Конспект уроку з природознавства для 2 класу на тему " Які існують зв’язки між неживою і живою природою?"

Про матеріал

Урок проведений з метою розширити знання учнів про взаємозв'язок між неживою природою, рослинами і тваринами восени; вчити міркувати, порівнювати, робити висновки; розвивати спостережливість; виховувати любов до природи.

Перегляд файлу

           Тема. Які існують зв’язки між неживою і живою природою?

           Мета: розширити знання учнів про взаємозв’язок між неживою природою, рослинами і тваринами восени; вчити міркувати, порівнювати, робити висновки; розвивати спостережливість; виховувати любов до природи.

           Методично-дидактичне забезпечення: презентація, роздатковий матеріал, сигнальні картки.

Хід уроку

I Етап орієнтації

Встали, діти, підтягнулись

Одне одному всміхнулись

На урок старанність не забудьте взяти,

Сіли всі рівненько,

Починаєм працювати.

Діти: ми беремося до справи,

не ловитимемо гав.

Вчитель: тож, ви просто молодці

Діти: працювати будем всі.

  • Почнемо роботу з повідомлення чергового синоптика
  1. Повідомлення синоптика
  • Сьогодні 2 грудня 2015 року, третій день робочого тижня – середа.

Стан неба ______

Вітер_____

Температура повітря ___________

Опади ______________

  1. Вправа «Що зайве?»
  • Дякую за повідомлення
  • Зверніть увагу на дошку.
  • Яке слово зайве? Чому?

 

 

 

  • Розташуйте осінні місяці в правильному порядку

II. Етап цілепокладання

Малюнкова загадка

  • Я пропоную вам поміркувати яка буде тема нашого уроку переглянувши мою малюнкову загадку.
  • Що відбувається на серії малюнків?
  • Чому змінився стан дерев?
  • Так ми будемо говорити про зміни в живій і неживій природі та їх взаємозвязок.
  • Отже запрошую вас дослідити, чи існує зв'язок між живою і неживою природою.

III Етап проектування

  • Пропоную вам ознайомитись з планом нашої роботи

План

1. Прес – бой

2. Зробіть вибір

3. Робота в парах

4. Фізкультхвилинка

5. Екологічна казка

6. Робота з підручником

7. Робота в групах

IV Етап організації виконання плану діяльності

  • Перший етап нашого дослідження вправа прес-бой
  1. Вправа «Прес – бой»
  • Пропоную вам згадати, що відбулося в природі восени. Вдома ви приготували цікаві питання один одному.  Випробуйте свої знання у прес – бої об’єднавшись у сталі групи.
  • Пропоную розпочати

Що таке осінь? (шлях який проходить природа від літа до зими)

Чому восени дні стають коротшими? ( бо восени на землю потрапляє менше тепла і світла)

Якими є осінні явища в житі рослин?( достигання плодів, насіння, листопад)

Назвіть багаторічні рослини. ( дерева, кущі)

Як розмножуються рослини? ( рослини розмножуються: насінням, стебловими і листковими живцями)

Хто і що розселяє рослини? ( поширюють тварини, вітер, деякі самі розкидають своє насіння)

Чому восени добре ростуть гриби? ( грибам потрібна тепла і волога погода, саме восени ідуть дощі)

Чому восени комахи ховаються? ( бо взимку їм не буде чим живитися)

Чому восени риба погано клює?( бо в холодній воді риба менш рухлива)

Які перелітні птахи відлітають першими? ( ластівка, вивільга, лелека)

Які ви знаєте осінні явища в житті тварин?( накопичення запасів жиру, линяння)

  • Дякую вам за цікаві запитання і  змістовні відповіді. Я бачу ви готові до справжнього дослідження. Пропоную вам дослідити зв'язок між живою і неживою природою.
  1. Зробіть вибір
  • На наступному етапі нашого дослідження пропоную вам поміркувати самостійно.
  • Згрупуйте малюнки за ознаками жива і нежива природа.

 

   Жива природа                           Квітка                                 Нежива природа

                                                      будинок

                                                        сонце

                                            ріка             людина

                                                          зорі

                                           дерево               ведмідь

 

  • Перевіримо за допомогою сигнальних карток, чи всі згодні з роботою на дошці.                                

Чому у вас залишився зайвий малюнок? (Будинок, бо він об’єкт – рукотворний)

  • Зробимо підсумок.  Що належить до живої і неживої природи?
  • Як ви вважаєте чи пов’язані ці об’єкти живої і неживої природи?
  • А як саме допоможе нам з’ясувати наступне завдання нашого дослідження.
  1. Робота в парах (одна пара працює біля дошки)
  • Поміркуйте і розташуйте малюнки у правильній послідовності: що відбулося спочатку і стало причиною наступних явищ?
  • Пропоную працювати в парах.

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQoYe0X5PL7YKgsBH3oJkdFV0Yhv78Oj4u8VmPd6nwGnI4a0Qhc7whttp://inspired.com.ua/wp-content/uploads/2010/09/autumn-falls-wallpapers_14751_1680x1050.jpghttp://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTqmi3hl5DVr1vrTn38kTjdssj4HMqPaS5II_tK1GqYcqmZEVnCQWDDbawhttp://nature-box.ru/wp-content/uploads/2012/12/sarancha.jpg 

 

 

  • Перевіримо чи всі згодні з парою яка працювала на дошці.
  •  Чому ви визначили таку послідовність?

(Ми вирішили що першою причиною змін в природі стало сонце. Воно піднімається нижче, стає прохолодно, це викликало пожовтіння листя, комахам нема чим живитися вони зникають, це призводить до того, що відлітають перелітні птахи)

  • Давайте підсумуємо роботу  продовживши такі речення:
  1. Висота сонця                                               знижується
  2. Сонячне проміння несе менше                  жовтіє
  3. Температура повітря                                   відлітають
  4. На деревах листя                                        тепла                                                      
  5. Комахи                                                      зменшується                                                 
  6.  Перелітні птахи                                       зникають.  
  • Отже перевіримо.

Фізкультхвилинка

  1. Екологічна казка
  • Діти, ви відпочивали під пісню «Всі потрібні на землі», як ви вважаєте чи істинне, судження – що всі потрібні?
  • А допоможе це нам з’ясувати екологічна казка.
  • Подивіться уважно уривок казки і подумайте, чому захворів герой казки?
  • Так чому він захворів?
  • Подивіться наступний уривок і скажіть, чому ж вона зникла.
  • Так чому діти зникла кашка?
  • На вашу думку чому зникли джмелі?
  • А ще, які можуть бути обставини зникнення?
  • Давайте перевіримо ваші припущення.
  • Так чому зникли джмелі?
  • Поміркуйте, чому стало багато мишей?
  • Зробіть висновок, які ви зв’язки спостерігали у казці? (рослини пов’язані з комахами, тварини з тваринами.)
  • Отже, тварини не можуть жити без рослин, або інших тварин. Усі тісно пов’язані між собою,тому вчені кажуть, що живі організми  з’єднані у ланцюги живлення.
  • Спробуйте пояснити, як розумієте значення слова ланцюг.         
  • Ланцюг – ряд з’єднаних між собою ланок. Саме в такий ланцюг тісно з’єднані між собою живі організми.
  • На наступному етапі нашого дослідження пропоную попрацювати з підручником
  1. Робота з підручником. (ст. 63)

- відкрийте підручники на ст.63. Розглянемо малюнки і прочитаємо, як пов’язані між собою рослини і тварини, зображені на малюнках.

-   Що є першою ланкою у ланцюжку живлення в першому стовпчику малюнків, другою, третьою ланкою у ланцюгу живлення?

- Які тварини в ланцюгах живлення належать до рослиноїдних, а які – до хижих?

- Як думаєте, чому нічого не зображено перед травою? (бо трава живиться сонячним світлом)

- Так, що є першою ланкою в ланцюжку живлення?

- Діти,  між ким  і чим ви побачили зв’язки у підручнику?

-  Запам’ятайте: ланцюг живлення починається з рослини.

6. Робота в групах

- пропоную вам попрацювати в групах. На початку уроку ви об’єдналися в сталі групи. Займіть свої місця.

- Спробуйте скласти ланцюги живлення з малюнків, які знаходяться у групах.

- Час роботи 1 хв. В кінці ви почуєте сигнал про закінчення роботи.

     -    Починаємо працювати

  • Дякую групам, займіть свої місця.

Презентація груп.

- Отже, зробимо висновок: що станеться, якщо зникне одна із ланок живлення?

- Якщо одна ланка з ланцюжка зникне, то не буде існувати весь ланцюжок.

V Контрольно – оцінювальний етап

1. Вправа «Продовж ланцюг»

- А спробуйте продовжити такий ланцюжок.

Морква, заєць, ... (лисиця)

Ліщина, білка, …(куниця)

Водорості, риби,… (чайки)

Жолудь, дикий кабан,… (вовк)

 

 

  1. Кольоровий тест
  • Пропоную вам перевірити наші знання. На вас чекає кольоровий тест , візьміть олівці.
  1. Причиною відльоту пташок є перш за все

А.  холод,

Б. голод,

В. відсутність годівниць.

  1. Рослини восени

А. відмирають,

Б. зеленіють,

В. зацвітають

  1. Комахи восени

А. ховаються в щілини,

Б. живляться рослинами,

В. відлітають в теплі краї

  1. Птахи, які живляться комахами

А. відлітають у вирій

Б. впадають в сплячку

В. линяють

  1. Стан живої природи восени

А. не залежить від стану неживої природи.

Б. залежить від стану неживої природи

- Перевірте. Хто виконав правильно?

Підсумок уроку

  • Які взаємозв’язки ми з вами дослідили?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Спробуйте проілюструвати зв’язки, обравши малюнок.
  • Ви всі молодці, старанно працювали. Дякую вам за активність.

Працювали плідно, гарно,

І урок пройшов не марно.

Справилися із завданням всі.

Діти, ви сьогодні молодці!

Домашнє завдання

  • Домашнім завданням буде переглянути казку «Про всіх на світі», уривки з якої ви бачили на уроці і зробити малюнки ланцюжків живлення, які ви там побачите.

 

docx
Додано
17 січня 2018
Переглядів
4753
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку