Конспект уроку з природознавства. Комбінований тип уроку.Ознайомлення учнів з осінніми змінами в житті рослин,розвиток спостережливості, уваги, мовлення, мислення, виховання бережливого ставлення до природи.
Конспект уроку з природознавства
Клас:2
Тема: Осінні явища у житті рослин.
Мета: ознайомити учнів з осінніми змінами в житті рослин; вчити спостерігати за рослинами восени; розвивати спостережливість, увагу, мовлення, мислення; вчити бачити красу природи восени; виховувати бережне ставлення до природи.
Обладнання: таблиці, картки із зображенням рослин восени, мультимедійна презентація.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Ось і все, дзвенить дзвінок,
В гості йде до нас урок.
Щоб тему нову з природознавства вивчати,
Свої знання слід показати.
- Сядьте, діти, всі рівненько,
Усміхніться всі гарненько,
Настрій на урок взяли,
Працювати почали.
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Тестування на картках ( Виберіть із запропонованих ознак ті, що можна віднести до настання осені)
ІІІ. ПІДГОТОВКА ДО ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Відгадайте загадку
під ногами шелестить.
Сонце вже не припікає.
Коли, діти, це буває? (Восени)
— Як змінюється погода восени?
— З чим пов’язані ці зміни?
Показ слайдів з коментуванням вчителя (мультимедійна презентація з 1 по 10 слайд).
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, що життя рослин восени залежить від стану неживої природи.
ІV. ОПРАЦЮВАННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
— Які зміни відбуваються в неживій природі восени?
— Розгляньте малюнки на с. 46. Синьокрила Сойка цікавиться: «Як змінюється вигляд рослин восени? Коли достигають плоди й насіння на деревах і кущах?».
— Роздивіться фотографії з осінніх виставок квітів і розкажіть: які трав’янисті рослини доцвітають восени? Які осінні квіти вам подобаються? Пригадайте їхні назви.
— Розгляньте малюнок на с. 47. Чи у всіх рослин листя забарвлене однаково?
— Чому зелене забарвлення листя змінюється на жовте, жовтогаряче, синьо-фіолетове?
— Доведіть, що листя на деревах і кущах забарвлюються по-осінньому не одночасно. Чому восени опадає листя з дерев і кущів?
— Що таке листопад? Для чого він потрібен деревам?
— Перевірте правильність прикмети.
Якщо восени листки у берези й дуба опадають не повністю — зима буде лютою.
Фізкультхвилинка
Щось не хочеться сидіти, треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз, на сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки і зроби чотири кроки.
Вище руки підійміть і спокійно опустіть.
Розведіть їх в сторони, плесніть, діти, кілька раз,
За роботу – все гаразд.
V. ПЕРВИННЕ ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ.
Робота в зошиті
Показ слайдів з коментуванням вчителя (мультимедійна презентація з 10 по16 слайд).
Підсумок. Достигання плодів і насіння, пожовтіння листя та листопад — це осінні явища в житті рослин.
VІ. ЗАКРІПЛЕННЯ І ПОВТОРЕННЯ МАТЕРІАЛУ.
— Як ви гадаєте, до якого місяця осені цей пейзаж найбільше підходить?
— Яку назву цій картині ви б дали?
— Яку назву дав їй художник? Чому?
— Які почуття викликає цей пейзаж?
— Чому так у народі кажуть: «Сидить осінь на горбочку, вишиває лісові сорочку»?
— А чому восени листочки змінюють колір?
— Зелений колір листю надає хлорофіл. Улітку хлорофілових зерен утворюється багато, а восени тепла і світла менше, тому і хлорофілу утворюється менше. Крім хлорофілу в листях є речовини жовті, червоні, жовтогарячі.
Не всі дерева і кущі перефарбовують своє листя. Зеленим обпадає листя ясена, вільхи, бузку.
2.Творча робота в групах
(Діти, об’єднуються в групи по 4 учні. Вчитель роздає малюнки на яких зображене листя з різних дерев : береза, клен, сосна, бузок, вільха, горіх. Діти фарбують листя у той колір, яке воно має восени).
Цікаво знати !
Листя, що впало, теж приносить користь. Розкладаючись, вони збагачують ґрунт добривами. Крім того, щільний килим торішнього листя служить хорошою перешкодою для дощової і паводкової води, не дає струмкам розмити родючий шар. Покриті першим снігом опале листя — ця «ковдра» для тих, хто залишився зимувати на поверхні ґрунту.
3. Поясніть прислів’я
— Які явища відбуваються з рослинами восени?
— Чому відбувається листопад у дерев і кущів?
— Чи є рослини, які на зиму не скидають листя?
— Яке значення має листопад для життя дерев і кущів?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 46-47.
— Складіть розповідь на тему «Осіннє життя рослин».
VІІІ. ПІДСУМОК
Інтерактивна гра «Мікрофон»