МЕТА:
Навчальна дати уявлення про історію розвитку моди і зміні стилів, удосконалювати навички роботи в групах та знаходити спільне рішення
Розвиваюча сприяти розвитку творчого мислення, фантазії, розвивати в учнів уміння та навички, необхідні для вирішення завдань, що зумовлені змістом уроку
Виховна виховувати художній і естетичний смак, творче ставлення до праці, охайність в роботі
ТЕМА: Добір виробу для оздоблення та виду оздоблення
МЕТА:
Навчальна дати уявлення про історію розвитку моди і зміні стилів, удосконалювати навички роботи в групах та знаходити спільне рішення
Розвиваюча сприяти розвитку творчого мислення, фантазії, розвивати в учнів уміння та навички, необхідні для вирішення завдань, що зумовлені змістом уроку
Виховна виховувати художній і естетичний смак, творче ставлення до праці, охайність в роботі;
ОБЛАДНАННЯ презентація, проектор, зразки одягу, серце, зразки оздоблення
Тип уроку: комбінований.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Мотивація навчальної діяльності учнів Доброго ранку, діти. До нас завітали сьогодні гості, давайте з ними привітаємось. Розпочати нашу роботу я хочу з однієї давньої, мудрої притчі: На одній з вуличок средньовічного міста лицар зустрів дідька. Він схопився за меч, щоб убити його. Однак дідько заблагав: "Не вбивай мене. Я виконаю будь-яке твоє бажання ". Задумався лицар: "Славу і багатство я здобуду в чесному бою. Покажи-но мені, краще, найвидатнішого полководця всіх часів і народів ". "Ходімо зі мною". Довго водив лихий лицаря по тісних вуличках міста, поки не підійшов до скромної хатини, де маленький, немічний старий кравець трудився за своїм столом . "Ось найвидатніший полководець всіх часів і народів! ТІЛЬКИ ВІН ЦЬОГО НЕ ЗНАЄ ". Я бажаю вам сьогодні на уроці знайти себе, зуміти реалізувати свої здібності, таланти і , можливо, хтось із вас на сьогоднішому уроці обере майбутньою професією, зробить свій вибір. Сьогодні ми з вами продовжимо розмову про способи оздоблення одягу. Але спочатку давайте згадаємо трохи історії.
|
|
|||
Здавна, у кам’яному віці, коли людина тільки починала виготовляти одяг, вона прагнула бути індивідуальною, підкреслювати свій характер, інтерес. Тоді люди носили звірині шкури або одяг, зшитий з них, такий одяг і одягом - в нашому розумінні можна назвати досить умовно. Чи була тоді мода - наприклад,на вовчі шкури, або більш вишукані леопардові? Цього ми не знаємо. Первісні прикраси виготовлялися з найрізноманітніших матеріалів: кісток тварин і птахів, іклів і бивнів тварин, , сушених плодів і ягід, пір'я, коралів, перлів, металів. |
|
|||
Основним елементом найдавнішої одягу греків є чотирикутний вовняний плат. Його обертали навколо тіла і прихоплювали на плечах шпильками. Такий одяг створювався без крою та шиття. Цей принцип став відкриттям давньогрецької культури. |
|
|||
Основним принципом моди того часу - підкреслення подовжених і загострених форм. Краї одягу виконуються у вигляді зубців, тонка зашнурована талія, спрямований вгору головний убір, взуття з вузькими довгими носами, довгі шлейфи, досягають іноді п'ятиметрової довжини |
|
|||
Ренесанс Мода Ренесансу зародилася в Італії - колиски епохи Відродження. Для цього стилю характерна монументальність фігури. Мода ренесансу, перш за все була багатою. І це багатство виявлялося не тільки в дорогих тканинах і візерунках, але також і в оформленні рукавів. Чоловічий костюм був стилізований під костюм лицаря. |
|
|||
Барокко Одяг стилю бароко характеризувалася складністю і багатошаровістю. Одяг рясно прикрашалися мереживами і стрічками. Костюм стає дуже складним, декоративним. Він переповнений мереживами, шнурами, вишивками, стрічками і різними іншими обробками |
|
|||
Рококо Це був період, коли масове виробництво одягу та спеціалізована торгівля модними аксесуарами набувають великого розмаху. «Рококо» означає «прикраса у формі раковини». Кольорові оборки по краях одягу, витончено виткані квітами шовкові тканини або важка парча, сусідять з повітряними бантами та мереживні манжети укорочених рукавів. |
|
|||
Класицизм Жіноча мода прийняла культ античності майже беззастережно. Оголюється декольте. Новий стиль характеризується строгістю ліній, чіткістю пропорцій, простотою форм. |
|
|||
Ампір Переважно, носили довгі гладкі сукні з високою талією, переважно білого кольору, з вишивкою кольоровим шовком або витонченої білою гладдю по нижній кромці спідниці. Коштовності у вигляді камей, намиста, кольє викликають великий інтерес. На голові носять очіпки і капелюхи самих різних форм.
|
|
|||
Романтизм талія знову повернулася на своє природне місце - над стегнами - і її почали злегка зашнуровувати. Щоб візуально зменшити талію, стали підкреслювати величину плечей. Для цього рукава сукні робилися дуже широкими зверху і звужувалися до кисті. Одночасно розширювалася внизу спідниця, утворюючи великі складки. |
|
|||
Одяг відображав статок людини. І вже з XVII- XVIII ст. оздоблення одягу займало більшу частину, ніж саме пошиття |
|
|||
|
|
|||
ІV. Повідомлення теми уроку Добір виробу для оздоблення та виду оздоблення |
|
|||
V. Вивчення нового матеріалу На попередньому уроці ми з вами створили творчі групи, мета яких – вивчення історії деяких видів оздоблення одягу зараз ми заслухаємо звіти творчих груп, оцінимо іх зусилля, творчий підхід та вміння застосовувати знання і навички для розв’язання практичних завдань. На земній кулі існують сотні тисяч видів рослин. Почесне місце серед них посідають квіти. Квіти – найбільш скромна і красива прикраса нашого життя. Дуже прикро, але живі квіти недовговічні, тому люди творять дива. Вони навчились виготовляти штучні квіти які дуже часто використовують як в оздоблення житла так і в оздобленні одягу. Тож заслухаємо групу яка досліджувала виготовлення штучних квітів зі стрічок Виступ першої групи На сучасному етапі штучні квіти на одязі надають виробу особистого шарму, виразності і неповторності. Оздоблення одягу штучними квітами бере початок із давніх-давен. Шлях розвитку штучних квітів почався з національного віночка до оздоблення зачісок 17-18ст., від зачісок до капелюшків 50-60 рр. Квітами прикрашають не лише оселю, а й одяг, який стає виразним, жіночним, елегантним, індивідуальним. Тому сучасному кравцю необхідно працювати, вдосконалюючи та вивчаючи все нове у світі.
Виготовлення квітів своїми руками – це фантазія, творчість, пошук нових форм, індивідуальність та швидкий результат. Для виготовлення квітів підійде будь-яка тканина. Але взагалі використовується батист, натуральний чи синтетичний шовк, атлас, оксамит, органза чи капрон. Як правило, це однотонні тканини. Квітка буде мати кращий зовнішній результат, коли при виготовленні її буде використовуватися декілька видів тканини. |
|
|||
Продовжуємо розмову про оздоблення одягу та познайомимось зі звітом другої творчої групи групи яка розповість нам про Оздоблення помпонами. Помпон (фр. pompe - «пишність, урочистість», англ. Pom-pon, pom-pom) - кулясте прикраса з ниток. Помпони можуть бути різних розмірів і кольорів, а також можуть бути зроблені з різних матеріалів, наприклад, бавовни, вовни, паперу та інших. Помпони пришиваються до одягу , взуття та головних уборів , будучи простим і популярним способом декорування одягу , а часто і обробки кінців шнурків , тасьм і т. д. Помпони прикрашають традиційну італійську весільне взуття, турецькі туфлі для танців , парадну взуття грецьких солдатів , а також традиційні шотландські головні убори . Цікавий факт з історії. у військовій формі російської армії 18 століття , помпони вважалися одним із знаків відмінності . За їх кольором можна було відрізнити унтер - офіцера від солдата. У солдатів помпони були одноколірні , а у унтер - офіцерів двоколірні . А французькі моряки використовували помпони на своїх головних уборах зовсім з іншою метою . Раніше в кораблях були тісні приміщення з низькими стелями , і помпон охороняв голову моряка від удару про їх виступи. Зараз корабельні приміщення стали більш просторими , але традиція використання червоного помпона на білих шапочках французьких військових моряків збереглася до цих пір . |
|
|||
Виступ третьої групи Прекрасним матеріалом, з якого можна зробити відмінні поробки, здатні прикрасити не тільки будь-який одяг, але також стати чудовою іграшкою і подарунком, є фетр. Вироби з фетру здатні досить довго зберігати свій зовнішній привабливий вигляд. Цей різновид повсті навіть не мнеться. найбільшою популярністю користуються квіти з фетру, оскільки при якісній роботі вони відрізняються від живих хіба що відсутністю приємного аромату. Квіти з фетру можна поставити у вазу, якщо до них додатково приробити жорсткі стебельця. Крім цього, вони чудово виглядають в якості прикрас на волоссі, а також можуть виконувати роль брошки на стильному сукню або який-небудь інший одязі.
|
|
|||
Виступ четвертої групи Китиці – це жмуток ниток, шнурів, т. д. скріплених в одне ціле. Китиці , можуть являти собою не тільки нашивки на одязі , сорочках , светрах , сукнях , а й замінювати краватку чи метелика , прикрасити пояс або навіть з'явитися в якості сережок у вухах або декоративною ручкою на сумках .. історія виникнення цього виду оздоблення для одягу сягає в далеке минуле. Китиці виникли тисячі років тому і протягом всієї їхньої історії були символом високо положення в суспільстві: як в армії , так і в релігійному світі. У 16 -му і 17 - му століттях в декоративному мистецтві Франції був справжній бум на китиці : прикрашені в ручну , вони уособлювали собою багатство і влада . Не було жодного палацу без інтер'єру з шовковими китицями , звисаючими з парчевих штор і оксамитових подушок. Зараз час глобальної нестабільності і постійних змін , і ми повертаємося до розкоші. Але ми розуміємо цю розкіш як майстерно виконану роботу. Це може бути невелика , але майстерна ручна робота : китиця , яка несе в собі натяк на багатство. Тому в справі прикраси китицями найголовніше це якість : відмінно зроблена китиця, з шовку або шкіри , несе собі справжню розкіш. |
|
|||
Виступ п’ятої групи В’язання – один із стародавніх видів декоративно-прикладного мистецтва. Споконвічне прагнення людини до краси зробило в’язання справжнім мистецтвом. Воно постійно розвивається, збагачується новими ідеями, формами, узорами, композиційними прийомами, сучасними матеріалами. Гачком можна вив’язати різноманітні види одягу для повсякденного життя та для святкових подій. Особливо в’язання гачком дає можливість вив’язувати корисні дрібнички :елементи оздоблення одягу,сувеніри, іграшки, які можуть стати приємними подарунками для друзів та близьких людей. Поєднуючи різні матеріали й способи їх обробки, можна зробити оригінальні аксесуари, доповнення до одягу. Ручне в'язання дозволяє виразити свою індивідуальність, задуманий образ за допомогою вибору фактури ї кольору пряжі, її переплетень, оформлення і фасону виробів. Але все-таки рекомендується виявляти почуття міри, тому що кожна деталь повинна бути значуща і на своєму місці, щоб ваші моделі не виглядали безглуздо або неакуратно виконаними.
Як і будь – яке мистецтво, в’язання розвивається, триває постійний пошук нових технологічних прийомів. Уміння майстерно в’язати приносить справжню насолоду.
|
|
|||
Виступи творчих груп були дуже цікавими і змістовними. Дякуємо їм за це.
VІ. Формування умінь та навичок учнів. Практична робота
Повторення правил тб на картках Гра «Доміно» Заходити у майстерню можна тільки … …з дозволу учителя. Одягнути спецодяг… ….застібнути його на усі ґудзики та зав’язати на усі зав’язки. Непотрібні речі … …слід прибрати. Працювати тільки справними… … інструментами. Використовувати інструменти та технологічне обладнання … …лише за призначенням. Під час роботи … …не розмовляти, не заважати іншим. Робоче місце залишити після роботи … …чистим, інструменти складеними. Про всі нестандартні ситуації (травми, поламка інструментів) … …відразу доповідати учителя для вжиття необхідних заходів
Гра « Модельєр » Тепер уявіть себе модельєрами. Ви підготували зразки готового одягу. Завдання: підібрати вироби до яких можна використати зйомне оздоблення яке підготувала ваша група і пояснить, чому ці і не інші вироби ви вибрали для оздоблення. Ця робота покаже, як ви засвоїли матеріал
Самостійне виконання завдань практичної роботи. Контроль з метою виявлення недоліків у знаннях і вміннях учнів. Поточний інструктаж (індивідуальний, груповий). Підбиття підсумків практичної роботи: Демонстрація робіт; Аналіз недоліків у результатах роботи та шляхи їх усунення; Оцінювання результатів практичної роботи.
|
|
|||
VІІ. Рефлексія У вас на стільцях прикріплені серця 3 кольорів, якщо Вам заняття сподобалося, йдучи з заняття, візьміть і прикріпіть серце червоного кольору, якщо не сподобалося - синього, якщо ви залишилися байдужі - сірого.
|
|
|||
ІХ. Завдання додому Продумати тему для виконання проектної роботи.
|
|
|||
VІІ. Завершення уроку Могут руки людей сделать чудо любое: И по белому полю могут выткать цветы, И по синему небу вышить солнце златое, Чтоб стало побольше на земле красоты. Я возьму в руки нить и простую тряпицу И немножко фантазии и волшебства – И сошью я такое, это вам и не снится Только чтоб жила на земле красота!
Дуже сподіваюся, що те, чому ви сьогодні навчилися на уроці стане в нагоді вам у вашому житті. Не бійтеся творити, тягніться до прекрасного. У вас все вийде! Мені дуже було приємно з вами працювати. Бажаю вам нових відкриттів і творчих успіхів. Спасибі за роботу. Урок закінчено. До побачення.
|
|
|||