Конспект уроку з письма для 1 класу на тему "Письмо великої букви П.

Про матеріал
Урок письма «Написання великої букви П» за Федієнко В.В. «Першокласні каліграфічні прописи» можна проводити оф-лайн і он-лайн. Учні опановують вміння писати велику рукописну буквуП. Закріплюють уміння з’єднувати букви в словах, записувати речення, виконувати звуко-складові моделі, записувати графічні схеми речень.Розви¬вають усне зв’язне мовлення, збагачують словниковий запас, розвивають дрібну моторику.
Перегляд файлу

Урок письма в 1 класі

Автор: Полюк В.І.

Тема.Написання великої букви П. Письмо складів, слів і речень з вивченими буквами.

Мета. Ознайомити учнів з великою рукописною буквою П,навчити писати її. Закріплювати їх уміння з’єднувати букви в словах, записувати речення, виконувати звуко-складові моделі,записувати графічні схеми речень.

Удосконалювати вміння орієнтуватися в сітці зошита, писати ручкою, списувати речення.

Розви­вати усне зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас; розвивати дрібну моторику.

Формувати основи здоров’язберігаючоїкультури під час письма.

Виховувати у дітей охайність, старанність, дисциплінованість, інтерес до навчання.

 

Обладнання:В.Федієнко «Першокласні каліграфічні прописи» 1 частина, фішки для звукових моделей слів, фішки для графічних моделей речень. На онлайн-уроці в Класрум використовується інтерактивна дошка на Meet зустрічі.

 

Хід уроку

І. Організація класу.

Всім,  всім  добрий  день!

Геть з  дороги  наша  лінь.

 Не  заважай  трудитись,

  Не  заважай  учитись!

-Перевірте, чи все ви приготували дляуроку: прописи, фішки для звукового аналізу, для схеми речення. Під час роботи підтримуємо робоче місце в порядку.

    - Пригадайте як треба сидіти під час письма.

 

ІІ. Актуалізація знань.

    - Відкрийте прописи, користуючись закладинкою, на сторінці 37.

    - Відгадайте загадку:

          Щоби дрова нарубати,

          Треба нам сокиру мати.

          Відпиляти треба гілку?

          Допоможе гостра … (пилка)

  - Повторіть це слово українською мовою. Розгляньте малюнок пилки в зошиті. Пилка, сокира (демонстрація малюнків) – це інструменти праці, які використовують для роботи з деревом.

    - Виділіть перший звук у слові пилка. Покажіть фішку, яка відповідає цьому звукові.

    - Назвіть цей звук, дайте його характеристику. ([п] – приголосний, твердий, глухий).

    - Справа від малюнка запишіть звукову схему цього слова.

(Один учень виконує це завдання вголос з коментуванням, показує відповідні фішки, ділить на склади, визначає наголос).

 

ІІІ. Оголошення теми уроку. Мотивація.

     - На письмі звук [п] позначається буквою «пе». На минулому уроці ми навчилися писати маленьку прописну букву «пе». А сьогодні будемо вчитися писати велику прописну букву «пе», поєднувати її з іншими буквами.

     - Діти, а для чого вам треба вміти писати велику букву? Можливо, вам і маленької достатньо?

(Велика буква потрібна, бо початок речення пишемо з великої букви. Бо є слова, які завжди пишемо з великої букви: прізвище, ім’я, по-батькові людей, клички тварин, назви міст, сіл, річок, держав …)

     - Назвіть імена людей, які починаються на букву «пе». (Петро, Павло, Панас, Пилип.) В нашому класі є дівчинка Поліна.

     - Так, ці уміння допоможуть вам писати грамотно все життя. Тому працюємо уважно і старанно.

 

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Розминка для пальчиків. (Діти виконують вправи за вчителем.)

2. Повторення правил сидіння за партою, вимог щодо того, як тримати ручку і розміщувати зошит під час письма.

3. Відео-зразок написання великої букви П.(Сайт «Початкова школа НУШ»)

https://www.youtube.com/watch?v=-aWfRaXO1q4

(Почати відео з 26 секунди.)

4. Зразок написання букви по лініях зошита з коментуванням показує вчитель на інтерактивній дошці. (В Класрум на Meet зустрічі)             

5. Письмо букви дітьми в повітрі під рахунок.

6. Робота в прописах.

   1) Письмо букви.

- Перевірте нахил зошита. Напишіть букви на 2 рядку: спочатку наводите букви по пунктирним лініях, потім пишете самостійно.

   - На 4 рядку немає густої сітки ліній. Головне на цьому рядку дотримуватись нахилу букв. Для цього ведемо лінію зверху справа вниз наліво до свого сердечка.

 

      ФІЗХВИЛИНКА

 

   2) Письмо слів, речень з вивченими буквами. (Вчитель показує зразок написання з коментуванням на інтерактивній дошці. (Класрум на Meet зустрічі)

     а) Пл  (Діти пишуть 3 рази.)

     б) Робота з реченням.

     - Прочитайте речення. (Поліна і Пилип пололи.)

     - Значення яких слів ви не розумієте? Пололи – це зрізали бур’ян сапою. Сапа – це знаряддя праці для роботи із землею. (Демонстрація малюнка.)

     - Чому слово Пилип в середині речення написане з великої букви?

(Вчитель показує зразок написання речення з коментуванням на інтерактивнійдошці.)

    - Наведіть по пунктирних лініях це речення.

    - Поділіть слова на склади дужкою внизу, визначте наголос. (Учень виконує завдання вголос з коментуванням.)

    - Нижче запишіть це речення самостійно.

    - Користуючись фішками для схеми речення, покажіть як ви позначите кожне слово.

(Вчитель називає слова з речення, діти показують відповідні фішки.)

    - Після всіх рядків запишіть схему цього речення.

    - Я теж записала схему цього речення. Перевірте, чи все я зробила правильно.

(Вчитель навмисно допускає помилку: у слові Пилип не показує велику букву. Діти знаходять помилку, пояснюють.)

7. Робота над розвитком мовлення.

    - Відгадайте загадку:

Як веселка кольоровий.

Має здібності до мови.

Слово птаху лиш скажіть,

Він його повторить вмить.  (Папуга)

     - Повторіть це слово українською мовою. Цей птах може бути і диким, і свійським. Придумайте речення про папугу. Намагайтеся, щоб у ньому були слова – назви предметів, назви дії, назви ознаки. Розфарбуйте папугу у своєму зошиті.

 

V. Підсумок. Рефлексія.

- Підніміть руку, хто навчився писати велику букву «пе».

 - Що цікавого, нового дізналися на уроці?

 - Що для вас було легким? Які завдання були складними?

 - Ви всі на уроці працювали уважно, старанно, були активними. Дякую за роботу! Ви молодці!

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 грудня 2022
Переглядів
956
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку