Конспект уроку з основ здоров`я для 1 класу на тему "Коли ти сам удома"

Про матеріал

Під час вивчення нового матеріалу вчитель ознайомлює учнів з правилами безпечної поведінки вдома, формує вміння і навички, які допоможуть уникнути побутових небезпек під час відсутності батьків; спонукає до виконання правил безпечної поведінки вдома; виховує обережність, розсудливість.

Перегляд файлу

Урок – презентація (1 клас)

Тема: Коли ти сам удома.

Мета: ознайомити учнів з правилами безпечної поведінки вдома; формувати вміння і навички, які допоможуть уникнути побутових небезпек під час відсутності батьків; спонукати учнів до виконання правил поведінки вдома; виховувати обережність, розсудливість.

                                               Хід уроку

І Організаційний момент.

Усміхніться всі навколо

Небу, сонцю, добрим людям.

І тоді обов`язково

Наш урок цікавим буде.

ІІ. Повідомлення теми й мети уроку

   Сьогоднішній урок у нас незвичний. До нас завітало багато гостей, за роботою на уроці за вами буде спостерігати смайлик, і якщо йому сподобається, то подарує на згадку подаруночки.

А ще  розпочати я хочу наш урок дивним запитанням.

   - Якби перед вами постав вибір: солодощі, розваги і життя. Що вибрали б ви? Чому?  Добре що ви обираєте життя. Коли буде життя, то будуть і солодощі, і розваги.

 Людське життя... Неповторне та звичне, радісне й сумне, солодке, як мед, і гірке, як полин.

   Але яким би воно не було у людини, все одно …

Нема нічого кращого на світі,

Ніж дивне щастя - жити на землі.

В здоров`ї, кожній квіточці радіти

І посміхатись навіть уві сні.

   Життя кожного із нас пов`язане з найдорожчими людьми - батьками, з найкращим місцем на землі, будинком, в якому ми народилися і живемо.  І сьогодні метою  нашого уроку є навчитися уникати небезпечних ситуацій, здавалося б, у такому безпечному для вас місці. Ми поговоримо про звичайні речі у вашій оселі, навчимося приймати правильне рішення, коли немає вдома дорослих. А також спробуємо скласти правила безпечної поведінки вдома.

  Ви вже здогадалися, що тема нашого уроку «Коли ти сам удома» (слайд 1).

ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

  Кожен будинок – це не просто дах і стіни. У ньому є  багато речей. Серед них  електричні прилади, гострі і ріжучі предмети. Усі ці речі – наші помічники, вони допомагають людині, вони одночасно є і корисними,  і небезпечними для тих, хто не вміє ними користуватися.

Спробуємо відгадати загадки, про які саме речі іде мова.

Залюбки він пил ковтає,

Не хворіє і не чхає.

                                  Пилосос

Гладить все, чого торкається,

А торкнеш – кусається.

                                           Праска

Барабан великий має,

Хоч в оркестрі і не грає.

Барабаном покрутила, -

І білизна сніжно – біла.

                                      Пральна машина

Він продукти зберігає,

Їжу в холоді тримає.

Є у ньому морозильник.

Зветься диво …

                                      Холодильник

Ну і дім – одне вікно.

В ньому кожен день кіно.

                                   телевізор 

Це ще не весь перелік електричних приладів.    Крім них у ваших домівках є ще гострі і колючі предмети. Що сюди належить?  Ми з вами переглянемо уривок із мультфільму, де тітонька Сова дасть вам мудрі поради і розповість, як з ними поводитись.

(перегляд мультфільму)

   Які поради ви запам`ятали?

  • Триматися подалі від ножів.
  • Не гратися ножем і виделками.
  • Обережно поводитися з ножицями, голками, шпильками.
  • Скло брати руками не слід.
  • Якщо вже щось трапилось, кликати на допомогу.

   У яких випадках ви можете користуватися цими предметами?

Правило 1 (слайд 2)

Користуйся електричними приладами, ріжучими предметами у присутності дорослих

 

Діти, хто з вас залишається вдома сам?

   Коли батьки залишають вас самих вдома, дають певні настанови.

Чи дотримуєте дане слово?

Послухайте вірш «Один вдома» і скажете, чи все правильно зробив хлопчик.

                                        Один вдома

                 Сьогодні мама зранку

                 Пішла у магазин,

                 А синові сказала:

                 - Побудеш сам – один.

                 А ще тебе прошу:

                 Помий, будь ласка, посуд,

                 І яблука в корзинку

                 Склади й постав під стінку.

                 Закрий у ванній кішку,

                 Щоб не було біди,

                 І по обіді в ліжко

                 Сестричку поклади.

                 Отак сказала мама

                 І десь пішла собі,

                 А в сина переплуталось

                Усе у голові

                Він посуд склав під стінкою,

                Накрив його корзинкою

                Гарячою водою всі яблука помив,

                Сестричку, бідолашку, у ванній зачинив,

                І вкрай намучив кішку, заштовхуючи в ліжко.

                Так, справді дуже важко, коли ти –сам-один,

                Коли надовго мама іде у магазин.

Хлопчик все виконав про що його просила мама?

Чому він все переплутав?

 

Кошенятко чеше вуса

Лапками двома.

На базар пішла матуся,

В хаті я сама.

 Вмиюсь чисто, вмиюсь біло

І тоді візьмусь за діло.

Підмету гарненько в хаті,

 Молока дам кошеняті,

Своє ліжко застелю,

Квіти в горщику поллю.

Заплету я кіски русі

І чекатиму матусю.

Порівняльна характеристика обох віршів.

 

Аналіз казкових ситуацій

- Сьогодні вранці я отримала телеграми, які надійшли на нашу адресу.  Давайте прочитаємо їх і довідаємося, що ж трапилося.

 « Любі друзі, допоможіть. Нас семеро, ми дуже маленькі і потрапили у біду. Сірий Вовк хоче нас з'їсти».

- Від кого  ця телеграма? ( Від маленьких козенят )

 «Вовк і семеро козенят»  (слайд 3)

- А як ви думаєте, чому маленькі Козенята потрапили у біду? (Тому що вони не послухалися своєї матері і відкрили двері Вовку)

« Діти, допоможіть! Котик – братик мене не чує, забрала мене Лиса за кленові ліса, за круті гори, за бистрі води. Допоможіть!»

- Діти від кого ця телеграма? ( Від Півника)

- З якої він казки? ( « Котик і Півник»)(слайд 4)

- А що з ним трапилось і чому? ( Півник був неслухняний, відкрив вікно для лисиці, от вона його і забрала).

     - Отже,  діти, чого вчать ці казки?

- Який висновок можемо зробити?

   В казочках завжди гарний і щасливий кінець. В житті не завжди так буває і ми з вами не козенята, і не півники. Повинні пам`ятати, що маму потрібно слухати.

        -Яке наступне правило безпечної поведінки вдома можна скласти?

Правило №2 (слайд 5)

 

                            Не відчиняй двері незнайомим людям.

 

Кого ми бачимо на малюночку? (друзів) (слайд 6)

                -Діти! Чи багато у вас друзів?

                -Чи бувають вони у вас в гостях?

                -Чи знають їх батьки?

                -А чи можна запрошувати додому незнайомих дітей? 

Вірш - порада

                                   Ви з товаришем спочатку

                                   Познайомте маму й татка

                                   І тоді, будь ласка, в гості

                                   Кожен день його приводьте.

                                   Тільки друзів і знайомих

                                   Ви запрошуйте додому.

                - Отже, кого можна запрошувати додому?

                -Який висновок ми зробимо?

 

Правило №3 (слайд 7)

 

                   Ніколи не приводь додому незнайомих дітей.

 

Інсценівка казки

— Колобок, колобок, я тебе з'їм!

— Не їж мене, лисичко-сестричко, я тобі пісеньку заспіваю.

— Ану заспівай!

Я по засіку метений,
Я на яйцях спечений,—
Я від баби втік,
Я від діда втік,
Я від зайця втік,
Я від вовка втік,
Від ведмедя втік,
То й від тебе втечу!

— Ну й пісня ж гарна! От тільки я недочуваю трохи. Заспівай ще раз та сідай до мене на язик, щоб краще чути було.

 

Інсценівку якої казочки ви прослухали?

«Колобок» (слайд 8)

Що трапилося в результаті з Колобком?

- Яким був Колобок за характером? (добрим, довірливим)

-Чому ж його з`їла лисичка?

 Правильно, Колобок всім розповідав,який він смачний.

   В житті також можуть бути схожі ситуації.

   -Діти, а чи можна про все розповідати незнайомим людям? 

Учениця             Дуже рада наша Ната,

                            Що її рідненький тато

                            Вже купив магнітофон, 

                            «Відік», супертелефон,

                            Телевізор і годинник,

                            Ще й новенький холодильник.

                            Дівчинка до подруг милих

                            Полетіла як на крилах,

                            Щоб швиденько у дворі

                            Розповісти дітворі

                            І дорослим, і малечі

                            Про такі чудові речі.

                            Злодії не зволікали,

                            Того ж дня їх обікрали… 

      -Тож який висновок з цього ми можемо зробити для себе?

Правило №4 (слайд 9)

Не розповідай, що вдома є цінні речі і гроші.

 Фізкультхвилинка

Вправа «Бджілки» (слайд 10)

  • Стали , дітки, у рядок, всі підемо на лужок (стали у коло)
  • На квітучому лужку гудуть бджілки: жу-жу-жу.
  • Разом з ними політаємо, крильцями помахаємо.
  • Покружляли вліво, вправо, глянули, де кращі трави.
  • Послухали квіточок, щоб зібрати з них медок (присіли).
  • Політали, покрутились, дуже бджілки потомились. Щоб набратись сили, усі тихо сіли (діти присідають, наблизивши голівку до колін).                

  Наступне правило дізнаємось,  як поводитися вдома, після прослухання віршика.

 Учень                Спека. Ти вікно відчинив

                            І до друзів поспішив.

                            Але перш, ніж йти гуляти

                            Треба вікна зачиняти.

                            Поспішаєш? – поспішай,

                            Тільки світло вимикай,                                     

                            Воду в кранах перекрий

                            Щільно кватирки закрий,

                            Потім двері на замок,

                            Вимкни свій магнітофон.

                            Щоб спокійно йти гуляти

                            Треба все перевіряти. 

  • Що радить нам учень?

Правило №5 (слайд 11)

Зачини вікно,  двері, перекрий крани води,

коли виходиш з дому.

 

    Як би ми з вами не намагалися дотримуватися всіх правил безпечної поведінки , але бувають випадки, коли ми не в змозі самі себе захистити, дати собі раду. Іноді це не можуть зробити навіть батьки і доводиться звертатися по допомогу до екстрених служб.

   Про які служби йдеться мова?

   Молодці! Але знати лише назви служб замало, потрібно знати номери телефонів, щоб в разі потреби зателефонувати.

  Робота в групах

      У кожної групи по два сюжетні малюнки і чотири телефонні номери служб, обговорюють ситуацію і вибирають правильний номер за яким можна звертатися за допомогою.

 Висновок

  Ці номери кожна людина повинна пам`ятати.

 101 – пожежна охорона, 102 – міліція, 103 – швидка допомога, 104 – аварійна служба газу.

 Правило №6 (слайд 12)

 

Запам`ятай необхідні номери телефонів і свою

домашню адресу.

 

V. Узагальнення і систематизація отриманих знань

1. Гра «Підкажи словечко»

            Телефон завжди гарний спосіб від біди.

            Ці важливі номери добре вивчи й повтори.

- Якщо пахне газ в квартирі, то дзвони на    ……………104. 

-Якщо з'явиться вогонь і дим, то дзвони на  ……………101.

- Бачиш бійку, бачиш кражу, на ………… 102 дзвони відразу.

- Заболіло, закололо,  не чекай біди, а скоріш дзвони ………103.

 

 

   Це ще далеко не всі правила безпечної поведінки вдома, на наступних уроках ми ще обов`язково будемо про це говорити. Тому що безпечна поведінка – це ваше життя. Про життя, про здоров`я людини є багато висловів , мудрих порад, прислів`їв, приказок.

2. Робота в парах.

З`єднайте стрілочками поради і прочитайте.

1.      Ніхто не потурбується про тебе краще, ніж ти сам.

2.      Я завжди думаю про своє здоров'я.

3.      Я здоров'я бережу, сам собі допоможу. 

 

 

Підсумок уроку

  1. Вправа «Побажання»
  •                  Побажайте один одному виконати те, чи інше правило, яке вивчили сьогодні на уроці.
  1. Вправа «Я»
  • Чи гарно ми працювали на уроці?

Подивіться на свого сусіда по парті, посміхніться один одному і скажіть:

  • Я – молодець!
  • Ти – молодець!
  • Ми всі – молодці!

 

А як ви думаєте, смайлику сподобалось як ви працювали? Подивимось на екран. (слайд 13)

(на згадку маленькі смайлики)

 

Ось і  пролунав дзвінок

Та завершивсь наш урок.

За роботу по заслузі

Я також дякую вам, друзі!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://krdobr.ucoz.ua/stixi-dlya-detej-pravila-pozharnoj-bezopasnosti-1.jpgРезультат пошуку зображень за запитом "номери аварійних служб"

 

 

1

 

docx
Додано
1 березня 2018
Переглядів
3401
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку