Ознайомити учнів із поняттям «сім'я»; розширити уявлення про сім'ю; розвивати вміння піклуватися про здоров'я родини; розвивати мислення; виховувати турботливе ставлення до батьків. Формувати засади здоров'я способу життя кожної родини.
Тема. Піклування про здоров'я в сім'ї
Мета Ознайомити учнів із поняттям «сім'я»; розширити уявлення про сім'ю; розвивати вміння піклуватися про здоров'я родини; розвивати мислення; виховувати турботливе ставлення до батьків. Формувати засади здоров’я способу життя кожної родини. У процесі навчання зазначена мета передбачає вирішення таких завдань:
- формувати уявлення про здоров'я;
- мотивувати позитивне ставлення до збереження і зміцнення здоров'я;
- формувати основні життєві навички щодо здорового способу життя та
безпечної поведінки;
- виховувати потребу в здоров'ї як важливої життєвої цінності.
Тип уроку: інтегрований.
Методи і прийоми роботи: методи – бесіда, метод запитань, інтерактивний; прийоми – бесіда, опитування, виконання вправ, робота з картками. Обладнання уроку: унаочнення: роздавальний матеріал для самостійної роботи, таблиця «Здоровий спосіб життя».
Використана література: 1. Бей П. І. Основи здоров’я у запитаннях і відповідях. 1–4 класи : посібник-довідник / Бей. П. І. – вид. друге, доповнене і перероблене. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2006. – 112 с. 2.Бех І.Д. Основи здоров'я 1 клас/ Бех І.Д., Воронцова Т.В., Пономаренко В.С., Страшко С.В.- К.: Видавництво «Алатон», 2012. — 136 с. 3. Бєлєнька Г. В. Здоров'я дитини — від родини / Бєлєнька Г. В., Богініч О. Л., Машовець М. А. – К. : СПД Богданова А. М., 2006. – 220 с. 4. Тучапська Г. В. Абетка здоров’я : навчальний посібник / Тучапська Г. В. – Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2008. – 208 с.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
- Ранкова зустріч
В цьому класі друзі всі( 3 рази плескаємо в долоні ).
Я і ти, ми і ви.
Добрий день, хто зліва.
Добрий день, хто справа.
Ми – одна сім'я.
В цьому класі друзі всі( 3 рази плескаємо в долоні ).
Я і ти, ми і ви.
Любі гості й вчителі,
Усміхайтесь всі! Ми – одна сім'я.
ІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1)Вступна бесіда
Уже, дітки, пройшов тиждень від нашого попереднього уроку. Змінилася погода, температура повітря, а також і ваш відпочинок.
2)Робота над загадкою( із розкиданих букв скласти слово-відгадку).
В одних міцніше, в інших слабкіше.
Але для всіх воно – найдорожчий скарб.
Його не купиш за гроші. ( Здоров' я ).
ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
ІY. ПОЯСНЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1)Хвилинка міркування
- Хто піклується про ваше здоров’я в школі? Як саме? (Медсестра, повар, прибиральниця, двірник,учитель)
- А у вашій родині? ( Мама, тато, дідусь, бабуся, старші братики й сестрички ).
2)Повідомлення завдань уроку
- До нас завітало багато гостей. Вони хочуть, щоб ви розповіли як треба піклуватися про здоров'я в сім'ї і що потрібно зробити, щоб всі були здорові та щасливі. Для цього працюватимуть 5 груп і досліджуватимуть дану тему.
3)Робота в групах
Група №1 «Веселуни»
-У вас на партах фотографії, де ви допомагаєте батькам по господарству, у прибиранні оселі і т.д. Опрацюйте та підготуйте звіт. ( Хлопці співають пісню «Тато і я»)
Група №2 «Рухливі»
-Розгляньте малюнки. Чим займаються у цих родинах? Підготуйте коротеньку розповідь (виступ за серією малюнків).
Група №3 «Життєрадісні»
-У вас є кошик із продуктами харчування. Виберіть лише ті, які є корисні для вас і найчастіше використовують у ваших сім'ях.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Група №4 «Грайливі»
-Для вас завдання: вибрати предмети, які візьмете а відпочинок у дану пору року.
Група №5 «Сміхотучики»
-Пограємо гру «Добавляночки». Завдання на картках.
1. Маленький братик нудьгує, і я…
2. Сестричка не може заснути, і я…
3. Молодший братик просить їсти, і я…
4. Маленька сестричка порозкидала іграшки, і я…
4) «Асоціативний кущ»
Отже, піклуватись про здоров'я в родині значить…
З Д О Р О В' Я
Спільна праця заняття спортом повноцінне харчування активний відпочинок
Y. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО
1)Робота з підручником і зошитом(с.16-17).
- Кого ви бачите на малюнку?
- Скільки членів сім'ї у вашій родині?
- Скільки дітей? Хто вони для тата й мами?
- Хто для бабусі та дідуся?
- Яка ця сім'я?
2)Читання вірша «Невеличка сімейка» 1. Скільки душ у сім'ї Омелька?
У нашого Омелька
невеличка сімейка.
Тільки він, та вона,
та старий, та стара,
та Петро, та Іван,
та Федот, та Степан,
та Василь, та Панас,
та Микола, та Влас,
та той хлопець, що в нас,
та дві дівки косаті,
та два парубки вусаті,
та два зяті у хаті,
й три невістки пихаті,
та дві Христі в намисті,
та дві ляльки в колисці, —
Ось яка в Омелька
маленька сімейка.
Треба йти до хати
всіх порахувати.
-У давнину в Україні більшість родин займались землеробством, і потрібно було багато працювати. Тому дітей у сім'ях було по 10-15. Навіть жартували, що батьки імен дітей не завжди пам'ятали. От і пісню склали «У нашого Омелечка»
3)Виконання пісні дітьми «У нашого Омелечка»
4)Заповіді Божі
-Діти, на уроках «Дорога Добра» ми з вами говорили про Заповіді Божі.
- Скільки їх?
- А яка заповідь вчить нас піклуватися про родину?
- А як звучить 5 заповідь?
- Що означає шанувати своїх батьків?
YI. ПІДСУМОК УРОКУ
«Клубок побажань»
(Діти беруться за руки у дружньому колі і висловлюють бажання один одному і своїм родинам).
Міцного здоров'я, щастя, успіхів, усмішок, любові, терпіння, віри, надії, ніжності, радості, вміння прощати, спокою, миру в Україні, хліба на столі, друзів вірних, піклуватися один про одного, днів погідних, сонечка у віконечко, вітру легенького, чистої води, добрими бути, вміти дружити.
Ми – хороші діти у своїх батьків!
Всім здоров'я ми бажаємо
Та здоровими зростаємо!
( В кінці діти вітають один одного оплесками ).