Конспект уроку з української літератури для 6-го класу на тему "Неповторний світ дитинства в поезіях Лесі Українки. «Як дитиною, бувало», «Мрії»"

Про матеріал

Запропонована розробка уроку допоможе поглибити знання учнів про життєвий і творчий шлях Лесі Українки;

ознайомити з поезією про дитинство, розкрити образ сильної духом дівчинки;

розвивати навички виразного читання та аналізу художніх засобів поетичних

творів; виховувати почуття патріотизму, приналежності до свого роду творчості

Лесі Українки та свого родоводу.

Перегляд файлу

Тема: Неповторний світ дитинства в поезіях Лесі Українки. «Як дитиною, бувало», «Мрії». (6 клас)

Мета: поглибити знання учнів про життєвий і творчий шлях Лесі Українки; ознайомити з поезією про дитинство, розкрити образ сильної духом дівчинки; розвивати  навички виразного читання  та  аналізу  художніх засобів поетичних творів; виховувати почуття  патріотизму, приналежності до свого роду  творчості

Лесі Українки та свого родоводу

Тип уроку: засвоєння нових знань

Українознавчий компонент : Моя родина, мій рід. Я спадкоємець та продовжувач родових традицій; 

Моя держава – Україна.  Українське  лицарство. Тип уроку: вивчення нового матеріалу Форми роботи: фронтальна, групова. 

Методи та прийоми: бесіда, рефлексія, метод «Сенкан» Очікувані результати:

Після цього уроку учні зможуть 

Поглибити свої знання про життєвий і творчий шлях Лесі Українки; аналізувати поезію та визначати художні засоби; уміти складати власний родовід; розповідати про українське  лицарство

Обладнання: портрет поетеси, виставка творів поетеси, ілюстрований матеріал, виставка фотографій.

Епіграф    Я була малою горда, -

          Щоб не плакать, я сміялась

Хід уроку

І. Забезпечення емоційної готовності до уроку  Усне малювання.

Чи часто ви мрієте? Закривши очі спробуйте поринути в свої мрії. Які кольори в них переважають? Про що це говорить?

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів 

                Учені неодноразово стверджують, що характер людини формується в ранньому дитинстві. На розвиток і становлення особистості впливають рідні, які нас оточують. Кожна українська родина утворює цілісність України. Сьогодні ми познайомимося з легендарною українською поетесою, яка стала взірцем

нашої нації.

ІІІ. Оголошення теми й мети уроку  

 Гідною продовжувачкою Т. Г. Шевченка в літературі та житті стала Леся Українка. Її життя – гідний приклад мужності, відваги, стійкості в боротьбі з життєвими негараздами та з самим собою.

Звернення до епіграфа уроку:

-         Як ви  розумієте ці рядочки?

-         Чому дівчині хотілося плакати?

IV. Формування і вдосконалення вмінь та навичок

Учитель.

Для  батьків немає нічого дорожчого за власну дитину. Це вічна істина, бо сенс життя людського в тому, щоб повторити себе в новій людині, піднести її на вищий ступінь розумового, морального і естетичного розвитку. Народна мудрість говорить: «Той, хто творить розумну, добру, мужню особистість – найвміліший майстер». Для Лесі Українки – це родина Косачів-Драгоманових, які по-справжньому любили своїх дітей, виховуючи в них гідність і порядність, любов і повагу, чуйність і доброзичливість…

1.     Знайомство з  родоводом Лесі Українки

Евристична бесіда

1.                      Діти, що ви можете сказати про близьких родичів Лесі?

2.                      Про що це свідчить? З якої родини походила дівчина?

3.                      Як це вплинуло на її життя в майбутньому?

4.                      Чи знайомі ви з власним родоводом? Звідки походять ваші корені?  

Поезію «Мрії» Леся Українка створила у 26-річному віці. Спогади про дитинство були настільки сильними, що знайшли своє відображення у рядочках вірша. Материнські, батьківські почуття важко передати словами. Їхню любов можна лише відчути. Твердістю духу, величною мрією, вірою і оптимізмом, життєрадісністю віє від рядків її творів. Хочете в цьому переконатись?  Виразне читання поезії «Мрії»

Словникова робота( робота з підручником) Евристична бесіда

- Що ви знаєте про вік  «лицарства»?

Повідомлення учнів про  лицарів    Слово вчителя

                Часи змінюються, змінюються  разом із ними й лицарі. «Лицарський» - благородний, шляхетний, галантний, витончений і чемний. Держава твориться перемогами. Перемога – змога долати перешкоди під час ладотворення. Чи можете ви  пригадати українських переможців?

Повідомлення учнів про козаків.

Діти, спробуймо виконати наступну вправу «Створення сенкану».

Якими мають бути справжні захисники  рідного краю?  Захисник мужній, відчайдушний оберігає, обороняє, захищає Справжній патріот рідної землі

Козак

Обмін враженнями щодо прочитаного Проблемне питання

Хто для вас є сильнішим – переможець чи переможений?

Виразне читання поезії «Як дитиною, бувало…» Словникова робота.

Драма- це п’єса, що змальовує складний конфлікт. Напружену боротьбу між дійовими особами.

Епіграма- актуальний сатиричний вірш, спрямований проти якоїсь особи або негативного суспільного явища.

Бесіда за змістом поезії

-       Чому лірична героїня не зізнавалася про свої болі?

-       Яка головна думка поезії? Підтвердьте рядками з вірша.

-       Яка відмінність між зброєю сміху та справжньою зброєю?

-       Чому, коли лірична героїня виростає, вона забуває про ті риси характеру, які були в неї в дитинстві?

-       Які рядки в другій частині протиставляються рядкам в першій (Плачу я, щоб не сміятись).

-       Як ви у дитинстві реагували на прикрощі?

Групова робота

«Психологи»

 Характеристика образу героїні поезії «Як дитиною, бувало…»

(Лірична героїня стримана, терпляча, витривала, стійка, горда, схильна до всепрощення, здатна забути про гордість, щоб не сміятись над людськими вадами, не образити когось)

«Літературознавці»

 Аналіз художніх особливостей твору Оксиморон: жартом, злим, зброя сміху.

Епітети: гостра, злобна епіграма.

Антоніми: плакати – сміятись.

Відрадою для ліричної героїні є «ясне небо, ясне море, ясні хмари, ясне сонце», які вона бачить крізь розчинене «віконце».

V. Рефлексія. Підсумок уроку

Продовжте висловлювання: «Щоб відчути поезію Лесі Українки потрібно…»

« Бути українським лицарем означає….»

VІ. Оцінювання. Аргументація оцінок

VІІ. Домашнє завдання

Вивчити напам’ять вірш «Як дитиною, бувало…» ( відтворити наяскравіші елементи на малюнку)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

pdf
Додано
7 лютого 2018
Переглядів
5136
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку