Конкурс «Вчительська десятка». Розробки додавай – подарунки вигравай!
Ви додали 0 з 10 розробок у період з 21 по 30 серпня для участі у розіграші, який відбудеться 31 серпня.

Конспект уроку з природознавства для 2 класу на тему "Весняні зміни у природі"

Про матеріал

Міні - проект допоможе учням виявити зміни, що відбулися навесні у неживій та живій природі, з'ясувати причини, що зумовили ці зміни. Учні навчаться самостійно здійснювати пошук і відбір необхідної інформації з різних джерел, встановлювати причинно –наслідкові зв'язки, порівнювати, робити висновки, оформляти творчий продукт, публічно захищати результат проектної діяльності

Перегляд файлу

Тема. Весняні зміни у природі

Міні – проект для учнів 2 – го класу

Мета проекту. Виявити зміни, що відбулися навесні у неживій та живій природі, з’ясувати причини, що зумовили ці зміни. Розвивати вміння самостійно здійснювати пошук і відбір необхідної інформації з різних джерел, встановлювати причинно –  наслідкові зв’язки, порівнювати, робити висновки, оформляти творчий продукт, публічно захищати результат проектної діяльності. Виховувати бажання пізнавати  світ природи, бережливе ставлення до неї.

Тип уроку – інформаційно – творчий.

Тривалість – два тижні.

Матеріали та обладнання: навчальна, довідково – інформаційна література; комп’ютер, картки для роботи в групах, картки-візитки кожної групи, мультимедійна презентаціїя у програмі  MS Power Point, аудіо записи.

 

I етап – підготовчий

 

1. Визначення мети та очікуваних результатів

2. Обєднання учнів у групи

 

II етап – реалізація проекту

Визначення завдань проекту та їх реалізація

Кожна група готує творчий продукт:

  • Весняні зміни у неживій природі – розучують вірші – загадки, готують повідомлення та добірку картин відомих художників.
  • Весняні зміни у житті дерев та кущів – повідомлення та ілюстрації, відеозапис.
  • Весняні зміни у житті тварин – цікаві повідомлення, фотографії.
  • Весняні первоцвіти – легенди, повідомлення, малюнки.

 

 

III етап – презейтація проекту

1. Представлення резулЏтатів роботи.

2. Виставка малюнків  «Весняні первоцвіти»

IY. етап – оцінювання результатів.

 

Презентація результатів міні – проекту

I.Організְційний момент

 Сонечко всміхається,                                 У класі станем дрсжно ми,

 Дарує всім добро                                       І посміхнемось всім.

 Щоранку прокидається                            Добро і радість між людьми

  І зігріва теплом.                                       Ми принесем в наш дім.

 -  От і ви діти, візьміться за руки, подаруйте один одному тепло і посміхніться.

 

 

 

 

II. Мотивація навчальної діяльності

Розпочати наш урок я хочу рядками А. Костецького «Все прокидається поволі»

 

  • То про що, як ви думаєте, буде йтися мова сьогодні на уроці?
  • Отож, чому відбувається зміна пір року?

 

Прихід весни пов'язаний з рухом Землі навколо Сонця. Повернувшись до Сонця Північною півкулею, Земля починає отримувати більше світла і тепла, що веде до змін у неживій і живій природі.

 

III. Повідомлення теми і завдавнь уроку

 - Отож, сьогодні на уроці ми будемо говорити про зміни, які відбулися у неживій  та живій природі. З’ясуємо причини що зумовлюють ці зміни, використовуючи власні спостереження під час екскурсії та знання отримані з додаткових джерел.

 

 - Для проведення спостережень ви були поділені на чотири групи.

1 – група. Дослідники змін у неживій та живій природі

2 – група. Дослідники дерев та кущів.

3 – група. Дослідники первоцвітв.

4 – група. Дослідники тварин.

 

  • Повідомлення про зміни у неживій та живій природі супроводжується показом слайдів

Під час вимірювання довжини тіні від гномона, ми помітили, що у березні тінь зменшилась у порівнянні з лютим місяцем. А це свідчить про те, що уܠберезні Сонце розташовується олівднᑖ в␸ще на небосхилі, ніж у лютомՃ.

Оскільк8 шлях Сонця над земнлю поверхнею стає довшим, тому дні стають довшими, а ннчі – коротшими.

      - А чому стає тепліше?

Чим Сонце вище  піднімається над горизонтом, тим пряміше його промені падають на Земну поверхню і краще її нагрівають. Тому температура повітря поступово підвиыується.

 

    З підвищення температури сніг починає танути. Починається розмерзання    ґрунту. На відкритих підвищених місцях утворюються таловини.

 

Річка раптом ожила,

Зашуміфла попливла.

Чути тріск іскрежет льоду,

Це початок … льодоходу.

 - А що таке льодохід?

 - Кому доводилось його спостерігати?

 - Чим небезпечний льодохід? (демонстрація слайдів)

 

 - Ще однією ознакою весни є розлиття річки ізатоплення значних територій суходолу  - це повінь. У цю пору зявляються купчасті хмари.

Підсумок: То які зміни відбуваються у неживій природі з приходом весни?

(демонстрація слайдів)

 

  • Зміна висоти Сонця на небосхилі
  • Підвищення температури повітря
  • Розмерзання ґрунту
  • Утворення таловин
  • Льодохід
  • Повінь
  • Поява купчастих хмар

 

Відгадування загадок

 

Фізкульихвилинка

 

  • Повідомлення про зміни у житті дерев та кущів.

 

 - А чи впливають зміни у неживій природі на життя дерев та кущів?

Зміни у неживій природі впливають на життя рослин. Спостерігаючи за деревами та кущами, наша группа помітила дещо цікаве. А сааме…

Відбулися великі зміни у житті дерев та кущів. Почали бубнявіти бруньки. Нас зацікавило з чим це пов’язано. Опрацювавши додаткову літературу ми дізналися, що з приходом весни починається весняний рух соків у дерев та кущів. Сокорух  настає тоді, коли відтане ґрунт і вода з коренів починає надходити в усі органи рослин. У цей час листків ще немає., і вода. Нагромаджуючись у стеблах рослин, розчиняє запасені в них поживні речовини. Цей розчин рухається до набубнявілих бруньок. Раніше за всіх рух соків починається  у клена гостролистого та берези. Через декілька днів після початку сокоруху починають бубнявіти бруньки.

 

 - А як ви визначили, що почався рух соків?

Якщо спосткрігати за деревами то можна помітити, що забарвлення стовбура змінюється, з невеличких стовбурів у корі дерева помітно сочиться сік.

Є такі дерева та кущі, які зацвітають раніше, ніж на них з’явиться листя.

Першою серед таких дерев зацвітає вільха, потім ліщина та береза.

(демонстрація слайдів)

 

 

 

  • Весняні первоцвіти

«Щоб житии, потрібно сонце, свобода і маленька квітка» - писав видатний казкар Г. Х. Андерсен. І справді без квітів ми перетворилися б на бездушних людей. Сааме квіти дарують нам радість життя.

 

Ранньоквітучі квіти з’являються до розпускання листків на березі та черемсі. Це – підсніжник, пролісок, крокус, ряст.

    (демонстрація слайдів)

 

Легенда про крокус

Назву квітки пояснює давньогрецький міф. Якось, розважаючись на стадіоні, Меркурій так невдало метнув диск, що потрапив в свого друга Крокуса. Той упав, і настав його смертний час. Меркурій був у відчаї і попросив богів зберегти пам’ять про друга. З краплини його крові виросли яскраві квіти, які стали називатись крокусами.

 

Гра «Впізнай весняний первоцвіт»

(За намальованим елементом впізнати рослину).

 - Діти, а з яким звертанням ви б звернулися до людей на захист рослин?

      - А яка ваша діяльність може сприяти захисту рослин?

То які весняні зміни відбуваються у житті рослин?

 

  • Сокорух
  • Набухання і розвиток бруньок
  • Розпускання листків
  • Цвітіння

 

  • Весняні зміни у житті  тварин

Коли на деревах ще не розпустилися листочки, а подекуди ще лежить сніг, вже можна побачити метеликів. (Кропив’янка, лимонниця, денне павиче око).

 - А чому ми можемо їх побачити ранньою весною?

( Тому що вони зимують у вигляді дорослих метеликів).

 - Які птахи першими повертаються до рідних домівок?

( Шпаки, жайворонки, шуліки, білі плиски).

( Слухання: П. І. Чайковський «Пори року» Пісня жайворонка»).

(демонстрація слайдів)

 - То які зміни відбуваються у житті тварин?

 

  • Линяння
  • Наародження малят
  • Навчання малят

 

Демонстрація фотоколажу

 

 

Гра «Вибери правильнее твердження»

 Весняні зміни у неживій природі:

  • Зниження температури повітря
  • Розмерзання ґрунту
  • Снігопад
  • Утворення таловин
  • Поява купчастих хмар

 

 Весняні зміни у житті рослин:

  • Сокорух
  • Пожовтіння листя
  • Набухання і розвиток бруньок
  • Листопад
  • Початок цвітіння

 

Весняні зміни у житті тварин:

  • Відліт птахів
  • Поява комах
  • Приліт снігурів
  • Народження малят
  • Приліт шпаків

 

YII. Підбиття підсумків

 - Чому навесні відбуваються зміни у неживій  природі?

 - Як це впливає на життя рослин та тварин?

 

Висловлювання  оіночних суджень про власну роботу та роботу, виконану одноклассниками

  • Чи допомагали ми одне одному?
  • Чи поважали думки, ідеї кожного?
  • Чи всі брали участь у виконанні окреслених завдань?
  • Чи цікаво ми представили результати своїх спостережень?

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Додано
15 січня
Переглядів
772
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку