Конспект уроку з теми "Сума кутів трикутника"

Про матеріал
Мета уроку: сформулювати та довести теорему про суму кутів три¬кутника і наслідок з неї; сформувати вміння учнів застосовувати цю теорему до розв’язування задач. Розвивати логічне мислення учнів, творчий пошук, активність, ініціативність, увагу. Виховувати пізнавальний інтерес до геометрії , доброзичливість, активність, відповідальність, працьовитість, культуру математичних записів
Перегляд файлу

Геометрія                       7 клас

Тема уроку:  Сума кутів трикутника

Мета уроку: сформулювати та довести  теорему про суму кутів три­кутника і  наслідок  з неї; сформувати вміння учнів застосовувати цю теорему до розв’язування задач.  Розвивати логічне мислення учнів, творчий пошук, активність,  ініціативність, увагу. Виховувати пізнавальний інтерес до геометрії , доброзичливість, активність,  відповідальність, працьовитість, культуру  математичних записів

Формувати компетентності: ключові,соціальні, саморозвитку,самоосвітні

Тип уроку: урок засвоєння  нових знань та вмінь учнів

Обладнання та наочність : презентація «Сума кутів трикутника», роздатковий  матеріал, інтерактивна дошка, документ –камера.

Девізом нашого уроку є слова:  „ Міцні знання – гарантія  успіху ”

Хід уроку:

  І. Організаційний момент (2 хв.)

Доброго дня, учні. Я рада зустрітися з вами, бачити ваші допитливі очі, разом розгадувати таємниці геометрії.

Які асоціації викликає у вас слово „урок”?

У – успіх,увага...

Р –робота,  радість...

О – організованість, обдарованість...

К – кмітливість, компетентність...

Сподіваюся, що сьогодні на вас чекає і успіх, і радість. Ви зможете продемонструвати власну обдарованість і компетентність

Девізом нашого уроку є слова:  „ Міцні знання – гарантія  успіху ”

І.Актуалізація опорних знань.

Давайте подивимося на різноманітний світ трикутників, що нас оточує (перегляд презентації)

Короткі повідомлення учнів:

1. Ребра бічних граней єгипетських пірамід утворюють майже рівносторонні трикутники. Уже кілька тисяч років тому єгиптяни знали, що  коли сторони трикутника дорівнюють 3, 4,5 одиничним відрізкам, то такий трикутник прямокутний.

2.У стародавньому мистецтві дуже широко використовували зображення рівностороннього трикутника. Первісні люди штампували їх на різних виробах.

Вожді племені північно- американських індійців носили на грудях символ влади: рівносторонній трикутник з крапкою в центрі. Рівносторонні та рівнобедрені трикутники малювали на зображеннях священних тварин.

 Бліцтурнір:  “Доповни речення”

1. Трикутником називається....

2.  Будь-яка сторона трикутника...

3.  Залежно від довжин сторін, трикутники поділяються на такі види.......

4.  Залежно від міри кутів, трикутники поділяються на такі види..

5.  Трикутник називається рівнобедреним, у якого …

6.  Трикутник рівносторонній , у якого…

7.      Периметр трикутника- це…

8.    Ознаки  рівності трикутників

 

 

 

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.

Сьогодні на уроці  роглянемо одну з найважливіших теорем геометрії, яка буде використовуватися при розв’язуванні задач. Властивість про суму кутів трикутника експериментальним шляхом було встановлено в Давньому Єгипті, проте відомості про різні способи доведення цієї теореми належать до більш пізніх часів.

Доведення, яке ми розглянемо , є в коментарях Прокла  до «Основ» Евкліда. Він же стверджував, що це доведення було відоме ще учням школи Піфагора (піфагорійцям) у V ст. до н.е.

V.Засвоєння нових знань.

Теорема. Сума кутів трикутника дорівнює 180°. (стор.294, мал.98).

 

Наслідок. У будь-якому трикутнику принаймні два кути гострі; трикутник не може мати більше ніж один прямий або тупий кут.

 

 

Сума гострих кутів прямокутного трикутника дорівнює 900.

V Фізкультхвилинка.  Кути (вчитель називає назву кута, учні показують руками цей  вид кута)

VІ.  Формування  умінь і навичок.

1.№ 393(усно) Чи існує трикутник із кутами

         1)400, 500, 700,                                2)800, 300, 700?

2.№398. (усно) Сума двох кутів трикутника дорівнює 1250.Знацдіть третій кут.

  

3. № 414. У трикутнику АВС  А : В: С =3:4:5. Знайдіть ці кути.

Нехай А=3х, В=4х, С=5х.

3х+4х+5х=180

12х=180

х=15.

Відповідь: А=450, В=600, С=750.

Інтерактивна гра «Ланцюжок» ( індивідуальні завдання від легшого до складнішого, остання задача-колективно).

    

 

 

 

 

 

 

Математичне лото

ЗНАННЯ    800

ЦЕ  СКАРБ   450

А  ВМІННЯ    550

ВЧИТИСЬ    650

КЛЮЧ     400

ДО НЬОГО   400

На звороті кожної картки записана частина висловлення: « Знання – це скарб, а вміння вчитись – ключ до нього»

VІІ   Підсумок уроку

  1. Чи може в трикутнику бути два кути  тупими? Прямими? Чому?
  2. Чи може в трикутнику бути тупий і прямий кут ? Чому?
  3. Чому дорівнюють  кути рівностороннього трикутника?
  4. Чому дорівнює сума гострих кутів прямокутного трикутника?

V. Домашнє завдання

1.Вивчити теорему про суму кутів трикутника,   параграф 17.

2.Розв’язати №394, 396, 403.

VІ. Рефлексія

- Чи сподобався вам урок?

- Чи справдились ваші очікування?

- Що нового ви вивчили  на уроці ?

- Які висновки зробили для себе?

- Чого ви, можливо не уміли робити, а тепер умієте?

- У чому відчували труднощі?

Інтерактивний Метод – «Мікрофон» На уроці ми досягли успіху завдяки
У- увазі
Р – роботі
О – організованій
К – кмітливості.

 

 

 

Використані  джерела:

1.Істер О.С.  Геометрія : підруч. для 7-го кл. загальноосвіт. навч. закл. /

 О.С. Істер. — Київ : Генеза, 2015. — 184 с.

2. Для презентації:

 

http://svitppt.com.ua/geometriya/suma-kutiv-trikutnika3.html

 

 

 

docx
Додано
31 січня 2022
Переглядів
1073
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку