Міжпредметні та внутрішньопредметні зв'язки: математика, креслення, образотворче мистецтво, трудове навчання («Технологія виготовлення вишитих виробів»).
Об'єкт праці: закладка для книги.
Тип уроку:формування умінь та навичок учнів (за методом «перевернутий клас»).
Тема уроку. Технологія «ниткової графіки» (ізонитка).
Практична робота. Виготовлення закладки для книги.
Мета уроку:
навчальна: забезпечити: а) засвоєння учнями технології виконання основних елементів техніки ізонитка; б) формування умінь заповнювати основні елементи техніки ізонитка, виготовляти закладку для книги; в) дотримання правил організації робочого місці, санітарно-гігієнічних вимог та правил безпечної праці під час виконання завдань практичної роботи; розвивальна: сприяти розвитку логічного мислення, естетичних смаків учнів;
виховна: сприяти вихованню охайності, наполегливості, закінчувати розпочату роботу.
Методичне оснащення уроку:
матеріально-технічне: комп’ютер, фотоапарат, робочі зошити, картон, робочі коробки (голки, ножиці, лінійка,олівець, циркуль, гумка, скріпки, скотч, клей, нитки муліне або швейні);
дидактичне: комп'ютерна програма Power Point, презентація «Технологія ниткової графіки», картки із завданням на урок, картки «Ізонитка. Технологія заповнення простих фігур», «Ізонитка. Технологія заповнення кіл», схеми для вишивання закладки, взірці виробів, що виготовленні технікою ізонитка.
Міжпредметні та внутрішньопредметні зв’язки: математика, креслення, образотворче мистецтво, трудове навчання («Технологія виготовлення вишитих виробів»).
Об’єкт праці: закладка для книги.
Тип уроку:формування умінь та навичок учнів (за методом «перевернутий клас»).
Хід уроку
1. Організаційний момент (перевірка присутності учнів, готовності їх до уроку, наявність робочого одягу).
2. Виявлення знань та умінь учнів (фронтальне опитування).
1. Які матеріали можна використовувати як основу для виготовлення виробів технікою ізонитка?
2. На основі яких геометричних фігур побудовані схеми/малюнки виробів?
3. Яка кількість точок, парна чи непарна, має бути проставлена по контуру фігури? Чому?
4. Якою має бути довжина відрізків поділу?
5. Як закріплюють нитку на початку та в кінці вишивання?
6. Для чого використовують скріпки?
3. Актуалізація опорних знань учнів.
З якою технікою можна порівняти техніку ізонитка? Чим вони схожі, а чим відрізняються?
4. Мотивація навчальної діяльності.
Застосовуючи свої знання та вміння з вишивання виробів та здобуті знання з опрацювання надісланої вам на електронну пошту інформацію, сьогодні будете виготовляти перший, тренувальний виріб технікою ізонитка.
5. Повідомлення теми уроку.
6. Визначення завдань для учнів на урок.
Учень:
7. Формування умінь та навичок учнів. Практична робота. Виготовлення закладки для книги.
7.1 Аналіз завдань практичної роботи.
1. Дібрати потрібні матеріали та інструменти.
2. Користуючись інструкційною карткою, виготовити закладку для книги.
3. Як «підказку» можна використовувати картки картки «Ізонитка. Технологія заповнення простих фігур», «Ізонитка. Технологія заповнення кіл».
7.2 Забезпечення учнів необхідними інструментами та матеріалами.
7.3 Правила безпечної праці, організація робочого місця та санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання завдань практичної роботи.
7.4 Самостійне виконання учнями завдань практичної роботи.
7.6 Здійснення вчителем поточного інструктажу (індивідуального, групового).
7.8 Підбиття підсумків практичної роботи:
- демонстрація кращих робіт учнів;
- аналіз недоліків у результатах роботи та їх усунення;
- оцінювання результатів роботи.
8. Рефлексія.
8.1 Що нового дізнались на уроці?
8.2 Чому навчились? Яку роботу виконали?
8.3 Які завдання було визначено учням на уроку?
8.4 Порівняти реальні результати із завданнями, які було визначено на урок?
8.5 Що потрібно зробити для того, щоб мати кращі результати роботи?
8.6 Де можна використати набуті знання та вміння.
11. Мотивація оцінок за урок, виставлення їх в журнал, щоденники.
12. Завдання додому.
Обрати тему проекту, написати «Вступну частину» портфоліо, дібрати кілька моделей-аналогів до теми проекту.
13. Прибирання робочого місця.