Презентація до уроку ЯДС у 2 класі за підручником Н.Бібік, Г. Бондарчук. Поданий матеріал дасть учням уявлення про основні властивості води: прозора, рідка, безбарвна, без запаху, розчиняє деякі речовини; розвине активне пізнавальне ставлення до природи; дослідницький підхід до пізнання властивостей води, навчить робити самостійні висновки, спонукатиме дітей бути допитливими, виховувати бережливе ставлення до природних ресурсів.
Спочатку, давайте пригадаємо, що ми вивчали на минулих уроках. Оберіть відповіді.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}1. Що таке повітря?А) суміш газів: азоту, кисню і вуглекислого газу;Б) речовина, в якої багато інших речовин: кисню, води, пилу, хмар, вуглекислого газу.{7 DF18680-E054-41 AD-8 BC1-D1 AEF772440 D}2. В якому випадку основні властивості повітря вказані правильно?А) блакитного кольору, добре проводить тепло, пружне, без запаху, прозоре;Б) безбарвне, погано проводить тепло, без запаху, прозоре.{F5 AB1 C69-6 EDB-4 FF4-983 F-18 BD219 EF322}3. Що відбувається з повітрям при нагріванні?А) розширюється;Б) звужується{00 A15 C55-8517-42 AA-B614-E9 B94910 E393}4. Який газ із повітря ми поглинаємо під час дихання?А) вуглекислий;Б) кисень;В) азот.
Таємниця води, діти, кроється у її властивостях. Власти́вість — прояв притаманної об'єкту якості. Відмінна особливість, характерна ознака об'єкта.{7 DF18680-E054-41 AD-8 BC1-D1 AEF772440 D}Визначимо мету нашого уроку. Молодці! Дізнатися, які властивості має вода. Зазирнемо у тлумачний словничок. Що таке властивість?
Послухайте вірш. Чи згодні ви з автором?Ви про воду чули, друзі?Говорять, вона повсюди: В морі є, і в океані,У водопровіднім крані, Як бурулька замерзає, В ліс туманом заповзає,«Льодовик» у горах зветься,Стрічкой срібною там в’ється. Нам супутниця завжди –Без води ми – нікуди!Нам без неї і не вмиться,Ні наїсться, ні напиться,Хочу вам сказати я: Без води нема життя!
Вода – найдивовижніша і сповнена таємниць речовина. Подивіться на глобус. Синім кольором зображені моря та океани нашої планети. Якщо швидко обертати глобус, то він нам буде здаватися весь блакитного кольору. Вода займає ¾ поверхні земної кулі. Вода всюди: в повітрі, під землею, у величезних скупченнях льоду Північного та Південного полюсів.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Що ж в ній такого особливого?
Вода «добуває» електричний струм на електростанціях. Вода миє всіх людей, міста, села, машини, дороги. Ось вона яка, вода! Багатьом здається, що вони добре знають воду. Але виявляється, що в природі не так все й просто. В ній ще багато таємниць. Вчені намагаються розгадати їх. А ми поки почнемо з простого і спробуємо визначити властивості води.
Проведемо дослідження. Перед вами склянка з водою. {7 DF18680-E054-41 AD-8 BC1-D1 AEF772440 D}Чи має вода колір?Понюхайте воду, Чи відчуваєте ви запах?Торкніться води язичком? Чи відчули ви смак?До якої природи належить вода?{00 A15 C55-8517-42 AA-B614-E9 B94910 E393}Заповніть таблицю. ДЗ с.23
Проблемна ситуація Якщо вода найголовніший скарб планети і її треба берегти, то давайте подумаємо, діти, що ми можемо зробити з водичкою, яку ми використовували для досліду. Як розпорядитися нею із користю?{00 A15 C55-8517-42 AA-B614-E9 B94910 E393}В народі навіть є таке прислів'я : Не всяка водиця для пиття згодиться.
А тепер поговоримо про стан води. Відгадайте{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Вітер хмари всі збереІ на землю щось впаде. Мокрі квіти та трава. Не гуляє дітвора.{7 DF18680-E054-41 AD-8 BC1-D1 AEF772440 D}Молоко пливло над річкой. Геть нічого не видать. Розчинилось молоко. Стало видно далеко.{F5 AB1 C69-6 EDB-4 FF4-983 F-18 BD219 EF322}На дворі переполох: З неба сиплеться горох. З’їла шість горошин Іра –У неї тепер ангіна. {7 DF18680-E054-41 AD-8 BC1-D1 AEF772440 D}Вода в природі існує у 3 станах: рідкому, твердому, газоподібному.{F5 AB1 C69-6 EDB-4 FF4-983 F-18 BD219 EF322}Діти, а від чого, на вашу думку, залежить стан води?
Мої любі, існує дуже мудре висловлювання: кожен день додає частицю мудрості.{7 DF18680-E054-41 AD-8 BC1-D1 AEF772440 D}Що цей урок додав до вашого багажу знань?Де в житті вам знадобляться знання, які ви отримали сьогодні на уроці?Як ви вважаєте, чи все ми сьогодні дізналися про воду?