Конспект уроку з природознавства для 5 класу на тему "Урок 40 Вода на Землі. Властивості води. Три стани води."

Про матеріал
Cформувати уявлення про роль води в природі, три стани води; ознайомити їх з основними властивостями води, видами води на Землі; сформувати уявлення про колообіг води в природі; навчити дітей економному використовуванню води, розвивати пам’ять, увагу, мислення учнів, відпрацьовувати навички пошукової діяльності, спостереження; розвивати вміння працювати з різними джерелами інформації; виховувати дбайливе ставлення до водних ресурсів планети, любов до природи.
Перегляд файлу

5клас

Урок 40

Вода на Землі. Властивості води. Три стани води.

Мета уроку:  

навчальна:

  • формувати поняття «вода»;
  • сформувати уявлення про роль води в природі, три стани води;  
  • ознайомити їх з основними властивостями води, видами води на Землі;
  • сформувати уявлення про колообіг води в природі;
  • навчити дітей економному використовуванню води.

розвивальна:

  • розвивати вміння аналізувати, робити висновки;
  • розвивати пам’ять, увагу, мислення учнів, відпрацьовувати навички пошукової діяльності, спостереження;
  • розвивати вміння працювати з різними джерелами інформації;
  • розвивати вміння працювати дружньо в групах, правильно і охайно проводити досліди;

виховна:

  • виховувати товариські стосунки, економне використовування води;
  • виховувати дбайливе ставлення до водних ресурсів планети, любов до природи.

Тип уроку: комбінований.

 

Обладнання: схема, декілька склянок, 2 ложки, вода, крейда, сіль, цукор, олія, підручник, зошит, кросворд, презентація, відеофільм «Кругообіг води в природі

 

Очікувані результати:

  • вдосконалення знань про воду, її властивостях та роль в природі та житті людини;
  • вміння працювати з різними джерелами інформації;
  • формування в учнів рис справжніх господарів країни, вміння слухати і чути, отримання навичок роботи у команді;
  • розвиток самостійності, пізнавальної активності, формування власного світовідчуття.

 

 

 

Епіграф до уроку: 

«Водиця — всьому цариця»

 

Ми пізнаємо цінність води

лише тоді, коли колодязь пересихає.

/Бенджамін Франклін/

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент.

На уроці вас вітаю,

Доброго настрою всім бажаю.

Все сьогодні щоб вдалося

Й до душі вам всім прийшлося.

 

Таємниці  щоб відкрили

І знання щоб збагатили.

Будьте впевненими в силі,

Дійте в згоді з колективом!

 

Видумуй, пробуй, твори!

Розум, фантазію прояви!

Активним і уважним будь

І про кмітливість не забудь!

 

Я- особистість творча,

Я думаю, аналізую,

Я висловлюю свої судження,

Я хочу знати. 

 

Ми починаємо урок, а на уроці ми…

Уважні!

Розумні!

Організовані!

Кмітливі!

 

 

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Яке  значення повітря має для живих організмів?
  • Де знаходиться повітря?
  • З чого складається повітря?
  • Якого газу в повітрі найбільше?
  • Яка складова повітря підтримує процес горіння?
  • Назвіть основні властивості повітря?
  • Як людина використовує повітря?
  • Що називають атмосферою?
  • Від чого захищає нас повітряна оболонка?
  • Які речовини забруднюють повітря?
  • Як люди піклуються про чисте повітря?

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Розгадування загадок.

Відома з віку рідина, 

Усяк її вживає,

Буває маркою вона,

Сніжинкою буває,

Бува, як скло,

Крихка, тверда

Звичайна, підкажіть,... (вода).

 

Мене частенько просять, ждуть,

а тільки покажусь — ховатися почнуть. (Дощ)

 

Білим килимом все поле вкрило. (Сніг)

 

Ніжна зірка сніжно-біла на рукав згори злетіла. 

Поки ніс її сюди, стала краплею води. (Сніжинка)

Я  вода і на воді плаваю. (Лід)

 

Вночі спить на землі, а вранці висихає. (Роса)

 

Ви відгадували загадки. Давайте ще раз скажемо, про що вони. (Дощ, сніжинка, лід, роса, вода... )

 

А давайте подумаємо і скажемо одним словом: це все... (Вода)

  • Хто здогадався, про що йтиме мова? (Про воду)

 

Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь:  де на Землі знаходиться вода, у яких станах і які властивості має вода – рідина, а також будемо застосовувати знання отримані на попередніх уроках про речовини, їх фізичні властивості, про причини відмінностей між агрегатними станами речовин, явищами природи, дізнаєтеся про значення води для рослин, тварин і людини. А також  з’ясуєте що таке колообіг води в природі. Проведемо досліди.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  • Які уявлення у вас викликає слово «вода»?

 

                                     Криниця           Озеро             Море

                         Дощ                                                                  Рідина

                        Річка                              ВОДА                              Прання

                        Посуд                                                                Хмара

                                      Пара     Туман   Лід   Сльоза   Океан

 

Вправа «Мікрофон»

  • Чи доводилося вам бачити воду в природі?
  • Де вона знаходиться?
  • В яких станах може перебувати вода?
  • Чому говорять «Без води не було б життя на Землі?
  • Як ви думаєте, що означає епіграф нашого уроку?

 

Вода – найпоширеніша на Землі речовина. Вода – універсальний та найдивовижніший мінерал на Землі. Дивовижний, тому що створює умови для розвитку і росту різних форм життя. Майже ¾ поверхні земної кулі вкрито водою. Вода — багатство Землі. Вона необхідна для життя всіх живих ор­ганізмів. Кількість її на планеті зазначено на діаграмі.

 

 

 

 

 

 

 

Вода з’явилася на Землі приблизно 3,8 млрд. років тому, коли земна кора досить охолола. Багато років тому її можливо пили динозаври, а сьогодні п’ємо ми. Кількість води на Землі залишається майже незмінною.

  • Як таке можливо?

В природі вона є: у річках, озерах, морях, океанах, ґрунті, повітрі, організмах рослин, тварин і людини.

Багато води перебуває в газоподібному стані у вигляді пари в атмосфері, величезними масами снігу і льоду лежить вода круглий рік на вершинах високих гір і в полярних країнах. Не тільки на поверхні Землі, а й в її надрах є вода, що просочує ґрунт і різні гірські породи, утворюючи ґрунтові води, що дають початок маленьким джерелам і великим річкам.

Достатню кількість перебування води в рідкому стані зумовила оптимальна відстань Землі до Сонця 150 мільйонів кілометрів (на ближчій відстані уся вода перетворилась би на пару, на дальшій – на лід).

На планеті вода є двох видів:

•  прісна (річки, озера, сніг, крига, айсберги);

• солона (моря, океани, солоні озера).

 

Вода настільки міцно увійшла в наше життя, що ми і не мислимо своє існування без неї. Цю речовину справедливо називають колискою життя. Адже перші живі істоти, що з’явилися на нашій планеті мільйони років тому, жили у воді.

            Сучасний світ рослин і тварин, сама людина завдячують своїм існуванням воді. Рослинам вона потрібна, щоб розчиняти і транспортувати поживні речовини по всьому тілу. Вода підтримує форму та пружність рослин. Зелені  рослини на світлі з води та вуглекислого газу утворюють органічні речовини. Для багатьох тварин і рослин вода є рідною домівкою — місцем їхнього оселення.

Серед речовин, що входять до складу тіла тварин і людини, воді належить перше місце. Навіть кістки та зуби мають у своєму складі воду. Не говорячи про кров, піт і слину. Яку роль відіграє вода у тілі людини? Насамперед роль розчинника. Тисячі хімічних реакцій, що відбуваються в живому організмі з їжею, без води були б просто неможливі. Поживні речовини, які утворюються при цьому, та речовини, що підлягають видаленню з організму, переносяться кров’ю.  А в складі крові  багато води. Улітку ми споживаємо води більше, ніж узимку. Це зумовлено ще однією важливою її роллю — захищати тіло людини і тварин від перегрівання. Як саме? Під час перегрівання виділяється багато поту. Він випаровується, і шкіра охолоджується. Завдяки цьому навіть за найбільшої спеки температура тіла людини залишається постійною.

Уся вода світу утворює водну оболонку Землі — гідросферу.

Гідросфера складається з прісних та солоних водойм.

 

    У природі вода перебуває у трьох станах: рідкому (дощ, туман, роса, вода), твердому(сніг, лід, іній, крига, бурульки), газоподібному (во­дяна пара).

Їх можна спостерігати як у природі, так і просто в наших оселях. За звичайних атмосферних умов вода зберігає рідкий агрегатний стан

 

C:\Users\User\Desktop\школа\5клас\урок 40\4-20.png

 

Вода – унікальна речовина, бо при замерзанні розширюється, на відміну від інших речовин та тіл.

 Отже: не можна залишати воду в скляній посудині чи металевих трубах, замерзаючи вода їх зруйнує. Густина води при замерзанні зменшується. Густина рідкої води =1 г/см3, а льоду, при t =0°C – 0,92 г/см3, тому лід знаходиться на поверхні води, утримуючи тепло водойм (+4°C).

Дослід 1. Налити воду в склянку, вилити на стіл. Що з нею сталося? Чи має вода форму? (текуча вода) (не має форми)

 

Дослід 2. Опустіть ложку в склянку з водою. Чи добре її видно? (вода прозора)

 

Дослід 3. Подивіться, чи має вода колір?   (безбарвна)

 

Дослід 4. Визначте, чи має вода запах?    (без запаху)

 

 

 

 

 

 


          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Властивості води:

• не має кольору (але у товстих шарах має блакитний відтінок);

• не має запаху;

• прозора;

• кипить при температурі 100 °С;

• замерзає при температурі 0 °С;

• добрий розчинник;

• під час нагрівання розширюється;

• під час охолодження стискується;

• під час замерзання знову розширюється;

• на Землі існує в трьох агрегатних станах (рідкому, твердому й газоподібному);

• не горить

• текуча (у рідкому стані);

• має низьку теплопровідність

• найпоширеніший мінерал на Землі. 

 

Отже,

Вода  прозора, безбарвна рідина, яка знаходиться в ріках, озерах, морях, океанах, і в чистому вигляді не має запаху та смаку.

 

 

 

 

Фізкультхвилинка.

 

Зміст

Вправи

Крапля в подорож зібралась,

У валізу речі склала.

Сіла в дощовий експрес

Й без зупинки із небес

Полетіла до Землі.

Її рідні прийняли,

У воді її зустріли,

Танцювали і раділи.

А як крапля накупалась,

Знов у подорож зібралась.

Сонечко згори пригріло,

В паропотяг крапля сіла

І додому попливла,

Вдома справа вже була.

Руки в замок, долонями назовні, потягнутися.

Кисті рук до плечей, колові почергові рухи плечима.

Стрибки на місці з обертанням на 360 °.

Руки на поясі, колові рухи тазом.

 

Руки на поясі, стрибки на місці на одній нозі.

Імітація рухів плавця («Млин»).

 

Почергово плечі вверх-вниз, руки прямі.

Руки розслаблені, потрусити пальцями.

Навприсід, гребкові рухи руками.

Стати рівно, руки на пояс.

 

 

Вода – розчинник, в природі немає чистої води. Так солі, розчинені в морській воді надають їй воді гірко-солоного смаку. А вміст всіх твердих розчинених речовин, що є в 1 кг морської води, виражені в грамах називають солоність, вимірюється в проміле (‰). Солоність прісної вода -1‰ або 1г/л. У Світовому океані – 35г/л, у Чорному морі -41г/л, Азовському – 18г/л, або 18‰. Найсолоніша водойма світу (озеро) – Мертве море до 300‰, а це означає, що люди можуть легко плавати на поверхні води природним чином.

C:\Users\User\Desktop\школа\5клас\урок 40\6-16.png

 

Вода здатна поглинати велику кількість тепла. Навіть при невеликій кількості солі у воді , вона здатна проводити електричний струм.

 

 

 

Екологічна казка.

Текла по рівнині річка чиста-чистенька, прозора. Побудували на березі завод іграшок. Став він брати чисту воду, а випускати в річку — брудну, червоного кольору. Нижче по течії побудували іще один завод — резинових чобіт.  Брав він чисту воду, а випускав брудну, чорного кольору. Була наша річечка прозорою, а стала — кольоровою. Було в річки багато води, а стало мало — заводи багато п’ють. Люди сердяться: ні попрати, ні вмитися, ні напитися, ні риби наловити. Риба в річці захворіла, пташки і звірі до річки не підходять.

І ось одного разу на берег річки прийшов самий головний Санітар і дуже обурився. Іграшки і чоботи — це добре, але і про людей, і про природу забувати не можна. І наказав:

— Якнайшвидше збудувати на заводах «водоочисні споруди» і нехай брудна вода на заводі «чиститься»  і знову за діло береться. І так без кінця.

Послухалися доброї поради на заводі і стала річка знову чистою і прозорою.

 

  • Назвіть основний тип забруднення річок? (викиди погано очищених стічних вод промислових підприємств)
  • Хто ще може забруднювати водойми? (людина, транспорт і т.д.)
  • Що забруднює воду? (сміття, нафта, бензин)
  • Що відбудеться, якщо одного разу не стане води? (все живе помре)
  • Що ми можемо зробити, щоб не забруднювати водойми?

 

 

  • А тепер скажіть, чи можна прожити без води?

 

(Ви довели, що життя без води не існує. Вода — це один з найголовніших багатств Землі. Космонавти розповідають, що з космосу нашу Землю доцільніше було б назвати Океанією.

Тож не дивно, що з давніх-давен люди вчилися дружити з водою. Ще в давнину люди розуміли, що запобігти хворобі легше, ніж її вилікувати. Через те ми з вами, турбуючись про власне здоров’я, повинні так само піклуватись про стан води.)

    Кожна людина повинна берегти воду.

  • Як треба берегти воду?

 

 

 

Кругообіг води.

Щоденно людство витрачає 14 000 000 000 000 літрів прісної води. Іще більше потрібно для рослин. Якби запаси прісної води постійно не поповнювались, Земля перетворилась би на величезну пустелю.

  • Чому ж запаси  води на Землі не вичерпались?

(Завдяки процесу циклічного переміщення води, що включає всі оболонки Землі. І складається з процесів: випаровування, конденсації, опадів.)

Завдяки здатності змінювати свій агрегатний стан вода може мандрувати світом на великі відстані.

Наприклад, з поверхні водойми вода випаровується. Невидима водяна пара, піднімаючись угору, охолоджується і перетворюється на рідину. Згодом ця рідина випаде на землю дощем, градом, а взимку снігом. Будь-які опади стікають по земній поверхні, наприклад у річки, озера, а частина їх просочується в землю. Через деякий час, подолавши багато перешкод, вода-мандрівниця зрештою потрапляє в море або океан.

Обмін вологою між водною поверхнею, атмосферою і земною поверхнею відбувається постійно і називається колообіг води в природі.

 

Процес циклічного (тобто такого, що постійно повторюється) переміщення води на Землі називають колообігом води в природі.

Цей процес включає в себе потрапляння води в атмосферу під час випаровування та повертання її назад до водойм у результаті випаду опадів.

C:\Users\User\Desktop\школа\5клас\урок 44\img7.jpg

 

Загалом цей процес складається з трьох ланок:

1. поверхневі води (процеси, під час яких атмосферна вода стає частиною поверхневих вод);

2. випаровування (процеси, під час яких вода, що всмокталась у ґрунт або та, що міститься у водоймах, повертається в атмосферу у вигляді водяної пари);

3. ґрунтові води (вода випадає у вигляді опадів, потрапляє до ґрунту і рухається крізь нього, впадаючи у джерела, колодязі та знову повертаючись до поверхневих вод).

Випаровування  перехід води з рідкого стану в газоподібний.

Замерзання  перехід води з рідкого стану ві твердий.

Танення  перехід води з твердого стану в рідкий.

Конденсація  перехід води з газоподібного стану в рідкий.

 

Крапля в подорож зібралась,

У валізу речі склала.

Сіла в дощовий експрес

Й без зупинки із небес

Полетіла до Землі.

Її рідні прийняли,

У воді її зустріли,

Танцювали і раділи.

А як крапля накупалась,

Знов у подорож зібралась.

Сонечко згори пригріло,

В паропотяг крапля сіла

І додому попливла,

Вдома справа вже була

 

  • А який мультфільм показує перетворення пари на воду і навпаки?

 

Результат пошуку зображень за запитом капітошка         Результат пошуку зображень за запитом капітошка

Океан оновлюється  – за 3200 років

Озеро – 100 років

Річка – 6 місяців

Атмосфера – 9 днів

 

По даним ООН, 80 країн мають проблеми з нестачею питної води. Майже 500 млн. чоловік потерпають від захворювань, викликаних нестачею і поганою якістю питної води.

На Землі міститься 1,5 млрд. км3 води, її вага 1,5 . 1018 т! Однак 94% цього об’єму складають солоні води океанів, 6% — це води суші (річки, озера, болота, підземні води, льодовики, багаторічна мерзлота), із них тільки 2% — прісні води.

Якщо нашу планету за розмірами порівняти з головою новонародженої дитини, то вся вода на Землі буде дорівнювати двом слізкам на її віях.

Бутель з водою – це вся вода на Землі. Більш ніж ½ склянки – прісна вода. І тільки декілька крапель з цієї склянки – питна вода.

Тільки уявіть собі: кожна доросла людина щоденно з їжею споживає в середньому майже 2 л води і не може прожити без неї більш ніж 8 діб.

При втраті організмом 12 % маси води кров загусає, мов смола, і втрачає здатність рухатися кровоносними судинами.

Уже сьогодні понад 1 мільярд людей не мають доступу до чистої, питної води. Понад 2,4 мільярда людей живуть у незадовільних санітарних умовах (тобто, відсутня система каналізації, сучасні очисні споруди для побутових стічних вод).

 За прогнозами вчених, 2/3 населення Землі страждатимуть від нестачі води вже найближчим часом.

 

  • Чи потрібна вам вода? Для чого?

 

Я — кухар. Вода мені потрібна для приготування страв.

Я — квітка. Вода мені потрібна, бо без неї я зів’яну.

Я — дерево, вода дає мені поживні речовини.

Я — лілея, живу у воді.

Я — пташка, хочу пити.

Я — рибка, у воді я дихаю.

Я — мама, у воді я перу білизну.

Я — бабуся, у воді я розчиняю цукор, щоб зварити компот.

Я — шофер, водою я мию машину.

Я — аптекар, за допомогою води я роблю ліки. 

 

Вода має велике значення для життя рослин, тварин і людей. Без неї неможливе існування живих організмів. У всякому організмі вода є середовищем, у якому відбуваються хімічні процеси, що забезпечують життєдіяльність організму, і сама вода бере участь у багатьох біохімічних реакціях. Відомо, що частка води в рослинах складає 80 %, у водоростях — 98 %, у тілі медузі — 95—98 %, у тілі людини — 65%. Кожна доросла людина щоденно з їжею споживає в середньому майже 2 л води і не може прожити без неї більш ніж 8 діб. При втраті організмом 12 % маси води кров загусає, мов смола, і втрачає здатність рухатися кровоносними судинами.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Тест.

  1. Який стан води під час дощу?

а) рідкий             б) твердий              в) газоподібний

  1. До твердого стану води відносяться:

а) пара          б) лід           в) роса

  1. До газоподібного стану води відносяться:

а) сніг            б) пара        в) град

  1. Які властивості води-рідини?

а) білого кольору, з запахом   

б) холодна, смачна      

в) текуча, прозора, без запаху, безбарвна

  1. Які властивості води-розчинника?

а) розчиняються і не розчиняються речовини

б) у воді тільки розчиняються речовини

в) у воді не розчиняються речовини

 

 

2. Розгадування кросворду

1. Червоне коромисло через річку повисло. (Веселка)

2. З малої хмари великий…    (Дощ)

3. Річки взимку вкриває…  (Лід)

4. Під час кипіння з чайника йде… (Пара)

 

 

1.В

 

 

 

 

 

 

2.

   О

 

 

 

3.

 

   Д

 

4.

 

 

   А

 

Вправа «Мікрофон»

  • Чи однаковий смак має різна вода (наприклад, з крану, моря, річки, джерела)?   
  • А чому в морі вода солона?    (тому що в ній розчинено багато інших речовин, зокрема і сіль)
  • Ми з вами споживаємо яку воду?   (прісну)

 

Відгадування загадок.

Якщо руки ваші в ваксі,
Якщо на ніс сіли клякси,
Хто тоді ваш перший друг,
Змиє бруд з лиця і рук? (Вода.)

 

Не ставок і не ріка,
Мох росте і осока.
Там земля — неначе тісто,
Що воно за дивне місце? (Болото.)

 

Що за струмінь-водоспад?
В спеку кожен йому радий;
В нашім парку — гарний, гожий —
Веселить він перехожих.


В’ються вгору води потоки,
Краплі бризкають нівроку…
Знають Юля та Роман,
Ця загадка про… (фонтан.)

 

Стоїть корито,
Повне води налите. (Ставок або озеро.)

 

Що за хатка — дивина?
Зі скла прозорого вона.
Табунцями, як у річці,
Рибки плещуться в водичці. (Акваріум.)

 

 

 

Він скрізь: у полі і в саду,
А в дім не попаде,
І я тоді лиш з дому йду,
Коли вже він не йде. (Дощ.)

 

Спробуй, друже, відгадати,
Що за стрій у небесах:
Чи клубки пухкої вати,
Чи то пір’я з крупних птах,
Чи біжить овець отара?
Ні, пливуть це білі … (хмари.)

 

Щось у небі синім — блим!
Розкотився в небі грім
Та гуркоче вдалині.
Що за дивні ці вогні? (Блискавка.)

 

Він шепоче: «Шу-шу-шу…
Листя обірвать спішу.
З ним я у осіннім гаї
У таночку покружляю». (Вітер.)

 

З небесної діжки
Крижані горішки
На землю упали,
Шкоди нам завдали. (Град.)

 

Уночі понад водою
Білий дим пливе рікою.
Тільки сонечко засяє —
Білий дим кудись тікає. (Туман.)

 

З небокраю, з-за діброви,
Вийшли воли чорноброві:
Принесли водиці дзбан,
Полили і ліс, і лан. (Хмари.

 

А чи знаєте ви, що прісної води на нашій планеті в річках, озерах та під землею всього 0,6 %. Це дуже мало, тому ми з вами повинні не тільки любити воду, а й оберігати її.

Вода звертається до нас вустами нашого земляка, поета з Миколаївщини Степана Крижанівського:

Монолог води.

Я — вода. І я родилась чистою.

Не для себе ллюся, а для вас.

Озиваюсь мовою врочистою

І лише за правду без прикрас.

Я — вода. Я чиста й чесна віта

Я течу, журчу, туди й сюди.

Чи ти бачиш, окаяний світе,

Що все більше мертвої води?

Хочеш ти ковток водиці чистої,

Щоб була я вічно молода?

Чоловіче, я сама не вистою,

Ти рятуй мене,

Бо Я—ВОДА!

 

VІ. Підсумок уроку.

  • Що ми вивчили на сьогоднішньому уроці?
  • Що нового ви дізнались на уроці?
  • Про що вам було цікаво дізнатись?
  • Що ви не зрозуміли з теми уроку?
  • Що треба робити, щоб дбати на Землі про чистоту?
  • Де є вода? (у повітрі, у ґрунті, в овочах, у тілі людини).
  • У яких станах є вода?
  • Чи змінився ваш настрій під кінець уроку? Яким він був? Яким він став?
  • Що ви розкажете своїм батькам з того, що вивчили на уроці, коли прийдете додому?

VІІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати § 30

2. Намалювати малюнки «Бережи воду» або скласти і оформити поради по збереженню води в (побутових) домашніх умовах.

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Мисько Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Джигирей Ирина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Чала Світлана Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
7 лютого 2021
Переглядів
12232
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку