Методична розробка години спілкування з основ безпеки життєдіяльності на тему: « Безпека у сучасному суспільстві. Дорожня безпека»

Про матеріал

Ознайомлення учнів із сучасними безпечними умовами життя; повторення правила дорожнього руху. Форма проведення: диспут-вікторина з елементами інтерактивних методів навчання

Перегляд файлу

Україна

Головне управління освіти і науки

Дніпропетровської облдержадміністрації

Комунальний заклад освіти

«Майська загальноосвітня школа І-ІІІступеня»

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка

години спілкування з основ безпеки

життєдіяльності  на тему:

 « Безпека у сучасному суспільстві.

Дорожня безпека»

Форма проведення:

диспут-вікторина з елементами інтерактивних методів навчання та конкурсу

 

 

 

 

 

 

 

 

Класний керівник

                                                                                                               Краснова А.Г.

 

 

 

Тема : « Безпека у сучасному суспільстві. Дорожня безпека»

Мета:  Ознайомити учнів із сучасними безпечними умовами життя; повторити правила дорожнього руху; закріпити навички користування громадським транспортом, на основі знань правил поведінки водіїв і пасажирів. Розвивати навички дискусії, загально навчальні уміння та навички

Форма проведення: диспут-вікторина з елементами інтерактивних методів навчання

Хід заняття

І. Організація навчальної діяльності.

1. Привітання.

2. Слово ведучого( сподівання на конструктивний діалог та приємну і корисну зустріч)

ІІ. Основна частина

  1. Повідомлення теми і мети заняття
  • Сьогодні надзвичайно гостро стоїть питання збереження здоров’я дітей та підлітків. Поряд з основними складовими здоров’я існує ще й поняття « Безпека щоденного життя» або «Безпека у сучасному суспільстві»
  • На сьогоднішній зустрічі ми ще раз повернемося обличчям до актуальності даної проблеми. Пригадаємо Правила дорожнього руху,закріпимо знання про правила поведінки водіїв і пасажирів та потренуємось у відповідних навичках користування громадським транспортом.

     А, отже, тема нашої зустрічі « Дорожня безпека»

  1. Тренінг « Очікувані результати»
  • У кожного з вас кольорові папірці. Напишіть , що ви очікуєте від нашого заняття, бажаючі можуть озвучити свої сподівання, і розмістіть їх на відповідному плакаті.
  1. Розповідь ведучого (з використанням мультимедійної  наочності)

- Кого тільки не побачиш на дорогах! Це і транспорт, і люди, і тварини. Вони різняться габаритами, маневреністю і швидкістю руху. Це створює перешкоди і незручності на їхньому шляху, а отже – небезпечні ситуації.

4.   Актуалізація опорних знань

     Вікторина :

  • Кого ми називаємо учасниками дорожнього руху?
  • Якою є організація дорожнього руху?

5.Інформаційне повідомлення груп учнів  « Правила дорожнього руху»

 (випереджаюче  завдання)

6.   Керована дискусія « Регулювання дорожнього руху»:

 а) слово вчителя

-  Дорожній рух регулюють за допомогою регулювальника, світлофора, дорожніх знаків і дорожньої розмітки. Трапляється, що ці засоби використовують одночасно і виникає суперечлива ситуація. Наприклад, на перехресті працюють і світлофор і регулювальник.

- Чиї вказівки треба виконувати?

- Або поруч з постійним знаком « Поворот праворуч заборонено» встановлений тимчасовий знак « Рух праворуч» ( що вказує напрямок об’їзду пошкодженої ділянки дороги)

- Що робити?

     б) проведення дискусії між учнями

 в) висновки та підсумки керованої дискусії

Робота в групах.

Гра «Мозкова атака»

Завдання: розробити правила організації дорожнього руху з наступним обговоренням:

Пріоритетні засоби дорожнього руху у вищевказаних ситуаціях

  1. Сигнали регулювальника
  2. Тимчасові дорожні знаки
  3. Сигнали світлофора
  4. Постійні дорожні знаки
  5. Дорожня розмітка

7. Практичне заняття

Робота в групах «Пріоритети в дорожньому русі»

а) об’єднання у групи  за кольорами світлофора:

- червоний

- зелений

б) слово вчителя:

- спостерігаючи за рухом транспорту на складних ділянках дороги (особливо на перехресті), часом дивуєшся , як водії знають, хто має право їхати, а хто повинен зупинитися. Ви об’єдналися  у групи. Перед вами картки-схеми із зображеними ситуаціями. Поміркуйте і визначтесь, де головна, а де другорядна дорога, і встановіть черговість проїзду на складних ділянках дороги

в) робота учнів у групах з подальшим обговоренням

8. Слово вчителя

- Сьогодні ми проведемо вікторину з правил дорожнього руху, яка допоможе перевірити і закріпити ваші знання.

Від кожної групи дітей виділяється по одному учню в журі. У процесі роботи вони ставлять бали активності та правильності відповідей.

Вікторина

І етап «Хто швидше?»

(відповідає група, яка перша підніме руку, відповідь пояснити)

  1. Якими знаками позначається місце зупинки тролейбуса та автобуса? (намалювати )
  2. Яке світло світлофора вмикається найчастіше?
  3. З якої сторони треба обходити автобус, тролейбус і трамвай?
  4. Який знак використовує водій при перевезені дітей на автобусі? (намалювати)

ІІ етап «Відгадай дорожній знак»

(робота з картками)

Завдання: до зображених малюнків підібрати відповідний дорожній знак

(кількість карток однакова., враховується швидкість і правильність відповіді)

 ІІІ етап «Бліцтурнір»

  • Кожна група відповідає на чотири питання. Якщо група не знає відповіді, альтернативу мають її опоненти і їм за правильність зараховується бал.

 

Питання для І групи:

  1. Світловий сигнальний прилад  для регулювання дорожнього руху?
  2. Місце на проїжджій частині вулиці, де можна її переходити?
  3. Місце, де перехрещуються дороги?
  4. Який рух дозволено на дорогах України?

Питання для І групи:

 

 

  1. Сторона, в яку треба подивитися в першу чергу при переході вулиці?
  2. Людина, яка знаходиться у транспорті і дотримується усіх правил і вимог?
  3. Коли можна починати посадку і висадку у громадський транспорт?
  4. Яка повинна бути спинка останнього сидіння вантажного автомобіля?

9. Слово журі (оцінювання вікторини)

ІІІ. Заключна частина заняття

  1. Робота в групах

Завдання: Виконання крос-тесту «Правила дорожнього руху для мотоциклістів»

  • Перед вами крос-тест. Ви вже знаєте принцип роботи з ним. Кожен колектив за моїм сигналом розпочне роботу над тестом. Не забувайте про правила спілкування і толерантного ставлення один до одного при виконанні завдань.
  • Хто перший дістанеться кінцевого результату, отримає право першого голосу у нашому «Відкритому мікрофоні».
  1. Вправа «Відкритий мікрофон»
  2. Підсумки конкурсу
  3. Виступ вчителя

 - Організація дорожнього руху – це комплекс заходів, що забезпечує умови для безперебійного і безаварійного руху транспорту та пішоходів. Найголовнішим засобом дорожнього руху є Правила дорожнього руху. Вони визначають права та обов’язки учасників д/р, містять правила проїзду, зупинки, перевезення пасажирів та вимоги до обладнання транспортних засобів.  

docx
Додано
24 лютого 2018
Переглядів
835
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку