Захід проводиться у вигляді конкурсного змагання між командами 6-х класів. Метою гри є, дізнатись наскільки правильно учні засвоїли правила поведінки, чи вміють вони ними користуватись, чи допомагають вони їм у житті.
Кушніренко Тетяна Василівна
педагог-організатор
Врадіївської загальноосвітньої школи №1
Мета. Формувати в підростаючих поколінь лицарські якості, шляхетність, моральні чесноти, почуття милосердя; узагальнити знання учнів про дотримання правил поведінки вдома, в школі, в громадських місцях; виховувати шанобливе ставлення до старших, батьків, турботу і піклування про молодших, слабких.
Обладнання. Ігрові столи, завдання, картинки, предмети для сервірування столу
Форма проведення. Гра-конкурс.
Вчитель: Доброго дня, любі діти!
Ви так гарно відповіли мені "Добрий день!” Отож, ми побажали один одному, щоб день був добрий для кожного з нас, приніс радість, задоволення, добрий настрій.
Давайте всі разом пригадаємо якими ввічливими словами ще ми вітаємося?
(Добрий день, ранок, вечір, доброго здоров’я)
Людина починається з добра,
Із ласки, щирості й любові,
Із батьківської хати і двора,
Із теплоти, що є у кожнім слові.
Кожен з нас знає, що від того, як людина поводить себе з іншими людьми, залежить ставлення до неї оточуючих людей.
Культура поведінки — ось візитна карточка людини при знайомстві, розмові. Сьогодні нашою метою буде дізнатись наскільки правильно ви засвоїли правила поведінки, чи вмієте ви ними користуватись, чи допомагають вони вам у житті.
Ведучий: Сьогодні у нас відбудеться турнір лицарів ввічливості.
Ведучий: У ньому беруть участь ваші ровесники, знавці правил ввічливості і хорошого тону.
Ведучий: Ми побажаємо учасникам турніру успіхів. Нехай переможуть найчемніші.
Ведучий: Запрошуємо команди на сцену.
Ведучий: Команда "_________”, команда "___________”.
Ведучий: Познайомтесь, будь ласка, з журі...
Ведучий: Журі оцінюватиме конкурси за п’ятибальною системою. Увага! турнір оголошуємо відкритим!!!
Ведучий. Щоб у лицарському турнурі перемогти,
Дуже розумним і ввічливим треба бути.
За щитами не ховатись,
Шпаги гострої не боятись,
Всі закони поведінки знати.
Ведучий: Перемогти у турнірі буде не просто, змагатися треба за кожний бал, суворо дотримуючись законів ввічливості.
Перший конкурс - Представлення команд
Ведучий. Перш ніж приступити до конкурсної програми, ми пропонуємо командам представити себе.
Ведуча. Дякую командам. Пропоную перейти до наступного конкурсу "Хто назве найбільше слів”.
Кожна з команд буде називати слова, якими характеризується вихована людина. Та команда, яка назве більшість слів стане переможцем конкурсу. Для підготовки ми даємо час командам.
(Ввічлива, вихована, шаноблива, галантна, делікатна, гречна, тактовна, порядна, інтелігентна, щира, пристойна, точна, люб'язна, доброзичлива, смілива, відважна, тактовною,благородна, безкорислива, уважний, привітна, добра, милосердна,приязна, чуйна, чемна, кмітлива, мужня)
Ведуча. Поки команди готуються ми з вболівальниками проведемо конкурс «Продовжіть висловлення». За правильну відповідь, учень одержить фантик, у кого буде найбільше фантиків, того ми можемо назвати ввічливим учнем.
Сердечне слово …..(дякую)
То скажеш мамі що?..... (спасибі)
Й зоря лягає лагідно на плечі,
Серед знайомих рідних голосів
Ми чуємо привітне … (добрий вечір)
Ти вчителя розчулиш:…. (вибачте, будь ласка)
Кажу щиро завжди я всім …( До побачення)
(Оголошуються результати конкурсу).
Ведуча. Наступний конкурс «Благородні вчинки» Дати правильну відповідь на запитання.
Запитання для команд:
(Переступаючи поріг лицар повністю озброєний знімає свій шолом. "Я тебе не боюся” – говорив він цим жестом. – Бачиш, моя голова відкрита. Я вірю тобі”).
(Знявши рукавичку, лицар показував, що у його руці немає зброї, що він ставиться до зустрічного доброзичливо).
(Хвилин за 30, щоб вспіти роздягнутись і зайняти своє місце).
(Якщо морозиво у вазочці, то постав його на стіл, якщо у обгортці, то викинь у урну).
(Оголошуються результати конкурсу).
Ведуча. Наступний конкурс "Етикет, Ввічливість”.
(Вашим домашнім завданням було знайти прислів’я про ввічливість. Кожна з команд розпочинає читати по одному прислів’ї, хто останній закінчить то й переміг. Повторювати одне й те саме прислів’я не можна.)
Наприклад: Від ласкавих слів утихає гнів.
Добре слово й кішці приємно.
По одягу зустрічають, по розуму проводжають.
Точність — ввічливість королів.
Шануй сам себе, пошанують і люди тебе.
На дерево дивись як родить, а на людину як робить.
Мудрим ніхто не вродився, а навчився.
Пташка красна своїм пір'ям, а людина своїм вчинком.
Хто інших чорнить, той сам себе ганьбить.
В чужому домі будь привітний, а не примітний.
Не криви писка коло чужої миски.
Не міряй всіх на свій аршин.
Ведуча. Дякую командам, ви гарно справилися із завданням. А ми попросимо журі оголосити результати конкурсів.
Ведуча. Оголошую наступний конкурс "Від теорії до практики”.
Завдання:
(Тарілку, зліва – виделку, праворуч – ніж та ложку. Ложку і виделку увігнутими сторонами донизу).
(Дають випити компот не порушуючи правил хорошого тону. Випити рідину, ложечкою дістати ягідку, кісточку випльовують у ложечку, потім у блюдечко).
(Оголошуються результати конкурсу).
Ведуча. А тепер перевіримо, як справились команди із наступним домашнім завданням.
Ведуча. Наступний конкурс «Чарівні вчинки»
Командам було домашнім завданням підготувати та розіграти сценку, а вболівальникам треба буде їх розв’язати.
Ведучий. Просимо журі оцінити домашнє завдання.
(Оголошуються результати конкурсу).
Ведуча. Пропоную вам ще один конкурс, який носить назву «Ліричний».
Команди читають вірші про ввічливість.
Ведуча. А тепер надамо слово журі.
(Оголошуються результати конкурсу).
Ведуча. Наступний конкурс «Заморочки з листочка». Подумайте і дайте відповідь.
(Проблемно-ситуативні завдання).
Проблемно-ситуативні завдання.
1. Директор дає шестикласнику завдання:
— Піднімись, будь ласка, на третій поверх, знайди у кабінеті Марію Іванівну і попроси, щоб вона спустилася до мене. Тут її чекають. Йди швиденько!
Учень кинувся виконувати розпорядження. Але директор зупинив його:
Повтори, що я сказав!
Сказати Марії Іванівні, щоб вона швидко йшла до вас!
Завдання. Розкажіть, чому директор попросив учня повторити завдання. Що б ви на місці директора сказали після цього учневі?
2. Гарно зодягнена, жвава жінка сідає в трамвай. Побачивши її, дівчинка піднімається:
Сідайте, будь ласка!
Ну що ти... Спасибі... Не треба...
Сідайте, сідайте... бабусю!
Пожвавлення на обличчі жінки згасло.
Завдання. З поданої ситуації видно, що дівчинка прагне бути культурною. Але чого їй бракує?
3. Пасажири звертаються до школяра:
— Поступися місцем, он дідусь втомлений стоїть.
— А я не. втомився? І звідки я знаю, може цей старичок
зовсім негідний того, щоб йому поступатися місцем.
Завдання. Напишіть, чи переконливі аргументи навів школяр, щоб не поступитися місцем.
4. Шестикласник поділився такими міркуваннями:
— У нашому класі ми часто даємо прізвиська один одному: Сірий, Мочало, Попугай. Дехто з цим веде боротьбу, особливо нам за це дорікають вчителі. А чи варто боротися з прізвиськами? Адже ми бачили багато фільмів про індійців, і там теж вони мали прізвиська: Соколине Око, Вірна Рука, Громовержець та інші.
Завдання. Що б ви відповіли на ці міркування?
Ведуча. Наш турнір підходить до кінця. Просимо журі підбити підсумки.
Учасники турніру дають клятву лицарів:
Усі разом. Клянемось лицарями бути!
Вчитель (робить підсумок). Будьте завжди ввічливими, чуйними, уважними. Зустрінете знайомого — привітайтесь. Допустивши помилку, виявивши грубість, попросіть вибачення. Завжди допомагайте старшим, молодшим, друзям. Ніколи не перебивайте співрозмовника навіть тоді, коли ви з ним не погоджуєтесь, вислухайте його до кінця і тільки тоді висловіть свою думку. Дружіть із «ввічливими словами». Будьте завжди шляхетними і вас любитимуть і поважатимуть.
Ведуча. Дякуємо командам за участь, журі за роботу.