Конспект уроку з предмету Я досліджую світ для 3 класу на тему: "Вітаміни і мікроелементи. Народні традиції харчування".

Про матеріал
Урок присвячений вивченню основ правильного повноцінного харчування та його вплив на здоров'я людини. Під час уроку здобувачі освіти вчитимуться вибирати їжу, корисну для здоров'я, яка містить вітаміни різних груп ,переконаються в перевазі натуральних продуктів, вчитимуться виховувати навички правильного харчування та бережливого ставлення до свого здоров'я.
Перегляд файлу

Тема:  Вітаміни і  мікроелементи.  Народні  традиції  харчування.

Мета:  Поглибити  знання  про  вітаміни  і  мікроелементи,  їх  вплив  на  здоров’я;  довести  перевагу  натуральних  продуктів;  розповісти  про  негативний  вплив  на  здоров’я  смажених  страв;

  виховувати  навички  культури  і  гігієни  правильного  харчування,  бережливого  ставлення  до  свого  здоров’я;

 формувати  мотиваційну  установку  на  споживання  корисної  для  здоров’я  їжі.

Хід  уроку

І. Організаційний  момент

Учитель:  Я  всміхаюсь  сонечку.

Усі:  Здрастуй  золоте!

Учитель:  Я  всміхаюсь  квіточці.

Усі:  Хай  вона  росте!

Учитель:  Я  всміхаюсь  дощику.

Усі:  Лийся  мов  з  відра!  Друзям  усміхаємось  зичимо  добра.

Учитель:  Тож  поверніться  одне  до  одного  й  подаруйте  усмішку.  Посміхніться  і  привітайтесь  з  нашими  гостями.

ІІ. Актуалізація  опорних  знань

Учитель: 

  • Найціннішим  для   кожної  людини  є  її  здоров’я.  Коли    ти  здоровий  легко  впораєшся  з  будь  якою  справою.  Купити  здоров’я  не  можливо.  Тому  його  потрібно  зберігати  й  зміцнювати.
  • Що  необхідно  робити  для  того,  аби  зберегти  своє  здоров’я?   (займатися  спортом,  загартовуватися,  вживати  здорову  їжу  та  вітаміни,  чистити  зуби,  достатньо  спати,  дотримуватись  режиму  дня,  робити  ранкову  гімнастику  тощо)

Зокрема  на  попередньому  уроці  ми  з  вами  говорили  про  правила  особистої  гігієни,  охайність.  Давайте  разом  повторимо  всі  ці  правила.

Гра  «Так  чи  ні»

Зіграти  хочеться  мені  з  тобою,  друже,  в  «Так  чи  ні».

Тобі  питання  задаю,  готуй  же  відповідь  свою.

Відповідай,  коли  мастак,  єдиним  словом  «Ні»  чи  «Так».

Якщо  кмітливий,  друже,  ти,  то  може  й  рима  помогти.

Але  вона  хитрюща  в  нас,  аби  не  збила  з  толку  враз!

Тягнути  час  навіщо  нам?  Зіграй – і ти  побачиш  сам.

Скажи,  катаєшся  на  лижах  навесні?

Не  гайся  з  відповіддю…(Ні)

Чи  любиш  плавать,  як  гусак?

Ну,  що  на  це  ти  скажеш?..  (Так)

А  чи  зашкодила  б  тобі зарядка  рано – вранці?..  (Ні)

Чи  можна  вранці  просто  так,  тобі  жувати  жуйку?..  (Ні)

Чи  правда,  друже  мій,  що  в  парк,  кладуть  рогатку  у  рюкзак?..  (Ні)

Якщо  не  їстимеш  три  дні,  то  танцювати  зможеш?..  (Ні)

А  до  бруднуль  і  розбишак  чи  є  в  людей  повага?..  (Ні)

Чи  босим  бігти  по  росі  ти  любиш  рано-вранці?..  (Так)

Ану  скажіть  мерщій  мені,  чи  треба  зуби  чистить?..  (Так)

Відповідай,  коли  мастак,  ти  руки  з  милом  миєш?..   (Так)

Чи  можна,  ти  скажи  мені,  читати  книгу  в  ліжку?..  (Ні)

А  чи  водичка  друг  тобі?  Чекаю  відповіді!..  (Так)

Скажи,  морози  крижані  страшні  спортсменам  взимку?..  (Ні)

Чи  можна  їсти  всім  у  смак  немитих  груш  і  яблук?..  (Ні)

Насамкінець  скажи  мені:  «Основи  здоров’я»  цікаві  тобі?..  (Так)

ІІІ.  Повідомлення  теми  і  мети  уроку

Сьогодні  наш  урок,  присвячений  вивченню  основ  правильного    повноцінного  харчування  та  його  впливу  на  здоров’я  людини.  Під  час  уроку  ми  навчимося  вибирати  їжу,  корисну  для  здоров’я,  яка  містить  вітаміни  різних  груп.  (Слайд  №1)

IV. Вивчення  нового  матеріалу

Учитель: 

  • Якщо  вчасно  не  пообідати,  організм  посилає  вам  сигнали  (Які?)?
  • Що  ви  відчуваєте  коли  голодні?

Давайте  з  вами  складемо  асоціативний  кущ  до  слова  їжа

Розвиток

                                 Енергія                                                  Здоров’я

                                                                     Їжа     

                                 Голод                                                     Вітаміни

                                                 Життя                       Будівельний  матеріал

  • Чи  може  машина  або  літак  зрушити  з  місця  без  палива?

Так  само  і  людина.  Щоб  зростати,  бігати,  вчитися,  працювати,  гратися  необхідна  енергія  (сила).  Звідки  вона  береться?  Енергія  виробляється  організмом  з  їжі.  Для  нормального  росту  і  розвитку  організму  потрібні  різні  продукти  харчування.(Слайд  № 2)

Продукти,  які  людина  споживає  в  їжу,  повинні  містити  необхідні  поживні  речовини,  які  можна  розділити  на  шість  видів:    (Слайд  № 3)   білки,  жири,  вуглеводи,  вода,  мінеральні  солі  і  вітаміни.  Людина  росте  приблизно  до  24  років,  і  в  цей  час  білок  будує  ваше  тіло.

Таблиця

Білки – будівельний  матеріал  для  організму.  З  них  утворюються  і  ростуть  нові  клітини,  завдяки  чому  людина  росте.  Білок  є  у  м’ясі,  кефірі,  квасолі,  горосі.  (Слайд № 4)

Вуглеводи – джерело  сили  та  енергії.  На  вуглеводи  багаті  такі  продукти:  мед.  Цукор,  картопля,  манка,  фрукти,  овочі,  вівсяні  крупи.  (Слайд № 5, 6)

Жири – відновлюють  витрати  теплової  енергії.  Вони йдуть  на  зігрівання  організму.  Багаті  на  жири:  масло  вершкове,  різні  олії,  сир,  сметана,горіхи.  (Слайд № 7)

Казка  «Суперечка  друзів»

В  одному  незвичайному  царстві,  у  казковій  державі  жили  собі  нерозлучні  друзі – Білок,  Жирок  та  Вуглеводик.

Одного  разу  друзі  посперечалися  між  собою:  хто  з  них  важливіший.

«Я  найважливіший.  Я  потрібен  як  будівельний  матеріал  організму, - гордо  сказав  Білок.  – Без  мене  не  утворюються  нові  клітини,  а  тому  немає  росту  і  немає  життя».

«Я  теж  потрібен  організму,  - сказав  Жирок. – якщо  мене  немає,  організм  не  отримує  тепла,  вистигне  і  помре».

«Все  в  світі  створено  руками  людини:  одяг  і   взуття,  їжа  і  телевізор, - сказав  Вуглеводик.  – І  якщо  мене  не  буде,  організм  не  буде  рухатися,  людина  не  буде  жити».

Почувши  це,  Організм  і  каже:  «Будинок  складається  з  блоків  і  перекриттів,  цементу  і  цегли,  віконних  і  дверних  рам.  І  якщо  не  буде  хоч  однієї  деталі,  будинок  зруйнується.  Ось  так  і  я.  Всі  ви   для  мене  важливі,  всі  ви  дуже  мені  потрібні:  і  Білок,  і  Жирок,  і  Вуглеводик.  Завдяки  вам  я  живу,  росту,  працюю  і  навчаюся».

  • А  зараз  поговоримо  ще  про  одні  поживні  речовини.  Про  які?  Ви  дізнаєтесь,  відгадавши  кросворд.

 

 

к

р

о

п

и

в

а

х

л

і

б

к

а

п

у

с

т

а

р

и

б

а

м

‘я

с

о

х

р

і

н

с

у

н

и

ц

я

ц

и

б

у

л

я

  1. Стоїть  при  дорозі  на  одній  нозі

Хто  її  зрушить,  плакати  мусить.  (Кропива)

  1. Хоч  не  солодкий,  та  дуже  смачний.

Хоч  і  дешевий,  проте  дорогий.

Сядемо  обідати – він  на  столі.

Люблять  його  і  дорослі,  й  малі.   (Хліб)

  1. Сидить  баба,  одягнулась,  в  сто  сорочок  загорнулась.

Ціле  літо  достигає,  до  нас  в  борщик  поспішає.  (Капуста)

  1. У  воді  вона  живе,  немає  дзьоба,  а  клює.  (Риба)
  2. Цінний  продукт  харчування,  джерело  будівельного  матеріалу  нашого  організму.  Буває  тільки  тваринного  походження.  Без  нього  важко  уявити  котлету,  пельмені,  холодець.  (М’ясо)
  3. Корінець  пекучий  дуже,  та  усім  потрібен  він.

Ти  здогадаєшся,  друже,  ця  рослина  зветься … (Хрін)

  1. У  зеленому  лісочку,  під  мережаним  листочком.

Червоніє  невеличка,  спіла  ягідка…  (Суниця)

  1. Сидить  Марушка,  в  семи  кожушках.

Хто  її  роздягає  той  сльози  проливає.  (Цибуля)

Отже,  зараз  поговоримо  про  вітаміни.

а)  робота  з  підручником  сторінка  38 – 40

Учитель:   так  є  ще  вітамін:

Д – він  зміцнює  кістки.  Він  є  в  яйцях,  печінці,  молочних  продуктах,  риб’ячому  жирі.  (Слайд № 8)

До  вашої  уваги  інсценізація  «Ми  корисні  для  людини»

Дійові  особи:  діти  з  емблемами  на  яких  написано:  Вітамін  «А»,  Вітамін  «В»,  Вітамін  «С»,  Вітамін  «Д».

Діти  (разом)  Добрий  день!  Впізнали  нас?

Ми  вітаміни.  Дуже  корисні  для  людини.

Вітамін  «А»:

На  розвиток  і  ріст,  і  зір  впливають  вітаміни

Що  виростають  в  гарбузах,  морквині,  горобині.

У  яйцях,  маслі,  молоці,  вони  ще  проживають

Це  вітаміни  групи  «А» - їх  так  ще  називають

Ти  ці  продукти  споживай,  здоров’я  добре  й  гарне  май!

Вітамін  «В»

Щоб  здоровим  було  серце,  нерви  у  порядку.

На  дворі  ти  погуляй  і  зроби  зарядку.

Їж  печінку  і  сирок,  масло,  хліб,  свинину.

Рибу,  гречку  і  жовток  навіть  картоплину.

Споживай  частіше  ти,  ці  смачні  продукти.

Ще  до  цього  не  забудь  і  про  свіжі  фрукти.

Пам’ятай  школярику!  Знає  хай  дитина,

Що  в  продуктах  цих  живуть  «В» - вітаміни

Вітамін «С»

Щоб  зміцнилися  кістки  у  дитинстві  ранньому,

Більше  кладіть  у  салати,  зелені  звичайної.

Їжте  часто  ви  лимони,  пийте  чай  з  шипшини

Не  забувайте  ніколи  про  «С» - вітаміни

Вітамін  «Д»

У  риб’ячому  жирі,  яйцях,  молоці

«Д» - вітаміни  містяться  оці!

Їх  дорослим  і  дітям  треба  споживати

Вони  зубки  і  кістки,  будуть  доглядати

Всі  ці  продукти  спроживайте,  здоров’я добре  й  гарне  майте.

Всі  разом!    Хто  дружить  із  нами  буде,  всі  незгоди  позабуде.

                         Виросте  міцним,  здоровим,  переможе  всі  хвороби.

б) Робота  в  зошиті  сторінка  15

 Робота  в  парах  (виконати  завдання  1,2,3)

 

Учитель:  Вода – розчинник,  без  неї  не  обходиться  жоден  процес  в  організмі.  Приблизно  1,5 – 2  літра  води  людина  повинна  споживати  щодня  (це  і  чай,  соки,  та  інші  рідини) 

Для  нормальної  роботи  організму  потрібні  мінеральні  речовини  (мікроелементи).( Слайд №9)  Вони  входять  до  складу  кісток,  зубів,  крові,  м’язів  та  інших  органів.  Давайте  прочитаємо  про  них  у  підручнику.

в)  робота  з  підручником  сторінка  40 – 41

г)  робота  у  зошиті  сторінка  16

V.  Фізкультхвилинка

Встало  в  ранці  ясне  сонце  зазирнуло  у  віконце.

Ми  до  нього  потяглися,  за  промінчики  взялися.

Будем  дружно  присідати,  сонечко  розвеселяти

Встали – сіли,  встали – сіли,  бачите,  як  звеселіли

Стало  сонце  танцювати  нас  до  танцю  закликати.

«Нумо  разом,  нумо  всі  потанцюєм  по  росі».

V І.  Формування   уявлень  про  корисну  їжу,  про  негативний  вплив  смажених  страв

Щоб  їжа  яку  ми  споживаємо  зміцнювала  наше  здоров’я,  давала  організму  поживні  речовини,  забезпечувала  силою,  енергією  потрібно  вибирати  тільки  корисні  продукти.

Іноді,  повністю  довіряючись  рекламі  харчових  продуктів  багато  хто  з  нас  дійсно  починає  вірити  в  те,  що  ті  самі  чіпси  наповнюють  організм  корисними  вітамінами,  або  продукти  швидкого  приготування  зовсім  не  шкодять  організму,  однак  це  не  так.  Якомога  менше  вживайте  смажених  страв,  краще  замініть  їх  тушкованими  чи  приготовленими  у  пароварці.  Небажано  приправляти  страви  гострими  спеціями.

Отже  треба  вміти  обирати  продукти  для  споживання  та,  звичайно,  віддавати  перевагу  продуктам  натурального  походження:  фруктам,  ягодам,  овочам,  сокам,  кашам  із  круп,  рибі,  молочним  продуктам.

Гра  «Корисна  чи  шкідлива»

(На  дошці  прикріплені  малюнки  із  зображенням  харчових  продуктів:  молоко,  яблука,  сік,  сир,  картопля,  чіпси,  мівіна,  сухарики,  копчена  ковбаса,  газований  напій, компот,  кока – кола,  солодощі.  Мед,  риба,  олія,  морозиво,  гамбургер,  смажене  м’ясо,  овочі).

Група  1,3 - Вибрати  і  назвати  корисні  для  здоров’я  продукти

Група  2 – 4  Вибрати  і  назвати  шкідливі  для  здоров’я  продукти.  Пояснити  свій  вибір.

А  ще  здоров’я   залежить  і  від  того,  як  швидко  й  часто  ви  їсте,  настільки  ретельно  пережовуєте  їжу.  Отже  щоб  бути  здоровими,  потрібно  знати  правила  харчування  (Слайд  № 10)

VІІ.  Народні  традиції  харчування  (Слайд    11,  12)

Учитель:  Королем  української  кухні  був  і  лишається  борщ.  Сьогодні  налічується  понад  30  рецептів  борщу.  Треба  їсти  борщ,  тому  що  в  ньому  зібрано  багато  вітамінів.  А  тепер  дозвольте  я  вам  загадаю  загадки.  Їхні  відгадки  і  будуть  назвами  традиційних  українських  страв.

  • Хто  ходить  по  городу  і  питає  свого  роду?  (Гарбуз)
  • Їх  тому  так  і  звуть,  що  на  тертушці  деруть  (Деруни)
  • Популярна  в  Україні  рідка  страва,  що  вариться  з  посічених  буряків,  капусти,  моркви,  картоплі,  приправ  (Борщ)
  • Ми  в  окропі  кипіли,  велику  муку  терпіли,

За  те  усі  нас  хвалять  та  не  всі  варять  (Вареники)

  • Закручена  в  листки  капусти  начинка  з  каш  (рисової  чи  гречаної)  і  м’ясного  або  грибного  фаршу  (Голубці)
  • Солодка  рідка  страва  з  сушених  ягід  і  фруктів  (Узвар)
  • Що  це  таке: з  ложки  висять  ніжки  (Локшина)    (Слайд №13)

VІІІ. Підсумок  уроку

Вправа  «Незавершене  речення»

-         Сьогодні  на  уроці  я  дізнався  чи  дізналася   ………………………….

-         Найцікавішим  завданням  було  ……………………………………

 (Слайд  №14)  побажання

Щоб  росли  ви  діти  дужими,  не  будьте  до  себе  байдужими.

Все  тіло  своє  бережіть,  із  українською  кухнею  дружіть!

І  тоді  всі  будете  здоровими!

А  здоров’я – це  сила!

Здоров’я – це  клас!

Хай  буде  здоров’я  у  вас  і  у  нас!

На  все  добре! 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
19 січня
Переглядів
113
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку