Конспект уроку з природознавства 3 клас. "Охорона повітря від забруднення"

Про матеріал

Конспект уроку для 3 класу з природознавуства з теми "Охорона повітря від забруднення". Учні дізнаються про причини забруднення повітря. На даному уроці вони опанують професію рятувальника. Їм надана важлива місія - знайти шляхи порятунку найголовнішого багатства на планеті Земля - повітря.

Перегляд файлу

Тема: Охорона повітря від забруднення.

Мета: Продовжувти формувати в учнів уявлення про повітря; дати уявлення про шляхи збереження чистоти повітря; виховувати бережливе ставлення до повітря; Розвивати спостережливість та відповідальність.

Методично-дидактичне забезпечення: картки з завданнями. 

Хід уроку

I. Етап орієнтації

- Швидше діти на урок

Пролунав уже дзвінок

Не баріться, поспішайте

На урок всі завітайте!

II. Етап ціле покладання

- Сьогодні на  уроці, ви опануєте професію рятувальника. У нас з вами дуже важлива місія, ми будемо рятувати найголовніше багатство на планеті Земля. Здогадались, що це? Так діти це повітря.

І так, рятувальний загін третього класу, готовий до секретної операції «Врятуй повітря»?

Отже розпочинаймо.

III. Етап планування навчальної діяльності

План уроку

1. Хвилинка спостережень

2. Актуалізація опорних знань

3. Гра «Вірний шлях»

4. Фізкультхвилинка

5. Сторінками підручника

6. Розповідь вчителя

7. Робота в парах

8. Продовження розповіді учителя

9. Робота в групі

IV. Етап реалізації плану навчальної діяльності

1. Хвилинка спостережень

- Пропоную спочатку заповнити календар погоди.

- Який зараз місяць?

- Яке число місяця?

- Який стан неба?

- Чи спостерігали ви опади?

- Чи є сьогодні вітер, який його напрямок?

- Що можна сказати в цілому про сьогоднішню погоду?

2. Актуалізація опорних знань

- Пригадайте, що таке вітер. А, яке важливе завдання він виконує?

- Від чого залежить зміна погоди?

- Назвіть ознаки, за якими ти помічаєш вітер у природі.

3. Гра «Вірний шлях»

Презентація-гра, якщо учні відповідають вірно, то йдуть далі, якщо відповідь не правильна вони повертаються до першого завдання.

1. Якого кольору повітря?

А) Безбарвне;       Б) Світло рожеве;

2. В якому стані перебуває повітря?

А) В рідкому;      Б) В газоподібному;

3. Яке повітря на смак та запах?

А) На смак солодке, запаху не має;   Б) Не має запаху та смаку;  

4. Чому космонавти вдягають скафандри?

А) Щоб бути стильними;   Б) Щоб дихати;

5. Що являє для рослин товстий шар снігу?

А) Захищає від морозу;     Б) Загрозу;

- Ви справжні розумнички. На відмінно справились із завданням.

- Отже повітря це найбільший скарб людства, воно просто безцінне. Якщо не стане повітря, то все живе на Землі загине. Але може виникнути ще одна проблема, люди можуть самі забруднити повітря,  і це  велика загроза. Саме тому ми знайдемо чинники, які забруднюють повітря, і будемо вчитися їх усувати. 

4. Фізкультхвилинка

5. Сторінками підручника

Читання статті на сторінці 38.

- Що стається якщо живі організми дихають забрудненим повітрям?

- Яке повітря для повноцінного життя потрібне живим істотам?

6. Розповідь вчителя

- Сьогодні Україна – одна з екологічно «брудних» країн. 20% міського населення України проживає в зонах, де наявність шкідливих речовин перевищує допустимі норми у 15 1 більше разів. За 1 рік в атмосферу викидається 4,2 млн тонн шкідливих речовин, тобто середньостатистичний українець споживає їх приблизно 100 кг щороку!

7. Робота в парах

Розгляньте зображення на сторінці 38. І скажіть, чому забруднюється повітря? Що може псувати повітря там де ви живете?

8. Продовження розповіді учителя

- Щоб зберегти повітря чистим – паровози замінено на електровози; замість бензину в автомобілях використовують газове пальне.

А також розумні люди, щоб очистити повітря в своїх будинках заводять кімнатні квіти, які є очищувачами повітря.

У нашій країні прийняті закони про охорону повітря, що вимагають від підприємств установлення спеціальних уловлювачів шкідливих викидів, сажі й пилу.

- Як Ви вважаєте, що ми, як громадяни своєї країни можемо зробити, щоб повітря стало чистішим?

- Так діти, ми можемо садити дерева біля своїх будинків, які дуже гарно

9. Робота в групі

Завдання для захисника природи.

Ситуація 1. У бабусі Олени нападала купа листя з дерев, вона зібралася його згребти, висушити і спалити. Ви про це дізнались, які будуть ваші дії?

Ситуація 2. Ваш друг (подруга) похвасталися вам, що батьки пообіцяли подарувати йому на День народження або моторолер, або сегвей (двухколесний транспорт на акумуляторі). Ваш друг повинен сам обрати подарунок. Яку пораду Ви йому дасте, обґрунтуйте її.

V. Етап контролю та корекції знань

1. Рефлексія

- Прочитайте висновки на ст. 39.

- Про що дізнались сьогодні на уроці?

- Що вас вразило?

- Що найбільше запам’ятали?

- Яку завдання було важким?

- Який висновок ви для себе зробили?

2. Домашнє завдання

Читати статтю ст. 38-39. Дати відповіді на запитання.

 

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
8 лютого
Переглядів
717
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку