Конспект уроку з природознавства для 3 класу "Чим дикі тварини відрізняються від свійських?"

Про матеріал

Конспект уроку з природознавства для 3 класу "Чим дикі тварини відрізняються від свійських"

Мета: ознайомити учнів з історією одомашнення тварин; розширити знання учнів про свійських тварин та їх значення для людини; розвивати спостережливість, логічне мислення; виховувати дбайливе ставлення до тварин і до довкілля

Перегляд файлу

Мета: ознайомити учнів з історією одомашнення тварин; розширити знання учнів про свійських тварин та їх значення для людини; розвивати спостережливість, логічне мислення; виховувати дбайливе ставлення до тварин і до довкілля.
Обладнання: презентація «Тварини», підручник
Хід уроку.

І.Організація класу.

- Сьогодні, любі діти, у нас незвичайний урок.  На минулому уроці ми вивчили тему «Як звірі піклуються про своє потомство». Я помітила з якою цікавістю ви вивчали цю тему.  І  щоб дізнатися ще більше про тварин,  ми з вами  зараз відправимося в невеличку  уявну мандрівку до наших менших  друзів.

 

Завжди вирушаючи в мандрівку необхідно дізнатися про погоду. Це ми зараз і зробимо .  Вправа «Погода»

- Яка пора року місяць число? Тепло чи холодно надворі? Який стан неба?                                                                       

- Яка температура повітря? Чи були сьогодні опади, коли ви йшли до школи?

- Погода не завадить нашій мандрівці, тож вперед!

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 

-  І, звичайно ж , для порядку, все повторимо спочатку.

- Яку тему опрацювали на минулому уроці?
- Як звірі готуються до виведення потомства?
- Які навички передають дорослі звірі своїм малятам?
- Доведіть, що піклування про потомство є важливим періодом у житті звірів.

 

 

 

_____________________________________________________________________

 

- Тваринний світ різноманітний. Давайте згадаємо, на які групи розподіляють тварин за спільними  ознаками. СЛАЙД 2

 -  Зараз перевіримо, чи розрізняєте ви тварин однієї групи від іншої.

-  Які істотні ознаки мають тварини, які відносяться до групи:

      Як іще називають звірів? (ссавці)

- Які із тварин належать до Риб? Земноводних?Плазунів?Птахів?Звірів?Комах?

 

 

А давайте згадаємо, на які групи поділяють тварин за способом життя. СЛАЙД   «ДИКІ ТА СВІЙСЬКІ»

1.Робота над загадками.

Відгадайте  загадки

Голодна – мукає, сита – жує,

Всім дітям молоко дає (Корова).

Хвіст гачком, ніс п’ятачком(Свиня).

Хто в гарячий день на лузі випасається в кожусі? (Вівця).

Крила маю – та далеко не літаю (Курка).

Плавала, купалася, сухою зосталася(Качка).

-Як же називають всіх цих тварин? (Свійські тварини)

 

     -   Сьогодні на уроці ми з вами дізнаємося більше про свійських тварин, чому їх так називають, як вони з’явилися та поговоримо про те, яку користь свійські тварини приносять людям.

 

 

ІІІ.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ. СЛАЙД  «Дикі тварини»

 

  •  Пригадайте, яких тварин ми називаємо свійськими?  СЛАЙД 5

 

-Люди  спочатку приручали диких тварин, а потім одомашнювали, але свійськими стали лише ті, які приносили людям якусь користь чи вигоду. 

-Приручати і одомашнювати це різні поняття.
- Давайте за допомогою підручника розберемося, яка ж різниця між цими двома словами.

СЛАЙД 6 . ПРИРУЧЕННЯ ТА ОДОМАШНЕННЯ

3.Гра «Пастухи і мисливці» Вчитель називає тварину, пастухи плескають в долоні, коли чують назву свійської тварини, а мисливці – дикої.

   Вовк, кінь, сова, заєць, вівця, корова, лисиця, кенгуру, тигр, коза, качка, їжак.

 

-Домашні тварини не можуть жити без допомоги людини.

Як людина доглядає за свійськими тваринами? (Відповіді дітей)

 

- Так, їх потрібно своєчасно годувати, утримувати в чистоті і теплі, лікувати . Тварини віддячують людині за турботу,  приносять їй користь. 

Для людини вони стали джерелом їжі, ліків, різних корисних матеріалів, робочою силою та просто друзями.

 

 

КНИГА
 Роздивіться фотографії на с 120 і розкажіть, як і де допомагають людям свійські тварини, зображені на фотографіях?

 

СЛАЙД ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Зараз трішки розімнемось… разом з тваринками;) я пропоную фізкультхвилинку!

 

Включаю СЛАЙД 7  А зараз трохи історії! Увага на екран.

 

Включаю СЛАЙД 10   Диким предком великої рогатої худоби був тур — велика тварина, Давайте за допомогою підручника дізнаємось про цю тварину більше.

Підручник

— Роздивіться фотографії на с. 121 та зробіть висновок! Чи є відмінності у зовнішньому вигляді між свійськими породами корів і їхнім диким предком?

Чому свійські тварини відрізняються від своїх диких предків?
 

Включаю СЛАЙДИ Походження свиней, кіз, баранів, котів.

 

Ми можемо вже зробити деякі висновки. Увага на екран: Запам’ятай!(Діти читають текст)

 

 

 Свійських тварин розводять не лише вдома. Є різні господарства та ферми, де їх утримують у значній кількості.

— Тримають люди свійських тварин і в міських квартирах. Але не для того, щоб отримувати від них продукти харчування, а для естетичного задоволення. Назвіть тварин, яких можна тримати в міських квартирах.

 

Свійські тварини відрізняються ще і тим, що більшість з них мають клички, які їм дають люди.  Відгадайте, яку  тваринку можна було б назвати Квіткою? Кому підійде кличка Грім? Тарзан? Багіра?

Уявіть собі, що ваша бабуся завела собі тваринку. Давайте дамо їй кличку. СЛАЙДИ з різними тваринами.(Діти придумують їм клички)

 

РОЗМИНКА

Давайте трішки поімпровізуємо. Ведмідь на пасіці. Кіт вмивається. Качка йде. Хом'ячок їсть. Метелик над квіткою. Чапля на озері. Горобець в калюжі купається.

 

- Молодці! Продовжуємо нашу подорож і  зараз ми дізнаємося про най – най – най!   (Показую слайди, на яких зображено тварин, що чимось вирізняються серед інших: найвищий, найшвидший, найотруйніший …..).

 

- Як ви вважаєте, яким тваринам диким чи свійським складніше живеться? Чому?

 

Нажаль, люди не просто не допомагають тваринам, а часто наносять їм непоправної шкоди. Вирубують ліси, забруднюють річки. Із-за господарської  діяльності людей і надмірного полювання одні тварини назавжди зникли, а інші стали рідкісними і потрапили до сумнозвісної Червоної книги. Але берегти потрібно не тільки рідкісних тварин, а й тих, яких ще багато.

         -   Їх життя часто залежить від поведінки людини в природі.

Давайте виділимо одну маленьку, але дуже важливу хвилинку і згадаємо найважливіші правила поведінки в лісі і взагалі на природі.

СЛАЙД  «ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ В ЛІСІ»

 

  • Ось і закінчується сьогоднішня подорож, яка зблизила нас з нашими друзями-тваринами і допомогла більше дізнатися про них.

Давайте ж перевіримо, чи гарно ви засвоїли матеріал?  Слайд «ТЕСТ»

 

Молодці!  Ви добре  попрацювали. Ви щойно дізналися про диких і свійських тварин, тож з легкістю виконаєте ще одне завдання. «Сенкан» Включаю слайд 

 

 Наша подорож на сьогодні закінчилася. А ЗАРАЗ висловіть свою думку стосовно нашого уроку. Сподобався, чи ні? Що найбільш було для вас цікавим? Можливо щось не сподобалось, чи щось незрозуміло?

 

А мені сподобалось, як ви працювали! А найбільше постаралися сьогодні …

Запам’ятайте!  СЛАЙД VIII. Домашнє завдання(На слайді) Можна дати на вибір.

1

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
16 квітня
Переглядів
82
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку