12 липня о 18:00Вебінар: Формування історичних уявлень учнів: практичні поради вчителю

Конспект уроку з природознавства для 5 класу "Сонячна система"

Про матеріал

Урок за темою "Сонячна система" (підручник "Природознавство. 5 клас" Т.В.Коршевнюк. - К.:Генеза, 2018). У підготовці та проведенні уроку активну участь беруть батьки учнів.

Перегляд файлу

 

Тема уроку: Сонячна система.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Мета:  сформувати в учнів знання про планети Сонячної системи, їх відмінність, розміри, взаємне розміщення; формувати в учнів загальні уявлення про планети; розвивати вміння та навички працювати з підручником та додатковою літературою,  вибирати головне, робити висновки; виховувати прагнення досліджувати навколишній світ.
Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор, ноутбуки, планшети, фотографії планет Сонячної системи.

Методи роботи: бесіда, розповідь, робота з підручником, спостереження.

Технології навчання: елементи інформаційно-комунікаційної, традиційної, інтерактивної, особистісно-орієнтованої технологій.

 

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Привітання, облік присутніх учнів.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Виступ групи учнів з презентацією «Явища, що відбуваються на Землі завдяки Сонцю».

Чи тільки Земля обертається навколо Сонця? Що таке Сонячна система? Чи всі тіла однаково обертаються навколо Сонця?

Після закінчення цього уроку ви зможете відповісти на ці питання і вивчити нову невідому раніше інформацію про навколишній світ.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань, перевірка домашнього завдання.

 Учні (2 учнів за дошкою, клас – у зошитах) працюють з картками (додаток 1), що містять 6 правильних та 6 неправильних тверджень. Відкриваємо дошку, перевіряємо правильність виконання завдання учнями біля дошки, проводимо самооцінювання (учні ставлять собі по 2 бали за кожну правильну відповідь, обчислюють результат).

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Яке з небесних тіл, про які йшла мова у завданнях, ми ще не вивчали? Так, планети. То послухаємо про них!

Виступ учня та його батьків з презентацією про «Як утворились планети».

Що ж таке «планета»? Чим відрізняється від зорі? (Тверда, не світить, не розжарена тощо).

Заповнимо в зошитах табличку з допомогою підручника.

 

 

 

 

 

Планета – це ……

 

Доба – це ……

 

Рік – це ……

Планети земної групи

(внутрішні)

Планети-гіганти

(зовнішні)

М…

Ю…

В…

С…

З…

У…

М…

Н…

 

Скільки ж планет у Сонячній системі – 8 чи 9?

На чию честь вони названі такими цікавими іменами?

Виступи учнів та їх батьків з презентаціями «Назви планет» та «Плутон і вся правда про нього».

 

А тепер докладніше ознайомимося з усіма планетами, окрім нашої Землі, яку згодом будемо вивчати докладніше.

Знову заповнимо в зошитах табличку (додаток 2) з допомогою підручника та використання мережі Інтернет:

- І ряд – Меркурій, Венера;

- ІІ ряд – Марс, Юпітер;

- ІІІ ряд – Сатурн, Уран.

Зразок заповнення є в табличці для планети Нептун.

 

          Після заповнення таблички – виступ батьків учнів з цікавинками про 2-3 планети.

 Вгадайте, про які планети йде мова?

 

V. Закріплення знань.

З допомогою мультимедійного проектора на екрані висвітлюються завдання (додаток 3). 

2 учнів за дошкою, клас – у зошитах виконують завдання.

Перевіряють учні правильність виконання сусіди по парті один у одного в зошитах (взаємоперевірка). Учні, що працювали біля дошки, теж перевіряють один одного.

Виставлення оцінок.

 

 

VІ. Підсумки уроку.

Скільки ж планет ми знаємо після сьогоднішнього уроку?

На які групи вони поділяються?

Назвіть планети земної групи?

Назвіть планети – гіганти?

 

VІІ. Домашнє завдання.

Закінчити розпочате в класі заповнення таблиці про решту планет в зошитах за § 18.

Опрацювати запитання 5 зі с.70.

Дібрати загадки про планети. 

 

 

Додаток 1

  1. Напрям на північ можна визначити з допомогою Полярної зорі.
  2. Лінію небесної сфери, по якій переміщується Місяць протягом року, називають екліптикою.
  3. У сузір’ї Великої Ведмедиці сім найбільш помітних зірок.
  4. Кулеподібні розпечені тіла, що випромінюють світло, називаються планетами.
  5. Сузір’я, розташовані вздовж екліптики, називають зодіакальними.
  6. Для вивчення небесних тіл використовують мікроскоп.
  7. Сонце – блакитна нейтронна зоря.
  8. Туманності та сузір’я отримують назви, пов’язані з тим, з яких газів вони складаються.
  9. Температура Сонця коливається від 6 000 °С на поверхні до 15 000 000 °С у ядрі.
  10. Зорі здебільшого складаються з гелію та гідрогену.
  11. Зорі світяться, тому що відбивають сонячне світло.
  12. Вік Сонця становить приблизно 5 мільярдів років.

 

 

Додаток 2

 

Назва

 

Доба

 

Рік

 

Супутники

 

Відстань

від Сонця

Діаметр

 

Особливості

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Нептун ( бог морів)

16

земних годин

165 земних років

Нереїда

Усього 13

4500

млн. км

49 000

км

Шторми з вітрами, що сягають майже надзвукових швидкостей (близько 600 м/с). Більшість вітрів на Нептуні дмуть у напрямку, зворотному обертанню планети навколо своєї осі. Велика Темна Пляма в південній півкулі (в діаметрі приблизно рівна Землі). Вітри Нептуна несли Велику Темну Пляму на захід зі швидкістю 300 м/с.

Плутон ( бог підземного царства)

 

 

Додаток 3

 

Вилучіть зайві поняття та запишіть їх у зошит.

 

  1. Сонце. Всесвіт. Земля. Сузір’я. Град.
  2. Скорпіон. Лев. Велика Ведмедиця. Близнюки. Риби.
  3. Марс. Меркурій. Юпітер. Венера. Земля.
  4. Нептун. Сатурн. Меркурій. Уран.
  5. Лінійка. Терези. Телескоп. Рулетка. Мікроскоп.
  6. Нейтронна. Карлик. Гігант. Крихітка. Надгігант. 

 

 

У зошиті сполучіть з цифрами планети, перші літери назв яких запропоновано, у порядку їх віддалення від Сонця.

                     Н.                          1

                     У.                          2

                     В.                         3

                     М.                         4

                     М.                         5

                     С.                          6

                     З.                           7

                     Ю.                         8

 

 

 

doc
Додано
5 грудня 2018
Переглядів
642
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку