Мета. Сформувати поняття про соціальні аспекти статевого дозрівання, розкрити особисту і соціальну суть кохання як найвищого людського почуття, показати вплив кохання на духовне збагачення людини.
Тип уроку. Вивчення нового матеріалу.
Основи здоровя 8 клас
Тема. Соціальні аспекти статевого дозрівання.
Мета. Сформувати поняття про соціальні аспекти статевого дозрівання, розкрити особисту і соціальну суть кохання як найвищого людського почуття, показати вплив кохання на духовне збагачення людини.
Тип уроку. Вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
На попередніх уроках ми з вами вивчали тему «Фізична складова здоров’я».
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
Сьогодні ми розпочинаємо з вами вивчати нову тему, відомого вам розділу «Соціальна складова здоров’я». і поговоримо про такий складний і цікавий період у вашому житті як підлітковий.
Девізом нашої розмови я взяла слова таджицького математика, поета, вченого, який створив всесвітньо відомі чотиривірші – рубаї, Омара Хайяма.
Одвічніше всього іншого – любов,
у пісні юності перше слово – любов
VI. Вивчення нового матеріалу
Та для того щоб ознайомитися із змінами які відбуваються у підлітковому віці ми об’єднаємося у 2 групи (день, ніч)
Робота в групах
Об’єднати учнів у дві групи .
Завдання 1 групі. Розповісти про фізіологічні зміни, які супроводжують завершення підліткового віку.
Завдання 2 групі. Розповісти про психологічні зміни, які супроводжують завершення підліткового віку.
Початок підліткового віку збігається з початком статевого дозрівання. Це відбувається неодночасно. Придивись до своїх однолітків, і ти побачиш, що дехто має набагато доросліший вигляд, а хтось виглядає ще зовсім дитиною. Усе це нормально.
Взагалі стосунки між людьми різної статі встановлюються з раннього дитинства і зазвичай проходять кілька етапів.
Дитинство. Зовсім маленькі діти граються разом, потім вони починають надавати перевагу своїй статі: дівчатка граються з дівчатками, хлопчики – з хлопчиками.
Підлітковий вік. З початком статевого дозрівання усе змінюється. Дівчата і хлопці виявляють інтерес одне до одного, починають дружити, разом слухати музику, ходити в кіно. Спілкуються вони переважно групами – компаніями. Проводячи разом дозвілля, більше дізнаються одне про одного. Дівчата починають розуміти, якими вірними друзями можуть бути хлопці. Хлопці вчаться цінувати емоційну підтримку дівчат.
Юність. Хлопець чи дівчина відчуває симпатію до когось одного протилежної статі. Якщо вона взаємна, молоді люди мають схожі мрії, погляди та інтереси, між ними виникає емоційна близькість, яка з часом може перерости в глибоке й прекрасне почуття – кохання.
Зрілість. З досягненням біологічної і соціальної зрілості закохані можуть створити родину.
Складемо асоціативний кущ.
Соціальна зрілість – це необхідний етап розвитку вашої особистості.
відповідальність
виховання дітей
фізична
духовна
створення сім’ї
психічна
Руханка «Строки і темпи статевого дозрівання» ( 10 хв)
Вік, коли починається статеве дозрівання, в однолітків різний. Це нормально.
А зараз я хочу прочитати вам вірш Людмили Татьяничевої «Три признания в любви» та обговорити його
В праздничном блеске
Весеннего дня
Подруга мне говорила:
- Прекрасный возлюбленный
У меня.
Любит, как бог Ярила! –
Летом,
В тени молодых ветвей,
С нею мы встретились снова:
- Хороший отец
У моих детей:
Душу отдаст
За любого.-
Вьюга снегами поля замела.
С подругой мы вновь
Повстречались.
- Верного друга
Судьба мне дала.
Нам вместе и старость -
Не старость!
Про що йде мова у вірші та чи стосується він нашої теми?
Так. Мова йде про велике і складне – про життя, кохання, про збагачення почуттів у різні роки спільного життя. Наші асоціації з весною, літом і зимою – це періоди життя людини: юність, зрілість та старість.
Закоханість — сильне людське почуття (комплекс почуттів), об'єктом якого є інша особистість.
В наші часи досі тривають наукові дискусії, щодо основних причин виникнення закоханості.Здебільшого, вчені приходять до того, що вона виникає і відбувається під впливом дуже багатьох чинників та факторів.
Тим не менш, науковці виявили, що такими можуть бути деякі фактори, які сприяють виникненню закоханості, серед них:
1) фізіологічні чинники (такі, як запах, постава, зовнішній вигляд і т.п.);
2) психологічні чинники;
3) емоційні чинники;
4) соціальні чинники.
Кожна людина переживає в житті почуття закоханості. Що ж воно в нас викликає?
грати на гітарі
писати вірші
перемагати на
олімпіадах перемагати в спорті
малювати
писати власні пісні
V. Узагальнення, систематизація знань та вмінь учнів
Для того щоб перевірити як ви засвоїли вивчений матеріал ми проведемо вправу «Мікрофон» доповнюючи речення
Сьогодні на уроці я дізнався(лася) (ознайомився(лася))
VІ. завдання додому
Прочитати §7 та дати відповіді на запитання після параграфу.
Завершення уроку
Віршпоета Василя Федорова.
Любовь!
Горят ее костры,
Мудреют люди в добром свете,
Любовь и Правда –
Две сестры,
Идущие через столетья.
Две песни счастья и добра,
Всегда звучащие призывно,
Одна безпечна и наивна,
Другая сдержанно мудра.
Когда они придут к порогу,
Ты дверь души
Для двух открой.
В наградах первой
Мало проку
Без одобрения второй.
Усі беруться за руки і, починаючи з вчителя, передають один одному потиск руки. По закінченню піднімають руки вгору і промовляють «До побачення!»
Інформаційна картка №1
У кожному віці є свої особливості, які впливають на поведінку і світогляд людей. Підлітковий вік – довгий перехідний період, в якому відбувається ряд фізичних змін, пов'язаних із статевим дозріванням і входженням у доросле життя. Психологічні особливості підліткового віку у психологів називаються «підлітковими комплексами» з ряду причин:
Підлітковий вік охоплює період життя з 13 до 18 років (± 2 роки). Усі психологічні зміни обумовлені фізіологічними особливостями підліткового віку і рядом морфологічних процесів в організмі. Всі перебудови організму безпосередньо впливають на зміни реакцій підлітка на різні фактори зовнішнього середовища і знаходять своє відображення у формуванні особистості.
Інформаційна картка №2
Фізіологічні особливості підліткового віку