Конспект з позакласного читання для 2 класу
на тему:
Анатолій Костецький «Батьківщина»
Мета: удосконалювати вміння дітей працювати з поетичними творами, вчити бачити в рядках віршів красу Батьківщини; розширити знання дітей про цінності українців; збагачувати словниковий запас; розвивати навички читання, мовлення, мислення, пізнавальні інтереси учнів; виховувати почуття любові до рідного краю.
Хід уроку:
1.Організаційний момент
-Я вам рада любі діти
І вітаю щиро вас
І запрошую ласкаво
На урок у другий клас.
2.Мотиваційна п'ятихвилинка
-Перед тим як ми почнемо працювати, я хочу щоб ви виконали одну вправу.
-Закрийте очі, уявіть собі свою родину, наше місто Запоріжжя, нашу країну, нашу рідну Батьківщину під великою яскравою веселкою, яка захищає нас наче купол.
-Зараз у нас з вами урок позакласного читання. У всіх гарний настрій, то ж збережемо його до кінця уроку.
3.Звучить пісня «Рідний край»
-Про що ця пісня? Так, правильно, про наш рідний край, де ви народились і живете, де жили ваші діди, прадіди.
-Україна, любі діти, - наш чудовий край!
4.Асоціативний кущ. Вправа «Клубок»
-Діти, подивіться, що у мене в руках? (клубок)
-Але це не просто звичайний клубок, його створили учні нашої школи, називаючи слова, які пов'язані з темою Україна. А ми з вами зробимо цей клубок ще більшим.
-Що ви пригадуєте, чи уявляєте, коли чуєте слово Україна? (Україна-це рушник, прапор, калина, Батьківщина, пісня, рідна домівка…)
-Так, молодці, все правильно ви назвали. Дивіться, як збільшився наш клубок. Ми передамо його майстриням, які зв'яжуть нашим солдатам в в'язані шкарпетки, які будуть їх зігрівати.
5.Кросворд (народні символи України)
-У нас є ще одне завдання – це кросворд. Перша буква у слові заховалась. Хто спробує прочитати і назвати це слово.
-Що об'єднує всі ці слова? (народні символи України)
6. Ознайомлення з віршем А.Костецького «Батьківщина»
-Багато поетів описували Батьківщину у своїх віршах. Одним із них був Анатолій Костецький. Зараз ми прослухаємо його вірш, який називається «Батьківщина».
7.Аудіозапис вірша
8.Аналіз вірша
-Діти, про що цей вірш?
-Коли я слухала цей вірш, я відчувала захоплення, ніжність, любов до України. А що відчули ви?
9.Читання вірша дітьми
10.Гра «Мікрофон»
-Дивіться, у мене в руках мікрофон. Зараз ми з вами пограємо у гру. Уявіть, що у вас беруть інтерв'ю і задають питання: -«Що ви можете зробити для своєї Батьківщини?»
-Так, як мікрофон опинився у мене, тоді я перша дам відповідь.
-Я можу давати дітям знання, я можу навчити дітей любити свою Батьківщину.
-Тепер ваша черга. Хто спробує?
11.Підсумок уроку
-Напевно кожен із вас відчув на сьогоднішньому уроці у своєму серці палку любов до своєї землі. Любіть і шануйте свою країну, її мову, її народ.