Конспект уроку з природознавства для 2 класу на тему "Весняні зміни у природі"

Про матеріал

Міні - проект допоможе учням виявити зміни, що відбулися навесні у неживій та живій природі, з'ясувати причини, що зумовили ці зміни. Учні навчаться самостійно здійснювати пошук і відбір необхідної інформації з різних джерел, встановлювати причинно –наслідкові зв'язки, порівнювати, робити висновки, оформляти творчий продукт, публічно захищати результат проектної діяльності

Перегляд файлу

Тема. Весняні зміни у природі

Міні – проект для учнів 2 – го класу

Мета проекту. Виявити зміни, що відбулися навесні у неживій та живій природі, з’ясувати причини, що зумовили ці зміни. Розвивати вміння самостійно здійснювати пошук і відбір необхідної інформації з різних джерел, встановлювати причинно –  наслідкові зв’язки, порівнювати, робити висновки, оформляти творчий продукт, публічно захищати результат проектної діяльності. Виховувати бажання пізнавати  світ природи, бережливе ставлення до неї.

Тип уроку – інформаційно – творчий.

Тривалість – два тижні.

Матеріали та обладнання: навчальна, довідково – інформаційна література; комп’ютер, картки для роботи в групах, картки-візитки кожної групи, мультимедійна презентаціїя у програмі  MS Power Point, аудіо записи.

 

I етап – підготовчий

 

1. Визначення мети та очікуваних результатів

2. Обєднання учнів у групи

 

II етап – реалізація проекту

Визначення завдань проекту та їх реалізація

Кожна група готує творчий продукт:

  • Весняні зміни у неживій природі – розучують вірші – загадки, готують повідомлення та добірку картин відомих художників.
  • Весняні зміни у житті дерев та кущів – повідомлення та ілюстрації, відеозапис.
  • Весняні зміни у житті тварин – цікаві повідомлення, фотографії.
  • Весняні первоцвіти – легенди, повідомлення, малюнки.

 

 

III етап – презейтація проекту

1. Представлення резулЏтатів роботи.

2. Виставка малюнків  «Весняні первоцвіти»

IY. етап – оцінювання результатів.

 

Презентація результатів міні – проекту

I.Організְційний момент

 Сонечко всміхається,                                 У класі станем дрсжно ми,

 Дарує всім добро                                       І посміхнемось всім.

 Щоранку прокидається                            Добро і радість між людьми

  І зігріва теплом.                                       Ми принесем в наш дім.

 -  От і ви діти, візьміться за руки, подаруйте один одному тепло і посміхніться.

 

 

 

 

II. Мотивація навчальної діяльності

Розпочати наш урок я хочу рядками А. Костецького «Все прокидається поволі»

 

  • То про що, як ви думаєте, буде йтися мова сьогодні на уроці?
  • Отож, чому відбувається зміна пір року?

 

Прихід весни пов'язаний з рухом Землі навколо Сонця. Повернувшись до Сонця Північною півкулею, Земля починає отримувати більше світла і тепла, що веде до змін у неживій і живій природі.

 

III. Повідомлення теми і завдавнь уроку

 - Отож, сьогодні на уроці ми будемо говорити про зміни, які відбулися у неживій  та живій природі. З’ясуємо причини що зумовлюють ці зміни, використовуючи власні спостереження під час екскурсії та знання отримані з додаткових джерел.

 

 - Для проведення спостережень ви були поділені на чотири групи.

1 – група. Дослідники змін у неживій та живій природі

2 – група. Дослідники дерев та кущів.

3 – група. Дослідники первоцвітв.

4 – група. Дослідники тварин.

 

  • Повідомлення про зміни у неживій та живій природі супроводжується показом слайдів

Під час вимірювання довжини тіні від гномона, ми помітили, що у березні тінь зменшилась у порівнянні з лютим місяцем. А це свідчить про те, що уܠберезні Сонце розташовується олівднᑖ в␸ще на небосхилі, ніж у лютомՃ.

Оскільк8 шлях Сонця над земнлю поверхнею стає довшим, тому дні стають довшими, а ннчі – коротшими.

      - А чому стає тепліше?

Чим Сонце вище  піднімається над горизонтом, тим пряміше його промені падають на Земну поверхню і краще її нагрівають. Тому температура повітря поступово підвиыується.

 

    З підвищення температури сніг починає танути. Починається розмерзання    ґрунту. На відкритих підвищених місцях утворюються таловини.

 

Річка раптом ожила,

Зашуміфла попливла.

Чути тріск іскрежет льоду,

Це початок … льодоходу.

 - А що таке льодохід?

 - Кому доводилось його спостерігати?

 - Чим небезпечний льодохід? (демонстрація слайдів)

 

 - Ще однією ознакою весни є розлиття річки ізатоплення значних територій суходолу  - це повінь. У цю пору зявляються купчасті хмари.

Підсумок: То які зміни відбуваються у неживій природі з приходом весни?

(демонстрація слайдів)

 

  • Зміна висоти Сонця на небосхилі
  • Підвищення температури повітря
  • Розмерзання ґрунту
  • Утворення таловин
  • Льодохід
  • Повінь
  • Поява купчастих хмар

 

Відгадування загадок

 

Фізкульихвилинка

 

  • Повідомлення про зміни у житті дерев та кущів.

 

 - А чи впливають зміни у неживій природі на життя дерев та кущів?

Зміни у неживій природі впливають на життя рослин. Спостерігаючи за деревами та кущами, наша группа помітила дещо цікаве. А сааме…

Відбулися великі зміни у житті дерев та кущів. Почали бубнявіти бруньки. Нас зацікавило з чим це пов’язано. Опрацювавши додаткову літературу ми дізналися, що з приходом весни починається весняний рух соків у дерев та кущів. Сокорух  настає тоді, коли відтане ґрунт і вода з коренів починає надходити в усі органи рослин. У цей час листків ще немає., і вода. Нагромаджуючись у стеблах рослин, розчиняє запасені в них поживні речовини. Цей розчин рухається до набубнявілих бруньок. Раніше за всіх рух соків починається  у клена гостролистого та берези. Через декілька днів після початку сокоруху починають бубнявіти бруньки.

 

 - А як ви визначили, що почався рух соків?

Якщо спосткрігати за деревами то можна помітити, що забарвлення стовбура змінюється, з невеличких стовбурів у корі дерева помітно сочиться сік.

Є такі дерева та кущі, які зацвітають раніше, ніж на них з’явиться листя.

Першою серед таких дерев зацвітає вільха, потім ліщина та береза.

(демонстрація слайдів)

 

 

 

  • Весняні первоцвіти

«Щоб житии, потрібно сонце, свобода і маленька квітка» - писав видатний казкар Г. Х. Андерсен. І справді без квітів ми перетворилися б на бездушних людей. Сааме квіти дарують нам радість життя.

 

Ранньоквітучі квіти з’являються до розпускання листків на березі та черемсі. Це – підсніжник, пролісок, крокус, ряст.

    (демонстрація слайдів)

 

Легенда про крокус

Назву квітки пояснює давньогрецький міф. Якось, розважаючись на стадіоні, Меркурій так невдало метнув диск, що потрапив в свого друга Крокуса. Той упав, і настав його смертний час. Меркурій був у відчаї і попросив богів зберегти пам’ять про друга. З краплини його крові виросли яскраві квіти, які стали називатись крокусами.

 

Гра «Впізнай весняний первоцвіт»

(За намальованим елементом впізнати рослину).

 - Діти, а з яким звертанням ви б звернулися до людей на захист рослин?

      - А яка ваша діяльність може сприяти захисту рослин?

То які весняні зміни відбуваються у житті рослин?

 

  • Сокорух
  • Набухання і розвиток бруньок
  • Розпускання листків
  • Цвітіння

 

  • Весняні зміни у житті  тварин

Коли на деревах ще не розпустилися листочки, а подекуди ще лежить сніг, вже можна побачити метеликів. (Кропив’янка, лимонниця, денне павиче око).

 - А чому ми можемо їх побачити ранньою весною?

( Тому що вони зимують у вигляді дорослих метеликів).

 - Які птахи першими повертаються до рідних домівок?

( Шпаки, жайворонки, шуліки, білі плиски).

( Слухання: П. І. Чайковський «Пори року» Пісня жайворонка»).

(демонстрація слайдів)

 - То які зміни відбуваються у житті тварин?

 

  • Линяння
  • Наародження малят
  • Навчання малят

 

Демонстрація фотоколажу

 

 

Гра «Вибери правильнее твердження»

 Весняні зміни у неживій природі:

  • Зниження температури повітря
  • Розмерзання ґрунту
  • Снігопад
  • Утворення таловин
  • Поява купчастих хмар

 

 Весняні зміни у житті рослин:

  • Сокорух
  • Пожовтіння листя
  • Набухання і розвиток бруньок
  • Листопад
  • Початок цвітіння

 

Весняні зміни у житті тварин:

  • Відліт птахів
  • Поява комах
  • Приліт снігурів
  • Народження малят
  • Приліт шпаків

 

YII. Підбиття підсумків

 - Чому навесні відбуваються зміни у неживій  природі?

 - Як це впливає на життя рослин та тварин?

 

Висловлювання  оіночних суджень про власну роботу та роботу, виконану одноклассниками

  • Чи допомагали ми одне одному?
  • Чи поважали думки, ідеї кожного?
  • Чи всі брали участь у виконанні окреслених завдань?
  • Чи цікаво ми представили результати своїх спостережень?

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дерев'янко Алла Cергіївна
    Дуже цікаво планую провести у своєму класі.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
15 січня 2018
Переглядів
6489
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку