Клас: 6
Урок № 1-2
Тема: Технологія виготовлення підставки під гаряче. Вибір та обгрунтування проекту. Проектування малюнка виробу методом біоформ. Графічне зображення виробу.
Мета уроку:
- навчальна: ознайомити учнів із технологією обробки текстильних метеріалів ручним способом та технологією виготовлення аплікації із текстильних метеріалів;
- розвиваюча: розвивати навички із планування роботи над проектом та розробки ескізу виробу;
- виховна: виховувати акуратність при виконанні графічних робіт, самостійність, відповідальне ставлення до роботи.
Очікувані результати: учні створюють банк ідей підставок під гаряче, планують роботу над проектом, розробляють ескіз виробу.
Основні поняття: проект, проектування, етапи проектування, проектно-технологічна діяльність, метод біоформ, графічне зображення.
Інструменти та матеріали:
робочий зошит;
простий та кольорові олівці, гумка.
Обладнання:
ноутбук для показу презентації та відео;
зразки підставок під гаряче.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Міжпредметні зв’язки: історія, образотворче мистецтво.
Форма і методи: інтерактивна вправа «Відповідники» в Wordwall, інтерактивна вправа «Хмаринка слів» в Mentimeter, бесіда.
словесні (розповідь);
наочні (показ презентації «Технологія виготовлення підставки під гаряче. Вибір та обгрунтування проекту. Проектування малюнка виробу методом біоформ. Графічне зображення виробу», показ відео «Етапи проектування»; демонстрація зразків підставок під гаряче);
практичні (виконання практичної роботи «Графічне зображення виробу»).
Хід заняття:
І. Організаційна частина
Привітання з учнями; емоційна установка, зняття психологічної напруженості.
ІІ. Актуалізація опорних знань і досвіду учнів
Вчитель: Проект – це самостійна, творча робота від задуму до втілення мети. Це створення ідеї нового виробу, його виготовлення, а також оформлення проектної документації. Під час роботи над проектом ми опановуємо нові технології і виконуємо технологічні операції.
Проектування –це створення якого-небудь предмета шляхом планової та конструкторської діяльності.
- Діти, пропоную вам пригадати з яких етапів складаються етапи проектування. Для цього перейдіть за покликанням чи за QR-кодом та виконайте інтерактивну вправу в Wordwall «Етапи проектування». (слайд 3) (відповіді діти не надсилають, вчитель все бачить в особистому кабінеті Wordwall і робить аналіз на клас)
Закріпляємо знання учнів про етапи проектування переглядом відео: «Етапи проектування».
ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку, мотивація навчально-трудової діяльності учнів
Вчитель повідомляє дітям тему, мету і завдання уроку. (слайд 4)
Проблема:
- Як захистити меблі від слідів гарячого чаю чи кави?
- Що робити, коли чашка без підставки? (діти дають відповіді)
Вчитель слухає відповіді дітей і говорить: - Я знаю, що вам потрібно! Виготовити підставку під горнятко своїми руками.
Створення проблемної ситуації:
Висловіть свої думки та дайте відповіді на запитання:
- Чому виникає потреба в цьому виробі?
- Чи вигідно виготовити виріб самому, а не купувати його?
- Чи забруднює такий виріб навколишне довкілля?
- Чи вистачає у вас знань та вмінь, щоб виготовити такий виріб?
(діти дають відповіді; вчитель корегує відповіді за потреби)
- Діти, пропоную вам дати відповідь на запитання :- «Якою має бути підставка під горнятко?». Для цього перейдіть за покликанням чи за QR-кодом та виконайте інтерактивну вправу «Хмаринка слів» в Mentimeter. (слайд 13) (відповіді дітей виводяться на екран, усі їх бачить, робиться аналіз на клас)
ІV. Вивчення нового матеріалу
Вчитель розповідає цікаві факти з історії виникнення підставки під гаряче, дає визначення, що таке підставка під гарячий посуд. (учні записують в зошит)
Вчитель розповідає учням про мету, завдання до об’єкту проектування та вимоги до виробу, що проектується (слайди 15-18), демонструє зразки підставок під гаряче (слайди 20-21). Учні разом з вчителем пригадують, що таке метод біоформ та які бувають види ескізів (слайди 22-24).
V. Первинне закріплення
Виконання практичної роботи «Графічне зображення виробу» в зошиті: (слайд 25)
- учні розробляють ескіз виробу.
VІ. Підведення підсумків уроку
Сьогодні на уроці, діти, ви гарно та старанно попрацювали. А зараз, скажіть мені, будь ласка:
Бесіда:
- Що таке підставка під гарячий посуд?
- Із якого матеріалу людство виготовляло перші підставки?
- В якій країні і в якому столітті вперше почали використовувати порцелянові тарілки як підставки під гарячий посуд?
VІІ. Домашнє завдання
- повторіть нові поняття.
- намалюйте олівцем ескіз майбутнього виробу, використавши метод біоніки.
- на наступний урок підберіть необхідні інструменти та матеріали для виготовлення виробу. Орієнтовний перелік: фетр одного або декількох кольорів, нитки муліне різних кольорів, голка, ножиці, лінійка, картон, простий олівець.
Дякую всім за увагу! До нових зустрічей!
1