Конспект уроку з основ здоров"я

Про матеріал

Тема: Емоції і настрій людини. Як покращити настрій.

Мета уроку:дати учням уявлення про настрій людей, його вплив на здоров'я (власне й оточуючих); вчити порівнювати різні настрої, наводити приклади впливу настрою на самопочуття; вчити розпізнавати ситуації, що покращують настрій, розвивати у дітей уміння створювати та підтримувати гарний і веселий настрій, вміння оцінювати свій емоційний стан, використовувати прийоми для самозаспокоєння.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Конспект уроку

з основ здоров'я

для 1класу

 

 

                            На тему: « Емоції і настрій людини. Як покращити

                                                      настрій»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                           Вчитель: Комзюк Ольга Миколаївна

 

 

 

 

 

 

 

Тема:  Емоції і настрій людини. Як покращити настрій.

Мета уроку:дати учням уявлення про настрій людей, його вплив на здоров'я (власне й оточуючих); вчити порівнювати різні настрої, наводити приклади впливу настрою на самопочуття; вчити розпізнавати ситуації, що покращують настрій, розвивати у дітей уміння створювати та підтримувати гарний і веселий настрій, вміння оцінювати свій емоційний стан, використовувати прийоми для самозаспокоєння.

 

Обладнання і матеріали:   підручник , робочий зошит, диск з мультфільмом,     мультимедійний проектор , кольорові олівці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                         Хід уроку

 

І. Організація класу.

 

Встаньте рівненько, посміхніться.

На сусідів подивіться.

Їм удачі побажайте

І за парти всі сідайте.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 

1.Гра «Так чи ні».

(Цією грою пригадаємо про що говорили на попередньому уроці)

 

     Я можу накричати на близьких.

 

     Перед рідними можна не вибачатися.

 

      Я люблю, коли моя родина збирається за святковим столом. . 

 

     Я завжди виконую прохання рідних.

 

     Я ніколи не допомагаю рідним вдома.

 

   Під час розмови з рідними я вживаю ввічливі та добрі слова.

  . 

 

 Висновок: Потрібно поважати членів своєї родини.

 

2.  Гра «Склади слова».

 

Мета: вчити учнів вживати слова, які можуть покращити оточуючим настрій.

 

Запропонувати учням із поданих на дошці (або картках) складів утворити ввічливі слова.

 

               Будь | лас | ка          Дя | ку | ю           Ви | бач | те           До | по | ба | чен | ня

  • У народі кажуть: «Від доброго слова і лід розтане».

Тож намагайтеся використовувати ці слова частіше, щоб покращити настрій і собі й близьким людям.

 Висновок: Добрі, ввічливі слова покращують настрій. Від гарного настрою людини залежить її самопочуття.

 

                                                                     1

 

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

  • Який у вас настрій?  Як зробити день веселим?
  • Послухайте вірш Анатолія Костецького, який так і називається «Як зробити день веселим?»

 

Учень 1. Ти прокинься рано-рано,

 Лин над містом сонце стане,

 Привітайся з ластівками,

 З кожним променем ласкавим.

 

 Учениця 2. Сам гарнесенько умийся,

 Сам швиденько одягнися,

 Підійди до тата й мами

 І скажи їм: «Добрий ранок!»

 

 Учень 3. Усміхнися всім навколо:

 Небу, сонцю, квітам, людям,

 І тоді обов’язково

 День тобі – веселим буде!

 

  З ким треба вранці привітатися?

  Що необхідно зробити для себе?

  Що потрібно сказати татові і мамі?

  Кому треба усміхнутися?

  Яким тоді буде наш день? Чому?

 

 

Учитель:

-Ми сьогодні помандруємо до «Школи гарного настрою».

   Познайомимося і поговоримо про емоції та їх вплив на здоров'я,  настрій, будемо вчитися покращувати настрій.

 

Вступна бесіда

-Як приємно спостерігати красу навколо себе, бачити різних хороших людей, чути спів пташок, відчувати квітковий аромат, смакувати хрумке солодке яблучко, гладити домашнього чотирилапого друга: собаку чи кішку. За допомогою чого ми можемо це робити?

-Як ви думаєте, чи піднімають нам такі приємні відчуття настрій?

-А уявіть собі, що всі ці відчуття зникли. Як би змінився наш настрій?

-Можемо сказати, що бути здоровими – це значить  бачити, чути, відчувати все те, що навколо нас.

  Отже, бути здоровим- це  значить завжди бути у доброму гуморі, радіти життю і всьому тому, що нас оточує.

                                                                       2

 

 

ІV. Робота над темою уроку.

  1. Вступна бесіда.

    Ви помічали, що іноді вам весело, іноді сумно. Настрій то гарний і вам хочеться гратися, вчитися, уважно слухати на уроках, а коли поганий настрій- на уроках ви неуважні, нічого не хочеться робити. Вас не радують улюблені ігри,  спілкування з друзями.

  Якщо людина радіє чи сердиться, ображається, соромиться, тривожиться – це емоції .

- А як зрозуміти коли людина тривожиться. Веселиться… ?

 

  1. Гра «Вгадай емоцію».

Радість, сум, здивування, спокій.

 

- Яка з цих емоцій допомагає зберігати здоров'я, покращувати стосунки між одноклассниками?

 Емоції бувають позитивні та негативні.

 

  1. Гра « Тренуймо емоції» ( Один біля дошки)
  1. Насуптеся, як:  осіння хмара, сердита людин.
  2. Посміхніться як: хитра лисичка, весела дитина.
  3. Розсердьтеся як: дитина в якої забрали яблуко.
  4. Злякайтеся як:  кошеня. на якого гавкає собака.
  5. Насуптеся, як:
  6. осіння хмара;
  7. сердита людина;
  8. зла чарівниця.
  9. 2. Посміхніться, як:
  10.        кіт на сонці;
  11.        Буратіно;
  12.        хитра лиси

 

Розсердьтеся, як:

  • Дитина, в якої забрали яблуко;
  • два цапки на мосту;
  • Людина, яку вдарили.

4. Злякайтеся, як:

  • Дитина, що загубилася в лісі;
  • Заєць, що побачив вовка.       

 

 

- Що ще допомагає нам визначити стан людини ?  Чим супроводжуються емоції? (Рухами). Наші рухи називаються жестами.

 

                                                              3

 

 

Фізкультхвилинка

 

Щоб ніколи не хворіти,

 Треба вправи вам робити.

 Із-за парт швиденько встали,

 Спинки гарно розрівняли,

 На носочки піднялись

 І до сонця потяглись.

 Руки разом опустили

 І швидесенько присіли.

 Потім встали, руки в боки,

 Всі красиво робим кроки..

 Назад – вперед прогнулись добре.

Не будем мати ми хвороби..

 

V. Робота з підручником.  ( 97)

 

  1. Людина може радіти, сумувати, боятися, дивуватися, бачити прекрасне в оточуючому світі.

 

- Розгляньте малюнки. Розкажіть про настрій .

 

VІ. Робота з ілюстраціями на дошці.

  • Як зробити день веселим?

 

Сум – Чому сумує дівчинка? Покажіть вираз її обличчя. Що вона говорить своїй бабусі? Поміркуйте, чи сумує разом з нею песик?  Не треба сумувати ! Ті, хто нас по – справжньому любить, завжди повертаються.

 

Вправа «Оціни вчинок»

 Хлопчик зустрічає на вулиці заплакану дівчину: вона заблукала. Він думає, як йому вчинити:

- заспокоїти і пригостити цукеркою;

- допомогти їй знайти дорогу додому, звернувшись до міліціонера;

- поглузувати з її страждань;

- пойти повз неї, нічого не зробивши.

 

Образа- Чому двоє грають мяча, а третій стоїть осторонь? Який у нього настрій? Чому в нього на очах сльози? За що хлопчик міг образитися на друзів?

 

 Вправа «Оціни вчинок»

 

Мама попросила доньку полити квіти. Дівчинка загралася  і забула про мамине прохання . Мама образилася. Що зробить дівчинка:

 - продовжить ГРУ;

- швиденько принесе водички і поллє квіти;

- скаже, що забула, а квіти поллє мама.

                                                                      4

 

Співчуття – Що сталося із хлопчиком? Як виявляють співчуття його подружки? Чи висохнуть у нього слізки завдяки таким друзям?

 

Вправа «Оціни вчинок»

 

-Коли вам боляче, хто вам допомагає почуватися краще? (Рідні, друзі, лікарі)

-Як можна назвати людей, які допомагають?

 

 

 

Здивування- Кого побачила дівчинка? Яким є вираз її обличчя? Чому ви вважаєте, що дівчинка здивувалася? А якби ви на вулиці зустріли слона? Продемонструйте своє здивування.

 

Обговорення ситуації.

 

Якось хлопчик повертаючись зі школи, побачив, що бігає … ганчірка. Він підняв ганчірку, а під нею – кошеня! Як же здивувався хлопчик!

 

Покажіть, як здивувався хлопчик.

 

Переляк – Що сталось на лісовій галявині? Хто кого більше злякався: хлопчик – зайчика чи, навпаки? А яким буде його кошик , коли повернеться додому?

 

Фізкультхвилинка

 

Хлопчики й дівчатка, зараз ви страшатка:

Сіли, затаїлися. Ручками накрились

А тепер швиденько встали

І боятись перестали.

 

Радість –З яким настроєм хлопчик повертається зі школи? Чим він тішиться? Як бабуся виявляє радість?

 

 Обговорення ситуації.

 

  1. Друг поділився з вами радістю. Ви…
  2. Кажуть, що друзі пізнаються у біді.  Однак, ще краще вони пізнаються у радості, під час успіху, у щоденних буднях.

 

 

- Пригадайте, коли у вас було щось цікаве, веселе, радісне. Поділіться з нами. (Діти розповідають).  (Фотографії)

5

 

  Гарний настрій допомагає зберегти здоров'я. Усмішка прикрашає обличчя. Настрій легко передається іншим людям, тому необхідно вміти зберегти гарний настрій і дарувати радість іншим .

 

Гра «Комплімент».

Зробити комплімент – це значить назвати людину приємним словом, похвалити за щось добре. Чи може комплімент змінити настрій?

  Даю квіточку. Той, хто отримав її має сказати комусь добре слово, передаючи квіточку іншому. Не забудьте подякувати.

 

-  Що може покращити настрій? (Добре слово, посмішка, лагідне слово, весела музика.)

 

  Розгляньте ілюстрацію і доповніть свої відповіді на питання , що покращує настрій?

 

Інсценізація казки «Єнотик і той, хто живе у річці»  Висновок: Дружба починається з посмішки. Будь добрим до інших, буде добре і тобі.

 

 

 Гра «Кольорове диво»

  • А чи знаєте ви, що за допомогою кольору теж можна передати свій настрій.
  • Якого кольору може бути гарний настрій?....

 

  • А поганий?.....
  • На що може бути схожий гарний настрій?...(веселка, салют, квітка, сонечко)
  • А поганий? (…… дощовою хмаринкою)
  • У народі кажуть: «Від доброго слова і лід розтане».

 

Тож намагайтеся використовувати ці слова частіше, щоб покращити настрій і собі й близьким.

Гра «Кольорове диво»

  • А чи знаєте ви, що за допомогою кольору теж можна передати свій настрій.
  • Якого кольору може бути гарний настрій?....

 

  • А поганий?.....

На що може бути схожий гарн                                                                      

  • ий настрій?...(веселка, салют, квітка, сонечко)
  • А поганий? (…… дощовою хмаринкою)

Спробуйте намалювати свій настрій.(Зошит с. 44).   

                                                                5                                                          

  В нашому класі стало ще тепліше від ваших позитивних емоцій.  Треба пам’ятати, що позитивні емоції допомагають людині насолоджуватися життям,а це сприяє зміцненню здоров’я.

 

 

  1. Вправа «Як поліпшити настрій?»

- з підручника  с. 98

 

 Секрети гарного настрою.

  1. Прокидайся з веселим настроєм.
  2. Вітайся з усіма, зич доброго здоровя.
  3. Не ображайся на дрібниці. Уникай сварок.
  4. Говори добрі слова
  5. Роби більше хороших справ
  6. Займайся улюбленою справою
  7. Не розлучайся з посмішкою
  8. Пригадай щось приємне
  9. Послухай веселу музику
  10. Заспівай, затанцюй .
  •  
  1. Підсумок уроку.

 

  • Які емоції вам відомі?
  • Яке значення для здоровя має гарний настрій? ( поліпшує здоровя) Роздати смайлики
  • Що прикрашає обличчя? ( посмішка)

Радість, горе, здивування, 
Смуток, спокій, хвилювання – 
Це емоції, мій друже 
І вони важливі дуже. 
Швидко негативний настрій 
Зіпсує здоров’я, знай. 
Не сумуй, жартуй, всміхайся, 
Завжди добрий настрій май! 

  Коли у людини гарний настрій, то вона стає доброю, щирою. Щоб бути здоровим будь добрим і доброзичливим. Починай кожний день з усмішки. Я хочу вам подарувати для гарного настрою усмішку. ( Смайлики)

   І однією  з порад як покращити настрій є  «Заспівай і затанцюй».

Пісня « Посмішка».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 січня 2018
Переглядів
2913
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку