(Конспект уроку з природознавства для 4 класу на тему "Океани Землі").

Про матеріал

Ознайомити учнів із поняттям « Океани», їх розміщення на карті півкуль і глобусі;продовжити навчити читати карту і працювати з нею; висвітлити значення океанів та використання їх багатств людиною, сприяти розвиткові пам'яті, спостережливості, виховувати бережливе ставлення до природних багатств.

Перегляд файлу

Тема : Океани Землі.

Мета : Ознайомити учнів із поняттям « Океани», їх розміщення на карті півкуль і глобусі;продовжити навчити читати карту і працювати з нею; висвітлити значення океанів та використання їх багатств людиною, сприяти розвиткові пам’яті, спостережливості, виховувати бережливе ставлення до природних багатств.

Обладнання: глобус, карта півкуль, контурні карти, малюнки рослинного і тваринного світу підводних глибин, грамзапис «Бій хвиль»,корали,ракушки,морські зірки, підручник, карти первинного контролю.

                          Хід уроку

І.Організація класу

ІІ. Підсумок феноспостережень

- Який сьогодні день?

- Яке число і місяць?

- Яка тривалість дня і ночі?

- Яким стало небо? Чи змінився його колір?

- Який дме вітер?

- Чи випадали опади протягом тижня?

- Які зміни відбулися в життя рослин, тварин, птахів? Чому?

- Які свята святкують в грудні?

ІІ. Мозковий штурм.

  1. За допомогою якого приладдя можна орієнтуватись на місцевості?(компас)
  2. Частина земної поверхні, яку ми можемо охопити оком називається…(горизонтом)
  3. Яку форму має Земля?(кулі)
  4. Скільки полюсів має Земля?(два)
  5. Уявна лінія на глобусі – це …(екватор)
  6. Модель Землі(глобус)
  7. Скільки є материків?
  8. Назви ці материки.
  9. Який материк складається з двох частин?

    10)На якому материку розміщена Україна?(Євразія)

 

Вчитель : давайте подумаємо,чи все, що ви говорили наукова інформація, чи дещо, ваша здогадка?

                              Доведіть

ІІІ. Перевірка домашньої роботи

1.Що таке материк?

2.Чим відрізняється острів від півострові?

3.Показати на карті півкуль і розповісти про:

   - Північну Америку

   - Південну Америку

- Євразію

- Африку

- Австралію

- Антарктиду

ІІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  • який колір переважає на карті? Що ним позначають?

 

                 Оголошення теми та мети уроку

  Колись стародавні люди думали, що Земля – це гігантська таця, що тримається на спинах трьох китів.

  Початок новому баченню Землі поклала епоха великих географічних відкриттів.

   У середині минулого століття знайшли кокосовий горіх, коркований смолою. У ньому виявили пергамент – лист Христофора Колумба до короля Іспанії. В якому повідомляв, що навкруги лише безкраї океани і повернутися додому дуже важко.

   Найзнаменитішою була експедиція Фергана Магелана , який у 1519-1521роках уперше здійснив навколишнє плавання. Це плавання довело , що Земля куляста, а значна частини вкрита водою. Географи підрахували : океан займає 89% поверхні. У світовому океані її налічується 1.300000000 кубічних км.

    Отож, один вчений сказав, що Земля – це куля, не лише вкрита, а й просочена водою.

 

    Що означає Світовий океан?

    У Світовий океан входить : Тихий океан – він найбільший і найглибший з усіх океанів; Атлантичний – найтепліший океан; Індійський океан; Північний Льодовитий океан, його колись вважали морем.

 

 Світовий океан – це виняткове творіння природи, колиска життя на Землі, комора різноманітних ресурсів.

(Грамзапис :давайте прислухаємось до шуму океанських хвиль)

     Тихий океан – це найбільший океан. Найбільша глибина – 11022 м. Тихим його назвав португальський мореплавець Магеллан, тому що коли він пропливав, то води були дуже тихі. У Тихому океані наймальовничіші коралові острови. Вони невеликі, низькі та плоскі. Якщо дивитися з корабля на тихий острів, то здається, що просто із синіх океанських вод підіймаються високі пальми. Коралові острови утворились із скелетів відмерлих тварин, водоростей, королів, що колись оселилися на мілководдю. Їхні залишки спресувалися та перетворилися на гірську породу. Вони мають форму розірваного кільця. В його центрі мілководна лагуна. Колір води в лагуні ніжно блакитний. На островах стоїть вічне літо. Спеку пом’якшують вітри з океану. Найвідоміший курорт – це Гавайські острови, куди щорічно приїздить безліч туристів.

    Індійський океан – найбільш органічний світ. Він омиває береги Індії. На дні Індійського океану живуть великі медузи, краби, та багато риб. Рослини – це зарості зелених, бурих і червоних кольорів. За розмірами цей океан посідає третє місце. Цей океан відомий запасами нафти і газу.

    Атлантичний океан – це найтепліший та найсолоніший океан. Він другий за розмірами. У ньому розташоване море без берегів – Саргасове. Одне з найбрудніших морів – Балтійське. Тут водяться акули, летючі риби, черепахи. На берегах океану живуть кити, тюлені, морські котики.

   Північний Льодовий океан –найменший з океанів планети. Ще наприкінці століття про нього не знали і називали його морем. Більша частина його вкрита льодом. Тут водяться раки, медузи, тріска. На острові живуть білі ведмеді, моржі, тюлені.

    Вчитель: - Сьогодні у нас на уроці присутні :

  • історик – людина, яка займається наукою про загальний розвиток того чи іншого народу, країни або всього світу;
  • синоптик – людина, займається наукою про та її передбаченням;

 

 

 

  • океанолог – фахівець з науки, що вивчає різні процеси та явища, які відбуваються в Світовому океані;
  • експерт – людина, яка досліджує питання океанології і дає йому оцінку;
  • міністр – вища урядова особа, яка очолює міністерство;
  • кореспонденти від різних газет та журналів.

V. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу(додаток).

VІ. Робота з підручником.

Використовую інтерактивні методи над статтею(діти роблять на полях позначки: (+), (-), (?), (V). 

(+) – знаю

(-) – не знаю

(?) – повернуся

(V) – схвильовано

VІІ. Робота з контурною картою. Зафарбувати і надписати назви океанів.

VІІІ. Робота в парах. Працюють над картами оперативного контролю.

 VІІІІ. Узагальнення і систематизація знань учнів.

  • Про що йшлося (обговорюється) на сьогоднішній прес – конференції?
  • Що нового дізналися? Що сподобалося? Що ні?
  • Що хотіли б ви побачити на цьому уроці?

ІХ. Домашнє завдання.

1)опрацювати сторінку підручника «Океани»

2)відшукати додаткові відомості про океани

3)скласти маршрут до одного з океанів, з того місця, де ти живеш.

 

 

 

doc
Додано
12 березня 2018
Переглядів
1448
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку