Інтегрований урок для 3 класу

Про матеріал

Пропоную інтегрований урок (природознавство,математика, трудове навчання) для 3 класу. На даному уроці учні мали змогу поглибити знання з теми корисні копалини, закріпити вміння додавати і віднімати сотнями і познайомилися з створенням обємної композиції з піску.

Перегляд файлу

Відкритий  інтегрований урок з природознавства,

математики і трудового навчання

Тема. Корисні копалини та їх використання у господарській діяльності. Додавання і віднімання сотнями. Створення композиції з піску в техніці «Санд»

Мета. Формування ключових компетентностей:

  • вміння вчитися – організація свого робочого місця, визначення мети і планування своїх дій;
  • загальнокультурної – має уявлення про природні ресурси, 
  • соціальної – формувати уміння взаємодіяти у групі, парах;
  • здоровязбережувальної – має уявлення про зв’язки організму з природою, свідомо ставитися до власного здоровя,
  • громадянська – усвідомлює свою приналежність до  соціально-культурного середовища;
  • інформаційно-комунікативна – вміє використовувати інформацію з різних джерел.

Предметні компетентності:

  • навчальна-закріпити вміння виконувати додавання і віднімання сотнями, визначати корисні копалини та їх застосування,
  • розвивальна- розвивати логічне мислення, обчислювальні навички, вміння узагальнювати,
  • виховна- виховувати бережливе ставлення до корисних копалин, економно їх використовувати.

Обладнання: Картки із буквами, картки із цифрами, картки з прикладами, плакат “Корисні копалини», пісок кольоровий, об’ємна посудина, лійка, дерев’яна палочка.

                                           Хід уроку

1.Організаційний момент

Всі візьмемося за руки,

                                        Веселіше стане нам!

Бо  у класі всі ми друзі,

Усмішки даруєм вам!

1.1. Вправа «Криголам»

- Наш урок повинен бути:

У-урожайним

Р-розвивальним

О-організованим

К-класним

2. Хвилинка фенологічних спостережень

- За даними Гідрометцентру на сьогоднішній день в Мар’янівському НВК очікується такий прогноз погоди, а саме безхмарне небо на уроці, сильний вітер від піднятих рук та глибоких знань, температура плюс 10-12 балів, опади у вигляді великої кількості емоцій.

- Нашим гостям ми бажаємо: нехай проблеми та незгоди не роблять вам в житті погоди.

- Але це, звичайно, жартівливий прогноз.

- А насправді сьогодні у нашому селі спостерігається така погода …

(Синоптик показують погоду на календарі)

- Діти, запишіть погоду у календар спостережень

3.Актуалізація опорних знань учнів

3.1.Повідомлення теми і мети уроку

- Тему сьогоднішнього уроку дізнаєтесь, якщо  розв’яжете приклади і  розшифруєте слова.

- Ділимося на дві групи, розв’язуємо приклади, шукаємо відповіді і складаємо слово.

 

К

л

о

п

а

и

и

н

200

600

300

400

500

700

900

800

 

500-100=400

300+300=600

800-100=700

100+100=200

500-200=300

600-100=500

900-100=800

400+500=900

-Діти, а що таке копалини?

-Це гірські породи їх викопують із землі.

- Які копалини ви знаєте?

- Отже, ми сьогодні будемо говорити про корисні копалини і їх використання у господарській діяльності людини.

3.2.Слово вчителя

- З давніх – давен людина навчилася використовувати різноманітні багатства, які лежать на поверхні землі, або в її надрах.

- Місця, де залягають ці корисні копалини, називають родовищами. Родовища порід залягають у надрах землі на різній глибині. Щоб добути ті, які знаходяться неглибоко під землею, риють великі ями-карєри. А щоб добути, ті які сховані глибоко під землею, будують шахти, бурять свердлови

 

-Хто ж допомагає знаходити місця з корисними копалинами? Пошукам корисних копалин займаються геологи. Їх ще називають розвідниками земних глибин. Це ті люди, які вивчають з чого складається наша планета. «Гео» – грецькою мовою означає «земля». А «логос» – наука. Геологія – наука про землю.

3.3. Ознайомлення з корисними копалинами

в

н

с

п

у

а

і

а

г

ф

к

і

л

о

т

л

с

ь

л

я

і

1

1

1

1

2

2

2

5

3

3

5

2

5

4

4

3

3

5

6

7

4

     Камяне вугілля використовують як паливо на електростанціях, заводах , у побуті. За його допомогою виготовляють ліки, парфуми та інші речовини. В Україні значні поклади кам’яного вугілля є в Донецькій області.

     Нафта.Коли люди починаютоь замислюватися, скільки всього зроблено з нафти, їх вражає просторість спектру застосування цієї маслянистої субстанції. Здавалося б, залив бензин в бак автомобіля, купив моторне масло - цим і обмежується сфера її використання. Але багато повсякденних  речей: губна помада, нейлонові панчохи і навіть таблетка аспірину - зроблені з нафти. Нафтопродукти в безлічі знаходяться на кухні у вигляді пластикового посуду та меблів, в дитячій - в якості пупсів,  кубиків та інших іграшок. Нафта входить до складу поліестеру з якого шиють сукні  і блузки, а також підкладки  для курток. Одяг з поліестеру не мнеться і відрізняється довговічністю, як і нейлонові колготки.

            Кам’яна сіль видобувається з родовищ. Використовується в харчовій промисловості як приправа та в якості консерванту. Сіль необгрунтовано вважається шкідливим продуктом її навіть називають “ білою смертю ”. Як показують останні дослідження , це помилка . Насправді , кам‘яна сіль є природним мінералом , незамінним для людського організму . Вона застосовується в лікуванні захворювань опорно – рухового апарату, хвороб дихальних шляхів, знищує хвороботворні мікроби та  очищувальні  властивості.

3.4Фізкультхвилинка

           Пісок. Це універсальний матеріал, який знаходить застосування і для очистки, і як компонент для виробництва деяких матеріалів, його використовують також в дорожньому будівництві та ландшафтному дизайні. З піску роблять не тільки цеглу та бетон, за допомогою піску з'являється також і скло.

3.5. Робота з картками

- Діти, а у нашій місцевості є корисні копалини?

(Відповіді дітей)

-А зараз ми з вами створимо об’ємну композицію з піску в техніці «Санд».

- Для цього нам знадобиться:

- кольоровий пісок;

- обємна скляна форма;

- клей ПВА;

- деревяна паличка;

-лійка.

Інструкція зі створення композиції.

4.Підсумок уроку

- Ми з вами познайомилися з деякими корисними копалинами і знаємо, що в житті людини вони відіграють велике значення.

З кожним роком людство збільшує їх використання.

  Багата в нас природа, неповторна її краса. Щоб вона приносила нам радість, щоб багатство її множилося для майбутніх поколінь. Треба оберігати її і дбати про неї.

4.1. Рефлексія «Рефлексивне коло»

(Діти стають у коло і беруться за руки, відповідають на питання вчителя)

  • Розкажіть про свій емоційний стан  під час уроку;
  • Що нового ви дізналися? Чого навчилися?
  • Як ви оцінюєте свою участь на уроці?

5.Оцінювання учнів

6.Домашнє завдання

Творча робота

-Ви знаєте, що корисні копалини з часом вичерпуються.

Запропонуйте шляхи збереження корисних копалин.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
12 листопада 2018
Переглядів
969
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку