фарби, графічні матеріали (фломастери, олівці, маркери); 1 ватман для чотирьох учнів.

Зоровий ряд:  учнівські плакати, презентація «Плакат».
Музичний ряд:  запис звуків природи з музичним оформленням.Тип уроку: комбінований.
Техніка виконання:  малюнок фарбами і графічними матеріалами.
 

Хід уроку


Повідомлення теми, завдань уроку.
-  Добрий день, творчі діти! Сьогодні ми з вами продовжимо нашу екскурсію в світ фарби і пензля.       Тема нашого уроку: «Плакат, Види плакатів. Екологічний плакат як один із видів плакатного мистецтва «Екологія».

-         Що таке плакат? (Плакат це вид тиражної графіки.)
-         Що зображують на плакаті? (Малюнки і написи.)
-         Пригадаємо, які види графіки ми знаємо? (Станкова, тиражна, промислова.)
   Плакат повинен привертати увагу глядача та коротко передавати інформацію за допомогою знаків, малюнків шрифту.   
Все на землі, все треба берегти –
І птаха й звіра, і оту рослину,
Не чванься  тим, що цар природи ти –
Бо врешті, ти його частинка.
Друже мій, люби життя,
Люби людей, природу,
А кривду кинь у забуття,
Як камінь в тиху воду.

-        Які асоціації у вас виникли після слухання вірша?
-        Який образ намалювала ваша уява? Передайте його у композиції плакату.
   Тематикою плакату може бути: захист тварин або лісів, заклик до боротьби за чисте повітря чи воду, заклик проти засмічування нашої планети. Ваші роботи ми обов’язково розвісимо у відповідних місцях нашого села, щоб вони виконували свою функцію – агітацію. Використайте усі засоби графіки  та живопису, щоб привернути увагу суспільства до проблем екології аби не сталося так, як це змалювала у своєму вірші Ліна Костенко «Ще назва є, а річки вже немає».

Ще назва є, а річки вже немає.
Усохли верби, вижовкли рови,
і дика качка тоскно обминає
рудиментарні залишки багви.
І тільки степ, і тільки спека, спека,
і озерявин проблески скупі.
І той у небі зморений лелека,
і те гніздо лелече на стовпі.
Куди ти ділась, річенько? Воскресни!
У берегів потріскались вуста.
Барвистих лук не знають твої весни,
і світить спека ребрами моста.
Стоять мости над мертвими річками.
Лелека зробить декілька кругів.
Очерети із чорними свічками
ідуть уздовж колишніх берегів.

І. Організація класу.   

-         познайомитись з видами плакатів;

-         створити плакат на екологічну тематику;

-         вчитись працювати у групах.

Перегляд слайдової презентації з коментарем вчителя.

-         Плакат це вид друкованого мистецтва та різновид тиражної графіки, що виконується у різних графічних та живописних техніках, є потужним засобом масової інформації та впливу на свідомість людей.   Його можна зустріти де завгодно: на вулиці, на рекламних щитах, у навчальних закладах та підприємствах, біля кінотеатрів чи концертних залів, у вітринах магазинів. Він може бути досить великим, від кількох метрів до кількох сантиметрів у вигляді сірникової етикетки та поштової марки.

   Засоби які допоможуть вам створити плакат це великий розмір формату, яскраві кольори, лаконічна інформація (текст, малюнок).

   Виділяють декілька видів плакатного мистецтва: політичний, рекламний, соціальний, культурологічний, навчально-інструктивний, афіша.

   Політичний плакат має бути пов’язаний з конкретною особою, легко запам’ятовуватися, нести позитивний вплив.

   Рекламний плакат складається з малюнка та короткого тексту, які доповнюють один одного. Для створення плакату використовуються контрастні поєднання кольорів, які добре помітні на відстані.

   Соціальний плакат відповідає соціальним потребам суспільства і торкається питань здоров’я нації, профілактика хвороб, соціальної підтримки людей.

   Культурологічний плакат відображає питання, пов’язані з самовизначення нації, історичною спадщиною, етнонаціональними цінностями, історико - культурними пам’ятками та визначними постатями.

   Навчально - інструктивний плакат пропагує наукові знання, методи праці, різні правила. На відміну від інших видів плаката, містить значну кількість тексту, серію малюнків і призначений для тривалого використання.

   Афіші рекламують шоу, концерти, вистави, спортивні заходи, презентації, виставки.

Тема нашої роботи «Екологія» - надзвичайно актуальна. Давайте пригадаємо, що означає термін «екологія» (відповіді дітей). Екологія - це наука про взаємодію живих організмів і їх спільнот між собою та із навколишнім середовищем. Розвинути ваші асоціації та створити композицію плакату допоможе вірш Б. Лепкого та фото прекрасних пейзажів нашої планети, серед яких ви упізнаєте місцеві краєвиди.

    Про що розповідається у вірші?

-         Які образи виникли у вашій уяві після прослуханого твору?

  Перегляньте зразки шрифтів та кліп – артів які можна використати для створення графічної композиції.

ІV. Самостійна робота дітей у групах над плакатами.

V. Аналіз та оцінювання робіт. Підсумок уроку.

 

docx
Додав(-ла)
Волочай Неля
Додано
23 жовтня
Переглядів
233
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку