Тема:
В.Симоненко «Цар Плаксій та Лоскотон». Різні життєві позиції
царя Плаксія і Лоскотона. Казкова Історія і сучасне життя.
Мета:
- продовжити опрацьовувати ідейно-художній зміст літературної
казки В.Симоненка;
- вчити охарактеризовувати образи твору як антагоністичні;
- прослідкувати різні життєві позиції царя Плаксія і Лоскотона
(песимістичну й оптимістичну);
Тип уроку: комбінований
Перебіг уроку
І. Забезпечення емоційної готовності до уроку (обмін щирими усмішками із сусідом по парті).
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Ключ:
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
- |
- |
+ |
- |
- |
+ |
+ |
(Роботи оцінюються шляхом взаємоперевірки)
ІІІ. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Запис у зошитах теми:
«Різні життєві позиції героїв казки В.Симоненка «Цар Плаксій та Лоскотон»
ІV. Основний зміст уроку
Краще терпіти нужду і
бути веселим, ніж жити
в розкошах, не знаючи
почуття радості.
Епіктет
Від чого залежить гарний настрій людини, її емоційний стан? Під впливом яких чинників він твориться?
Коли ми посміхаємося, усе довкола здається нам своєрідним, піднесеним. Кажуть, що сміх – це здоров’я.
Саме добрий сміх не ображає, а виліковує людину.
Ми продовжуємо працювати над казкою В.Симоненка «Цар Плаксій та Лоскотон».
володар Плаксограда;
жадність, підступність;
ледар;
жорстокість
Цар Плаксій гнобитель, тиран;
ненависть до Лоскотона і людей
боязливість
хитрість, хвастовство
2.3. Цитатна характеристика.
2.4. Аналіз образу Лоскотона. Бесіда за питаннями.
- Яким чином Лоскотон протиставляється царю?
- У чому виявилася доброта героя і його гуманне ставлення до дітей?
- Про що свідчить портрет героя? Як він його характеризує?
- Як дядько Лоскотон намагався протистояти Сльозолиям?
- Як люди ставилися до того, хто розповсюджував серед них сміх?
- У чому була сила героя?
- Що сталося з тираном, його сім’єю та прибічниками наприкінці твору?
2.5. Складання інформаційного грона до образу.
щирість, доброта;
гуморист, балагур;
Дядько Лоскотон безкорисливий;
справедливий;
сміливий;
волелюбний;
любить дітей, простий люд.
2.6. Робота над поняттями оптиміст і песиміст (пояснення лексичного значення слів, наведення прикладів)
- Чи були у вашому житті випадки, коли оптимізм допоміг подолати неприємності.
2.7 «Мікрофон»: запропонувати шляхи боротьби із Плаксіями.
2.8. Рубрика «Дослідник»
А) Утворити антонімічні пари слів, які характеризують героїв (робота в парах)
Плаксій Лоскотон
сльози сміх
зло добро
сум радість
жорстокість доброта
страх сміливість
Б) Знайти в казці пари рим.
2.9. Робота з теорії літератури (поняття «порівняння» як художній засіб). Робота з підручником (с.99)
V. Виразне читання уривків казки.
VІ. Підсумок уроку (визначення ідеї казки, робота над епіграфом уроку)
VІІ. Оголошення результатів навчальної діяльності.
VІІІ. Домашнє завдання.
Намалювати ілюстрацію до казки або написати твір-перевтілення «Я – посмішка»
ЗНОБ-НОВГОРОДСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ
ЗНОБ-НОВГОРОДСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
СЕРЕДИНО-БУДСЬКОГО РАЙОНУ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
В.Симоненко. «Цар Плаксій
та Лоскотон». Різні життєві позиції царя Плаксія і Лоскотона.
Казкова історія і сучасне життя.
5 клас