Конспект уроку з природознавства "Свійські тварини". (1 клас)

Про матеріал

Розробка уроку "Свійські тварини" для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами допоможе вчителю та його асистентові опрацювати з учнями подану тему.

Перегляд файлу

 

Тема «Свійські тварини»

Мета: ознайомити учнів зі свійськими тваринами рідного краю;навчити розрізняти диких і свійських тварин; розкрити цінність свійських тварин для людини; розповісти, що люди отримують від тварин;сприяти формуванню в учнів потреби до пізнання світу; розширювати їх пізнавальний досвід; розвивати спостережливість, слухову увагу, зорову пам’ять, зв’язне мовлення; виховувати бережливе ставлення до тварин.

 Тип уроку: формування нових знань, умінь і навичок

Обладнання: демонстраційний та ігровий матеріал, загадки, предметні малюнки

Словникова робота: свійські, сита, вівчарня, конюх, ірже,  користь, предмети побуту.

ХІД УРОКУ

I. Загально – корекційна частина

1. Організаційний момент. Рефлексія

►► Вправа «Погода»

    Яка зараз пора року?

    Який місяць?

    Який день тижня?

    Тепло чи холодно надворі?

    Який стан неба?

    Яка температура повітря?

    Чи були сьогодні  опади?

2.Нервово – психологічна підготовка

►► Робота над загадками

• У воді купалась,

А сухою зосталась.         (Качка)

• Голодна — мукає, сита — жує,

Всім дітям молоко дає.           (Корова)

• Двічі родився, у школі не вчився,

А години знає.                          (Півень)

• Сіре, біле, пухнасте,

Схоже на зайчика.                    (Кролик)

• Хвіст гачком,

Ніс п’ятачком.                            (Свиня)

• З рогами, а не бик,

Доять, а не корова.                        (Коза)

• Кругом бочки

Бігають клубочки.                       (Курчата і квочка)

    Як назвати відгадки загальною назвою?

3.Мотивація навчання

    Сьогодні ми говоритимемо про тварин, які живуть поряд із нами: кішок, собак і про інших також.

II.Основна частина

1. Вивчення нового матеріалу

1.1 Повідомлення теми і мети уроку

1.2 Бесіда про свійських тварин

    Про кого йдеться? 

   • І мала, і кучерява

І тихенька, і ласкава.

Має брата баранця.

Називається...               (Вівця).

    А якщо тварина чоловічої статі, то як її назвати? (Баран)

• Я красивий, я ігривий

Як біжу, то в’ється грива.

Хвіст у мене довгий-довгий

Хвіст у мене, мов шовковий. (Кінь)

-  Якщо тварина чоловічої статі, то це кінь, жеребець, а якщо жіночої — кобила.

    Розгляньте малюнки. Яка вовна у вівці, а яка шерсть у коня? (У коня коротка шерсть, у вівці довга вовна.)

    Як ви вважаєте, де мешкають ці тварини? (У людей, у сараї, у селі)

    Правильно сказати — вівці мешкають у вівчарні, а коні — на конюшні.

Тварин доглядають люди. Як називається людина, яка доглядає овець?

    Людину, яка доглядає за вівцями, називають пастухом, або вівчаром, а людину, яка доглядає коней, називають конюхом.

Кожна тварина вміє «розмовляти». Що робить кінь? (Ірже)

    А як «розмовляє» вівця? (Бекає)

    Вівці — дуже корисні тварини, вони дають нам вовну, з якої потім виготовляють різні речі. Як назвати дію, коли людина знімає вовну у вівці? За допомогою чого вона це робить?

Учитель показує малюнок. (Люди стрижуть овець ножицями)

1.3 Розповідь про роль тварин у житті людини

►► Робота за малюнками підручника.

    Розкажіть за малюнками про роль тварин у житті людини.

 

http://www.subject.com.ua/lesson/nature/1klas/1klas.files/image082.jpg

 

    Які тварини дають нам:

     їжу;

     одяг;

     взуття;

     предмети побуту?

    Які тварини працюють разом із людиною?

Висновок. Тварини необхідні людині для існування. Вони дають необхідні їй продукти харчування (м’ясо, молоко, яйця, мед); вовну та шовк для виробництва тканин; хутро для пошиття одягу; шкіру для взуття; ліки, якими лікують різні хвороби людини (зміїна і бджолина отрута, мед, борсучий жир).

Тварини — це помічники людини у важкій роботі (коні, віслюки, верблюди); це чудовий настрій, коли ви чуєте спів солов’я чи спостерігаєте в лісі за білкою, яка спритно стрибає з гілки на гілку і з цікавістю дивиться на вас.

Фізкультхвилинка

1.4 Робота за малюнками свійських тварин

Діти розглядають малюнки, називають свійських тварин. Розповідають, що людина отримує від тварин.

    Що дає корова?                         Що дає вівця?

    Що дає свиня?                           Що дає гуска?

    Що дає курка?                           Що дають курчата і півень?

    З чого зроблені кросівки?         З чого зроблений светр?

    З чого зроблена тканина?   — З чого зроблені рукавички і шкарпетки?

    З чого зроблені портфель, гаманець і сумка?

    З чого зроблений сир?                 З чого зроблена ковбаса?

    З чого зроблені консерви?

Користь від вівці: м’ясо вівці смачне та поживне, з молока виготовляють сир, бринзу, масло; з вовни виготовляють тканину і шиють одяг; шкіру обробляють і використовують для виготовлення одягу і взуття.

Користь від коня: люди вживають у їжу м’ясо (конину), молоко, але не в натуральному виді, а готують із нього молочнокислий продукт — кумис із приємним смаком та лікувальними властивостями, вітамінами A, B, C.

Користь від поросяти: м’ясо, сало, кров — використовують у їжу; оброблену шкіру в промисловості — для одягу, взуття.

Користь від корови: молоко, молочні продукти багаті на кальцій, без якого не можливо уявити наш організм, ріст і міцність наших кісток; м’ясо використовують в їжі, а шкіру — для пошиття взуття.

Свійські кури: смачні та поживні, корисні для здоров’я продукти — м’ясо і яйця (вітамін D сприяє правильному формуванню скелету, профілактиці рахіту).

 

2. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів

2.1 Гра «Нагодуй тварину» (робота за малюнками)

    Придумайте  клички свійським тваринам. Розкажіть чим ви їх нагодуєте?

Індивідуальні завдання: Обведіть свійських тварин.  Покажіть стрілками чим ви їх нагодуєте. (  Реуцький Я., Стоколясова А., Короткий С.) 

http://www.subject.com.ua/lesson/nature/1klas/1klas.files/image083.jpg

 

Фізкультхвилинка

2.2 Робота в парах

    Опишіть будь-яку свійську тварину. Яку користь вона дає людині

 

III. Заключна частина

1. Вправи від Питайлика

     Хто із води виходить сухим?    (Гуска, качка)

     Кого у сани запрягають?           ( Кінь, собака)

     Хто боком спить, а лежачи їсть?      (Свиня)

 *    Хто родиться з бородою?    (Коза, цап)

 *   У кого вночі очі світяться?    ( Кішка)

 *    Хто має гребінь на голові?    ( Півень)

2.Застосування знань у практичній діяльності.

 Гра «Тварини — наші друзі»

Учитель просить дітей назвати, які тварини можуть бути вірними друзями людини. Записує все перелічене дітьми на дошці.

Він об’єднує дітей у пари. Одна людина в парі — людина, інша — його вірний друг (наприклад: кінь, собака, кішка, птах і т. ін.). Діти повинні придумати діалог про те, як певна тварина послужила людині.

3. Підсумок уроку. Рефлексія.

    Яких свійських тварин нашого краю ви запам’ятали?

    Які тварини є у вас дома?

    Які у них клички?

    Які свійські тварини є у вашої бабусі у селі?

    Що вони їдять?

    Яку користь приносять тварини людям (корова, порося, вівця, курка, коза)?

    Що люди одержують від тварин?

    Назвіть продукти харчування тваринного походження.

    Назвіть предмети одягу, взуття, побуту, сировину для яких дають тварини.

    Які загадки про свійських тварин ви запам’ятали?

 

 

 

 

 

docx
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
7150
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку