Пропоную інтегрований урок (природознавство,математика, трудове навчання) для 3 класу. На даному уроці учні мали змогу поглибити знання з теми корисні копалини, закріпити вміння додавати і віднімати сотнями і познайомилися з створенням обємної композиції з піску.
Відкритий інтегрований урок з природознавства,
математики і трудового навчання
Тема. Корисні копалини та їх використання у господарській діяльності. Додавання і віднімання сотнями. Створення композиції з піску в техніці «Санд»
Мета. Формування ключових компетентностей:
Предметні компетентності:
Обладнання: Картки із буквами, картки із цифрами, картки з прикладами, плакат “Корисні копалини», пісок кольоровий, об’ємна посудина, лійка, дерев’яна палочка.
Хід уроку
1.Організаційний момент
Всі візьмемося за руки,
Веселіше стане нам!
Бо у класі всі ми друзі,
Усмішки даруєм вам!
1.1. Вправа «Криголам»
- Наш урок повинен бути:
У-урожайним
Р-розвивальним
О-організованим
К-класним
2. Хвилинка фенологічних спостережень
- За даними Гідрометцентру на сьогоднішній день в Мар’янівському НВК очікується такий прогноз погоди, а саме безхмарне небо на уроці, сильний вітер від піднятих рук та глибоких знань, температура плюс 10-12 балів, опади у вигляді великої кількості емоцій.
- Нашим гостям ми бажаємо: нехай проблеми та незгоди не роблять вам в житті погоди.
- Але це, звичайно, жартівливий прогноз.
- А насправді сьогодні у нашому селі спостерігається така погода …
(Синоптик показують погоду на календарі)
- Діти, запишіть погоду у календар спостережень
3.Актуалізація опорних знань учнів
3.1.Повідомлення теми і мети уроку
- Тему сьогоднішнього уроку дізнаєтесь, якщо розв’яжете приклади і розшифруєте слова.
- Ділимося на дві групи, розв’язуємо приклади, шукаємо відповіді і складаємо слово.
К |
л |
о |
п |
а |
и |
и |
н |
200 |
600 |
300 |
400 |
500 |
700 |
900 |
800 |
500-100=400
300+300=600
800-100=700
100+100=200
500-200=300
600-100=500
900-100=800
400+500=900
-Діти, а що таке копалини?
-Це гірські породи їх викопують із землі.
- Які копалини ви знаєте?
- Отже, ми сьогодні будемо говорити про корисні копалини і їх використання у господарській діяльності людини.
3.2.Слово вчителя
- З давніх – давен людина навчилася використовувати різноманітні багатства, які лежать на поверхні землі, або в її надрах.
- Місця, де залягають ці корисні копалини, називають родовищами. Родовища порід залягають у надрах землі на різній глибині. Щоб добути ті, які знаходяться неглибоко під землею, риють великі ями-карєри. А щоб добути, ті які сховані глибоко під землею, будують шахти, бурять свердлови
-Хто ж допомагає знаходити місця з корисними копалинами? Пошукам корисних копалин займаються геологи. Їх ще називають розвідниками земних глибин. Це ті люди, які вивчають з чого складається наша планета. «Гео» – грецькою мовою означає «земля». А «логос» – наука. Геологія – наука про землю.
3.3. Ознайомлення з корисними копалинами
в |
н |
с |
п |
у |
а |
і |
а |
г |
ф |
к |
і |
л |
о |
т |
л |
с |
ь |
л |
я |
і |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
2 |
5 |
3 |
3 |
5 |
2 |
5 |
4 |
4 |
3 |
3 |
5 |
6 |
7 |
4 |
Камяне вугілля використовують як паливо на електростанціях, заводах , у побуті. За його допомогою виготовляють ліки, парфуми та інші речовини. В Україні значні поклади кам’яного вугілля є в Донецькій області.
Нафта.Коли люди починаютоь замислюватися, скільки всього зроблено з нафти, їх вражає просторість спектру застосування цієї маслянистої субстанції. Здавалося б, залив бензин в бак автомобіля, купив моторне масло - цим і обмежується сфера її використання. Але багато повсякденних речей: губна помада, нейлонові панчохи і навіть таблетка аспірину - зроблені з нафти. Нафтопродукти в безлічі знаходяться на кухні у вигляді пластикового посуду та меблів, в дитячій - в якості пупсів, кубиків та інших іграшок. Нафта входить до складу поліестеру з якого шиють сукні і блузки, а також підкладки для курток. Одяг з поліестеру не мнеться і відрізняється довговічністю, як і нейлонові колготки.
Кам’яна сіль видобувається з родовищ. Використовується в харчовій промисловості як приправа та в якості консерванту. Сіль необгрунтовано вважається шкідливим продуктом її навіть називають “ білою смертю ”. Як показують останні дослідження , це помилка . Насправді , кам‘яна сіль є природним мінералом , незамінним для людського організму . Вона застосовується в лікуванні захворювань опорно – рухового апарату, хвороб дихальних шляхів, знищує хвороботворні мікроби та очищувальні властивості.
3.4Фізкультхвилинка
Пісок. Це універсальний матеріал, який знаходить застосування і для очистки, і як компонент для виробництва деяких матеріалів, його використовують також в дорожньому будівництві та ландшафтному дизайні. З піску роблять не тільки цеглу та бетон, за допомогою піску з'являється також і скло.
3.5. Робота з картками
- Діти, а у нашій місцевості є корисні копалини?
(Відповіді дітей)
-А зараз ми з вами створимо об’ємну композицію з піску в техніці «Санд».
- Для цього нам знадобиться:
- кольоровий пісок;
- об’ємна скляна форма;
- клей ПВА;
- дерев’яна паличка;
-лійка.
Інструкція зі створення композиції.
4.Підсумок уроку
- Ми з вами познайомилися з деякими корисними копалинами і знаємо, що в житті людини вони відіграють велике значення.
З кожним роком людство збільшує їх використання.
Багата в нас природа, неповторна її краса. Щоб вона приносила нам радість, щоб багатство її множилося для майбутніх поколінь. Треба оберігати її і дбати про неї.
4.1. Рефлексія «Рефлексивне коло»
(Діти стають у коло і беруться за руки, відповідають на питання вчителя)
5.Оцінювання учнів
6.Домашнє завдання
Творча робота
-Ви знаєте, що корисні копалини з часом вичерпуються.
Запропонуйте шляхи збереження корисних копалин.