Конкурс «Вчительська десятка». Розробки додавай – подарунки вигравай!
Ви додали 0 з 10 розробок у період з 21 по 30 серпня для участі у розіграші, який відбудеться 31 серпня.

Урок природознавства у 2 класі з використанням технології критичного мислення на тему "Вода в природі та житті людини"

Про матеріал

Урок побудований за новітніми вимогами з використанням інтерактивних технологій. Мета. Закріпити знання про властивості води, про зміни станів води (твердий, рідкий, газоподібний); з'ясувати значення води в природі та в житті людини; розвивати пізнавальний інтерес; зв'язне мовлення, пам'ять, увагу; виховувати любов до природи; спостережливість, бережливе ставлення до води й економне її використання в побуті.

Перегляд файлу

Природознавство

1 клас

Розділ: Нежива природа

 

Автор: Стишук Вікторія Володимирівна

учитель початкових класів

Лозівської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 3

 

Тема. Вода в природі та в житті людини

Мета. Закріпити знання про властивості води, про зміни станів води (твердий, рідкий, газоподібний); з’ясувати значення води в природі та в житті людини;  розвивати пізнавальний інтерес; зв’язне мовлення, пам’ять, увагу; виховувати любов до природи; спостережливість, бережливе ставлення до води й економне її використання в побуті.

Обладнання: карточки з завданням для роботи в парах, картки для роботі на дошці – три стани води, картки для підсумку з хмаринкою і крапелькою.

Тип уроку: урок закріплення набутих знань.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Ось дзвінок нам дав сигнал –

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Працювати починаймо.

– Я гадаю, що цей урок принесе нам радість від спілкування один з одним. Бажаю, щоб за час роботи ви піднялись на сходинку вище. Успіху та вдачі вам!

ІІ. Фенологічні спостереження. Хвилинка синоптика

  •     Яка зараз пора року? 
  •     Який місяць?
  •     Тепло чи холодно надворі? 
  •     Що ви можете сказати про стан неба?
  •     Чи світить сонце?
  •     Чи були сьогодні опади?

  – Дякую за вашу спостережливість.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку. 

1. Створення проблемної ситуації

- Діти, над якою темою ми сьогодні будемо працювати ви здогадаєтесь самі, відгадавши загадки. Перша буква кожної відповіді буде підказкою.

  • Мене просять і чекають, а як покажусь - тікають.  (Дощ)
  • В океані я живу, Зуби є, та не жую,
    Що зустріла – те ковтнула, Це тому, що я ... (Акула)
  • Хоч безкрилий, а літає, Безголосий – свище.
    Хоч безрукий, а буває, Груші з дерева збиває,
    Навіть часом вириває Сосни з коренищем.
    А як втомиться – впаде І нема його ніде. (Вітер)
  • Без пензлика, без олівця Розфарбувала деревця.
    Сумно у гаях блукає, Жовті шати одягає.
    Золотисту стелить постіль, Жде сестрицю білу в гості. (Осінь)

- Складіть слово з розсипаних букв:  Д А В О

- Отже, про що піде мова на уроці?

- Так, сьогодні нам доведеться довести, що вода справжній скарб на планеті Земля.

2. Вправа  «Очікування»

- Діти, а чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

- А я очікую, що ви будете активно і злагоджено працювати і знайде відповіді на багато незрозумілих питань.

ІV. Актуалізація опорних знань

  •         Діти, але перш ніж опрацьовувати тему, нам потрібно з’ясувати, а що ви вже знаєте про воду?

Тестування (картки з  віконечками)

  •         Якщо на  питання буде відповідь так, ставте «+», якщо ні – «-».
  1.     Вода належить до живої природи.
  2.     Вода потрібна всім живим організмам.
  3.     Вода знаходиться тільки в річках.
  4.     Вода солодка на смак.
  5.     Хмари – це теж вода.
  6.     Вода в природі постійно рухається.
  7.     Вода може бути твердою.
  8.     Вода розчиняє пісок.

Код:   - + - -

           + + + -

V. Закріплення вивченого матеріалу.

  1.     Розповідь учителя

   – Де немає води, там немає життя. Вона є в кожній живій істоті. Без води все гине. Без води неможливе життя на Землі.

  •         Діти, а як ви думаєте, на нашій планеті Земля більше суші чи води?
  •         Так, більшу частину поверхні Землі займає вода. (глобус)
  •         Недаремно нашу планету називають голубою. (показ - вид з космосу)
  1.     Гра «Вода в природі»
  •         Діти, давайте згадаємо, де в природі існує вода?
  •         Діти, а чи однакова вода в річці і морі? (В річці прісна вода, яку ми вживаємо, а в морях, океанах - солона)
  •         А де ще є прісна вода? (в річці, в озері, в болоті, в ставку, в джерельці, в колодязі )
  •         Вода – це надзвичайна, чудодійна речовина. Чому ж вона така надзвичайна? Та тому, що є скрізь: і в землі, і в повітрі, і в рослинах, і у тваринах, і в людині, і навіть в камінні.
  •         А чому ж вона така чудодійна? (як тільки з’являється вода, все оживає, росте, набирається сили. Без води не може жити ніхто)
  •         А як ви думаєте, якої води більше – солоної чи прісної? (солоної – 98%)
  •         Якщо вона така надзвичайна і чудодійна, то як до води треба ставитися? (берегти, не забруднювати, не розливати марно)
  •         – На Землі залишилось дуже мало прісної води – яку можна пити, готувати їжу, митися. На планеті є такі місця, де зовсім немає питної води. (вчитель демонструє малюнок пустелі)
  •         І цінується вона там на вагу золота. Нам потрібно зберегти кожну краплинку водиці, не дати їй марно пропасти.
  •         Як ви розумієте вислів: «Закрути міцніше кран, щоб не витік океан»?
  •         За хвилину з відкритого крану витікає 20 л безцінної прісної води!

 

  1.     Гра «Мікрофон»
  •         Як ти бережеш воду та як бережуть воду у твоїй сім’ї? Діти по черзі розповідають усе, що знають (використовують символічний мікрофон).
  •         Правильно, адже економія води — це всього лише справа звички: закривайте кран, поки ви чистите зуби або користуйтеся склянкою для полоскання рота. Мийте посуд не під поточним струменем води, а в раковині, закривши отвір пробкою. А головне — не забувайте закривати воду! Три простих правила — і за рік ви можете заощадити ціле озеро діаметром 200 м і глибиною 2 м.

Висновок: Прісну воду потрібно берегти і економно її використовувати.

       – Як ви думаєте, скільки часу людина може прожити без води?

  1.     Повідомлення довідкового бюро (виступ дитини)

– Без їжі людина може прожити 3 місяці, але без води – не більше 3 днів! Виявляється організм людини більш, ніж на половину складається з води. Для роботи всіх органів людині потрібно приблизно 2 літри води у день. При недостачі води відбувається обезводнення організму, і людина може загинути.

http://hovrashok.com.ua/images/Nov/08/5ffd88be141c6a5b643ab15e7086d2ef/mini_2.jpghttp://kids-toys.com.ua/sites/default/files/files/allphoto/95078-2.jpghttp://pngimg.com/upload/pinguin_PNG2.pnghttp://media-cache-ak0.pinimg.com/736x/a5/6c/c8/a56cc8f5161f3097f18e904bab49e800.jpghttp://files.magicnet.ee/uploads/c9aee52c98da2df5f8e786a61417bdf7/a39b54ea81799d059c76bf2775393499.jpghttp://www.playcast.ru/uploads/2015/03/27/12857228.gifhttp://rylik.ru/uploads/posts/2010-10/1288561819_1-kopiya-kopiya.jpg 

http://animalsfoto.com/photo/ab/ab453f31a102df65e9e4a67bd09189c3.jpghttp://st-gdefon.gallery.world/wallpapers_original/537418_gallery.world.jpg?9b30f88865a6ee068aa988b568d8492fhttp://images.easyfreeclipart.com/184/medusa-clip-art-gif-gifs-animados-421056-184501.jpghttp://www.dekatop.com/wp-content/uploads/2010/01/animal_03.jpghttp://d.120-bal.ru/pars_docs/refs/25/24204/24204_html_222862f.jpghttp://www.qygjxz.com/data/out/69/6007407-dolphin-pictures.pnghttp://illustrators.ru/uploads/illustration/image/523119/main_523119_original.jpg 

http://www.qygjxz.com/data/out/69/6007407-dolphin-pictures.pnghttp://lovejusta.ru/wp-content/uploads/2013/08/610.jpg?LoveJustaRu=onhttp://www.sevin.ru/redbook/picsan_b/212sp_b.jpghttp://www.cryptomundo.com/wp-content/uploads/na-seal.jpghttp://www.playcast.ru/uploads/2015/12/19/16408901.jpghttp://www.qygjxz.com/data/out/144/4033582-lion-picture.pnghttp://www.animalist.ru/images/gera/29112005063734.jpghttp://www.zanin.ir/wp-content/gallery/giya/kevjal.jpghttp://lovejusta.ru/wp-content/uploads/2013/08/610.jpg?LoveJustaRu=on

Висновок: Значить вода – це життя.

А вода – це справжнє диво!

Як прожити без води?

З нею ми завжди щасливі,

З нею в нас нема біди.

Є вода – ростуть рослини:

Ліс, сади, рясні поля.

Це чудово для людини

І радіє вся Земля.

  •         Діти, а кому ще, крім людей потрібна вода?
  •         Навіщо рослинам вода?
  •         Що сталося б, якби в природі зникла вода? (Де немає води, там немає життя.)
  •         Так, вода необхідна всім живим істотам – і людям, і рослинам, і тваринам. Вони  п’ють воду для того, щоб постійно поповнювати її запаси в ор­ганізмі. Без води живий організм гине. А для деяких тварин, вода, крім усього, є єдиним місцем життя.
  1.     Гра «Які тварини живуть у воді». Робота в парах. Завдання по рядам
  •         Виберіть на картинках тварин, для яких вода є домівкою.

 

Фізкультхвилинка

 

  1.     Гра «Три стани води»

– Чому про воду говорять по різному: біжить, лежить, літає, що вода як скло? (Вода у природі перебуває у трьох станах: рідкому,  твердому і газоподібному)

  •         На дошці малюнки – вода в трьох станах. Розподіліть їх на групи – твердий, рідкий, газоподібний. Поясніть свій вибір.

(Картинки – бурульки, сніг, іній, вода, роса, дощ, пара з чайника, пара з праски, хмари)

— Що станеться з водою у блюдці, якщо ми поставимо її біля гарячої батареї? (Вона випарується.)

— Що станеться з водою у блюдці в морозильній камері? (Вона замерзне.)

— Що станеться з водою, якщо ми витягнемо блюдце з морозильної камери? (Вона знову стане рідкою.)

 

Висновок: вода у природі перебуває в трьох станах: у рідкому, твердому, газоподібному.

 

  1.     Гра «Властивості води»
  •         Згадаймо, які властивості має вода? (картинки)

 

8. Гра «Хто я»

- Зараз витягніть будь-яку картку. Уявіть, що ви той, хто  на ній намальований. Розкажіть, чи потрібна вам вода? Для чого? Наприклад, Я – бабуся. У воді я мию посуд.

 

1. Я – квітка. Вода мені потрібна, бо я хочу пити.

2. Я – риба. Я живу у воді.

3. Я – мама. У воді я перу білизну.

4. Я – кухар. Вода мені потрібна для приготування страв.

5. Я – шофер. Водою я мию машину.

6. Я – плавець. У воді проходять мої змагання.

7. Я – продавець. Влітку я продаю багато напоїв, цим захищаю людей від перегрівання.

8. Я – пожежник. Вода потрібна, щоб гасити пожежі.

- За що ми можемо подякувати водичці? (за те, що вона дає життя, а без води усе загине)

 

VІ. Підсумок уроку

  1.     Гра «Так-ні». Бліц-питання
  •     Вода може замерзати?
  •     Вода рухається?
  •     Без води можна жити?
  •     Вода буває у 3 станах?
  •     Коли холодно, вода нагрівається?
  •     Коли кипить чайник, з його носика виходить дим?
  •     Вода потрібна тільки для пиття?
  •     Прісної води на Землі більше?
  •     Тварини можуть жити у воді?
  •     Воду потрібно економити?

 

- Чи довели ми, що вода – це скарб народу?

- У вас на столах лежать крапельки і хмаринки, якщо урок був пізнавальним і корисним для вас, візьміть собі на пам'ять крапельку. Якщо урок був для вас не цікавим, і ви нічого нового не дізналися, візьміть хмаринку.

  •         Молодці! Ви дійсно стали мудрішими.

Закінчився наш урок. Піднялись на один крок.

Стали трішки ми мудріші. Про водичку взнали більше.

Що бува вона тверда, а не тільки лиш рідка.

Може й парою ставати, й людям всім  допомагати.

 Дуже всім вона потрібна

Адже  в світі без  води -  НІ  ТУДИ І НІ СЮДИ! 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
16 січня
Переглядів
342
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку