Розробка фрагменту уроку з елементами тренінгу та арт-терапії(музикотерапія), з використанням методу"Мікрофон",оздоровчих методик "цигун",метода візуалізації отриманих знань ,QR-кодів та ін.
Тема уроку:Особиста гігієна. Догляд за шкірою.
Мета:розглянути складові особистої гігієни,сформувати знання про гігієну тіла,розвивати навички догляду за шкірою,волоссям,нігтями,вміння вибирати предмети і засоби особистої гігієни;виховувати охайність,акуратність та компетентне ставлення до свого здоров я.
Обладнання і матеріали:плакат «Правила групи»,зображення предметів і засобів особистої гігієни,аркуші паперу,олівці,фломастери,клей,дошка,мобільні телефони .
Тип уроку:комбінований з елементами тренінгу(фрагмент уроку)
Хід уроку:
Організаційна частина:
Доброго дня,діти!Я рада сьогодні зустрічі з вами. Мене звуть Юлія Олександрівна,сьогодні ми працюємо разом на дуже важливому та цікавому уроці-основи здоров я. Маю надію,що все у нас вийде якнайкраще .А для того,щоб ви зрозуміли яка сьогодні тема уроку,пропоную вашій увазі відомий вам ще з малечку фрагмент мультика (на проекторі демонструється фрагмент «Мийдодира».
Проблемне питання:
Діти,то як ви гадаєте,що ми будемо сьогодні обговорювати,що буде темою нашого уроку?
Учні називають свої припущення і разом з учителем формулюють тему уроку.
Так,діти-це і є тема нашого уроку,давайте запишемо її у ваші робочі зошити.
Ну,що ж над чим працювати ми вирішили,а як працювати – ми зараз домовимося .Я пропоную таку гру протягом усього уроку:періодично я буде плескати в долоні певну кількість раз,а ви маєте точно відтворити цей ритм. Це покаже як ми з вами зуміємо згуртуватися і відчути один одного. Давайте спробуємо(тренування)
Діти,ви звернули увагу,що ми працюємо сьогодні у групах:номер групи і карта відповідальності кожного члена групи за свої обов язки в команді лежать на столах.
Правила групи висять на дошці. Ви згодні з ними?Якщо так,то до роботи!Ви бачите,що на дошці намальований телефон,на ньому ваші очікування щодо уроку. Це все непросто,телефон нам сьогодні ще допомагатиме.(плескання)
А зараз встаньте тихенько,підійдіть до мене,станьмо у коло,візьмемось за руки. Давайте усміхнемось один одному,нашим гостям,і налаштуємося на дослідження нової теми. Всі разом:ГОТОВІ!
Мотивація до навчальної діяльності:
На проекторі демонструється відеоролик про вплив мікроорганізмів на організм людини під певну мелодію. В цей час вчитель читає текст:»Нас оточують мільярди мікроорганізмів. Більшість із них не шкідливі для людей,але деякі спричиняють і захворювання(розлади шлунку,дизентерію,гепатит А).
Уявіть собі!На робочому столі в 400 разів більше бактерій ніж на кришці унітаза.
На мобільному телефоні у 180 раз більше ніж на дверній ручці,на гривневій купюрі можна знайти до 3000 бактерій,неприємний запах тіла людини є результатом взаємодії бактерій,які знаходяться на тілі.
Хочете знати як від цього вберегтися?(Плескання)
Вправа»Обговорення ситуацій»
Кожна група отримує конверт із завданням. Вчитель дає визначений час і групи готуються. Вчитель підходить до дітей,допомагає.
Чиї спогади і відчуття були приємнішими?
І так,ви зрозуміли,що без особистої гігієни ніяк не обійтися. Що ми називаємо особистою гігієною?
Робота з підручником. Знайдіть ,будь-ласка,визначення цього поняття.(параграф 8 ст.41,другий абзац) (Плескання)
Вправа» Допомога з інтернету»
Робота з QR-кодами.Закодовані слова:
1 група-Догляд за шкірою
2група-догляд за руками
3група-догляд за волоссям
Розшифруйте і опишіть стисло особливості догляду за шкірою,руками,волоссям.(плескання)
Оздоровча хвилинка»Умивання»за методикою цигун.
Діти,сядьте зручно,потріть долоні ,щоб вони нагрілися,а потім рухами від лоба до щік проведіть 9 разів,ніби вмиваєтесь.
Слово вчителя:для догляду за чистотою свого тіла існують предмети і засоби особистої гігієни.До предметів особистої гігієни відносяться:зубна щітка,гребінець для волосся,рушник,мочалка,ножиці,пилочка для нігтів.
До засобів:зубна паста,мило,креми,шампунь,ватні палочки,туалетний папір.
Вправа»Обери і поясни»(плескання)
Оберіть із запропонованих предметів і засобів особистої гігієни ті,які стосуються роботи вашої групи.Наклейте їх на ватман.
Демонстрація з поясненням.
Вправа»Я-лікар»(Плескання)
Кожна група отримує завдання.Учні самостійно заповнюють 2і 3 колонку
|
скарга |
порада |
шкіра |
Садни,переохолодження,опіки Бруд,неякісний синтетичний Одяг,жирна їжа |
Загартування,щоденне Миття,чистий одяг,здорова їжа |
нігті |
Обгризання,ламання,бруд Покривання лаками,нестача мікроелементів |
Щотижневе підрізання Ретельне миття рук Здорова їжа |
волосся |
Фарбування,нестача вітамінів, Перегрівання,переохолодження, Використання лаків,жирна їжа |
Регулярне миття,підстригання кінчиків,захист від холоду і сонця. |
Обговорення.(плескання)
Закріплення знань
Вправа»Так-ні»
Водночас діти будуть кивати головою вперед-назад ,якщо відповідь правильна і крутити вправо- вліво ,якщо не згодні.Це буде і фізична розминка.
1.Регулярно мити руки для захисту від мікробів(+)
2.Часто сушити волосся феном(-)
3.Митися щодня(+)
4.Їсти здорову їжу(+)
5.Фарбувати нігті та гризти їх(-)
6.Після миття одягати чисту білизну(+)
7.Дозволяти користуватися своїм гребінцем для волосся іншим(-)
8.Розчісувати волосся(+)
Які ви молодці!І зарядку зробили і знання гарні показали.(плескання)
Рефлексія
Діти, чи справдилися ваші очікування від уроку?Давайте зараз перевіримо.
На стінах вашого класу прикріплені листки , на яких є слова:було цікаво,дізнався багато важливого,розкажу цю інформацію іншим,був гарний настрій. Підійдіть до того напису,який справджує ваші очікування на початку нашої роботи.
Обговорення ,чому саме той вислів обрав.
Звучать найскладніші плескання і вчитель підсумовує,що досягли взаєморозуміння,єдності,результату.
Стаємо знову в коло і на 3-4 говоримо:»Ми- молодці!»
Оцінювання
Діти,хто вважає,що працював сьогодні на 10 балів підніміть руки,потім на 11 і 12.
Це і буде ваша оцінка за урок.
Домашнє завдання:1.Обов,язково вивчити параграф 8 ,ст.41-44
2.Разом з батьками скласти пам,ятку особистої гігієни тіла .
Дякую за співпрацю. До побачення.