Урок побудований за новітніми вимогами з використанням інтерактивних технологій. Мета. Закріпити знання про властивості води, про зміни станів води (твердий, рідкий, газоподібний); з'ясувати значення води в природі та в житті людини; розвивати пізнавальний інтерес; зв'язне мовлення, пам'ять, увагу; виховувати любов до природи; спостережливість, бережливе ставлення до води й економне її використання в побуті.
Природознавство
1 клас
Розділ: Нежива природа
Автор: Стишук Вікторія Володимирівна
учитель початкових класів
Лозівської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 3
Тема. Вода в природі та в житті людини
Мета. Закріпити знання про властивості води, про зміни станів води (твердий, рідкий, газоподібний); з’ясувати значення води в природі та в житті людини; розвивати пізнавальний інтерес; зв’язне мовлення, пам’ять, увагу; виховувати любов до природи; спостережливість, бережливе ставлення до води й економне її використання в побуті.
Обладнання: карточки з завданням для роботи в парах, картки для роботі на дошці – три стани води, картки для підсумку з хмаринкою і крапелькою.
Тип уроку: урок закріплення набутих знань.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Ось дзвінок нам дав сигнал –
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо,
Працювати починаймо.
– Я гадаю, що цей урок принесе нам радість від спілкування один з одним. Бажаю, щоб за час роботи ви піднялись на сходинку вище. Успіху та вдачі вам!
ІІ. Фенологічні спостереження. Хвилинка синоптика
– Дякую за вашу спостережливість.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
1. Створення проблемної ситуації
- Діти, над якою темою ми сьогодні будемо працювати ви здогадаєтесь самі, відгадавши загадки. Перша буква кожної відповіді буде підказкою.
- Складіть слово з розсипаних букв: Д А В О
- Отже, про що піде мова на уроці?
- Так, сьогодні нам доведеться довести, що вода справжній скарб на планеті Земля.
2. Вправа «Очікування»
- Діти, а чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
- А я очікую, що ви будете активно і злагоджено працювати і знайде відповіді на багато незрозумілих питань.
ІV. Актуалізація опорних знань
Тестування (картки з віконечками)
Код: - + - -
+ + + -
V. Закріплення вивченого матеріалу.
– Де немає води, там немає життя. Вона є в кожній живій істоті. Без води все гине. Без води неможливе життя на Землі.
Висновок: Прісну воду потрібно берегти і економно її використовувати.
– Як ви думаєте, скільки часу людина може прожити без води?
– Без їжі людина може прожити 3 місяці, але без води – не більше 3 днів! Виявляється організм людини більш, ніж на половину складається з води. Для роботи всіх органів людині потрібно приблизно 2 літри води у день. При недостачі води відбувається обезводнення організму, і людина може загинути.
|
|
|
Висновок: Значить вода – це життя.
А вода – це справжнє диво!
Як прожити без води?
З нею ми завжди щасливі,
З нею в нас нема біди.
Є вода – ростуть рослини:
Ліс, сади, рясні поля.
Це чудово для людини
І радіє вся Земля.
Фізкультхвилинка
– Чому про воду говорять по різному: біжить, лежить, літає, що вода як скло? (Вода у природі перебуває у трьох станах: рідкому, твердому і газоподібному)
(Картинки – бурульки, сніг, іній, вода, роса, дощ, пара з чайника, пара з праски, хмари)
— Що станеться з водою у блюдці, якщо ми поставимо її біля гарячої батареї? (Вона випарується.)
— Що станеться з водою у блюдці в морозильній камері? (Вона замерзне.)
— Що станеться з водою, якщо ми витягнемо блюдце з морозильної камери? (Вона знову стане рідкою.)
Висновок: вода у природі перебуває в трьох станах: у рідкому, твердому, газоподібному.
8. Гра «Хто я»
- Зараз витягніть будь-яку картку. Уявіть, що ви той, хто на ній намальований. Розкажіть, чи потрібна вам вода? Для чого? Наприклад, Я – бабуся. У воді я мию посуд.
1. Я – квітка. Вода мені потрібна, бо я хочу пити.
2. Я – риба. Я живу у воді.
3. Я – мама. У воді я перу білизну.
4. Я – кухар. Вода мені потрібна для приготування страв.
5. Я – шофер. Водою я мию машину.
6. Я – плавець. У воді проходять мої змагання.
7. Я – продавець. Влітку я продаю багато напоїв, цим захищаю людей від перегрівання.
8. Я – пожежник. Вода потрібна, щоб гасити пожежі.
- За що ми можемо подякувати водичці? (за те, що вона дає життя, а без води усе загине)
VІ. Підсумок уроку
- Чи довели ми, що вода – це скарб народу?
- У вас на столах лежать крапельки і хмаринки, якщо урок був пізнавальним і корисним для вас, візьміть собі на пам'ять крапельку. Якщо урок був для вас не цікавим, і ви нічого нового не дізналися, візьміть хмаринку.
Закінчився наш урок. Піднялись на один крок.
Стали трішки ми мудріші. Про водичку взнали більше.
Що бува вона тверда, а не тільки лиш рідка.
Може й парою ставати, й людям всім допомагати.
Дуже всім вона потрібна
Адже в світі без води - НІ ТУДИ І НІ СЮДИ!