Конспект уроку з природознавства "Осінні чвища в житті рослин"

Про матеріал

Конспект уроку з природознавства. Комбінований тип уроку.Ознайомлення учнів з осінніми змінами в житті рослин,розвиток спостережливості, уваги, мовлення, мислення, виховання бережливого ставлення до природи.

Перегляд файлу

Конспект уроку з природознавства

Клас:2

Тема: Осінні явища  у житті рослин.

Мета:  ознайомити  учнів  з  осінніми  змінами  в житті  рослин;  вчити спостерігати  за  рослинами  восени;  розвивати  спостережливість, увагу, мовлення, мислення; вчити бачити красу природи восени; виховувати бережне ставлення до природи.

Обладнання: таблиці, картки із зображенням рослин восени, мультимедійна презентація.

Тип уроку: комбінований

 

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Ось і все, дзвенить дзвінок,

В гості йде до нас урок.

Щоб тему нову з природознавства вивчати,

Свої знання слід показати.

- Сядьте, діти, всі рівненько,

Усміхніться всі гарненько,

Настрій на урок взяли,

Працювати почали.

 

 

 

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО  ЗАВДАННЯ

Тестування на картках ( Виберіть із запропонованих ознак ті, що можна віднести до настання осені)

  1. Ночі  стали  темні  та  довгі
  2. Сонце   піднімається  вище   на  небосхилі
  3. Червоніє  і  облітає  листя  з  дерев
  4. Моросять  дощі
  5. Весело  співають  пташки
  6. Зранку  часто  буває  туман

 

ІІІ. ПІДГОТОВКА ДО ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

 Відгадайте загадку

  • Жовте листячко летить,

під ногами шелестить.

Сонце вже не припікає.

Коли, діти, це буває?  (Восени)

  Як змінюється погода восени?

  З чим пов’язані ці зміни?

 

Показ слайдів з коментуванням вчителя (мультимедійна презентація з 1 по 10 слайд).

  Сьогодні  на уроці  ви  дізнаєтеся,  що  життя  рослин  восени залежить від стану неживої природи.

 

ІV. ОПРАЦЮВАННЯ  НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Робота за підручником (с. 46-47)

  Які зміни відбуваються в неживій природі восени?

  Розгляньте  малюнки  на с.  46.  Синьокрила  Сойка  цікавиться:  «Як  змінюється  вигляд  рослин  восени?  Коли  достигають  плоди  й  насіння  на деревах і кущах?».

  Роздивіться  фотографії  з  осінніх  виставок  квітів  і  розкажіть:  які трав’янисті  рослини  доцвітають  восени?  Які  осінні  квіти  вам  подобаються? Пригадайте їхні назви.

  Розгляньте  малюнок  на с.  47.  Чи  у всіх  рослин  листя  забарвлене  однаково?

  Чому  зелене  забарвлення  листя  змінюється  на  жовте,  жовтогаряче, синьо-фіолетове?

  Доведіть,  що листя на деревах  і  кущах  забарвлюються по-осінньому не одночасно. Чому восени опадає листя з дерев і кущів?

  Що таке листопад? Для чого він потрібен деревам?

  Перевірте правильність прикмети.

Якщо  восени  листки  у  берези  й  дуба  опадають  не  повністю   зима  буде лютою.

  1. Гра «Так чи ні»
  • Діти, пограємось у гру «Так  чи  ні»?
  • Чи відбувається це восени:
  1. Розцвітають  підсніжники, тюльпани, нарциси ?
  2. Жовтіють  і  відмирають  трав’янисті  рослини ?
  3. Жовкне  і  опадає  листя  на  деревах  і  кущах ?
  4. Достигають  плоди  черешні, вишні, малини ?
  5. Цвітуть  яблуні, вишні, груші ?
  6. Цвітуть  чорнобривці, айстри,  жоржини, хризантеми ?
  7. Залишаються  зеленими  сосни  і  ялини ?
  8. Достигають  плоди  калини, горобини, шипшини, дуба ?

 

 

Фізкультхвилинка

Щось не хочеться сидіти, треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз, на сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки і зроби чотири кроки.

Вище руки підійміть і спокійно опустіть.

Розведіть їх в сторони, плесніть, діти, кілька раз,

За роботу – все гаразд.

 

V. ПЕРВИННЕ ЗАКРІПЛЕННЯ  МАТЕРІАЛУ.

     Робота в зошиті

  1. Позначте «+» зміни, які відбулися в житті рослин із настанням осені.
  2. Розфарбуй  гілки дерев кольорами осені.

Показ слайдів з коментуванням вчителя (мультимедійна презентація з 10 по16 слайд).

Підсумок.  Достигання  плодів  і  насіння,  пожовтіння  листя  та листопад  — це осінні явища в житті рослин.

 

VІ. ЗАКРІПЛЕННЯ І ПОВТОРЕННЯ МАТЕРІАЛУ.

  1. Робота за репродукцією картини І. Левітана «Золота осінь»

  Як ви гадаєте, до якого місяця осені цей пейзаж найбільше підходить?

  Яку назву цій картині ви б дали?

  Яку назву дав їй художник? Чому?

  Які почуття викликає цей пейзаж?

  Чому так у народі кажуть:  «Сидить осінь на горбочку, вишиває лісові сорочку»?

  А чому восени листочки змінюють колір?

  Зелений  колір  листю  надає  хлорофіл.  Улітку хлорофілових  зерен  утворюється  багато,  а  восени  тепла  і  світла  менше,  тому і хлорофілу утворюється менше. Крім хлорофілу в листях є речовини жовті, червоні, жовтогарячі.

Не  всі  дерева  і  кущі  перефарбовують  своє  листя.  Зеленим  обпадає  листя ясена, вільхи, бузку.

 

2.Творча робота в групах

(Діти, об’єднуються в групи по 4 учні. Вчитель роздає малюнки на яких зображене листя з різних дерев : береза, клен, сосна, бузок, вільха, горіх. Діти фарбують листя у той колір, яке воно має восени).

 

Цікаво знати !

Листя, що впало, теж приносить користь.  Розкладаючись, вони збагачують ґрунт  добривами.  Крім  того,  щільний  килим  торішнього  листя  служить  хорошою  перешкодою  для  дощової і  паводкової  води,  не  дає струмкам розмити родючий шар.  Покриті першим снігом опале листя — ця  «ковдра» для тих, хто залишився зимувати на поверхні ґрунту.

 

3. Поясніть прислів’я

  • Осінь на рябому коні їздить.

  Які явища відбуваються з рослинами восени?

  Чому відбувається листопад у дерев і кущів?

  Чи є рослини, які на зиму не скидають листя?

  Яке значення має листопад для життя дерев і кущів?

 

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 46-47.

  Складіть розповідь на тему «Осіннє життя рослин».

 

 

 

 

 

VІІІ. ПІДСУМОК

Інтерактивна гра «Мікрофон»

  • Діти, візьміть мікрофон та по черзі розкажіть, що вам сьогодні на уроці найбільше сподобалось, а що було заважким? Якою цікавою інформацією ви б поділилися зі своїм другом?

 

 

docx
Додано
12 квітня 2018
Переглядів
813
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку