Конспект уроку з природознавства 2 клас "Звірі взимку"

Про матеріал
Тема. Звірі взимку Мета. Поглибити знання школярів про звірів; формувати в учнів уявлення про життя звірів взимку; формувати уміння аналізувати, порівнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між явищами природи, робити висновки; формувати потребу в пізнанні природи, проведенні спостережень за звірами взимку; розвивати мовлення і творчі здібності учнів, розвивати кмітливість і, спостережливість, мислення; виховувати любов до природи. Тип уроку. Урок засвоєння нових знань
Перегляд файлу

Конспект уроку з природознавства 2 клас

Тема. Звірі взимку

Мета. Поглибити знання школярів про звірів; формувати в учнів уявлення  про життя звірів взимку; формувати уміння аналізувати, порівнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між явищами природи, робити висновки; формувати потребу в пізнанні природи, проведенні спостережень за звірами взимку; розвивати мовлення і творчі здібності учнів, розвивати кмітливість і, спостережливість, мислення; виховувати любов до природи.

Обладнання:

 

 

 

 

 

 

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань

Хід уроку

I. Організація класу.

Смайл-вітання

  • Добрий день, діти. Я рада вас вітати на уроці природознавства. Бажаю вам сьогодні бути
  •  уважними,
  • розумними,
  • працьовитими.

Починаємо з гарним настроєм наш урок (вчитель закріплює на дошці «смайлик»). Сідайте будь ласка.

II. Актуалізація знань.

1. Фронтальна робота.

Звучить музика.

  • Діти, яку пору року ви змогли уявити, слухаючи музику?( Зиму)
  •  А яка зараз пора року? (Зима)

2. Фенологічні спостереження.

  • Давайте наш зимовий урок почнем із фенологічних спостережень.

Відкрийте будь ласка ваші зошити на с.

1) Яке сьогодні число? (   )

2) Яка температура повітря? (  )

3) Небо сьогодні хмарне чи ясне? (          )

4) Чи були сьогодні опади? (       )

Молодці, сьогодні справжня зимова погода.

3. Гра « Закінчи речення».

А на скільки ви спостережливі, ми зараз перевіримо під час гри

 « Закінчи речення».

1) Перший зимовий місяць називається…(грудень).

2) Взимку найчастіше бувають опади у вигляді…(снігу).

3) Взимку сонце світить, але не …(гріє).

4) Взимку з дахів звисають короткі і довгі…(бурульки).

5) Взимку на вікнах малює візерунки …(мороз).

III. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Діти, сьогодні я вас запрошую на уявну екскурсію до зимового лісу.

Тема нашої екскурсії «Звірі взимку».

 Під час уявної екскурсії ми дізнаємося , як зимують звірі, чим харчуються, навчимося читати сліди на снігу, спробуємо допомогти звірятам пережити холодну пору.

IV. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.

  • Давайте на хвилинку заплющимо очі і спробуємо опинитися у зимовому лісі.

Слайд №1 – «Зимовий ліс»

Тихо, спокійно у лісі, здається, все навколо заснуло. Але це не зовсім так. У лісі можна побачити на снігу сліди різних звірів. Подивіться, як їх тут багато!

Слайд №2 – « Сліди звірів»

А дізнатися , чиї ці сліди, нам допоможуть загадки.

1. Робота в групах.

Працювати на уроці ви будете в групах. Візьміть картку №1 і спробуйте разом відгадати свою загадку.

Я бачу, що ви готові відповідати.

Перша група отримала таку загадку (читає вчитель):

Є горішки і грибочки

У дуплі на мотузочку

Плигаю по гілочках

Я руденька …(білочка)

Молодці, ваша група буде досліджувати протягом уроку життя білочки.

(Вчитель ставить на середину столу зображення білочки)

Я пропоную представнику групи знайти сліди білочки на снігу.

(Представник групи виходить до дошки і складає пазл)

 

 

Друга група отримала таку загадку:

Звірята рогаті, копитні, вухаті.

Оленей родичі,

Швидкої вдачі.(Козулі)

Ваша група буде слідкувати за життям козуль взимку.

(Представник групи виходить до дошки і складає пазл)

Послухайте загадку третьої групи:

Хвіст куценький, довгі вуха,

Має в шафі два кожухи.

Влітку одягає сірий,

Ну а взимку теплий, білий.(Заєць)

(Представник групи виходить до дошки і складає пазл)

Четверта група отримала таку загадку:

Ця свиня щетину має,

В лісі жолуді шукає.

Хижий, лютий пан-іклан

Називається…(кабан).

Ваша група буде досліджувати життя кабанів під час зими.

(Представник групи виходить до дошки і складає пазл)

П’ята група отримала загадку таку:

До пухнастого хвоста

Личить шубка руда.

Як рушає полювати,

Не виходить зайчик з хати. (Лисиця)

Ваша група дізнається більше про життя лисиці.

(Представник групи виходить до дошки і складає пазл)

 

 

 

 

Проблемна ситуація

У шостої групи була така загадка:

Клишоногий, волохатий.

Влітку спритний і завзятий.

Ну а взимку лежебока -

У барлозі гріє бока. (Ведмідь)

Ваша група буде дізнаватися більше про життя ведмедя взимку.

  •  Діти, а чому ми не побачили слідів ведмедя на снігу ? (Тому що він взимку спить).

2. Слово вчителя.

Давайте продовжувати нашу екскурсію по зимовому лісу. А ось і перша зустріч.

Слайд №3 – « Мишка польва»

Всі види польових мишей живуть у норах під снігом. Польові миші збирають восени  кореневища, цибулини, бульби, які потім їдять протягом зими. Ці запаси зберігаються дивно свіжими. Виявляється, миші перед тим, як наповнити свої комори, очищають цибулини і бульби, щоб не допустити їх проростання. У зимовий період полівки не впадають в сплячку, тому в пошуках їжі відправляються в людське житло або обгризають кору на нижній частині дерев і чагарників.

Слайд№4 – « Зайчик»

Всі тварини від лютого холоду поховалися, а в зайця немає ні нори, ні гнізда. Сьогодні під кущиком виспиться, завтра в ярочку приляже. Де ямку в снігу викопає – там у нього і дім. Зате шубка у зайця тепла, пухнаста і біла, як сніг.  Добре йому в такій шубці – тепло і від ворогів сховатися неважко. Вдень заєць спить, а вночі виходить на пошуки їжі.  Під снігом шукає травичку, обгризає гілочки молодих дерев і кору. А інколи і в село завітає в гості. Прийде пізно ввечері, коли вде всі сплять, підбіжить до стіжка сіна, насмиче, наїсться і біжить назад в ліс.

Слайд №5 – «Білочка»

Від вітру і морозу білка ховається у теплому гніздечку, яке будує із хмизу і гілок. Коли дуже холодно, вкриється хвостиком і спить. А коли вщухне вітер,

Виходить їжу шукати: де шишку знайде, де гриб, який сама ще восени сушити повісила. Взимку шубка у білки сіренька, більш тепла і непомітна для ворогів.

 

Слайд №6 – « Лисичка»

Це хижа тварина, живе поодиноко. Морозу не боїться, бо має тепле хутро. Ховається від снігопаду і морозу у норі. Лисиці полюють на мишей, шукають їжу біля осель людей. Лисиця має добрий слух і нюх, гарну пам'ять - найменші зміни в звичайній обстановці помічає одразу і виявляє необхідну обережність. Добре стрибає.

Слайд №7 – « Ведмідь»

Всю зиму сплять в затишних місцях. Ведмеді протягом зими нічого не їдять. Їм вистачає запасів жиру до самої весни. В лютому у ведмедиці народжуються малі ведмежата.

Слайд № 8 – «Козулі»

Козулі літнє коричневе вбрання змінюють на тепле сірувато-буре. Бродять у лісі табунами, живляться гілками дерев . Коли багато снігу, їм дуже важко пересуватися, тоді вони охоче користуються стежками, що їх проробили дикі свині, і навіть лижнею.   

Слайд №9 – « Кабанчик»

Добувають їжу під снігом, шукають опале листя, жолуді, горіхи, гризуть кору дерев. Через нестачу корму зимує кабан дуже складно. Але його спасає жир. Крім холоду для кабана страшний взимку і глибокий сніг. Оскільки ноги у нього короткі, то він просто грузне в снігу. Для того, щоб легше пересуватися по снігу, кабани збираються у великі групи, часом до 20 особин. Вони йдуть один за одним гуськом і пробивають у снігу глибокі траншеї.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

  • Діти, щось холодно стало у лісі. Я пропоную трохи погрітися.

 

Звірі в лісі проживають

І роботу також мають

Тож виходять на полянку

І завжди роблять зарядку.

Встаньте і ви біля парт

І скоріше всі на старт.

Лапки вгору, лапки вниз

Ти до снігу дотягнись.

І до гілочки достань.

І як зайчик пострибай.

Як лисичка покрадись.

І як мишка пробіжись.

Вовка злого стережись.

А тепер прогнімо спини

І замрімо на хвилину

Зупинились, почекали

І за парти посідали.

 

V. Осмислення нового матеріалу.

1. Робота з підручником.

Відкрийте свої підручники на с. 78. Опрацюємо самостійно статтю підручника.

Перша група читає абзац № 2, друга група абзац № 5, третя група абзац № 1, четверта група останній абзац, п’ята група абзац № 3, шоста група абзац №4

2. Робота в групах.

У кожної групи лежить на столі картка №2. Прочитайте і відмітьте лише ті речення, які стосуються вашої тварини.

Картка

1) Обгризає кору, пагони молодих дерев і кущів, знаходить копиці сіна, пожухлий бур ян.

2) На своєму шляху вона залишає недогризки шишок ялини чи сосни, з яких з’їдає насіння.

 

3) Найчастіше ланцюжки її слідів можна побачити біля стіжків соломи, де зимують миші.

4) Йому не треба виходити на полювання, бо вистачає власного жиру, який він накопичив восени.

5) взимку збираються у табунці, верховодять завжди старі самки, а самці тримаються позаду.

6) Вони розгрібають сніг та опале листя, знаходять жолуді, горіхи ліщини, гризуть кору дерев.

 

VI. Закріплення, систематизація і узагальнення нового матеріалу.

1. Вправа « Склади ланцюжок живлення» в групах.

- Діти, ви знаєте, що серед диких тварин є хижаки, травоїдні і всеїдні тварини. Я пропоную вам вам скласти ланцюжок живлення, скориставшись малюнками тварин, що лежать у вас на парті.

(Набори малюнків: сіно, заєць, їжак, лисиця;

                                зернина, миша, ведмідь, лисиця .)

2. Фронтальна бесіда.

Під час нашої уявної екскурсії ми багато говорили про звірів, навіть зустрічали їх. Але нам час повертатися до школи.

Слайд № 10 – « Школа»

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 березня 2020
Переглядів
1377
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку