24 вересня о 18:00Вебінар: Використання елементів проєктної діяльності в умовах змішаного навчання

​Конспект уроку з української літератури для 7 класу на тему:" Тарас Шевченко “Мені тринадцятий минало…”.

Про матеріал

Тарас Шевченко. Повторення життєпису поета. “Мені тринадцятий минало…". Мотив всеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі.

Перегляд файлу

Тема уроку: Тарас Шевченко. Повторенняжиттєписупоета.  “Мені тринадцятий минало…”. Мотив всеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі.

Мета: знати про творче життя поета, розуміти значення його творчості для українського народу. виразно й осмислено читати твори. Проаналізувати роздум поета про сирітське дитинство, пояснити роль контрасту та інших художніх засобів у творі «Мені тринадцятий минало»; розвивати словник учнів, збагачувати їх мовний запас; формувати кругозір, світогляд; виховувати шанобливе ставлення людини до мистетцва слова; прищеплювати інтерес до наслідків власної праці.
Обладнання: портрет Тараса Шевченка, збірка поезій «Кобзар», картини митця, ноутбук

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

                                                    ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент

Учитель: Добрий день. Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними.

Учитель: Погляньте на слайд, перед вами з зображення. Чим вони взаємопов’язані?

 

Відповіді учнів….

Учитель: Об’єднав їх один вислів: «Україна-це особистості, які формують обличчя її історії». Протягом уроку нехай кожен із вас замислиться над таким питанням

ІІІ. Оголошення теми, мети уроку.

.

 

ІV. Актуалізація опорних знань

Учитель: Спробуймо виділити ключові поняття теми нашого уроку і пояснити їх значення

Учитель: В мережі Інтернет Тарас Шевченко постає різним. У кожного з нас своє сприймання творчості і взагалі постаті Митця.

 

V. Основний зміст уроку

Учитель: Розгляд постаті Тараса Шевченка пропоную розпочати з перегляду відеоролика «Обличчя української історії», після перегляду пропоную виконати завдання «Створи колаж»

 

Учитель: Пропоную дібрати асоціації до імені Митця

Метод «Гронування»

 

Аналіз поезії «Мені тринадцятий минало»

Тема: зображення безрадісного дитинства кріпака-Тарасика, коли він випасав панську худобу.

Ідея: співчутливе ставлення до хлопчика; засудження страшних часів кріпацтва, коли людина не мала власних прав і вимушена страждати..

Художні засоби 

Епітети: «небо голубеє»; «тяжкісльози», «господнє небо».

Порівняння: «…любо стало, неначе в бога..»; «мов прокинувся, дивлюся»; «…поцілувала… наче сонцез асіяло, неначе все на світі стало моє». Метафори: «сонце гріло, не пекло»; «сонце… не довго молилось»; «сонце запекло, почервоніло і рай запалило»; «небо помарніло».

Риторичні оклики: «Господнє небо і село, ягня, здається, веселилось!»; «Поглянув я на ягня — не мої ягнята!»; «Обернувся я на хати — нема в мене хати!»; «Не дав мені бог нічого!»; «І хлинули сльози, тяжкі сльози!»; «…лани, гаї, сади!».

Риторичні запитання: «…чи так мені чогобуло?»; «…чого так весело було?».

VІ.Закріплення нового матеріалу

1. Яку роботу виконував малий Т. Шевченко–кріпак? 
а) Випасав ягнят; б) доглядав паненя; 
в) малював картини для продажу. 
2. Яка пора року відображена в поезії? 
а) Осінь; б) літо; в) весна. 
3. Через що малий Тарас заплакав, перебуваючи в бур’янах? Бо він: 
а) заблукав; б) не отримав нічого від бога; в) боявся грози, дощу. 
4. Що робила дівчина неподалік від Тарасика? 
а) Копала картоплю; б) плоскінь вибирала; в) жито жала. 
5. Після чого «неначе сонце засіяло...» для хлопчика-пастушка? Бо: 
а) дівчина його поцілувала; б) заспівав соловейко; 
в) дядько дав йому цукерку. 
6. У якого пана служив поет-кріпак? 
а) Польського; б) Новгородського; в) Енгельгардта. 
7. Жорстока дійсність часів кріпацтва відображена в поезії у частині: 
а) першій; б) другій; в) третій. 
8. Чим закінчується твір Т. Шевченка? 
а) Тяжким стражданням хлопця-пастушка; 
б) пропозицією пана надати герою вільну; 
в) радісні хлопець і дівчина погнали худобу до води. 
9. Поезія «Мені тринадцятий минало» була написана Т. Шевченком у: 
а) 1847 р.; б) 1874 р.; в) 1784 р. 
10. Герой твору молився Богу, сидячи: 
а) на великому камені; б) у бур’яні; в) біля річки. 
11. Небо і село у творі названо: 
а) щирим; б) господнім; в) веселим. 
12. Сонце гріло, а потім запалило: 
а) копицю сіна; б) сухе бадилля; в) рай. 

VІІ.Підсумок уроку.Оцінки

VІІІ. Домашнє завдання

 

doc
Додано
19 липня 2018
Переглядів
3503
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку