Завдання проєкту:організувати пошукову роботу та удосконалити вміння діяти самостійно і в команді, зацікавити учнів вивченням історії розвитку ляльки-мотанки, виховувати любов і повагу до культурних традицій свого народу та країни.
Проєкт «Лялька-мотанка –саморобна дитяча народна іграшка»Члени проекту. Учні 4-го класу. Вчитель трудового навчання. Ключове питання проекту: Мотанка – оберіг чи іграшка?
Номер слайду 3
Мета проєкту: Ознайомити учнів з історією виникнення ляльки- мотанки;Ознайомити з видами мотанок та матеріалами, з яких їх виготовляли;Сформувати уявлення про способи виготовлення ляльки;Стимулювати розвиток ініціативності, самостійності;Сприяти розвитку творчої активності, навичок самоосвітньої діяльностіВиховувати любов та повагу до культурних традицій свого народу та країни
Номер слайду 4
Завдання проєкту: Організувати пошукову роботу та удосконалити вміння діяти самостійно і працювати в команді;Розширити знання про призначення мотанки;Зацікавити учнів вивченням історії розвитку ляльки-мотанки;Сприяти осмисленню учнями значення ляльки-мотанки в житті людини;Виробити духовну потребу берегти мотанку як сімейний оберіг
Номер слайду 5
Очікувані результати: В учнів сформуються уміння і навички практичного застосування набутих знань у процесі пошукової діяльності Зміниться ставлення до української народної іграшки-мотанки Зросте інтерес до вивчення історії виникнення й розвитку ляльки-мотанки; Діти навчаться виготовляти мотанку власними руками Розкриється творчий потенціал учнів
Номер слайду 6
Очік. Способи реалізації завдань: Збирання інформації в бібліотеках, періодичній пресі, через Інтернет; Створення презентацій;Виготовлення мотанок
Номер слайду 7
Етапи проєктуІ етап – підготовчий формування груп:“Історики”“Народознавці”“Дослідники”Визначення джерел інформаціїІІ етап – практичний. Самоостійна пошукова робота учнів;Обговорення в групах;Збирання матеріалу та його опрацювання;Створення презентаціїІІІ етап – заключний Виготовлення мотанки на уроці трудового навчання
Номер слайду 8
Група “Історики” з’ясовує: Коли виникли ляльки- мотанки?Чому вона так називається?З чого виготовляли ляльки-мотанки?
Номер слайду 9
Група “Народознавці” з’ясовує : У що вдягали ляльку- мотанку?Чому мотанка виготовлялася без обличчя?Що було замість обличчя?
Номер слайду 10
Група “Дослідники” з’ясовує : Які є види ляльок-мотанок?Чому лялька-мотанка є родинним оберегом?
Створення ляльки-мотанки із ниток. Моя лялька-мотанка ниточкою змотана. Оберіг мій на земліТалісман мені в житті.
Номер слайду 13
Використані джерела:1. Лялька-мотанка-берегиня.-[Електронний ресурс].- Режим доступу: www.svit-rosy.net.ua/lyalka-motanka-bereginya-rodu/ 2. Лялька-мотанка-захисниця.-[Електронний ресурс].- Режим доступу: http://motanka.in.ua/view_cat.php?category=lyalka-motank 3. Народна лялька-мотанка – оберіг наших душ.-[Електронний ресурс].- Режим доступу: http://sumno.com/article/narodna-lyalka-motanka-oberig-nashyh-dush/4. Найден О. Народна іграшка:традиції,образні особливості // Позакласний час. – 2009.