Конспект уроку
з образотворчого мистецтва
(5 клас)
Тема:
«Народна іграшка»
Декоративний розпис
Підготувала
вчитель – дефектолог
Гузь М.І.
Київ 2023
Мета: Відкрити для учениці світ народної іграшки, вчити відчувати зв’язок форми, природного декоративного мистецтва, відчувати почуття гармонії;
сприяти формуванню поваги до праці народних майстрів і розумінню краси декоративно – прикладного мистецтва.
Тип уроку: урок засвоєння нових умінь і навичок.
Обладнання: ілюстрації з зображенням керамічних виробів, готові глиняні іграшки, фарби, ганчірка, олівець.
Хід уроку
Вчитель: Ти готова до уроку?
То ж часу не гаймо
І розпочинаймо!
Щоб помилок уникати
Треба розум розвивати,
Гостре око, слух, терпіння
І тоді прийде уміння
Гра «Що зайве і чому»
Серед предметних малюнків тварин – керамічні фігурки коника і баранця.
Серед предметних малюнків пташок – керамічна пташка – свищик.
Гра «Назви одним словом» + вправа «Закінчи речення»
Коник, баранець і пташка – свищики.
Лялька – це іграшка.
Сьогодні на уроці ми поговоримо про цікавий світ глиняних іграшок. А ще розмалюємо глиняну іграшку у вигляді коника.
Розповідь вчителя з елементами бесіди.
Іграшка – це найкраще, що є у дітей. З ними вони пізнають навколишній світ. Давай поглянемо на ці іграшки (демонстрація іграшок, виготовлених з різних матеріалів).
Які вони чудові! Тут є іграшки з пластмаси, дерева, тканини, скла, гуми та глини.
Глина – дуже поширений, легкодоступний природній матеріал. В людська руках вона дуже «слухняна». З глини виготовляють посуд, іграшки, керамічну мозаїку. Є така професія – гончар. Це майстер, який виготовляє різні вироби з глини. З давніх давен в Україні розвинене гончарство.
Чудернацька іграшка, зроблена із глини
І лунає з неї чудернацький звук
Задумка дорослих, забавка дитини
Свищик – витвір творчих працьовитих рук
Н.М.Опалко
Кожен регіон України має особливі саме для своєї місцевості кольори, якими розфарбовують глиняні вироби. У одних – це поєднання білих та помаранчевих, блакитних та зелених прямих ліній та дуг. У інших – квіти на темному або коричневому тлі; зображення трикутників, ромбів, кружечків у жовто – коричневих кольорах.
Кольорів мало, але кожен з них щось означає. Темно – зелений – рослини, темно – коричневий – земля, жовтий – сонце.
(Демонстрація ілюстрації на підтвердження почутого матеріалу)
Розмалювати іграшку – коника.
Інструктаж: перш ніж розпочати роботу – пригадаймо основні правила розпису:
Вчитель: подумай, якою ти хочеш бачити свою іграшку, які символи зображатимеш на ній і приступай до роботи. (вчитель надає допомогу при виконанні).
Презентація роботи супроводжується коментарями учениці та вчителя.
Підбиття підсумків уроку:
Вчитель: підбиваючи підсумок нашого уроку, скажу, що ти дуже старалась, прикладала чимало зусиль, тому твоя робота вийшла гарною.