Тема: Кінусайга.
Мета: Ознайомити учениць із історією виникнення кінусайга; розвити увагу, уявлення, художній смак, фантазію, пам’ять, творче мислення; виховувати старанність, працелюбність, бережливість та акуратність, охайність; дисциплінованість та культуру праці.
Хід уроку
І. Організаційний момент:
II. Повідомлення теми і мети уроку.
Тема нашого уроку досить цікава. Але давайте ми її вгадаємо за допомогою перших букв з прочитаних мною слів. Кава, інститут, новини, україночка, соло, алфавіт, йога, гол, айфон
Так, тема нашого уроку кінусайга. Це мистецтво придумано багато століть назад.
А зараз ми попрацюємо в групах.
Якщо простий печворк був розповсюджений практично скрізь, то в Японії був винайдений печворк без голки. Маено Такаші зробила це, зовсім недавно в 1987 році. Мета такої творчості була такою ж, як звичайний печворк - прикріпити кудись старі речі. Основний одяг японок традиційно були кімоно, красиві, ніжні на дотик, виготовлені з дорогого шовку. Звичайно, навіть зношені жалко було викинути тому і стали створювати з них шедеври, при вигляді яких дух захоплює. Назвали такий печворк без голки кінусайга.
Незважаючи на те, що цей вид рукоділля виник в Японії, навіть там мало хто з людей цим займається. Причиною цього – велика кропітливість роботи. Картини виконують тільки вручну.
На батьківщині кінусайги, в Японії, ці картини стоять досить дорого, так як кожна картина - ексклюзив, картина створюється довго і ретельно. Навіть підготовка - це дуже тривалий процес. Тому кожен, навіть самий простий сюжет, стає витвіром мистецтва. Але старанність і терпіння у японців в генах
1. Береться пінопласт або пінополістирол.
2.Обрати малюнок.
3. Цей малюнок перенести на пінопласт за допомогою кальки.
4. Кожний фрагмент нумерується. Перевірити, чи співпадають номери на папірці і на пінопласті.
5. Папір розрізати на фрагменти.
6. На пінопласті по всім лініям зробити углублення (канавки). Їх глубина повинна бути 2 мм, а ширина - 1 мм.
7. Паперові фрагменти чим-небудь, наприклад, булавками, закріпити на тканині і обвести з припуском.
8. Вирізати лоскутки и укласти згідно своїм номерам на пінопласт.
9. За допомогою будь якого інструменту края лоскутків заштовхуються в прорізі.
Все. Залишається вставити картину в відповідну рамку.
III. Практична робота
А зараз найцікавіше, починаємо творити. Як ви розумієте вислів Платона «Творцем може бути кожен, якщо у нього є те, що його надихає». (Діти висловлюють свої думки)
А зараз потрібно удосконалити задуманий вами об'єкт за допомогою методів проектування (методом фантазування та комбінування).
Кінусайга вимагає великої наполегливості, уваги і таланту. Ви можете придумати зображення самостійно, а можете взяти готовий шаблон. Але в будь-якому випадку потрібно дотримувати поєднання колірних шкал, точно витримати перехід від світла до тіней, виконати масу дрібних деталей, щоб картина «ожила».
Виконуємо графічну композицію.
Я бажаю всім творчих успіхів.
IV. Закріплення знань та вмінь учнів.
Ну що ж час добігає кінця і я хочу, щоб ви оцінили свою роботу на уроці
Закінчите речення:
V. Підведення підсумків уроку:
- загальна оцінка виконаної роботи:
- виставлення і мотивація балів.