Конспект уроку з основ здров'я "Соціальні аспекти статевого дозрівання"

Про матеріал

Мета. Сформувати поняття про соціальні аспекти статевого дозрівання, розкрити особисту і соціальну суть кохання як найвищого людського почуття, показати вплив кохання на духовне збагачення людини.

Тип уроку. Вивчення нового матеріалу.

Перегляд файлу

Основи здоровя 8 клас                                                                 

 

Тема. Соціальні аспекти статевого дозрівання.

Мета. Сформувати поняття про соціальні аспекти статевого дозрівання,  розкрити  особисту і соціальну суть кохання як найвищого людського почуття, показати вплив кохання на духовне збагачення людини.

Тип уроку. Вивчення нового матеріалу.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  На попередніх уроках ми з вами вивчали тему «Фізична складова здоров’я». 

  1. Перелічте ознаки харчового отруєння.
  2. Назвіть правила безпечного харчування.
  3. Як надати першу допомогу при харчовому отруєнні.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

 Сьогодні ми розпочинаємо з вами вивчати нову тему, відомого вам розділу «Соціальна складова здоров’я». і поговоримо про такий складний і цікавий період у вашому житті як підлітковий.

Девізом нашої розмови я взяла слова таджицького математика, поета, вченого, який створив всесвітньо відомі чотиривірші – рубаї, Омара Хайяма.

Одвічніше всього іншого – любов,

у пісні юності перше слово – любов

 

VI. Вивчення нового матеріалу

Та для того щоб  ознайомитися із змінами які відбуваються у підлітковому віці ми об’єднаємося у 2 групи  (день, ніч)

 Робота в групах

Об’єднати учнів у дві групи  .

Завдання 1 групі. Розповісти про фізіологічні зміни, які супроводжують завершення підліткового віку.

Завдання 2 групі. Розповісти про психологічні  зміни, які супроводжують завершення підліткового віку.

Початок підліткового віку збігається з початком статевого дозрівання. Це відбувається неодночасно. Придивись до своїх однолітків, і ти побачиш, що дехто має набагато доросліший вигляд, а хтось виглядає ще зовсім дитиною. Усе це нормально.

     Взагалі стосунки між людьми різної статі встановлюються з раннього дитинства і зазвичай проходять кілька етапів.

Дитинство.  Зовсім маленькі діти граються разом, потім вони починають надавати перевагу своїй статі: дівчатка граються з дівчатками, хлопчики – з хлопчиками.

Підлітковий вік. З початком статевого дозрівання усе змінюється. Дівчата і хлопці виявляють інтерес одне до одного, починають дружити, разом слухати музику, ходити в кіно. Спілкуються вони переважно групами – компаніями. Проводячи разом дозвілля, більше дізнаються одне про одного. Дівчата починають розуміти, якими вірними друзями можуть бути хлопці. Хлопці вчаться цінувати емоційну підтримку дівчат.

Юність. Хлопець чи дівчина відчуває симпатію до когось одного протилежної статі. Якщо вона взаємна, молоді люди мають схожі мрії, погляди та інтереси, між ними виникає емоційна близькість, яка з часом може перерости в глибоке й прекрасне почуття – кохання.

Зрілість. З досягненням біологічної і соціальної зрілості закохані можуть створити родину.

Складемо асоціативний кущ.

Соціальна зрілість – це необхідний етап розвитку вашої особистості.

 

 

                                                 відповідальність    

 

виховання дітей

 фізична

 

 

 духовна

створення сімї

 психічна

Руханка «Строки і темпи статевого дозрівання» ( 10 хв)

            Вік, коли починається статеве дозрівання, в однолітків різний. Це нормально.

  1.               Вишикуйтеся у шеренгу за зростом і розрахуйтеся по порядку. Запам’ятайте свій номер.
  2.               Вишикуйтесь за віком (датами народження). Розрахуйтеся і порівняйте цей номер із попереднім.
  • Поміркуйте:
    • Чи завжди вік учнів відповідає їхньому зросту  (наприклад, чи є найстарший із вас найвищим )?
    • Кого більше серед високих учнів вашого віку – хлопчиків чи дівчаток?
  • Поясніть результати.

А зараз я хочу прочитати вам  вірш Людмили Татьяничевої «Три признания в любви»  та обговорити його

          В праздничном блеске

          Весеннего дня

          Подруга мне говорила:

          - Прекрасный возлюбленный

          У меня.

          Любит, как бог Ярила! –

          Летом,

          В тени молодых ветвей,

          С нею мы встретились снова:

          - Хороший отец

          У моих детей:

          Душу отдаст

          За любого.-

          Вьюга снегами поля замела.

          С подругой мы вновь 

Повстречались.

- Верного друга

Судьба мне дала.

         Нам вместе и старость -

Не старость!

Про що йде мова у вірші та чи стосується він нашої теми?

        Так. Мова йде про велике  і складне – про життя, кохання, про збагачення почуттів у різні роки спільного життя. Наші асоціації з весною, літом і зимою – це періоди життя людини: юність, зрілість та старість.

Закоханість — сильне людське почуття (комплекс почуттів), об'єктом якого є інша особистість.

В наші часи досі тривають наукові дискусії, щодо основних причин виникнення закоханості.Здебільшого, вчені приходять до того, що вона виникає і відбувається під впливом дуже багатьох чинників та факторів.

Тим не менш, науковці виявили, що такими можуть бути деякі фактори, які сприяють виникненню закоханості, серед них:

1) фізіологічні чинники (такі, як запах, постава, зовнішній вигляд і т.п.);

2) психологічні чинники;

3) емоційні чинники;

4) соціальні чинники.

 

Кожна людина переживає в житті почуття закоханості. Що ж воно в нас викликає?

 

 

 

 

 

грати на гітарі

 писати вірші

перемагати на

олімпіадах перемагати в спорті

 

малювати 

                                                писати власні пісні

 

V. Узагальнення, систематизація знань та вмінь учнів

Для того щоб перевірити як ви засвоїли вивчений матеріал ми проведемо вправу «Мікрофон» доповнюючи речення

Сьогодні на уроці я дізнався(лася) (ознайомився(лася))

VІ. завдання додому

Прочитати §7 та дати відповіді на запитання після параграфу.

 Завершення уроку

Віршпоета Василя Федорова.

Любовь!

Горят ее костры,

Мудреют люди  в добром свете,

Любовь и  Правда –

Две сестры,

Идущие через столетья.

Две песни счастья и добра,

Всегда звучащие призывно,

Одна безпечна  и наивна,

Другая сдержанно мудра.

Когда они придут к порогу,

Ты дверь души

Для двух открой.

В наградах первой

Мало проку

Без одобрения второй.

Усі беруться за руки і, починаючи з вчителя, передають один одному потиск руки. По закінченню піднімають руки вгору і промовляють «До побачення!»

Інформаційна картка №1

У кожному віці є свої особливості, які впливають на поведінку і світогляд людей. Підлітковий вік – довгий перехідний період, в якому відбувається ряд фізичних змін, пов'язаних із статевим дозріванням і входженням у доросле життя. Психологічні особливості підліткового віку у психологів називаються «підлітковими комплексами» з ряду причин:

  • підвищена чутливість до оцінки сторонніх;
  • гранична самовпевненість і категоричні судження по відношенню до оточуючих;
  • суперечливість поведінки: сором'язливість змінюється розбещеністю, показна незалежність межує з ранимою;
  • емоційна нестійкість і різкі коливання настрою;
  • боротьба з загальноприйнятими правилами і поширеними ідеалами.

Підлітковий вік охоплює період життя з 13 до 18 років (± 2 роки). Усі психологічні зміни обумовлені фізіологічними особливостями підліткового віку і рядом морфологічних процесів в організмі. Всі перебудови організму безпосередньо впливають на зміни реакцій підлітка на різні фактори зовнішнього середовища і знаходять своє відображення у формуванні особистості.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інформаційна картка №2

Фізіологічні особливості підліткового віку

  1. Великі зміни відбуваються в ендокринній системі, що призводить до швидкого і непропорційного зростання маси і довжини тіла і розвитку вторинних статевих ознак.
  2. Складні процеси структурних та функціональних змін відбуваються в центральній нервовій системі і внутрішніх структурах головного мозку, що тягне за собою підвищену збудливість нервових центрів кори головного мозку і ослаблення процесів внутрішнього гальмування.
  3. Значні зміни спостерігаються в органах дихання та серцево-судинної системі, що може призвести до різних функціональних розладів (стомлюваність, непритомність).
  4. Активно розвивається кістково-м'язова система: завершується формування кісткової тканини, збільшення м'язової маси, тому в підлітковому віці дуже необхідне правильне раціонально харчування.
  5. Завершується розвиток травної системи: органи травлення вкрай «ранимі» зважаючи постійного емоційного та фізичного напруження.
  6. Гармонійний фізичний розвиток всього організму є наслідком нормального функціонування всіх систем органів і робить вплив на психічний стан підлітків.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Живага Надія Семенівна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
5 липня 2018
Переглядів
8241
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку