2 клас
(За підручником О.Я. Савченко «Українська мова та читання»,Київ «Грамота»2019 рік)
Тема. Олександр Олесь «Все навколо зеленіє » (фрагмент уроку)
Очікувані результати: розвивати захоплення красою навколишнього світу, бажання берегти і примножувати цю красу; розвивати навички виразного читання, уміння передавати свій настрій; виховувати любов до природи.
Обладнання: портрет Олександра Олеся,ілюстрації,дитячі малюнки.
Хід уроку
Робота над віршем «Все навколо зеленіє»…
1.Відгадайте загадку дізнаєтесь,про яку пору року будемо читати вірш Олександра Олеся.
В небі ластівка летить ,
З вітром листя шелестить,
Воду п’є лелека.
Сонце палить. Спека
Дозріває жито
Яка пора?(Літо)
2 Робота з кросвордом.
Учитель записує « ключове слово » літо
в |
е |
с |
е |
л |
к |
а |
||
|
р |
і |
ч |
к |
а |
|||
п |
т |
а |
х |
|||||
с |
о |
н |
ц |
е |
||||
1.Вийшла звідкись гарна дівка
На ній стрічка – семицвітка.
А де з річки воду брала
Там коромисло зламала (Веселка)
2.Не кінь,а біжить
Не ліс,а шумить. (Річка)
3. Хто двічі родиться,
А раз помирає(Птах)
4.Вдень по небу гуляє
А вночі на землю сідає. (Сонце)
3. Актуалізація знань.
Олександр Олесь оспівував рідну землю у різні пори року. Давайте згадаємо,які твори він писав про зиму?(«Ялинка», «Капустонька»), про осінь ?( «Ліс восени»,« Степ») У яких творах змальовує весну?(«Конвалія»,« Білі гуси летять над лугами», « Весна»)
4. Читання вірша вчителем
- Які почуття викликає у вас цей вірш?
5.Самостійне читання
Знайти рими
(Зеленіє – віє , цвіте-золоте, в саду-підійду)
6. Читання ланцюжком
-Які картини ви уявляєте?
-Чи є схожі ілюстрації на дощці?
7.Вправи з виразного читання.
- Прочитайте з радістю, з захопленням.
-Як потрібно прочитати слова хлопчика?
8. Порівняй вірш О. Олеся з віршем Г.Бідняка
Літечко-літо
Квітковий розмай
Сонечком зігрітий
Придніпровський край
Дозрівають в полі
Пшениці, жита
Жайвір на роздолі
Літечко віта.
І в містах , і в селах
В золоті порі
Літечко веселе
Любе дітворі .
9.Робота над прикметами
Рясно цвіте гречка- на спекотне літо.
Чим сильніша роса, тим жаркіший день.
10. Робота з прислів’ями
Літо весь рік годує.
Хто влітку не ледарює, той взимку біди не чує.
11. Підсумок уроку