Конспект уроку з природознавства та навчання грамоти "Узагальнюючий урок за розділом "Нежива природа". Вправляння у побудові звукової моделі"

Про матеріал
На уроці зінтегровано природознавство та навчання грамоти. Учні зможуть повправлятися у розрізненні об`єктів неживої природи та моделюванні слів-назв неживої природи.
Перегляд файлу

     1 клас                                      Попович Н.П.      13.12.2016р.

Зінтегровано предмети: природознавство та навчання грамоти.

Тема: Узагальнюючий урок за розділом «Нежива природа». Вправляння у побудові звукової моделі.
Мета: володіння учнями  такими вміннями: розрізнення об`єктів неживої природи, їхні основні властивості,  моделювання слів-назв неживої природи та «роботи» слів; сприяти формуванню в учнів потреби до пізнання світу,організувати ситуацію для виховання любові до природи.


Тип уроку — урок застосування засвоєних знань, умінь і навичок.

                     ХІД УРОКУ

  1. Привітання. Створення позитивного настрою.

              Добрий день, ліси й поля!

             Добрий день, планета Земля!

             Миру, здоров`я всім людям бажаймо

             І з радістю урок розпочинаймо!

II.Артикуляційна розминка. Вправи на дихання.

  • Щоб красиво вимовляти імена звуковичків, зро­бимо  зарядку для ротика.

Вправа «Проколи щічку».

  • Уявіть, що язик, наче гостра голочка, що хоче проколоти то одну, то другу щічку.

Вправа «Катаємо кульку».

  • Уявіть, що в ротику кулька (цукерка). Язичок намагається догнати її по колу.

Вправа «Хоботок».

  • Уявіть, що ви маленькі слоненята. У вас вирос­тає хоботок (губи витягуються вперед трубочкою).

Вправа «Жабенята».

  • Уявіть, що ви маленькі жабенята. Губи розтягу­ємо в сторони, як ротик жабки.

Вправа «Дихання з промовлянням».

  • Понюхайте квітку (вдих), а на видосі вимовте ім'я того звуковичка, якого я вам казатиму.
  1. Спостереження за погодою.
  1. - Який сьогодні день?

13 грудня Православна Церква вшановує святого Андрія Первозваного, одного з 12 найближчих апостолів Христових. Вітатють з Днем Ангела усіх християн, які носять ім’я Андрій.

  • Які зміни в неживій природі ви помітили?
  • Які зміни в живій природі?

                    Прикмета (13 грудня)

  • Як ще до цього дня сніг не випав — зима буде теплою, а як з'явився — холодною.

2) Звукова модель «грудень». Гра «Живі звуковики»

-Назвіть голосні звуки у цьому слові.

- Які тверді дзвінкі приголосні тут «працюють»?

- Які м`які дзвінкі приголосні?

- А які тут глухі приголосні зустрілись? (П)

                Поділ на склади, визначення наголосу.

 

3) Гра «Аналогія»


Вересень – осінь.

Грудень - …

Дерево – гілка.

Сонце - …

Осінь – дощ.

Зима - …


 

  • Які іще явища природи можна спостерігати взимку, ви згадаєте за допомогою фотознімків на екрані.

                      Завдання для перегляду:

  • хлопчикам запам`ятати якомога більше зимових явищ;
  • дівчаткам дізнатися, у назві якого явища є подовження приголосних.

 

4) Перегляд відео.

                  Перевірка завдань:

  • перелічування назв явищ;
  • слово з подовженням          моделювання          характеристика звука усно.

 

IV. Актуалізація знань, умінь, навичок.

 

  1. Створення таблиці

                

                  ДОВКІЛЛЯ

 

 

 

ШТУЧНІ ТІЛА             ПРИРОДА

 

        Гра «Мікрофон»

(діти з малюнками розподіляються, у мікрофон ставлять по черзі запитання до малюнків «Хто це?» або «Що це?»)

  • Як моделюємо такі слова? (               )

(учні, що тримали малюнки штучних тіл, сідають за парти)

 

2)Продовження створення таблиці

 

                    ДОВКІЛЛЯ

 

 

 

ШТУЧНІ ТІЛА             ПРИРОДА

       

                                     ЖИВА       НЕЖИВА

(розподіл за малюнками на 2 групи)

  1. Поділ на склади слів-назв живої природи (колективно)

 

  1. Етап ціле покладання
  • Цілі нашого уроку – повторити все, що ми знаємо про об`єкти неживої природи та повправлятись у звуковому аналізі цих слів-назв.

 

V. Узагальнення та систематизація знань про неживу природу

- Здогадайтесь, про який об`єкт йдеться?

1) Загадка

           Одне багаття

           Увесь світ зігріває. (чіпляю малюнок Сонця в таблицю)

 

  • Що нам відомо про нього?
  • Про які застереження при засмаганні слід пам`ятати?

 

2)Загадка

Що таке: живе і ллється,

Інколи на камінь пнеться,

Як немає – все всихає,

     Звір і птиця помирає.   (чіпляю малюнок води в таблицю)

 

  • У яких станах може перебувати вода?
  • Які властивості води ми досліджували?
  • Що ви можете зробити для економного використання цієї рідини?

 

  1. Загадка

Таке велике,

Що займає увесь світ,

Теке маленьке,

     Що в щілину зайде.  (чіпляю малюнок повітря в таблицю)

 

  • Які властивості повітря досліджували?
  • Що таке вітер?
  • Як ми можемо піклуватись про чистоту повітря?
  • Що краще: спалити сухе листя чи прикопати?
  1. Загадка

Люди пані цю шанують,

За родючість всі цінують.

Степи, долини і поля –

     Все це матінка -…(чіпляю малюнок ґрунту в таблицю)

 

 

  • Що таке  ґрунт?
  • Який ґрунт найкраще родить?
  • Згадайте прислів`я про ґрунт.

(На чорній землі білий хліб родить.)

Моделювання речення. Гра «Живі слова».

 

            

  1. Робота в групах.

а) – Поки до вас ішла на урок, вітер-пустунець позривав звукові моделі слів-назв неживої природи.

- Допоможете мені відновити?

Завдання: з`єднати малюнок зі словом, відновити модель.

б)  Самостійна робота в групах.

в) Перевірка групової роботи. Обговорення пастки.

- Назвіть односкладові слова;

                - двоскладові;

                - трискладові

 

Фізкультхвилинка(відео)

 

  1. Робота в парах.

а) –Ми вже вивчили літеру О, тому порадьтеся з товаришем і впишіть внизу, де зустрічається літера О у звукових моделях.

- Завдання на двох аркушах, тому може кожен виконати своє, а потім перевірити та обговорити.

б) Самостійна робота учнів.

 в) Перевірка роботи в парах.

- Яке слово найдовше?

- Яке найкоротше?

- Назвіть м`які приголосні звуки.

 

7) Гра «Знайди зайве»

Диференційовано:

  • хто не вміє читати – малюнками;
  • хто вміє читати – анаграмами.

    ОВАД

    ІВТЯРОП

    ЕЛВ

    РҐУТН

    ЕЦОСН

  • Чому це зайве?

 

  1. Гра «Так – ні»

«Так»          +; «ні»           -.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Сонце – це зірка.
  2. Сонце трикутної форми.
  3. Сонце – це велика розпечена куля.
  4. Рідкий, твердий, газоподібний –це стани повітря.
  5. Вода є розчинником.
  6. Рух повітря – це вітер.
  7. Верхній родючий шар землі це вода.
  8. Повітря – прозоре, без запаху, без смаку, воно є скрізь.
  9. Родючість ґрунту підвищується завдяки перегною.

Самоперевірка за бланком відповідей.

 

  1. Вправа-енергізатор. Гра «Ми – фантазери»
  • Про що мріє бурулька?

 

  1. Підсумок уроку. Мотивація на наступний урок.
  • Про які об`єкти неживої природи ми повторювали на уроці?(звернутись до цілей уроку).
  • Які іще об`єкти відносимо до неживої природи? Чому?
  • Як ви гадаєте, якщо найголовніші для першокласників об`єкти неживої природи ми опрацювали, то що будемо вивчати на наступному уроці природознавства?(звернутись до таблиці)
  • Давайте завершимо наш урок у дружньому колі.

               Повітря, земля і вода – це природа.

               Природа – це я. І ти – це природа.

               Пустелі і гори, поля і ліси.

               І ми – тільки частка цієї краси.

  • То ж бережімо наш безцінний скарб.
  • Дякую вам за урок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ОВАД

ІВТЯРОП

ЕЛВ

РҐУТН

ЕЦОСН

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 +

 -

+

 -

+

+

 -

+

+

 

ДОВКІЛЛЯ

ШТУЧНІ ТІЛА

 

ПРИРОДА

ЖИВА

НЕЖИВА

docx
Додано
21 лютого 2020
Переглядів
910
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку