Інтегрований урок ( «Уроки для сталого розвитку» та «Природознавство»)
Урок практичного застосування знань, умінь і навичок
МЕТА: закріпити знання учнів про рослини та сприятливі умови для їхнього
зростання; продовжувати формувати уявлення про різноманітність рослин на
землі; їхню цінність для життя на планеті; продовжити виробляти навички
дослідницької роботи та спостереження; вчити висаджувати рослини та
доглядати за ними; виховувати естетичні почуття; любов до природи рідного
краю, дбайливе ставлення до навколишнього середовища
Руденко Вікторія Іванівна
Методична розробка уроку
курсу за вибором «Уроки для сталого розвитку» для 2класів
ТЕМА: Рослини садять учні, планета – сад квітучий
ТИП: інтегрований урок ( «Уроки для сталого розвитку» та
«Природознавство»)
урок практичного застосування знань, умінь і навичок
МЕТА: закріпити знання учнів про рослини та сприятливі умови для
їхнього зростання;
РОЗВИВАЮЧА: продовжувати формувати уявлення про різноманітність
рослин на землі; їхню цінність для життя на планеті;
продовжити виробляти навички дослідницької роботи та
спостереження; вчити висаджувати рослини та доглядати за
ними;
ВИХОВНА: виховувати естетичні почуття; любов до природи рідного
краю, дбайливе ставлення до навколишнього середовища
ОБЛАДНАННЯ: - паперова квітка;
ТРИВАЛІСТЬ: 40 хвилин
Структура уроку
№ Етапи уроку час, хв
І Організаційний момент 2
ІІ Формування мети й завдання уроку 3
ІІІ Мотивація навчальної діяльності 10
ІV Формування нових умінь і навичок 15
V Закріплення нових знань 7
VІ Підведення підсумків уроку 3
Хід уроку
І. Організаційний момент
(діти сидять колом на стільцях)
- Доброго дня любі діти, шановні гості. Прошу налаштуватися на урок, посміхнутись один одному і з гарним настроєм розпочати роботу.
ІІ. Формування теми і завдання уроку
— Щоб з'ясувати тему уроку прошу послухати вірш:
Було у матері-Природи
Дві донечки такої вроди,
Хто їх побачить хоч на мить —
Не міг забуть і розлюбить.
Блакитнооку звали Флора.
У неї очі, наче зорі.
Завжди замріяна, тендітна,
Ласкава, ніжна та привітна.
А Фауна — швидка, як вітер,
Могла з птахами полетіти,
І за оленями стрибати,
Та з білочками пустувати.
Обидві світ живий любили,
Відтак його боготворили.
Тож вирішила мудра мати
Природні їм дарунки дати:
Мрійливій Флорі — світ рослинний,
А жвавій Фауні — тваринний,
Щоб берегли і доглядали,
Від всього злого захищали.
Живуть в легендах і понині
Живого світу дві богині.
- Сьогодні на уроці ми поговоримо про фауну – рослинний світ Землі, повторимо будову рослин, з'ясуємо їхню користь і значення для всієї планети, навчимося висаджувати рослини та доглядати за ними.
ІІІ. Мотивація учбової діяльності
- Зверніть увагу на квітку у моїх руках, вона незвичайна . Кожен з вас буде передавати її один одному, знімати прищіпку улюбленого кольору і говорити:
1. Я вважаю, що рослини на планеті потрібні для того щоб…
2. Рослини дають людині…(тваринам)…
3. Моє особисте ставлення до рослин…
4. Я знаю такі правила догляду за рослинами…
- Добре, а зараз підійдіть до столів за кольором обраної прищіпки. Згуртуйтесь біля столів з номером 1.
ІV. Формування нових умінь і навичок
- На картках у вас є зображення рослин. Вам потрібно у відповідній послідовності наклеїти назви частин рослини і дати відповідь на запитання.
1 група - Для чого рослині потрібен корінь?
2 група - Для чого рослині потрібне стебло?
3 група - Для чого рослині потрібна квітка?
4 група - Для чого рослині потрібне насіння?
2.Работа в групах з картинками
- У кожної групи в конверті є картки з зображенням рослин. Ваше завдання вибрати і наклеяти тільки ті, що занесені у Червону книгу України.
Водяна лілія Підсніжник Горицвіт весняний
Ковила дніпровська Конвалія Півонія тонколиста
Нарцис вузьколистий Первоцвіт Сон кримський
- Як ви вважєте, чому зникають ці рослини, що загрожує їхньому існуванню?
- А зараз ми з вами трішки пограємо. Прошу вас підійти до стільців.
Освітні цілі: Мета цієї вправи – підтримка згуртованості у класі чи групі та
підвищення самооцінки учнів.
Учні усвідомлюють, що кожна особа в класі чи групі є унікальною
та відмінною від інших. Це сприяє також зміцненню групи.
Ресурси: Папір яскравих кольорів, вирізаний у формі різнокольорових
Квіток, фломастери або олівці різних кольорів, великий аркуш
паперу для дошки, клей або інший матеріал для кріплення.
Процедура:
1. Кожен учень отримує кольорову паперову квітку з шістьма пелюстками. В середині квітки пише своє ім’я та прізвище, а на кожній пелюстці пише одне або два позитивних слова про :
– Що може сказати про нього вчитель.
– Що може сказати про нього батько чи дідусь.
– Що може сказати про нього мати або бабуся.
– Що він може сказати про себе.
– Що може сказати про нього друг.
– Що може сказати про нього будь-хто в цій кімнаті.
2. Учні розміщують кожну квітку на великому аркуші паперу, що знаходиться на дошці.
3. Вчитель малює стебло та листя для кожної квітки, щоб утворився букет. Додавання банта із стрічки зробить букет особливим!
Обговорення:
Сидячи у колі, учні висловлюють свої думки. Це допомагає їм зрозуміти символічне значення: букет втратить свою красу, якщо деяких квітів не буде; кожна квітка є різною та додає унікальності (гідність особи); в той же час, усі квіти є подібними, отже, одна квітка є так само важливою, як і інша (рівність).
V. Закріплення нових знань і умінь
- А тепер пропоную повернутись до робочих місць. Переходимо до столів № 2. Ви бачите, що на ваших столах є пластикові стакани із землею. Як ви думаєте, що ми зараз будемо робити? (відповіді дітей).
- Так, ми будемо саджати насіння квітів, потім доглядати за росточками, а згодом висадимо на пришкільній ділянці. Прикрасимо власноруч рідну школу.
Практична робота в групах (діти висаджують насіння квітів)
VІ. Підведення підсумку уроку (рефлексія)
-Підводячи підсумок уроку, скажіть чого ви сьогодні навчилися?
(Самостійно саджати квіти )
- Чи будете тепер ви це робити вдома?
Рефлексія «Смайлики настрою»
-У кожного з вас є прищіпка, яку ви отримали на початку уроку. То ж підійдіть групами по черзі до смайликів і прищіпніть до того, який відображує ваш настрій на кінець уроку.