Конспект уроку з теми " Узагальнення вивченого про однорідні члени речення"

Про матеріал
У конспекті використано матеріали підручника "Українська література" О. Слоньовської для 8 класу ( розділ "Національна драма").
Перегляд файлу

Конспект уроку

Узагальнення й систематизація вивченого з теми « Однорідні члени речення»

Мета: узагальнити й систематизувати знання восьмикласників з розділу «Однорідні члени речення», структурувати вивчений теоретичний матеріал, удосконалювати пунктуаційні вміння й навички, за допомогою мовленнєво-комунікативного  дидактичного матеріалу розвивати спостережливість, уважність, кмітливість як важливі елементи розумової діяльності людини.

Перебіг уроку

І.  Організаційний етап.

ІІ.  Перевірка домашнього завдання.

Вибіркова робота ( Виписати зі статті «Національна драма», яка вміщена в підручнику літератури на с. 110, чотири речення з однорідними членами, пояснити  розділові знаки).

ІІІ.  Узагальнення й систематизація теоретичних положень теми

1. Укажіть правильне твердження.

А. Однорідні члени речення можуть відповідати на різні питання.

Б. Для зв’язку однорідних членів речення використовуються сполучники підрядності.

В. Не є однорідними членами фразеологізми з повторюваним сполучником: ні риба ні м’ясо.

Г. Означення неоднорідні, якщо виступають художніми означеннями (епітетами).

 2. Розв’яжіть кросворд

По горизонталі:

3. … не ставиться між частинами фразеологізму з повторюваним сполучником.

4. Визначте, скільки рядів однорідних членів у реченні:  « У комедії засобами гумору й сатири висміюються й розвінчуються негативні суспільні та побутові явища».

6. Засіб зв’язку однорідних членів речення.

По вертикалі:

1. Визначте вид помилки в реченні: « Сонце світить та не гріє».

2. … ставиться, якщо узагальнювальне слово стоїть перед однорідними членами речення.

5. Цей розділовий знак пропущено в реченні: « Усі присутні: і студенти, і батьки, і викладачі зайшли до аудиторії».

7. Протиставний сполучник.

ІV. Робота над закріпленням знань, умінь та навичок.

Гра «Редактор». Відредагуйте речення, визначте види помилок.

1. В Україні веселі обряди супроводжували народні свята, коли виконувалися колядки, щедрівки, весільні, купальські пісні, тощо.

2. Старі, товсті дуби, розставивши волохаті віти-руки, вітали нас.

3. У виставі використовуються сценічні засоби розкриття образів, гра акторів, декорації, зорове та світлове оформлення.

4. На полях, луках і садках лежить сніг.

5.  Учитель цікавиться та використовує  у своїй  роботі досягнення суміжних галузей науки і  культури.

Творча робота

Напишіть мінітвір «Чи актуальна трагікомедія «Сто тисяч» у наш час?», використавши речення  з узагальнювальним словом та однорідними членами,  однорідними  та неоднорідними означеннями.

Виконайте синтаксичний розбір речення.

Багато людей, прагнучи збагатитися, утрачають не лише власне здоров’я, а й честь, гідність, зрікаються найсвятішого.

V. Підсумки уроку

Вправа «Незакінчене речення»

1. Найбільші труднощі в мене були…

2. З п’ятого класу добре пам’ятав такі правила з цієї теми….

3. Абсолютно новою була для мене така інформація про однорідні члени речення…

4. Тепер я знаю…

5. Тепер я вмію…

6. Набуті на уроці знання я застосую…

 

VІ. Домашнє завдання.

Виконати запропоновані тестові завдання ( с. 124-125)

 

 

 

docx
Додано
20 лютого 2022
Переглядів
304
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку