Конспект уроку з предмету Я у світі для 3 класу "Правила культурної поведінки"

Про матеріал

Я у світі 3 клас

Тема. Правила культурної поведінки.

Мета: вчити дітей дотримуватись правил поведінки в громадських місцях , створити передумови для усвідомленого сприймання і засвоєння учнями соціальних та морально-правових норм, історичних, національно-культурних традицій українського народу; розвивати вміння коригувати свої дії відповідно до ситуації, розвивати спостережливість; виховувати бажання наслідувати зразки культурної поведінки, приязних і ввічливих стосунків між людьми.

Обладнання: малюнки громадських місць , картки для груп.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Стали, діти, всі рівненько,усміхнулися гарненько,

Настрій на урок взяли й працювати почали.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Гра «Мікрофон»

-Що таке поведінка?

-Якою може бути поведінка?

-Що таке культура?

-Де культурна поведінка повинна проявлятись? (Всюди: дома, на вулиці, в громадських місцях)

-Які громадські місця знаєте?

2. Демонстрація малюнків громадських місць (бібліотека, школа, музей, храм, театр, кінотеатр, зоопарк, магазин, лікарня…)

3.Робота в зошиті.

- Записати назви громадських місць , які є в нашому місті.

ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

1. Розповідь .

У громадських місцях є свої правила поведінки, кожна вихована людина повинна їх дотримуватись. Ці правила прийшли до нас із давніх часів і за традицією продовжують існувати і служити людям. Дотримуючись правил культури поведінки в громадських місцях, ми висловлюємо повагу до людей. Але, на жаль, у нашому суспільстві є люди, які не знають, як правильно поводитися в громадських місцях, або ж не бажають цього робити. Вони думають тільки про своє благополуччя, а не про те, що відчувають люди, які поруч із ними.

2.Відгадування загадок.

1) Поле письменник-агроном
Засіяв буквами - зерном.
Отож, читачу, поспішай
Зібрати мудрий урожай! ( Бібліотека).

2) Тут все прекрасне – жести, маски,Костюми, музика і гра.Тут оживає наша казка,І з нею – світлий світ добра.(Театр)

3) Чистенькі віконця,Сміються до сонця.Діточки довколаНаша люба … (школа)

4) Маленькі будиночки по місту біжать.
Хлопчики й дівчатка
У будиночках сидять. (Трамвай)

5) Полотно, а не доріжка
Кінь біжить − стоніжка. (Поїзд)

6) Будинок по вулиці йде
На роботу всіх везе
Не на курячих він ніжках.
Він в гумових чобітках. (Автобус)

3.Робота в групах.(Обговорення)

- Кожній групі скласти правила поведінки в громадських місцях.

Ігр. Правила поведінки в бібліотеці.

ІІгр. Правила поведінки в музеї.

ІІІгр. Правила поведінки в театрі та кінотеатрі.

ІVгр. Правила поведінки в громадському транспорті.

4. Презентаціі груп своїх робіт.

І група.Цікавинка:

Бібліотека — колекція книг або приміщення, де зберігаються книги. Першою відомою бібліотекою у Київський державі була бібліотека Софійського собору в Києві, заснована князем Ярославом Мудрим у 1037. Найбільшою в Україні є Національна бібліотека України імені В.І. Вернадського,її відвідують 500 тис.читачів. У кожному районі міста є свої районні бібліотеки. У нас в школі теж є шкільна бібліотека .

Правила поведінки в бібліотеці.

1. Заходячи в бібліотеку, треба привітатись з бібліотекарем.

2. Коли просиш у бібліотекаря якусь книжку або допомогу в пошуку книжки, не забувай про слова "будь ласка" та "дякую".

3. До бібліотекаря звертайся на ім'я по-батькові. Як правило, у бібліотекаря є бейдж, на якому написана ця інформація.

4. Якщо книжку тобі видали в читальному залі - тихо сядь за вільний стіл. Читай книжку мовчки. Не висловлюй своє захоплення або незадоволення вголос. Пам'ятай, що поруч є й інші читачі - їм твої репліки будуть заважати.

5. Коли ти вже йдеш з бібліотеки, не забудь сказати "дякую" та "до побачення".

6. Бережи книгу, вона – твій друг.

ІІ група. Цікавинка:

Музей — це культурно-освітній та науковий заклад, що збирає, вивчає, зберігає та експонує пам'ятки матеріальної і духовної культури, природничо-наукові колекції.

До музею ми приходимо подивитися на картини, скульптури, старовинні речі або інші цікаві для людей предмети. Ці предмети у музеї називають експонатами. Про експонати нам розповідають люди, яких називають екскурсоводами.

Правила поведінки в музеї.

1. Треба привітатись.

2. Ходи тихо, не човгай ногами. У музеї люблять тишу.

3. Не можна чіпати експонати руками.

4. Краще скористатися послугами екскурсовода.

5. Коли про щось запитуєш, не забувай сказати «будь ласка».

6. Не розмовляй, не штовхай товаришів, не грайся, не їж цукерок.

7. Подякуй за цікаву екскурсію.

ІІІгрупа.Цікавинка:

Театр є одним з видів мистецтва. Крім театрів, у яких виступають актори, є ще ляльковий театр, пальчиковий театр, театр тіней.

Правила поведінки в театрі, кінотеатрі.

1. Не можна голосно розмовляти.

2. Не можна їсти чи голосно шарудіти обгортками.

3. Не ламай меблі,сиди у кріслі спокійно.

4. Не кричи й голосно не смійся.

5. Не займай чужі місця.

6. Між рядами проходь, повернувшись обличчям до тих, хто сидить.


ІV група. Цікавинка:

Слово «транспорт» увійшло у нашу мову в 1720 році, коли російський цар Петро І уклав перший Морський устав (правила для моряків). Тоді транспортами називали кораблі для перевезення вантажу. Тепер транс­портом ми називаємо не лише вантажні кораблі, а й іншу техніку для перевезення вантажів і пасажирів. Транспорт буває водний, повітряний, залізничний та автомобільний.

Правила поведінки в транспорті.


1. Заходь в транспорт не поспішаючи, не штовхайся, намагайся не наступати людям на ноги.

2. Поступайся місцем старшим і дівчаткам, вживаючи «чарівні» слова.

4. У салоні не розмовляй голосно, не висовуйся з вікна, не заважай пасажирам .

5. При вході в автобус хлопчик пропускає дівчинку, але виходить він першим і зупиняється справа, готовий допомогти їй зійти. Мамі, вчительці, старшій сестрі і іншим дорослим подає при цьому руку.

6. Стояти слід в проході з правого боку, щоб не заважати тим, хто виходить.

7. У транспорті не їж морозиво, тістечка, бажано не пити воду.

8. Виходячи, пропускай старших, допомагай літнім людям .

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота в парах. Розіграти різні ситуації і придумати діалоги.

- Ви зайшли в автобус і побачили свого друга.

- Ви сидите в автобусі, а на зупинці до салону увійшов дідусь.

- Ви з мамою зашли в автобус. Вільне місце було лише одне.

- Тобі не видно експонату в музеї, тому що попереду стоять твої товариші.

- Під час екскурсії по музею ти відстав від свого класу.

- Ти побачив, що хтось кинув додолу зім'ятий папірець.

- Ти запізнився на кінофільм. Як пройти на своє місце?

2. Тест. Самоперевірка і оцінювання.

1.Вихована дитина в громадському транспорті:

а) дотримується правил для пасажирів;

б) їсть морозиво чи тістечка;

в) голосно розмовляє;

2. У музеї можна:

а) торкатися руками експонатів;

б) уважно слухати екскурсовода;

в) запитувати екскурсовода під час екскурсії;

г) подякувати за цікаву екскурсію;

ґ) голосно розмовляти;

д) їсти цукерки, смітити.

3. Щоб висловити захоплення від вистави в театрі, потрібно :

а) голосно і довго аплодувати;

б) свистіти і кричати;

в) подарувати акторам квіти.

4. Якщо не встиг прочитати книгу з бібліотеки до зазначеного терміну, ти:

а) повернеш книгу, коли прочитаєш;

б) повернеш книгу не дочитаною;

в) підеш в бібліотеку і продовжиш термін повернення.

3. Пояснити вислів.

Культура – це міра людяності в людині.

V. Підсумок уроку.

- Які місця називають громадськими?

- Чому потрібно дотримуватись правил поведінки у громадських місцях?

Перегляд файлу

                Я у світі                                                                           3 клас

Тема. Правила культурної поведінки.

Мета: вчити дітей дотримуватись правил поведінки в громадських місцях , створити передумови для усвідомленого сприймання і засвоєння учнями соціальних та морально-правових норм,  історичних,  національно-культурних традицій українського народу;  розвивати вміння коригувати свої дії відповідно до ситуації, розвивати спостережливість; виховувати бажання наслідувати зразки культурної поведінки,   приязних і ввічливих стосунків між людьми.

Обладнання: малюнки громадських місць , картки для груп.

                                                     Хід уроку.

І. Організаційний момент.

   Стали, діти, всі рівненько,   усміхнулися гарненько,

   Настрій на урок взяли й працювати почали.

 ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Гра «Мікрофон»
  • Що таке поведінка?
  • Якою може бути поведінка?
  • Що таке культура?
  • Де культурна поведінка повинна проявлятись? (Всюди: дома, на вулиці, в громадських місцях)
  • Які громадські місця знаєте?

2. Демонстрація малюнків громадських місць (бібліотека, школа, музей, храм, театр, кінотеатр, зоопарк, магазин, лікарня…)

  1. Робота в зошиті.

- Записати назви громадських місць , які є в нашому місті.

ІІІ.  Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

1.   Розповідь .

У громадських місцях є свої правила поведінки, кожна вихована людина повинна їх дотримуватись. Ці правила прийшли до нас із давніх часів і за традицією продовжують існувати і служити людям. Дотримуючись правил культури поведінки в громадських місцях, ми висловлюємо повагу до людей. Але, на жаль, у нашому суспільстві є люди, які не знають, як правильно поводитися в громадських місцях, або ж не бажають цього робити. Вони думають тільки про своє благополуччя, а не про те, що відчувають люди, які поруч із ними.

 

2.  Відгадування загадок.

1) Поле письменник-агроном
   Засіяв буквами - зерном.
   Отож, читачу, поспішай
   Зібрати мудрий урожай!        ( Бібліотека).

2) Тут все прекрасне – жести, маски,                                                                                                   Костюми, музика і гра.                                                                                                                  Тут оживає наша казка,                                                                                                                     І з нею – світлий світ добра.     (Театр)

3) Чистенькі віконця,                                                                                                                  Сміються до сонця.                                                                                                                  Діточки довкола                                                                                                                        Наша люба … (школа)

4) Маленькі будиночки по місту біжать. 
Хлопчики й дівчатка
У будиночках сидять.  (Трамвай)

5) Полотно, а не доріжка
Кінь біжить − стоніжка. (Поїзд)

6) Будинок по вулиці йде
На роботу всіх везе
Не на курячих він ніжках. 
Він в гумових чобітках. (Автобус)
 

3.  Робота в групах.   (Обговорення)

 - Кожній групі скласти правила поведінки в громадських місцях.                                                      

        Ігр.   Правила поведінки в бібліотеці.

        ІІгр. Правила поведінки в музеї.

       ІІІгр. Правила поведінки в театрі та кінотеатрі.

       ІVгр. Правила поведінки в громадському транспорті.

4. Презентаціі груп своїх робіт.

       І група.    Цікавинка:

Бібліотека — колекція книг або приміщення, де зберігаються книги. Першою відомою бібліотекою у Київський державі була бібліотека Софійського собору в Києві, заснована князем Ярославом Мудрим у 1037. Найбільшою в Україні є Національна бібліотека України імені В.І. Вернадського,її відвідують 500 тис.читачів. У кожному районі міста є свої районні бібліотеки. У нас в школі теж є шкільна бібліотека .

 

 

Правила поведінки в бібліотеці. 

   1. Заходячи в бібліотеку, треба привітатись з бібліотекарем.

   2. Коли просиш у бібліотекаря якусь книжку або допомогу в пошуку книжки, не забувай про  слова "будь ласка" та "дякую".

   3. До бібліотекаря звертайся на ім'я по-батькові. Як правило, у бібліотекаря є бейдж, на якому написана ця інформація.

   4. Якщо книжку тобі видали в читальному залі - тихо сядь за вільний стіл. Читай книжку мовчки. Не висловлюй своє захоплення або незадоволення вголос. Пам'ятай, що поруч є й інші читачі - їм твої репліки будуть заважати.

   5. Коли ти вже йдеш з бібліотеки, не забудь сказати "дякую" та "до побачення".

   6. Бережи книгу,  вона – твій друг.

       ІІ група. Цікавинка:

Музей — це культурно-освітній та науковий заклад, що збирає, вивчає, зберігає та експонує пам’ятки матеріальної і духовної культури, природничо-наукові колекції.

До музею ми приходимо подивитися на картини, скульптури, старовинні речі або інші цікаві для людей предмети. Ці предмети у музеї називають експонатами. Про експонати нам розповідають люди, яких називають екскурсоводами.

Правила поведінки в музеї. 

1.     Треба привітатись.

2.     Ходи тихо, не човгай ногами. У музеї люблять тишу.

3.     Не можна чіпати експонати руками.

4.     Краще скористатися послугами екскурсовода.

5.      Коли про щось запитуєш, не забувай сказати «будь ласка».

6.     Не розмовляй, не штовхай товаришів, не грайся, не їж цукерок.

7.     Подякуй за цікаву екскурсію.

       ІІІ  група.  Цікавинка:

  Театр є одним з видів мистецтва. Крім театрів, у яких виступають актори, є ще ляльковий театр, пальчиковий театр, театр тіней.

 Правила поведінки в театрі, кінотеатрі. 

1.     Не можна голосно розмовляти.

2.     Не можна їсти чи голосно шарудіти обгортками.

3.     Не ламай меблі,сиди у кріслі спокійно.

4.     Не кричи й голосно не смійся.

5.     Не займай чужі місця.

6.     Між рядами проходь, повернувшись обличчям до тих, хто сидить.


       ІV група. Цікавинка:

Слово «транспорт» увійшло у нашу мову в 1720 році, коли російський цар Петро І уклав перший Морський устав (правила для моряків). Тоді транспортами називали кораблі для перевезення вантажу. Тепер транс­портом ми називаємо не лише вантажні кораблі, а й іншу техніку для перевезення вантажів і пасажирів. Транспорт буває водний, повітряний, залізничний та автомобільний.

Правила поведінки в транспорті. 


1. Заходь в транспорт не поспішаючи, не штовхайся, намагайся не наступати людям на ноги.

2. Поступайся місцем старшим і дівчаткам, вживаючи «чарівні» слова. 

4. У салоні не розмовляй голосно, не висовуйся з вікна, не заважай пасажирам .

5. При вході в автобус хлопчик пропускає дівчинку, але виходить він першим і зупиняється справа, готовий допомогти їй зійти. Мамі, вчительці, старшій сестрі і іншим дорослим подає при цьому руку.

6. Стояти слід в проході з правого боку, щоб не заважати тим, хто виходить. 

7. У транспорті не їж морозиво, тістечка, бажано не пити воду.

8.  Виходячи, пропускай старших, допомагай  літнім людям .

ІV.  Закріплення вивченого матеріалу.

   1. Робота в парах. Розіграти різні ситуації і придумати діалоги.

-         Ви зайшли в автобус і побачили свого друга.

-         Ви сидите в автобусі, а на зупинці до салону увійшов дідусь.

-         Ви з мамою зашли в автобус. Вільне місце було лише одне.

-         Тобі не видно експонату в музеї, тому що попереду стоять твої товариші.

-         Під час екскурсії по музею ти відстав від свого класу.

-         Ти побачив, що хтось кинув додолу зім’ятий папірець.

-         Ти запізнився на кінофільм. Як пройти на своє місце?

 

 

 

2. Тест. Самоперевірка і оцінювання.

1.Вихована дитина в громадському транспорті:

а) дотримується правил для пасажирів;

б) їсть морозиво чи тістечка;

в) голосно розмовляє;

 2.  У музеї можна:

а) торкатися руками експонатів;

б) уважно слухати екскурсовода;

в) запитувати екскурсовода під час екскурсії;

г) подякувати за цікаву екскурсію;

ґ) голосно розмовляти;

д) їсти цукерки, смітити.

 3. Щоб висловити захоплення від вистави в театрі, потрібно :

а) голосно і довго аплодувати;

б) свистіти і кричати;

в) подарувати акторам квіти.

 4. Якщо не встиг прочитати книгу з бібліотеки до зазначеного терміну, ти:

а) повернеш книгу, коли прочитаєш;

б) повернеш книгу не дочитаною;

в) підеш в бібліотеку і продовжиш термін повернення.

 3. Пояснити вислів.

  Культура – це міра людяності в людині.

V. Підсумок уроку.

 - Які місця називають громадськими?

 - Чому потрібно дотримуватись правил поведінки у громадських місцях?

 

 

doc
Додано
12 лютого 2018
Переглядів
21901
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку