Урок письма в 1 класі
Автор: Полюк В.І.
Тема.Написання великої букви П. Письмо складів, слів і речень з вивченими буквами.
Мета. Ознайомити учнів з великою рукописною буквою П,навчити писати її. Закріплювати їх уміння з’єднувати букви в словах, записувати речення, виконувати звуко-складові моделі,записувати графічні схеми речень.
Удосконалювати вміння орієнтуватися в сітці зошита, писати ручкою, списувати речення.
Розвивати усне зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас; розвивати дрібну моторику.
Формувати основи здоров’язберігаючоїкультури під час письма.
Виховувати у дітей охайність, старанність, дисциплінованість, інтерес до навчання.
Обладнання:В.Федієнко «Першокласні каліграфічні прописи» 1 частина, фішки для звукових моделей слів, фішки для графічних моделей речень. На онлайн-уроці в Класрум використовується інтерактивна дошка на Meet зустрічі.
Хід уроку
І. Організація класу.
Всім, всім добрий день!
Геть з дороги наша лінь.
Не заважай трудитись,
Не заважай учитись!
-Перевірте, чи все ви приготували дляуроку: прописи, фішки для звукового аналізу, для схеми речення. Під час роботи підтримуємо робоче місце в порядку.
- Пригадайте як треба сидіти під час письма.
ІІ. Актуалізація знань.
- Відкрийте прописи, користуючись закладинкою, на сторінці 37.
- Відгадайте загадку:
Щоби дрова нарубати,
Треба нам сокиру мати.
Відпиляти треба гілку?
Допоможе гостра … (пилка)
- Повторіть це слово українською мовою. Розгляньте малюнок пилки в зошиті. Пилка, сокира (демонстрація малюнків) – це інструменти праці, які використовують для роботи з деревом.
- Виділіть перший звук у слові пилка. Покажіть фішку, яка відповідає цьому звукові.
- Назвіть цей звук, дайте його характеристику. ([п] – приголосний, твердий, глухий).
- Справа від малюнка запишіть звукову схему цього слова.
(Один учень виконує це завдання вголос з коментуванням, показує відповідні фішки, ділить на склади, визначає наголос).
ІІІ. Оголошення теми уроку. Мотивація.
- На письмі звук [п] позначається буквою «пе». На минулому уроці ми навчилися писати маленьку прописну букву «пе». А сьогодні будемо вчитися писати велику прописну букву «пе», поєднувати її з іншими буквами.
- Діти, а для чого вам треба вміти писати велику букву? Можливо, вам і маленької достатньо?
(Велика буква потрібна, бо початок речення пишемо з великої букви. Бо є слова, які завжди пишемо з великої букви: прізвище, ім’я, по-батькові людей, клички тварин, назви міст, сіл, річок, держав …)
- Назвіть імена людей, які починаються на букву «пе». (Петро, Павло, Панас, Пилип.) В нашому класі є дівчинка Поліна.
- Так, ці уміння допоможуть вам писати грамотно все життя. Тому працюємо уважно і старанно.
IV. Вивчення нового матеріалу.
1. Розминка для пальчиків. (Діти виконують вправи за вчителем.)
2. Повторення правил сидіння за партою, вимог щодо того, як тримати ручку і розміщувати зошит під час письма.
3. Відео-зразок написання великої букви П.(Сайт «Початкова школа НУШ»)
https://www.youtube.com/watch?v=-aWfRaXO1q4
(Почати відео з 26 секунди.)
4. Зразок написання букви по лініях зошита з коментуванням показує вчитель на інтерактивній дошці. (В Класрум на Meet зустрічі)
5. Письмо букви дітьми в повітрі під рахунок.
6. Робота в прописах.
1) Письмо букви.
- Перевірте нахил зошита. Напишіть букви на 2 рядку: спочатку наводите букви по пунктирним лініях, потім пишете самостійно.
- На 4 рядку немає густої сітки ліній. Головне на цьому рядку дотримуватись нахилу букв. Для цього ведемо лінію зверху справа вниз наліво до свого сердечка.
ФІЗХВИЛИНКА
2) Письмо слів, речень з вивченими буквами. (Вчитель показує зразок написання з коментуванням на інтерактивній дошці. (Класрум на Meet зустрічі)
а) Пл (Діти пишуть 3 рази.)
б) Робота з реченням.
- Прочитайте речення. (Поліна і Пилип пололи.)
- Значення яких слів ви не розумієте? Пололи – це зрізали бур’ян сапою. Сапа – це знаряддя праці для роботи із землею. (Демонстрація малюнка.)
- Чому слово Пилип в середині речення написане з великої букви?
(Вчитель показує зразок написання речення з коментуванням на інтерактивнійдошці.)
- Наведіть по пунктирних лініях це речення.
- Поділіть слова на склади дужкою внизу, визначте наголос. (Учень виконує завдання вголос з коментуванням.)
- Нижче запишіть це речення самостійно.
- Користуючись фішками для схеми речення, покажіть як ви позначите кожне слово.
(Вчитель називає слова з речення, діти показують відповідні фішки.)
- Після всіх рядків запишіть схему цього речення.
- Я теж записала схему цього речення. Перевірте, чи все я зробила правильно.
(Вчитель навмисно допускає помилку: у слові Пилип не показує велику букву. Діти знаходять помилку, пояснюють.)
7. Робота над розвитком мовлення.
- Відгадайте загадку:
Як веселка кольоровий.
Має здібності до мови.
Слово птаху лиш скажіть,
Він його повторить вмить. (Папуга)
- Повторіть це слово українською мовою. Цей птах може бути і диким, і свійським. Придумайте речення про папугу. Намагайтеся, щоб у ньому були слова – назви предметів, назви дії, назви ознаки. Розфарбуйте папугу у своєму зошиті.
V. Підсумок. Рефлексія.
- Підніміть руку, хто навчився писати велику букву «пе».
- Що цікавого, нового дізналися на уроці?
- Що для вас було легким? Які завдання були складними?
- Ви всі на уроці працювали уважно, старанно, були активними. Дякую за роботу! Ви молодці!