Конспект уроку з природознавства для 3 класу "Чим дикі тварини відрізняються від свійських"
Мета: ознайомити учнів з історією одомашнення тварин; розширити знання учнів про свійських тварин та їх значення для людини; розвивати спостережливість, логічне мислення; виховувати дбайливе ставлення до тварин і до довкілля
Мета: ознайомити учнів з історією одомашнення тварин; розширити знання учнів про свійських тварин та їх значення для людини; розвивати спостережливість, логічне мислення; виховувати дбайливе ставлення до тварин і до довкілля.
Обладнання: презентація «Тварини», підручник
Хід уроку.
І.Організація класу.
- Сьогодні, любі діти, у нас незвичайний урок. На минулому уроці ми вивчили тему «Як звірі піклуються про своє потомство». Я помітила з якою цікавістю ви вивчали цю тему. І щоб дізнатися ще більше про тварин, ми з вами зараз відправимося в невеличку уявну мандрівку до наших менших друзів.
Завжди вирушаючи в мандрівку необхідно дізнатися про погоду. Це ми зараз і зробимо . Вправа «Погода»
- Яка пора року місяць число? Тепло чи холодно надворі? Який стан неба?
- Яка температура повітря? Чи були сьогодні опади, коли ви йшли до школи?
- Погода не завадить нашій мандрівці, тож вперед!
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
- І, звичайно ж , для порядку, все повторимо спочатку.
- Яку тему опрацювали на минулому уроці?
- Як звірі готуються до виведення потомства?
- Які навички передають дорослі звірі своїм малятам?
- Доведіть, що піклування про потомство є важливим періодом у житті звірів.
_____________________________________________________________________
- Тваринний світ різноманітний. Давайте згадаємо, на які групи розподіляють тварин за спільними ознаками. СЛАЙД 2
- Зараз перевіримо, чи розрізняєте ви тварин однієї групи від іншої.
- Які істотні ознаки мають тварини, які відносяться до групи:
Як іще називають звірів? (ссавці)
- Які із тварин належать до Риб? Земноводних?Плазунів?Птахів?Звірів?Комах?
А давайте згадаємо, на які групи поділяють тварин за способом життя. СЛАЙД «ДИКІ ТА СВІЙСЬКІ»
1.Робота над загадками.
Відгадайте загадки
∗ Голодна – мукає, сита – жує,
Всім дітям молоко дає (Корова).
∗ Хвіст гачком, ніс п’ятачком(Свиня).
∗ Хто в гарячий день на лузі випасається в кожусі? (Вівця).
∗Крила маю – та далеко не літаю (Курка).
∗Плавала, купалася, сухою зосталася(Качка).
-Як же називають всіх цих тварин? (Свійські тварини)
- Сьогодні на уроці ми з вами дізнаємося більше про свійських тварин, чому їх так називають, як вони з’явилися та поговоримо про те, яку користь свійські тварини приносять людям.
ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ. СЛАЙД «Дикі тварини»
-Люди спочатку приручали диких тварин, а потім одомашнювали, але свійськими стали лише ті, які приносили людям якусь користь чи вигоду.
-Приручати і одомашнювати це різні поняття.
- Давайте за допомогою підручника розберемося, яка ж різниця між цими двома словами.
СЛАЙД 6 . ПРИРУЧЕННЯ ТА ОДОМАШНЕННЯ
3.Гра «Пастухи і мисливці» Вчитель називає тварину, пастухи плескають в долоні, коли чують назву свійської тварини, а мисливці – дикої.
Вовк, кінь, сова, заєць, вівця, корова, лисиця, кенгуру, тигр, коза, качка, їжак.
-Домашні тварини не можуть жити без допомоги людини.
Як людина доглядає за свійськими тваринами? (Відповіді дітей)
- Так, їх потрібно своєчасно годувати, утримувати в чистоті і теплі, лікувати . Тварини віддячують людині за турботу, приносять їй користь.
Для людини вони стали джерелом їжі, ліків, різних корисних матеріалів, робочою силою та просто друзями.
КНИГА
— Роздивіться фотографії на с 120 і розкажіть, як і де допомагають людям свійські тварини, зображені на фотографіях?
СЛАЙД ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Зараз трішки розімнемось… разом з тваринками;) я пропоную фізкультхвилинку!
Включаю СЛАЙД 7 А зараз трохи історії! Увага на екран.
Включаю СЛАЙД 10 Диким предком великої рогатої худоби був тур — велика тварина, Давайте за допомогою підручника дізнаємось про цю тварину більше.
Підручник
— Роздивіться фотографії на с. 121 та зробіть висновок! Чи є відмінності у зовнішньому вигляді між свійськими породами корів і їхнім диким предком?
Чому свійські тварини відрізняються від своїх диких предків?
Включаю СЛАЙДИ Походження свиней, кіз, баранів, котів.
Ми можемо вже зробити деякі висновки. Увага на екран: Запам’ятай!(Діти читають текст)
— Свійських тварин розводять не лише вдома. Є різні господарства та ферми, де їх утримують у значній кількості.
— Тримають люди свійських тварин і в міських квартирах. Але не для того, щоб отримувати від них продукти харчування, а для естетичного задоволення. Назвіть тварин, яких можна тримати в міських квартирах.
Свійські тварини відрізняються ще і тим, що більшість з них мають клички, які їм дають люди. Відгадайте, яку тваринку можна було б назвати Квіткою? Кому підійде кличка Грім? Тарзан? Багіра?
Уявіть собі, що ваша бабуся завела собі тваринку. Давайте дамо їй кличку. СЛАЙДИ з різними тваринами.(Діти придумують їм клички)
РОЗМИНКА
Давайте трішки поімпровізуємо. Ведмідь на пасіці. Кіт вмивається. Качка йде. Хом'ячок їсть. Метелик над квіткою. Чапля на озері. Горобець в калюжі купається.
- Молодці! Продовжуємо нашу подорож і зараз ми дізнаємося про най – най – най! (Показую слайди, на яких зображено тварин, що чимось вирізняються серед інших: найвищий, найшвидший, найотруйніший …..).
- Як ви вважаєте, яким тваринам диким чи свійським складніше живеться? Чому?
Нажаль, люди не просто не допомагають тваринам, а часто наносять їм непоправної шкоди. Вирубують ліси, забруднюють річки. Із-за господарської діяльності людей і надмірного полювання одні тварини назавжди зникли, а інші стали рідкісними і потрапили до сумнозвісної Червоної книги. Але берегти потрібно не тільки рідкісних тварин, а й тих, яких ще багато.
- Їх життя часто залежить від поведінки людини в природі.
Давайте виділимо одну маленьку, але дуже важливу хвилинку і згадаємо найважливіші правила поведінки в лісі і взагалі на природі.
СЛАЙД «ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ В ЛІСІ»
Давайте ж перевіримо, чи гарно ви засвоїли матеріал? Слайд «ТЕСТ»
Молодці! Ви добре попрацювали. Ви щойно дізналися про диких і свійських тварин, тож з легкістю виконаєте ще одне завдання. «Сенкан» Включаю слайд
Наша подорож на сьогодні закінчилася. А ЗАРАЗ висловіть свою думку стосовно нашого уроку. Сподобався, чи ні? Що найбільш було для вас цікавим? Можливо щось не сподобалось, чи щось незрозуміло?
А мені сподобалось, як ви працювали! А найбільше постаралися сьогодні …
Запам’ятайте! СЛАЙД VIII. Домашнє завдання(На слайді) Можна дати на вибір.
1