Конспект уроку з трудового навчання "Пряниковий Будиночок"

Про матеріал
Цікавий урок, під час якого учні не лише навчаться конструювати будиночки, виконають різні завдання, але й дізнаються багато цікавих фактів про свята.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Конспект уроку

з трудового навчання

на тему:

Урок: ПРЯНИЧНЫЙ ДОМИК для взрослых и детей - ведет Анастасия Судьбинина в  Москве - ЧИЛИ ШОКОЛАД

 

 

Урок: ПРЯНИЧНЫЙ ДОМИК для взрослых и детей - ведет Анастасия Судьбинина в  Москве - ЧИЛИ ШОКОЛАД 

Урок: ПРЯНИЧНЫЙ ДОМИК для взрослых и детей - ведет Анастасия Судьбинина в  Москве - ЧИЛИ ШОКОЛАД 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

Вчитель початкових класів:

Перепелюк Олеся Вікторівна

 

 

Тема: Виготовлення будиночків з  паперу та картону. Колективна проектна робота «Пряниковий будиночок»

Мета: продовжити роботу з удосконалення вмінь і навичок роботи з картоном, його складання, виготовлення з нього виробів, прикрашати їх;

 ознайомити з поняттями «конструювання»; розвивати фантазію, творчі здібності, наполегливість, виховувати бажання робити добро.

Обладнання: демонстраційний матеріал — зразки елементів для прикрашання будиночка, картон коричневого кольору, олівець, ножиці, клей ПВА, зразок виробу «Пряниковий будиночок», вироби-подарунки, 8 різних фото учнів цього класу, технологічна карта.

                                                              Хід уроку 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА

Ось знову лунає дзвінок,

Запрошує всіх на урок.

Будемо дружно ми працювати,

Створювати та фантазувати.

                                    Наш девіз: Моя рука ніколи нікому

Ні кривди, ні горя не принесе!

                                             Бо наші ручки для добра!

 

Очікування від уроку:

                                       Вчитель:  Добра казка сьогодні

до нас завітає,

Тож творити добро

кожен день поспішаєм,

Сподіватись на чудо,

Людям радість нести

      Проросте хай у душах

зерно доброти!

 

ІІ. Оголошення теми і мети уроку

Вчитель: Що ми будемо виготовляти, ви дізнаєтесь, коли розгадаєте ребус.

(Відгадування ребуса).

Урок чітка вимова звуку У | Конспект. Логопед

(Відповідь «Будинок»)

 

 

Вчитель: - Ми сьогодні будемо виготовляти за зразком будиночки з картону.

Створення проблемної ситуації.

 

Вчитель:  Який сьогодні день, діти, яке число?

Який святковий день настане невдовзі? Відгадайте загадку, яку для вас підготували учні-учасники 1-ї групи,  і відповісте.

Загадка

 Під подушкою пакунки —
Миколайчика дарунки.
Трішки ще й почне свій лік,
Не старий, а… ( Новий рік!)

 

Сніг, всміхається цей вечір
Я радію й тато.
Несемо ми з ним удвох
Дідуха до хати.
Наш дідух – із жита сніп.
Зв’язаний з обжинків.
Є він в хаті – буде хліб,
Будуть добрі вчинки.

 

Вчитель: Коли це буде? ( На святвечір).

Коли будемо його святкувати? ( 6 січня)

А 7-го січня яке свято? (Різдво).

На це свято люди полюбляють пекти печиво, пряники, можна і, наприклад, у вигляді будиночків.
 

 

ІІІ. Перевірка готовності до уроку , наявності усього необхідного на парті.

  1. Актуалізація набутих знань учнів.

 

  •  Подарунки Миколай вам уже приносив, Новий рік скоро прийде, а далі яке велике свято будуть відмічати християни? (Різдво)
  • Якого числа ми будемо його святкувати? (7 січня)

 

Ялинка, подарунки, Новий рік, Різдво, святий Миколай

Про ці Новорічні атрибути розкажуть нам представники 1 групи:

 

- Святкова ялинка насправді є атрибутом саме Різдва, а не Нового Року. Зірка на верхівці дерева — це не просто прикраса а Віфлеємська зоря. Західна традиція класти подарунки дітям на Різдво у панчохи перед комином — теж мала б бути близькою по духу українцям.  Адже вона бере свою історію не від Санти, а від святого Миколая — який є дуже шанованим у нашій країні.

За легендою, він допоміг родині, у якій батько хотів видати заміж своїх доньок за чужих людей, аби врятувати їх від бідності. 

Святий Миколай підкинув їм через комин три мішечки з монетами, які впали прямісінько у панчохи, що сушились причепленими під комином..

 

  • Святого Миколая не можна прирівнювати до Санта Клауса чи Діда Мороза. Адже два останніх — це персонажі, що символізують дух Нового Року. Святий Миколай же до цього відношення не має.

 

Святий Миколай відрізняється також і тим, що на відміну від новорічних “дідусів”, він є справжнім святим, який своїм життям та благородними вчинками, заслужив такий почесний титул

Сподіваємось, кожен надихнеться вчинками святого, та сам хоча б на один день стане “Миколаєм” для того, хто цього потребує.

 

  1. Фізкультхвилинка.

(Учасники 2-ї групи підготували і діти за ними повторюють).

 

Вчитель: Учасники 2-ї групи допоможуть вам відпочити під фізкультхвилинку.

 

 

Назви професії людей, пов’язані з проектуванням, конструюванням і обслуговуванням технічних конструкцій.( інженер – конструктор, архітектор кресляр, будівельник.

 

– Перш, ніж виготовляти якийсь виріб, конструювати машини або будувати будинки, їх зображують у кресленнях, ескізах, схемах

— Конструювання — процес створення конструктором проекту певного об’єкта, що полягає у визначенні форми, розмірів, взаємного розташування та параметрів частин й елементів конструкції об’єкта, його складових, способу їхнього з’єднання, вибору матеріалів для окремих елементів та розроблення конструкторської документації.

 

Конструювання передбачає свідоме та цілеспрямоване втілення винаходів, ідей та принципів, виконання розрахунків на основі знань з прикладних наук, креслень та інших дій, спрямованих на забезпечення заданих характеристик.

 

ІV. Розгляд зразка виробу. Технологія виготовлення.

 

1.Виготовлення вчителем зразка виробу, пояснення.

 

2. Гра «Збери послідовність». (Діти на дошці складають по черзі малюнки послідовності виконнання виробу).

 

1. Підготуйте на картоні розгортку будиночка

2. Виріжте по суцільній лінії.

3.Зігніть по суцільнім лініям та створіть будиночок.

4.Намажте клеєм місця для склеювання , сформуйте та склейте будиночок.

5.Наклейте на будиночок повздовж смужку двостороннього скотчу.

Дах будиночка залиште відкритим.

 

5. Виберіть із запропонованого списку добру справу, напишіть її на аркуші( або сформулюйте свою)

6,Розфарбуйте аркуш.

7.Скрутіть аркуш і помістіть через дах у будиночок.

8.Зніміть захисну смужку на скотчі. Будиночок приклейте на дошку.

 

4.Повторення правил безпеки під час роботи.

(Учні з 3-ї групи нагадують усім правила безпечної роботи з ножицями та клеєм).

 

 

1.На робочому місці дотримуйте чистоти і порядку.

2.Починайте роботу тільки з дозволу учителя і лише після інструктажу.

3. Зберігайте ножиці у спеціально відведеному для цього місці.

4. Не тримайте ножиці лезами вгору.

5. Не користуйтеся ножицями під час ходьби класом.

6. Не заважайте товаришам, коли вони вирізають деталі ножицями.

7. Передавайте ножиці товаришам кільцями вперед.

8. Під час різання тримайте матеріал таким чином, щоб лезами ножиць не поранити руку.

9. Клеєм користуйтеся так, щоб він не потрапив до очей. Брудні від клею руки під час роботи витирайте серветкою. Після завершення роботи вимийте їх ретельно з милом і витріть рушничком.

 

5.Практична робота.

 

6.Демонстрація робіт.

 

 

 

 

V.Підсумок уроку. Рефлексія.



Чи справдились ваші очікування?

Який етап уроку найбільше  сподобався?

Що для вас було складним?

Ви усі добре попрацювали!

 

 

doc
До підручника
Трудове навчання 4 клас (Роговська Л. І.)
Додано
26 грудня 2021
Переглядів
2032
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку