Конспект уроку з природознавства для 3 класу на тему "Що таке корисні копалини?"

Про матеріал

Конспект уроку з природознавства для 3 класу за темою "Що таке корисні копалини?" + тест за попередньою темою.

Мета: формування ключових компетентностей:

розвивати логічне мислення, мовлення школярів;

виховувати пізнавальний інтерес;

формувати уміння установлювати схожість, тотожність і відмінність між кількома предметами;

формувати уміння перевіряти і оцінювати результати своєї праці;

виховувати бережливе ставлення до природи.

предметних компетентностей:

формувати уявлення про корисні копалини та способи їх видобування;

формувати усвідомлення взаємозв'язків у природі;

формувати уміння визначати і розрізняти корисні копалини рідного краю;

вчити бачити красу неживої природи;

познайомити з працею шахтаря.

Тип уроку. Комбінований.

Обладнання: комп'ютер, телевізор, відеофільм «Віртуальна екскурсія у шахту», презентація «Корисні копалини», колекція корисних копалин.

Перегляд файлу

Урок 15

Клас. 3

Предмет.  Природознавство

Тема. Що таке корисні копалини?

Зміст навчального матеріалу

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учня

Корисні копалини, спосіб їх видобування.

Види корисних копалин.

Учень (учениця):

  • має явлення про корисні копалини і спосіб їх видобування;
  • знає назви найпоширеніших корисних копалин рідного краю, їх властивості;
  • уміє відрізняти корисні копалини рідного краю.

 

Мета: формування ключових компетентностей:

  • розвивати логічне мислення, мовлення школярів;
  • виховувати пізнавальний інтерес;
  •  формувати уміння установлювати схожість, тотожність і відмінність між кількома предметами;
  • формувати уміння перевіряти і оцінювати результати своєї праці;
  • виховувати бережливе ставлення до природи.

предметних компетентностей:

  • формувати уявлення про корисні копалини та способи їх видобування;
  • формувати усвідомлення взаємозвязків у природі;
  • формувати уміння визначати і розрізняти корисні копалини рідного краю;
  • вчити бачити красу неживої природи;
  • познайомити з працею шахтаря.

Тип уроку. Комбінований.

Обладнання: комп’ютер, телевізор, відеофільм «Віртуальна екскурсія у шахту», презентація «Корисні копалини», колекція корисних копалин.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

Слайд 1 (див. Додатки)

ІІ. Контроль і закріплення знань учнів. Тест

  • Давайте пригадаємо:
  • Що таке гірські породи?
  • Які гірські породи ви знаєте?
  • На яку глибину у надра Землі проникли люди?

                                                     Тест                                       ____________________________

1. Гірська порода - це

а) природні тіла,які знаходяться на поверхні Землі;
б) природні тіла,які знаходяться в глибинах Землі;
в) природні тіла, які знаходяться в глибинах Землі та на її поверхні.

2. Якою гірською породою ми смачимо страви?

а) кам’яним вугіллям;
б) сіллю;
в ) вапняком.

3. Що означає «бурити»?

а) робити свердловини у глибинах Землі за допомогою спеціального обладнання;
б) зафарбовувати бурим кольором;
в) добувати гірські породи

4. Підкресліть слова, які є назвами гірських порід:

          Граніт, пісок, цукор, вапняк, дерево, вугілля, олія, глина, піщаник.

5. Наведіть приклад гірської породи, яка має таку властивість:

         пухкий і розсипчастий - _________________________________

         пластична - ___________________________________________

         горюче - ______________________________________________

 

Слайд 2.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми уроку.

  • Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся…  А що саме, зрозумієте, якщо декодуєте  слайд 3.
  •  Тема уроку: «Корисні копалини та способи їх видобування»

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Слайд 4. Робота з підручником (с. 47)

  • Прочитайте, про що розповів пан Кріт.
  • Що здавна робили люди з гірськими породами?

Слайд 5 «Асоціативний кущ».

  • Що вам спадає на думку, коли ви чуєте вислів корисні копалини?

Слайд 6

  • Що таке корисні копалини?
  • Яка різниця між гірськими породами та корисними копалинами?

Слайд 7. «Запрошуємо до музею «Корисні копалини»

За підручником учні дізнаються, які гірські породи належать до корисних копалин, розглядають експонати, пізнають їх за зовнішнім виглядом і відповідно розміщують назви.

Слайд 8. Розподіл корисних копалин за агрегатними станами.

Учні прикріплюють назви корисних копалин на дошці, групуючи їх за агрегатним станом на тверді, рідкі та газоподібні, аналізують, яких більше, яких менше.

Динамічна пауза

Слайди 9 – 15

Розповідь учителя про способи видобування корисних копалин у залежності від їх стану та глибини залягання.

Слайд 16 - 17 «Віртуальна екскурсія у шахту»

Перегляд відеофільму «Віртуальна екскурсія у шахту». Коментар учителя.

VІ.  Узагальнення й систематизація. Підсумок уроку, рефлексія.

  • Що б ви взяли, одягнули, спускаючись у шахту?
  • Що б зробили, повернувшись нагору?
  • Закінчіть речення:
  • Мене на уроці порадувало…
  • Було цікаво…
  • Мені дуже захотілося…

Слайд 18 Запаси корисних копалин не безмежні! З часом вони вичерпуються. Їх треба використовувати бережно!

VІІ. Домашнє завдання.

Слайд 19. С. 47 - 49

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
30 січня 2018
Переглядів
4149
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку