Конспект уроку з трудового навчання для 3 класу на тему: "Основні прийоми та послідовність виготовлення мозаїки з природних і штучних матеріалів. Практична робота „Колобок"

Про матеріал

Розробка уроку з трудового начання для 3 класу на тему: "Основні прийоми та послідовність виготовлення мозаїки з природних і штучних матеріалів. Практична робота „Колобок“.

Складається з конспекту уроку та презентації до нього.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

ОСНОВНІ ПРИЙОМИ ТА ПОСЛІДОВНІСТЬ ВИГОТОВЛЕННЯ МОЗАЇКИ З ПРИРОДНИХ І ШТУЧНИХ МАТЕРІАЛІВ Практична робота „Колобок“

Номер слайду 2

БЕСІДА Згадайте, що таке мозаїка? Мозаїка (фр. mosaіque, італ. mosaіko, лат. musіvum, буквально — присвячене музам) — зображення чи візерунок, виконані з кольорових каменів, смальти, керамічних плиток, шпону та інших матеріалів

Номер слайду 3

З чого можна виготовити мозаїку? З природних або штучних матеріалів.

Номер слайду 4

ВІДГАДАЙТЕ ЗАГАДКУ Я так схожий на жовту кульку, Маю я рум’яний бочок. Відгадайте-но, як же я звуся, Відгадали? Так, я — ... Які матеріали будемо використовувати під час роботи?

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Солома — сільськогосподарські відходи зі стебел зернових рослин. Використовується у тваринництві як підстилка для тварин, як добавка до раціону тварин, а також для покрівлі будівель і як енергетична сировина. Розрізняють озиму і ярову солому, злакову і бобову, а за видами рослин — пшеничну, житню, ячмінну, лляну, конопляну та ін.

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Із соломи за українською традицією виготовляють головні убори — брилі, жіночі капелюшки. Бриль, солом’яний капелюх — традиційний український сільський літній головний убір У різних народів світу поширені солом’яні іграшки, прикраси тощо.

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

ПРАВИЛА БЕЗПЕЧНОЇ РОБОТИ 1. Усі матеріали мають зберігатися в окремих коробочках. 2. Не можна вставати зі своїх місць. 3. Не можна куштувати природні та штучні матеріали. 4. Не можна брати дрібні матеріали для роботи до рота. 5. Після роботи потрібно прибрати робоче місце.

Перегляд файлу

Автор розробки уроку з трудового навчання

вчитель початкових класів

закладу „Загальнооосвітня школа І-ІІІ ступенів №16 ВМР“

Красна Оксана Ярославівна

спеціаліст вищої категорії

 

Тема: Основні прийоми та послідовність виготовлення мозаїки з природних і штучних матеріалів. Практична робота „Колобок“

Мета: поглибити знання учнів про мозаїку як вид декоративно-прикладного мистецтва; вдосконалювати навички роботи з різними матеріалами; розвивати творчі здібності, уяву, оригінальне мислення, фантазію, дрібну моторику пальців рук, охайність; формувати естетичне почуття, смак; виховувати дбайливе ставлення до матеріалів, стимулювати творчий потенціал учнів.

Обладнання: альбом-посібник, кольоровий картон, підготовлена соломка, мереживо, клей, пензлик для клею, ножиці, циркуль, тасьма, тканина, стрічка, зразки виробів.

Хід уроку

I. Організаційний момент

1. Привітання

Будемо уважні і старанні всі.

Сядемо рівненько на місця свої.

Усі сідайте тихо, діти.

Домовляймось — не шуміти,

Руку гарно підіймати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати –

Щоб не було нам мороки.

Всі готові до уроку?

Тож, гаразд. Часу не гаймо

І урок наш починаймо.

2. Перевірка готовності до уроку

3. Упорядкування робочих місць

II. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

— Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати в техніці мозаїки. Виготовимо мозаїку із соломки.

ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Вступна бесіда

Згадайте, що таке мозаїка?

Мозаїка (фр. mosaіque, італ. mosaіko, лат. musіvum, буквально — присвячене музам; грец. μοϋυα — муза) — зображення чи візерунок, виконані з кольорових каменів, смальти, керамічних плиток, шпону та інших матеріалів.

З чого можна виготовити мозаїку? (з природних або штучних матеріалів)

2. Розповідь учителя

— А що саме ми виготовлятимемо із соломки — відгадайте!

Я так схожий на жовту кульку,

Маю я рум’яний бочок.

Відгадайте-но, як же я звуся,

Відгадали? Так, я — ... (Колобок).

— Які матеріали будемо використовувати під час роботи?

Солома — сільськогосподарські відходи зі стебел зернових рослин. Використовується у тваринництві як підстилка для тварин, як добавка до раціону тварин, а також для покрівлі будівель і як енергетична сировина.

Розрізняють озиму і ярову солому, злакову і бобову, а за видами рослин — пшеничну, житню, ячмінну, лляну, конопляну та ін.

Із соломи за українською традицією виготовляють головні убори — брилі, жіночі капелюшки. Бриль, солом’яний капелюх —традиційний український сільський літній головний убір, переважно чоловічий, з плетеної соломи або очерету. Брилі плели по українських селах із житньої, пшеничної соломи або очерету, адже цей матеріал був найкращим захисником від палючого літнього сонця під час роботи в полі або на левадах. У різних народів світу поширені солом’яні іграшки, прикраси тощо.

Фізкультхвилинка

Добре те, що в нашій річці

Синя, не брудна вода, (Плавають.)

І мене матуся рідна

Після школи зустріча. (Стрибають.)

Добре гратися надворі, (Плескають у долоні.)

Добре вчитися у школі! (Сідають за парти.)

Пригадаймо, друзі, вмить,

Як пшениченька шумить:

Як в гайку струмок дзвенить.

Як бджола в садку бринить.

Як шумлять у птаха крила,

В морі синьому вітрила.

Вітер з гаєм розмовляє,

Поміж листячком гуляє.

І ми всі трохи пошуміли,

Від роботи відпочили.

3. Демонстрування та аналіз зразка

1) Інструктаж учителя.

В аплікаціях можна комбінувати різні природні і штучні матеріали. Наприклад, соломку, стрічки, тасьму, мереживо, нитки, тканину тощо. Соломку для аплікації потрібно підготувати заздалегідь.

Розгорніть альбом-посібник на с. 29 і виготовте аплікацію „Солом’яний Колобок“. Послідовність виконання

1. Підготовлену соломку змасти клеєм, окремі її смужки приклей на цупкий папір щільно одна до одної та висуши (фото 1)

2. Зі зворотного боку заготовки циркулем намалюй коло (фото 2)

3. Виріж круг-заготовку (фото 3)

4.  Зроби личко Колобку: приклей очка, ротик та чубчик (фото 4). Наклей його на середину аркуша картону.

5. Доповни аплікацію матеріалами (тканиною, стрічкою, тасьмою, фіранками)

Або  Робота за підручником (с. 70)

1. На картоні зробіть аплікацію — пейзаж. (Хатку, доріжку, дерева тощо.)

2. Виріжте шаблон Колобка з картону.

3. Наклейте підготовлену соломку на картон.

4. Покладіть зверху шаблон та обведіть олівцем.

5. Виріжте Колобка із соломки на дощечці-підставці.

6. Наклейте Колобка на основу.

7. Прикрасьте композицію.

2) Повторення правил безпеки під час роботи.

1. Усі матеріали мають зберігатися в окремих коробочках.

2. Не можна вставати зі своїх місць.

3. Не можна куштувати природні та штучні матеріали.

4. Не можна брати дрібні матеріали для роботи до рота.

5. Після роботи потрібно прибрати робоче місце.

IV. Самостійна практична робота учнів

V. Виставка та оцінювання робіт учнів

— Подивіться, які гарні у вас роботи!

— Сьогодні ви на славу потрудилися. У вас усе вийшло завдяки вашому терпінню, увазі та вмінню співпрацювати одне з одним.

VІ. Підведення підсумку уроку

— Чи сподобався вам урок?

— Про що нове ви дізналися на уроці?

— Чого навчилися?

— Що таке мозаїка? Як її виготовляють?

zip
Додано
31 жовтня 2018
Переглядів
2947
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку